Oikeasti? Luulisi että lämmittäisi moottoria myös.Juu eikä tuo BMW:n tehdasasennettu webasto taida edes lämmittää kuin sisätiloja. Kiltisti on lähtenyt silti käyntiin, tänäänkin 22 pakkasasteesta näytti vaimo sen tulille vetävän.
Itse olen hybrid XC60:n lämmitintä käyttänyt lyhyelläkin matkalla huolettomasti, kun oma logiikka sanoo, että se virta tulee akuista ja lämmittimen päälle laiton jälkeen myös auton latauspiste lähtee käyntiin.
Onko logiikkani oikea vai onko jollain kokemusta hybridiautoista ja lämmittimen käytöstä, eli onko riskiä käyttää lämmitintä vaikka ajelisin vain päiväkodille ja takaisin? Toki kyseessä on työsuhdeauto, niin hyytyminen ei olisi katastrofi, mutta vituttaisihan tuo.
Kilsat jää muistiin ajotietokoneeseen, eli sen takia eppäilen tuon anturin vaikuttavan tähän.
Jollakulla palstalaisista on varmasti kokemuksia Kamuxista. Lähinnä kiinnostaa kuinka sujuvasti asiat ovat selvinneet, jos kärryssä on ollut jotain reklamoitavaa.
Jokin takaraivossa varoittelee tästä firmasta, mutta saattaa olla aiheeton mielikuva.
Jollakulla palstalaisista on varmasti kokemuksia Kamuxista. Lähinnä kiinnostaa kuinka sujuvasti asiat ovat selvinneet, jos kärryssä on ollut jotain reklamoitavaa.
Jokin takaraivossa varoittelee tästä firmasta, mutta saattaa olla aiheeton mielikuva.
Näin se tosiaan ainakin useimmissa malleissa ilmeisesti menee. Syynä kuulemma vain se, ettei tehtaan mukaan moiselle ole tarvetta, pelkkä "mukavuuslämmitys" riittää.Oikeasti? Luulisi että lämmittäisi moottoria myös.
Kesältä kokemuksia Kamuxilta, pistivät kolariauton myyntiin ilman tietoa asiasta ilmoituksessa.@doppelgänger @Veijari @Tuamas
Kiitoksia kokemusten jaosta. Taidan uskaltaa alkaa heidän pirssejään katselemaan sillä silmällä.
Tuovat Saksasta vissiin tällä hetkellä paljon itseä kiinnostavia C-sarjalaisia plugareita. Edit. Onpa kökkö range vain 30 km. Pitääpä pohtia Passattia uudemman kerran.
Kesältä kokemuksia Kamuxilta, pistivät kolariauton myyntiin ilman tietoa asiasta ilmoituksessa.
Vaikuttaa kuitenkin todella merkittävästi auton jälleenmyyntiin ja siitä saatavan hintaan.
Toisaalta tämä sama auto oli ostettu Sakalta, joka ei maininnut asiasta mitään myydessään autoa.
Kun asia pari vuotta myöhemmin selvisi niin Saka hyvitti kuitenkin 1000€ jälkikäteen.
Tiesi ja silti eivät myynti-ilmoituksessaan maininneet asiasta mitään.Kamux siis tiesi siitä, että oli kolariauto?
Kamux on ollut jo pidempään yksinäinen kärki kuluttaja-asiamiehen listalla ykkösenä eniten tapauksia keränneenä yrityksenä.
Toki myyvät paljon autoja mutta tuo valitusten määrä on silti todella iso verrattuna muihin.
Silti tuollaisia sattumuksia, sattuu nimenomaan Kamuxille enemmän kuin muille. Lisäksi tuota Kamux lisäturvaa myydään niin kovasti ja unohdetaan se normaali tuotevastuu, joka myyjällä on vaikka mitään lisäturvia ei hanki.Johtuu siitä, että kyseessä on maan ylivoimaisesti isoin käytettyjen autojen myyjä, joka myy yli tuplamäärän käytettyjä kakkoseen nähden ja liki triplasti kolmanneksi suurimpaan nähden.
Otetaan muutama luku,
Kamux myi jutun mukaan 43k autoa ja valituksia 82, eli 1,9 valitusta/1000 myytyä.
Lasketaan muut joista luvut:
Pörhö 2,2 valitusta/1000
Laakkonen 1,5 valitusta/1000
Ne joista myyntilukuja ei ole:
Delta, vähintään 2,5 valitusta/1000
Rintajouppi vähintään 1,5/1000
Tuovat Saksasta vissiin tällä hetkellä paljon itseä kiinnostavia C-sarjalaisia plugareita. Edit. Onpa kökkö range vain 30 km. Pitääpä pohtia Passattia uudemman kerran.
