Ben-Amorille syyte pahoinpitelystä

  • 102 925
  • 530

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Kaikki on käsitelty jo liian moneen kertaan, mutta surkuhupaisinta koko episodissa on edelleen se, että yllättävän monet eivät edelleenkään ymmärrä eroa tajuttomaksi telomisen ja muutaman kylkeen suoritetun napautuksen välillä.

Aamen. Täällä nyt vedetään näemmä kaikki poikkarit ja huitomiset mukaan keskusteluun ja mitä jos se tilanne olisi edennyt niin... Mikään ei lievennä Semirin tekoa. Melartin tekoa ei voi nyt millään verrata tähän saati oikeuta hakkaamaan jotain tajuttomaksi. Bertuzzi vs. Moore on lähinnä mitä tässä tapahtui.
 

Kimmo_Ahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä seuraikoni edellä sitä fanit perässä. Suhteellisen loogista kun tarkemmin ajattelee. Toki läheskään kaikki eivät lähde tohon naurettavaan pelleilyyn mukaan ja siitä heille iso plussa.

Tuli tuosta mieleen että silloin aika kovaan ääneen vaadittiin nimenomaan IFK:lta jonkin näköistä lausuntoa koska Jokerit olivat jo irtisanoutuneet/tuominneet tapahtuman Kekäläisen ja muistaakseni Hjalliksen osalta ennen kuin IFK marssitti Villen Tulosruutuun kertomaan oman kantansa jossa hän kehotti kaikkien olemaan rehellisiä. Ehkäpä IFK:n vaan olisi pitänyt pitää yleisestä tiedotuspolitiikastansa kiinni eikä lähteä kommentoimaan millään tavalla koko tapausta. Eli antaa muiden räksyttää, itse vaan keskittyisi omaan tekemiseensä sillä siinäkin on tekemistä.

Vakavasta asiasta ei saa nauraa mutta maikkarin sivuilta löytyi Valtosen kommentit: " Teko oli Melartilta täysin harkittu hyökkäys Ruudun kimppuun ja tämä aiheutti sen, että koko joukkueen "tunnetila" nousi raivon partaalle. Minulla oli täysi työ omalta osaltani siinä, että sain joukkueen pysymään rauhallisena ja pitämään pelin hyökkääjien osalta hallinnassani, Valtonen kertoi."
Teräväisen (170cm/65kg) tunnetila yltyy raivon puolelle ja Teuvo potkii vaihtoaitiossa laidan reunaa ja huutaa: "V*ttu mä tapan sut!!" Ja Valtonen ei saa pidettyä lapsenkasvoista Teuvoa kurissa...
Emmä tiiä miksi toi oli eka kuva mikä mulla tupsahti mieleen Valtosen kommenttien jälkeen...

Toivottavasti case saadaan nopeasti purkkiin jotta voidaan unohtaa koko tapaus. Harmi että Ben-Amor nyt joutuu yksin kantamaan maineen ja vastuun, mutta lätkäpiireissä kaikki tietävät ettei hän yksin ollut tämän takana. Iso yleisö saattaa vaan muistaa Ben-Amorin ainoana syyllisenä vuosien päästä.
 
Ihanko oikeasti vertaat tuota Ruudun taklausta Pakariseen, josta tullut pieni loukkaantuminen johtui täysin huonosta tuurista, TÄHÄN joka on yksi rumimmista taklauksista ikinä? Kuten täälläkin on monesti sanottu, niin tuota Ruudun niittiä ei edes jatkoajassa noteraattu oikeastaan mitenkään ennen näitä tappeluita, mutta se kaivettiin sitten jälkikäteen esiin, että saatiin Melartin hyökkäys oikeutettua.

Missä minä tämän vertauksen tein? Sen sijaan vertaan Lemieuxin taklausta Ruudun taklauksiin ja kyykkäyksiin.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Missä minä tämän vertauksen tein? Sen sijaan vertaan Lemieuxin taklausta Ruudun taklauksiin ja kyykkäyksiin.

Jos se kyykkäys olisi haluttu kuitata niin miksei tehty tai yritetty ? Kyykkäys pelin jälkeen oli vielä monta paikallismatsia ja minkäänlaista haastoa ei tullut IFK:n puolelta. Jos joku temppu halutaan kuitata niin se pitää tehdä niin nopeasti kuin mahdollista.
 
