Dick Slasher
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- ÄSSÄT ♠
Tämä on tärkeä muistaa. Lisäksi kannattaa ylikorostetusti kääntää päätä vähän joka paikassa esim.....
Jep, pään pitää "oikeasti" pyöriä risteyksissä joissa on kevyenliikenteenväylä. Nim. kokemusta on.
Tämä on tärkeä muistaa. Lisäksi kannattaa ylikorostetusti kääntää päätä vähän joka paikassa esim.....
Lisäksi kannattaa ylikorostetusti kääntää päätä vähän joka paikassa
Täältäkin sama. Eka inssi hylättiin minulta silloin, kun en katsellut tarpeeksi ympärilleni. Tokalla kerralla sitten sain siitä oikein erikoismaininnan, että tuli hyvin katseltua ympärille.
Tiedän myös tapauksia, joissa ajo on hylätty siksi, koska kuljettaja ei katsonu tarpeeksi eteensä.Lisäksi kannattaa ylikorostetusti kääntää päätä vähän joka paikassa esim. kun käännyt oikealle niin katso takaoikealle korostetusti, että tuleeko ihmisiä suojatien yli.
Tiedän myös tapauksia, joissa ajo on hylätty siksi, koska kuljettaja ei katsonu tarpeeksi eteensä.
No ei kai tarkoitus olekaan kääntää sitä päätä 180 astetta ja pitää sitä siellä minuuttitolkulla. Tai jos on niin vitun palikka ettei osaa katsoa eteensä ajaessaan, ei varmaan sitä korttia silloin pidä antaakkaan.
Suosittelen samaa kuin Squit, ylikorostetusti katsoo kevyen liikenteen. Huomattavasti enemmän olen kuullut hylkyjen johtuvan siitä kun ei ole tarpeeksi tarkasti katsottu.
No niitä autokouluopettajiakin on moneen lähtöön. Jotkut arvostavat tuota, jotkut ei. Jotkut keksivät huomauttamista ihan kaikesta, teki sen miten tahansa. Esim. minulla oli C-kortin inssissä tuollainen opettaja. Läpi se meni ekalla, vaikkei siitä valituksesta ja saarnasta olisi uskonut.
Ajattelin nimittäin vetää joku 10km/h alinopeudella, ettei vahingossakaan mene ylinopeutta.
Ensi maanantaina olisi tuo inssiajo ja kaikki huomioon otettavat asiat ovat suurinpiirtein hallussa, mutta kysyisin vain sitä, että miten kauan tuo kestää. Ilmeisesti siinä oli ajo + joku loppubriefing? Voiko muuten liian hiljaa ajamisesta tulla hylätty? Ajattelin nimittäin vetää joku 10km/h alinopeudella, ettei vahingossakaan mene ylinopeutta. Hiljaisemmalla vauhdilla tulisi myös vähemmän ajomatkaa, joten vähemmän mahdollisuuksia tehdä virhe. Onkos siinä muuten mitään perusohjelmia, jotka suoritetaan aina, kuten taskuperuutus, maantieajo, ym.?
Joo opettajani taisikin mainita, että peruutuksesta ei voi tulla hylkäystä, paitsi jos meinaa törmätä johonkin tai ei seuraa ympäristöä. Itselläni on maanantaina ensin ajotunti 8:00 ja sitten 9:00 inssi eli liikkennettä pitäisi olla suhteellisen vähän.
Voiko muuten liian hiljaa ajamisesta tulla hylätty? Ajattelin nimittäin vetää joku 10km/h alinopeudella, ettei vahingossakaan mene ylinopeutta. Hiljaisemmalla vauhdilla tulisi myös vähemmän ajomatkaa, joten vähemmän mahdollisuuksia tehdä virhe.
Läpipääsy voi myös olla hyvinkin paljon kiinni siitä inssityypistä joka päätöksen tekee...
Käsijarrumäkilähtokään ei onneksi omalla autolla edes onnistu, kun on elektroninen käsijarru, jossa joutuu painamaan jarrua käsijarrun vapauttaakseen.
Omassa inssissäni vuonna nakki tuli tuollainen tilanne ja vedin jarrut melkein pohjaan, kun tajusin etteihän se auto risteykseen edes kerkeä pysähtymään kun olin niin lähellä. Olisiko nopeutta ollut enemmänkin kuin 40 km/h kun tapahtui Itäväylän ja Kehä1:sen risteyksessä. Eipä siinä, inssiltä lensi melkein kahvit syliin jarrutuksessa, mutta jatkoin sitten reteesti matkaa läpi risteyksen ja kortin sain siitä huolimatta.Kerran ajotunnilla oli tällainen tilanne, jossa olin ehkä 10 metrin päässä valoista ja vaihtui keltaiseksi ja vauhtia n. 40, niin tuli vain vedettyä keltaisilla ettei tarvitse niin voimakkaasti jarruttaa, mutta opettaja sanoi siinä, että olisi melkein voinut pysäyttää. Mitä mieltä olette tällaisista tilanteista? Olisikko hylkäykseen aihetta?