Juu, vaimon suvulla on pari kesämökkiä joilla käydään (toisella selkeästi useammin kuin toisella) ja meidän puolelta yksi, joka on vähän pidemmällä, eli Etelä-Savossa. Aika nopeasti tulisi sanomista, jos noihin alkaisi kylvää syöttötuoleja, sänkyjä ja rattaita, plus että en ihan hiffaa mitä järkeä olisi ostaa useampia lastentarvikkeita eri paikkoihin kun ajatus on että nuo kulkevat iisisti mukana auton takapaksissa.
Mökkireissusta päättelin itse sen todennäköisimmän eli että on yksi mökki, jossa käytte sen 4/5 viikonlopuista.
Toinen juttu on tosiaan se, että on mielestäni aika tökeröä tulla heittelemään toisten elämäntilanteista jotain meemi-läppiä jos oma ajattelumaailma tai elämäntilanne ei taivu siihen, että ymmärtäisi erilaisia tarpeita. Täällä on kuitenkin ihan hyvin perusteltu tilatarpeita ja sitä, miksi kalliit sähköautot eivät välttämättä niitä vastaa. Miksi tällainen "ysärillä mentiin fordkaalla mökille koko kuusihenkinen perhe ja koirat" -tarinointi olisi yhtään sen vähemmän naurettavaa kuin nämä "kusematta lappiin" -heitot?
No, tämä menee nyt hiukan turhan dramaattiseksi - kyllä minä jonkin verran ymmärrän itsekin pikkulapsiarkea eläneenä ja monenmoista elämässäni kokeneena erilaisia tarpeita. En nyt ehkä ihan jokaista, mutta yritän toki.
Tuo meemi-viittaus lähti oikeastaan siitä, että sulla on varsin ehdottomia mielipiteitä, mitä autoiluun tulee. Siinä ei sinänsä ole mitään poikkeuksellista, mutta tapaat toisinaan julistaa näkemyksiäsi sen verran ylhäältä päin, mm. erilaisia sähköavustinia kohtaan sekä tätä tilantarvetta ja sähköautojen paskuutta siltä osin, että kun satuin viestisi kohdalle, mua ihan vilpittömästi huvitti. Et sinä, lapsesi tai perheesi, vaan viestisi tässä kontekstissa. "Ei pysty, koska ei voi ajaa kusematta lappiin" tai "ei pysty, koska ei mahdu syöttötuoli, matkasänky ja mitä näitä nyt oli". On myös hyvin mahdollista, että olen vain enempi vähempi sekaisin, mutta huvitti anyways.
Kuten tuossa aiemmin totesin, multa ei lopulta ole millään tapaa pois se, jos joku toinen hommaa isomman auton itselleen tilantarpeen vuoksi tai vaikka vain mulkkunsa kompensaatioksi. Jälkimmäinen yleisenä kommenttina, en väitä, että sinun niin tekevän. Eikä kenenkään muun tarvitse tästä välttämättä myötäpahoittaa mieltään.