Jos se kyykkäys olisi haluttu kuitata niin miksei tehty tai yritetty ? Kyykkäys pelin jälkeen oli vielä monta paikallismatsia ja minkäänlaista haastoa ei tullut IFK:n puolelta. Jos joku temppu halutaan kuitata niin se pitää tehdä niin nopeasti kuin mahdollista.

Mitenkä niin ei yritetty kuitata? Saatana Ruutuhan etti vielä saman vaihdon lopuksi piilareitaan jäältä.

Omalta osaltani tämä Jarkko Ruutu keskustelu jää nyt kuitenki tähän. Niin kuin sanoin, jääkiekossa on ollut aina tapana, että muistus voi tulla myöhemmissäkin otteluissa. Harvemmin kuitenkaan play off - peleissä, joten niihin lienee turha kenenkään vedota. Sen sijaan edelleen ihmetteln, mitä on se kaksinaismoralismi, johon Ville Peltonen on syyllistynyt.
 

demitra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eiköhän Ben-Amor vaikenemisellaan varmistanut itselleen pitkän uran Jokeri-organisaatiossa peliuran päättymisen jälkeenkin.

Erittäin todennäköisesti näin. Itse pitäisin Semirin jatkosopparia Jokereihin satavarmana siitä syystä, että hän suostui ottamaan kaikki syyt niskoilleen ja väitti toimineensa yksin. En myöskään ihmettelisi, jos Semirin palkkaan tulisi normaalia suurempi korotus, jolla kompensoitaisiin tänä syksynä menetetyt ansiot.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Naurattaa ja itkettää erityisesti suurimman osan IFK:n kannattajien toiminta tässä ketjussa. Ei vittu teidän kanssa. Onko unohtunut, että aivan pomminvarmasti teidän koutsi on käskyttänyt, kapteenisto hyväksynyt ja pelaajat olleet mukana Melartin ja Salmen touhujen takana? Oksettavaa paskaa punaleirin suunnasta.
Se mikä tässä lähinnä naurattaa on sinun avautumisesi ja Melartin sekä Salmen touhujen vertaaminen Ben-Amorin käsittämättömään pahoinpitelyyn. Melart ja Salmi eivät ymmärtääkseni hakanneet tajuttomana jäässä maannutta jokeripelaajaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eiköhän se kuitenkin kaikille osapuolille ole ollut selvää koko ajan, että tälle haluttiin loppu ja se myös loppui kuin seinään.

Juu eipä ole Ilaria nähty Hello Kitty -kuittivihon kanssa ketään halaamassa eli sinällään Peltosen hakkaamisella saavutettiin se mitä pitikin. SBA vain valitettavasti jäi tässä yksin ottamaan syyt niskoilleen.
 

Dängleri

Jäsen
Tarina sai odotetun päätöksen; Ben-Amor otti syyn omille niskoilleen, ja sen myötä tapaus on käsitelty rikosoikeudellisesta näkökulmasta. Toki jokainen tietää, ettei kyseessä ollut pelkkä yksittäisen pelaajan aivopieru, mutta kun todisteita ei ole, niin näillä mennään. Mikä sitten liekään Ben-Amorin jalon teon palkkio, kultainen kädenpuristus saunasopimuksineen, jäänee ikuiseksi arvoitukseksi. Se lienee kuitenkin selvää, että Ben-Amorille löytyy duunia Jaffalasta jatkossakin, vaikkei se kentän puolella olisikaan.
 

Peggis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kun kaukalossa tapahtuvia asioita aletaan käsitellä "sivilioikeudessa", niin tämähän tarkoittaa, että esim. jokainen korkea maila on aseellinen päällekarkaus? Kyllähän itse teko oli törkeä, mutta mielestäni rangaistukset pitää pystyä langettamaan lajin sisällä.
 

Zoltán

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967 - 2013
Yhdysvalloissa tällaista toimintaa kutsutaan pussyficationiksi. Kyllä, teko oli vakava, muttei aiheuttanut pahaa jälkeä, joten aivan hyvin olisi voitu jättää keissi liigan sisäiseksi. Bertuzzi vs. Moore-tapaukseen vertaaminen osoittaa taas maalaisilta uskomatonta todellisuudentajun hämärtymistä.
 

falstaff

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää ei ollut vielä täällä.

