Ennen asiat olivat paremmin.
Varusteet oli mallia Antti Leppänen?
Ennen asiat olivat paremmin.
Mökkireissusta päättelin itse sen todennäköisimmän eli että on yksi mökki, jossa käytte sen 4/5 viikonlopuista.Juu, vaimon suvulla on pari kesämökkiä joilla käydään (toisella selkeästi useammin kuin toisella) ja meidän puolelta yksi, joka on vähän pidemmällä, eli Etelä-Savossa. Aika nopeasti tulisi sanomista, jos noihin alkaisi kylvää syöttötuoleja, sänkyjä ja rattaita, plus että en ihan hiffaa mitä järkeä olisi ostaa useampia lastentarvikkeita eri paikkoihin kun ajatus on että nuo kulkevat iisisti mukana auton takapaksissa.
No, tämä menee nyt hiukan turhan dramaattiseksi - kyllä minä jonkin verran ymmärrän itsekin pikkulapsiarkea eläneenä ja monenmoista elämässäni kokeneena erilaisia tarpeita. En nyt ehkä ihan jokaista, mutta yritän toki.Toinen juttu on tosiaan se, että on mielestäni aika tökeröä tulla heittelemään toisten elämäntilanteista jotain meemi-läppiä jos oma ajattelumaailma tai elämäntilanne ei taivu siihen, että ymmärtäisi erilaisia tarpeita. Täällä on kuitenkin ihan hyvin perusteltu tilatarpeita ja sitä, miksi kalliit sähköautot eivät välttämättä niitä vastaa. Miksi tällainen "ysärillä mentiin fordkaalla mökille koko kuusihenkinen perhe ja koirat" -tarinointi olisi yhtään sen vähemmän naurettavaa kuin nämä "kusematta lappiin" -heitot?
Näin kielipoliisina en malta olla Lapista keskusteltaessa kommentoimatta. Kuuluu kirjoittaa omassa kodassa tai omissa kodissa.Tää "menen Lappiin" on kyllä niin kuollut. Enneminkin latauspisteet siellä omassa kodissa on se ongelma.
Eipä ole näkynyt täälläkään latauspisteitä parkkipaikalla. Epäilen, ettei tule ennen kuin se on pakollista. . Eikä ole työpaikallakaan. Ajelen siis diisselillä, eikä minulla kyllä mitään ilmastoahdistusta asiasta tule.Tää "menen Lappiin" on kyllä niin kuollut. Enneminkin latauspisteet siellä omassa kodissa on se ongelma.
Kyllä eilen kiristi lypsää 130 eurolla dieseliä tankkiin. Sellaista se on, ei löydy sähköpakua jolla vetää yhdeltä istumalta traileria utsjoelle. Eli ei ole vielä käyttötarkoituksiini ja lompakolleni aopivaa sähkökulkinetta.Tänään "sai" sitten ensimmäistä kertaa ruutata täydellä 80 eurolla tankkiin ysivitosta. Elämä on.
En pidä sinua viestiesi perusteella erityisen muutosvastarintaisena, mutta lievää tosikkomaisuutta saattaisin tulkita rivien välistä. Ei hätää, ikä korjaa, jos iän antaa korjata. Been there, done that.Mutta levy on näköjään jäänyt aika pahasti päälle jos tavarasäiliön suuruuteen liittyvät tarpeetkin yritetään leimata joksikin taliaivoiseksi muutosvastarinnaksi - etenkin kun vasta-argumentit ovat luokkaa "jätä enemmän tavaraa kotiin" tai "kyllä minäkin olen lapsia kasvattanut enkä tarvinnut isoa konttia").
Varusteet oli mallia Antti Leppänen?
Ei sinällään liity sähköautoiluun, koska niillähän ei ole tarkoituskaan vähentää autoilua, mutta tavarankuljetus on kyllä varsin validi pointti. Itse kun käytän paljon julkisia, niin auton käyttö rajautuu seuraaviin tarpeisiin:
-kun liikutaan yhdessä puolison kanssa reiteillä, joihin ei kummallakaan ole kausilippua julkisiin.
-kun pitää kuljettaa jotain selkäreppua suurempaa.
-aamuvarhaiset työvuorot tai muu läsnäolovaade johon julkinen ei pysty.
-pidemmät matkat (joihin usein yhdistyy yksi tai useampi yllä lueteltu kohta).
Jos autoilua haluaa vähentää muttei lopettaa täysin, niin parasta olisi silloin se että kalusto kävisi mahdollisimman hyvin niihin tarpeisiin joihin julkinen ei kykene.
Mulla on parin auton kohdalla tullut samanlaista eteen. Ensimmäisellä kerralla syynä oli se, että renkaita ei oltu paritettu tuon auton kanssa ja homma hoitui pikahuollossa hetkessä, kustannus muistaakseni kympin luokkaa. Toisessa autossa vika korjaantui, kun löytyi oikea tapa nollaukseen. Jostain syystä ohjekirja neuvoi väärin, mutta apu löytyi netistä muilta ko. merkin paremmin tuntevilta.Joku anturihäikkä varmaankin, mutta jos tuolle voi kotikonstein tehdä jotain, mieluummin niin. Ei vain ehdi juoksemaan millään pajoilla ilman oikeaa ongelmaa.
Mä en oo ihan ymmärtänyt miksi kotilatausmahdollisuus on PAKKO olla ennenkuin sähköauton voi ostaa. Eihän sulla kotona ole diiseli/bensapumppuakaan. Ajat huoltoasemalle lataukseen, miten tuo eroaa tankkaamisesta (ok, joudut odottamaan ehkä 5min enemmän ja voit odottaa vaikka auton sisällä). Lisäksi latauspisteitä ja latausnopeuksia kasvatataan kokoajan.
Tokihan nuo olisi pitänyt tajuta käydä läpi koeajolla mutta meinaatko että tuollaisen asian voi jättää mainitsematta? Että jos ostaja on niin tyhmä ettei tajua kysyä niin ei tarvitse kertoa?