Noinhan se varmaan meilläkin tulee olemaan, että vain öisin auto seisoo latauksessa. Meillä kun ei ole latausmahdollisuutta työpaikalla.
Täysin noviisi olen näissä latausasioissa ja kun ei ole vielä auton käyttöohjekirjaakaan kädessä, niin täytyy kysellä välillä tyhmiäkin.
Siinä auton omassa latausjohdossa on joku lataussäädin(?) välissä. Estääkö toi säädin esim sen, että jos auto on koko yön johdon päässä niin se syöttää akulle virtaa vain sen tarvittavan ajan, kunnes akku täynnä? Akut ei taida tykätä hyvää jos virtaa syötetään täysinäiseen akkuun ”turhaan”?
Tuo auton latausjohdon pituus oikeastaan ratkaisee sen, tarvitsenko uuden sähkön ulostulon seinään ja jos tarvitsee, niin samalla sitten ottaa uuden seinälaturin kun sähkäri kuitenkin pitää pyytää tontille käymään.
Latausjohto on nimensä mukaisesti vain latausjohto, jossa voi olla syöttövirralle säätö. Auton laturi (se laturi on siis autossa, ei siinä johdossa) säätää sen, minkä verran auto ottaa ja mihin saakka virtaa vastaan. Missään sähköautossa ei nykyisellään käy niin, että täyttä akkua yritettäisiin enää yliladata.