Nn - SM-liiga - Ilta-Sanomat

Jokerien hyökkääjä Semir Ben-Amor joutuu oikeuteen epäiltynä HIFK:n kapteenin Ville Peltosen pahoinpitelystä syyskuisessa European Trophy -ottelussa.

Jokerien valmentajat Tomi Lämsä ja Tomek Valtonen sen sijaan välttivät syytteen. Syyttäjän mukaan ei löytynyt näyttöä siitä, että he olisivat komentaneet hyökkääjänsä HIFK-pelaajan kimppuun.

Epäilty pahoinpitely tapahtui syyskuussa European Trophy -turnauksen ottelussa Helsingissä. Ben-Amor kaatoi Peltosen keskialueella ja alkoi lyödä tätä. Hän jatkoi iskujen jakamista vielä silloinkin, kun Peltonen makasi jo jään pinnalla.

Peltoselle tuli tilanteessa aivotärähdys.

Ben-Amor vakuutti esitutkinnassa, että Peltosen loukkaantumiseen johtanut tilanne oli yksin hänen syytään ja että teko ei ollut etukäteen suunniteltu.

Tilannetta edelsi Ilari Melartin hyökkäys Jarkko Ruudun kimppuun. Koko joukkue joutui valmentajien mukaan raivon valtaan.

- Olin vielä tunnekuohussa Melartin hyökkäyksestä Ruudun päälle, ja lähdin taklauksen jälkeen Peltosen kimppuun, kun Peltonen oli jäällä, Ben-Amor sanoi tutkintamateriaalin mukaan.

- Tarkoitus oli näyttää HIFK:n joukkueelle, että meiltä löytyy myös voimaa puolustaa omia pelaajiamme. Minulla ei ollut mitään tarkoitusta vahingoittaa Peltosta, Ben-Amor jatkoi.

IS-STT

(Linkki Ilta-Sanomien uutiseen)
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Ovatko naapurit muuten tuominneet omiensa käskytykset matsissa? Niinpä. Ifkihän sai määrällisesti kovemmat tuomiot kuin Jokerit matsista. Se, että näissä ei tapahtunut pahemmin, ei muuta itse asiaa miksikään. Jeesustelua ilmassa. Ei tosin mitään uutta täällä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Ovatko naapurit muuten tuominneet omiensa käskytykset matsissa? Niinpä. Ifkihän sai määrällisesti kovemmat tuomiot kuin Jokerit matsista. Se, että näissä ei tapahtunut pahemmin, ei muuta itse asiaa miksikään. Jeesustelua ilmassa. Ei tosin mitään uutta täällä.

Kirjoittajien mukaan on täysin turha kritisoida IFK:n käskytyksiä, koska Melartin ja Salmen päällekarkaukset eivät johtaneet syytteeseen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Kirjoittajien mukaan on täysin turha kritisoida IFK:n käskytyksiä, koska Melartin ja Salmen päällekarkaukset eivät johtaneet syytteeseen.
Aha. Onko Summaselle jo luvattu duunia naapurista ? Harvoin näkee Kekäläistä noin hiiltyneenä kuin äsken Tulosruudussa. Summanen tuo jääkiekon Paavo Lipponen. Hyvä jätkä joskus, mutta nykyjään vain katkera äijä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Melkoista ajattelemattomuutta Kekäläiseltä puolustaa pahoinpitelystä syytteen saanutta miestä. Kekäläisen ja Jokerien mielestä kaikki pahoinpitely on siis ok ja pahoinpitelijää pitää tässä maassa tukea ja suojella.

Outoa sanon minä. Itse en näitä hakkaajia arvosta lainkaan vaikka Kekäläinen näitä tukee.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Näköjään Ramistakin on tullut alposuhosmainen jääkiekolle katkera persoona...

- Mun mielestä se on todella tekopyhää toimintaa Raimo Summaselta. Tunnen Summasen valmentajana ja pelaajana. Hän menee ja ilmoittautuu poliisille vapaaehtoisesti asiantuntijaksi - olen todella yllättynyt ja pettynyt, toimitusjohtaja Kekäläinen tykitti MTV3:lle.

- Hän ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään ja menee sinne tekemään todistuksia. Ihan hölynpöly-juttuja, Kekäläinen lisäsi.

Tomek Valtonen veti samaa linjaa Kekäläisen kanssa.