Silti tuollaisia sattumuksia, sattuu nimenomaan Kamuxille enemmän kuin muille. Lisäksi tuota Kamux lisäturvaa myydään niin kovasti ja unohdetaan se normaali tuotevastuu, joka myyjällä on vaikka mitään lisäturvia ei hanki.
Vaikka perheen saakin pakattua helposti C-kabiinin puolelle, voi esim. mökkireissun tavaroiden kanssa tulla ongelmaa. Sedan-malli kun toimii lähinnä sellaisena telttailuautona; takakonttiin mahtuu teltta, makuupussi ja kaksi lavaa kaljaa. Isompi range -> isompi akku, joka mersussa tarkoittaa entisestään kutistuvaa takakonttia. Edes farkku ei oikein sovellu e. keskikokoisen koiran kuljettamiseen.
Jos myyjä ei kerro tiedossaan olevaa tietoa, jolla on todella suuri merkitys on auton ostoon ja sen tulevaan arvoon on se merkki siitä, että yritys ei toimi rehellisesti. Todella moni jättää esimerkiksi sen kolariauton kokonaan katsomatta jos se olisi tiedossa ennakkoon, näiden tietojen pimittäminen kertoo enemmän kyseisestä yrityksestä.Niin, yleensä paljon kun on tapahtumia, syntyy paljon myös reklamaatioita.
Sinänsä tämä lisäturva tuntuu olevan standardi alalla ja Laakkonenhan tuossa jutussa mainostaa omaansa, kuitenkin keisseistä isohko osa on sellaisia että vastuun jakautuminen on siinä kinthaalla, jolloin vakuutuksen kanssa näistä ei tarvitse kummankaan osapuolen vängätä.
Jos myyjä ei kerro tiedossaan olevaa tietoa, jolla on todella suuri merkitys on auton ostoon ja sen tulevaan arvoon on se merkki siitä, että yritys ei toimi rehellisesti.
...
Se tiedon pimitys Kamuxin osalta oli tämä homman pihvi.
Noista Laakkosen ja Pörhön valituksista osa on liittyy huoltoihin ei automyyntiin niiden tulisi olla toisessa tilastossa kun puhutaan autojen myynnistä. Sama lienee myös Deltalla, että osa valituksista liittyy huoltoihin Rintajoupilla ei taida olla huoltotoimintaa omissa nimissään.
Tämä vain vahvistaa sitä, että Kamuxilla on tuo rekkula osuus selvästi isompi kuin muilla alan isoilla toimijoilla liittyen nimenomaan autokaupan osuuteen.Eiköhän Rintajoupilla niitäkin ole, kun ovat kuitenkin valtuutettu merkkiliike. Huolloistahan nuo marmoriliikkeet tekevät tuloksensa, ei automyynnistä: Yhteystiedot - Rinta-Joupin Autoliike
Kamuxin virheet ovat vain autokaupasta muilla isoilla samassa on myös huollon lukemia ja tällöin Kamuxin "epäonnistuminen" korostuu.Niin, firmalla on tältä osin tapahtunut virhe, joka kertomasi mukaan oli tapahtunut identtisenä myös SAKA:ssa.
Minulla ei ole sinänsä mitään intressiä vängätä tästä, kunhan toin esiin sen, että bruttomääristä ei pysty vetämään mitään johtopäätöstä sen suhteen kuinka laadukasta ja luotettavaa toiminta keskimäärin on, vaan nämä on aina suhteutettava myyntimääriin.
Toki myyvät halvemmalla kun muut, mutta kyllä hyvityshinnat ovat ihan linjassa muihin autofirmoihin koska heidän toiminta perustuu nopeaan varastonkiertoon. Ja jotta varasto kiertää pitää olla halvimmat autot. Toki tässä se kääntöpuoli on juuri tuo että niitä reklaamatioita tulee varmasti eikä siihen varmasti ehditä paneutua = paska maine. En silti nostais Kamuxia tai Sakaa yhtään sen huonommaksi liikkeeksi kuin muitakaan.Ilman lisäturvaa tuskin kannattaa ostaa autoa Kamuxilta tai Sakalta sen enempää. Lisäksi nämä kyseiset autoliikkeet polkevat vaihtoautojen hinnat pohjamutiin, kuten myös hyvityshinnat omasta vaihdokista.