Näissä taitaa akkujen sijoittelu olla syy minkä takia sähköautot ovat pääasiassa suveja tai crossovereja eivätkä pitkiä farmareita.
Tuohan se pääasiallinen syy olisi. Teslan Model S:n takapenkithän ovat käsittääkseni melko ahtaat korkeuden suhteen juurikin tuon akuston takia. Lisäksi yleinen trendi on jo melko pitään ollut kohti crossovereita ja suveja.
Tästä pääseekin siihen hauskaan aiheeseen, että milloin farmarista tulee crossover/suv? Volkkarin ID4 mitoiltaan vastaa tuollaista Passatin kokoluokkaa. Kokonaiskorkeus ID4:ssä on n. 15 cm korkeampi, mutta toisaalta maavaraakin on n. 5 cm enemmän. Eli riittääkö n. 10 cm korin korkeusero poistamaan "farmariauton" statuksen?
Oletan nyt tässä, että nostetut farmarit, kuten Volvon XC70, lasketaan edelleen farmareiksi.
Nämä käsitteet ovat kyllä jänniä, sillä niistä saa aina tapella. Esim. jenkeillä (ainakin redditin puolella suht äänekkäällä osalla) coupessa ei voi olla 4 ovea (voi olla, sillä coupe viittaa katon linjaan eikä ovien määrään (paitsi jossain jenkkien omassa veromäärittelyssä 70-luvulta)), tai vielä pahempaa, kaikki 2-oviset autot ovat coupeita (ei ole, sillä 2-ovinen sedan on ihan järkevä käsite, tosin viimeisimmät esimerkit ovat 90-luvun lopulta), eli
tämä Saab 900 olisi sedan (Oikein), kun taas
tämä Saab 900 olisi coupé, koska siinä ei ole kuin kaksi ovea. (Väärin)