- Hän (Summanen) on valmentanut mua neljä vuotta. Voin sanoa, että hän on susi lampaan vaatteissa, Valtonen latasi.


Jokeri-leiristyslaidallinen kohti Summasta: "Susi lampaan vaatteissa" - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Ainoa ylilyönti koko tässä tarinassa on tämä syyte. Toivottavasti nauretaan ulos salista ja nopeaan.
Ja kaikkien näiden vanhojen kiekkoihmisten itkut tässä asiassa on ihan arsesta! Olisivat vaan hiljaa siellä unohduksen kehdossa ja muistelisivat omiaan tuopin äärellä. Vitun Pellet!

Tässä taas huomaa kuinka median vietävissä meidä Liigan ja Liiton herrat ovat. Olisivat heti alussa hoitaneet homman oikein ja jättäneet ainoat rankomiset euroliigan vastuulle. Sm-Liigan antamat kiellot olivat ihan vain media hypestä aiheutunutta housuun kusemista.

Vituttaa että yhden pelin takia koko kausi on kaikilta pilalla.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Näköjään Ramistakin on tullut alposuhosmainen jääkiekolle katkera persoona...

- Mun mielestä se on todella tekopyhää toimintaa Raimo Summaselta. Tunnen Summasen valmentajana ja pelaajana. Hän menee ja ilmoittautuu poliisille vapaaehtoisesti asiantuntijaksi - olen todella yllättynyt ja pettynyt, toimitusjohtaja Kekäläinen tykitti MTV3:lle.

- Hän ei tiedä tästä asiasta yhtään mitään ja menee sinne tekemään todistuksia. Ihan hölynpöly-juttuja, Kekäläinen lisäsi.

Tomek Valtonen veti samaa linjaa Kekäläisen kanssa.

- Hän (Summanen) on valmentanut mua neljä vuotta. Voin sanoa, että hän on susi lampaan vaatteissa, Valtonen latasi.


Jokeri-leiristyslaidallinen kohti Summasta: "Susi lampaan vaatteissa" - MTV3.fi - Urheilu - Jääkiekko - SM-liiga

Mitä tuossa nyt Summasen kimppuun käymään. Summanenhan kertoi asian niinkuin itse ja oman ammattitaidon myötä näkee. 95% juttuun perehtyneistä kiekon seuraajista olisi sanonut samat sanat. Ben-Amor pelasti nämä kaksi idioottia ja luulen että tämä on organisäätiön käskemä asia. Valmentajat kiisti ja pelaaja todisti joten aihetodisteet eivät riitä syytteen nostoon.

Ite kiekolle koko saaga tulee tekemään hallaa valtavasti. Suurimmat rosvot jäi mutta näin käy oikeudessa kokoajan, ei mitään uutta.
 

rancid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei kannattaisi Valtosen tälläistä suoltaa. Paraskin puhumaan.
Jostainhan ne opit on haettu..
Jos tässä nyt pitää saivartelun tielle lähteä käskyttämisen suhteen, niin todellisuudessahan yksikään valmentaja tai seurajohtaja ei sitä tee.
Ilari Melartkin maksoi itse aamulehden mainoksen, kun halusi toivottaa tuukan tervetulleeksi stadiin.
Free Tomek!!
 

magno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, FC Barcelona
Kommenteista päätellen Kekäläiselle todella kova paikka, kun kaikki eivät tanssikaan hänen pillinsä mukaan. Summanen rikkoi Kekäläiskoodin.
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Melkoista ajattelemattomuutta Kekäläiseltä puolustaa pahoinpitelystä syytteen saanutta miestä. Kekäläisen ja Jokerien mielestä kaikki pahoinpitely on siis ok ja pahoinpitelijää pitää tässä maassa tukea ja suojella.

Outoa sanon minä. Itse en näitä hakkaajia arvosta lainkaan vaikka Kekäläinen näitä tukee.

:D

Syytteen sai ja varmasti myös tuomionkin. Mikäli siellä on joku käskytys käynyt niin outoa olisi kääntää selkänsä Ben-Amorille. Mikäli joku sinun läheinen tekee rikoksen niin aiotko sulkea hänet ystäväpiiristäsi? Luultavasti sinulla jopa on rikoksesta tuomittuja kavereita. Mitä se kertoo sinusta, että pidät yhteyttä moisiin hulttioihin. Arvostatko Melartia ja Salmea?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös