Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Viiden minuutin kaupankäynti.

Pari viikkoa tullut tätä mukautuvaa/plugari -autokauppaa hierottua. On löytynyt ihan hyviä kohteita, mutta hintapolitiikkaan on homma sitten karahtanut. Välillä ollut melko turhautunutkin olo, vaikka mikään hoppu ei ole ollut. Ainoastaan autokuume ja jonkun mukaan viidenkympinvillitys.

Aamusella oli taas mukavan oloinen c350e tullut myyntiin. Soitto liikkeeseen, esittelin itseni, kerroin mitä saavat vaihdossa ja minkä välirahan maksan. Muutamassa minuutissa se sai vihreää valoa. Netistä nähnyt kuvat ja lukenut varustetaulukon. Ei kai se autokauppakaan tarvitse mitään rakettitiedettä olla.

Perjantaina kaupoille kohti hämettä Skodalla ja toivottavasti koeajon ja papereiden teon jälkeen tähtisilmällä kohti Espoota.
 
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa!!!"

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Perjantaina kaupoille kohti hämettä Skodalla ja toivottavasti koeajon ja papereiden teon jälkeen tähtisilmällä kohti Espoota.
Samoin oon tehnyt kuin sinäkin, vain että autoliikkeen työntekijä ajoi auton mulle Oulusta kotipihalle Espooseen. En ollut edes nähnyt sitä livenä, kaikki speksit tosin tarkkaan käyty läpi kuntotarkastuksineen. Kauppa sujui erittäin helposti, siinä illalla rustattiin paperit kuntoon omalla keittiön pöydällä ja muutaman pikkuvian autoliike vielä korjautti omaan piikkinsä pk-seudun autohuolloissa kun asioista huomautin seuraavilla viikoilla.
Autolle.com, voin suositella.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Onko kenelläkään kokemusta nyky-Jeepeistä? Uskaltaako ostaa vai ehdoton no no?

Itsellä harkinnassa uusi Jeep Compass plug in hybrid.
 
Tee työtä jolla tienaa
Eikös Jeep Compass ole Fiat eli jos luotat Fiatiin, niin Compass on hyvä valinta. Nyky Fiatit taitavat olla ihan ok perusautoja.
 
Savonlinnalaisissa yhdistyy saatanan savolaisuus ja kiero karjalaisuus.

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yhden tarjouksen sain heiltä. En voi suositella. :-)
Et vaan osannut tinkiä. :)

Sen verran tähän voi vielä tarkentaa että toki autokauppa heidän kanssa on hiukan erilaista kun myytävät autot ovat vielä edellisellä omistajalla, joten ne tarjouksetkin tulee hyväksyttää auton omistajalla ja itsekin joudun useamman puhelun tuonne ottamaan kun mun tarjouksia vietiin eteenpäin. Tässä on myös liikkeellä oma lehmä ojassa kun kertoo auton myyjälle tarjouksesta mielipiteineen. Toisaalta toimintamallissa on pieni kulurakenne kun ei ole isoja lasipalatseja ja kaiken lisäksi ostaja saa autoliikkeen teettämän kuntotarkastuksen sekä kuluttajasuojan/virhevastuun, itsekin korjautin useammalla satasella vikoja mistä ei ollu mulle mainittu kaupan yhteydessä.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Et vaan osannut tinkiä. :)
Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.
 
"Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa!!!"

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.
Nämä ovat varmasti myös tuurista kiinni kuka siellä arvottaa sun autoa. Juuri tuorein autokauppa lähipiiristä parin viikon takaa meni toisin kuin sulla, noin 20t€ BMW sai SAKA:lta 3t€ paremman arvon kuin Kamuxilta.

Itse tosiaan olin myynyt edellisen auton yksityiselle, sain 24900€ bemarista josta oli liikkeet tarjonnut noin 19-21t€ ja rahalla Autolle.comista sain tingittyä noin 5% alennuksen reilun kympin kalliimmasta uudemmasta bemarista.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu en. Ja kun tarjoaa vaihdokkia kaveriksi, menee homma aina vähän kinkkisemmäksi. Mutta jos lähtötarjous on 3-5k (10-15%) vastaavia tarjouksia heikompi, niin jotenkin turha alkaa vänkäämään ja perustelemaan, että oikeasti ne nastarenkaat on melkein uudet.

Saka oli järjestäen (4 tarjousta) yritys, joista sain sanalla sanoen kehnoja tarjousyrityksiä, toisin kuin Kamux, jossa autoani arvostettiin selvästi enemmän jo tunnusteluvaiheessa.

Mulle SAKA on tarjonnut Kamuxia enemmän aina kun olen tuolta kysynyt. Viimeksi vielä aika selvästikin enemmän (Saka kaksi toimipistettä 6000-7000eur vs Kamux tinkimisen jälkeen 5000eur, ensin 4500eur). Yksityiseltä olisin saanut suoraan 7500eur.

Kunhan korona-asiat helpottuvat ja saan vähän rahaa jemmaan, niin menen kyllä hakemaan auton suoraan Saksasta ja myyn omani pois suoraan ilman liikkeitä. Parin nimimerkin kanssa on ollut hyviä yksityisviestikeskusteluja auton hankinnasta, kiitokset vinkeistä!


Huomasin, että Saksassa on muuten myös Kamuxin toimipiste. Saman puljun suomalaisilta nettisivuilta voi myös etsiä Saksan myymälän ajoneuvoja jotka on hinnoiteltu Suomeen tuotuna. En todellakaan ole mistään Kamuxilta Saksan autoa ostamassa, mutta tuolta näkee hyvin, että mitä kyseinen autoliike ottaa tuontiautoista välistä.

Esim. Tämä yksilö. Mersun C200d vm2017 (ei ihan sellainen auto mitä itse haluan, mutta otin vain esimerkiksi)
Saksassa 17 450 eur

Suomessa 24 990 + 199 (toim.maksu) eur


Verottajan mahtilaskuri antoi autoveroarvioksi 2 716eur ja jos laskee tuontikuluiksi siirtokilpineen yms 1500eur, niin se on silti 3500eur kalliimpi ja tässä ei ole otettu huomioon Saksan kamuxin ostohintaa.




Suomalaisen autoliikkeen etu on vaihtoauton myymisen, osamaksun ja vakuutusten helppous, Mutta ovatko ne noin suurien summien arvoisia etuja onkin sitten ihan jokaisen itse päätettävissä.
 
riisi serkku suudelma aurinkoinen
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.
kuullut kans et Sakalta saa hyviä tarjouksia jos suoraan myy heille.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.
Vitutuksen minimoimiseksi ja asioiden hoitamiseksi olenkin ostanut viimeiset 3 autoani lasipalatsista ja viimeisimmässä kahdessa olen antanut vaihtoauton heidän murheekseen. Varmasti olisin säästänyt tonnin tai kaksi kuuntelemalla chattiauton vittuilut ja ostamalla ilman vaihdokkia. Mutta mukavan vaivatonta on ollut ja ennen kaupantekoa vaaditut/sovitut korjaukset on hoidettu kuntoon mukisematta. Joskus kuntoon saaminen on kestänyt kuukausia, mutta sovitusti on hoidettu.
Häkkivarastosta ostettaessa taitaa mennä turhan usein kusetuksen ja kuluttaja-asiamiehen puolelle.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää.
Hyvin samanlaiset kokemukset kautta linjan. Nykyistä plugaria ostaessa olin alkumetreillä hyvin lähellä tehdä kaupat Autotalo Ampeerin kanssa (Tre). Myyjä oli viimmesen päälle niinmmaan perusteellisen asiantunteva kaveri joka neuvoi joka asian uudelle sähköautoihmettelijälle kuviot. Jäi helvetin hyvä kuva osaamisesta ja myyntiasenteesta ja sen hälle sitten totesinkin kasvotusten koeajolta palattuani. Hyvitys vanhasta jäi senverran alakanttiin että tein kaupat toisen liikeen kanssa (ihan vastaavasta V60:sta) - ja vaikka rahallisesti kannatti niin juurikin tähän kauppojen jälkeiseen asioiden hoitoon, osaamattomuuteen ja suoranaisen välinpitämättömyyteen upposikin sitten aikaa ja hermoja.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Tuamas

Jäsen
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.

Olen muutamaa premiumpuolen täyssähköä ja hybridiä katsonut, että Saksasta saa sinne 55k€ pintaan muutamaa mallia, johon autovero olisi 2k€ tienoilla ja Suomessa halvimmat vastaavat ovat siellä 75k€ tienoilla.

Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.

Toki noissa kalliissa markkina menee vahvasti autoliikkeisiin, että taitaa mennä liian riskipeliksi.

Mutta tosiaan hintatasot ovat eriytyneet aika vahvasti, ilmeisesti johtuen eri maiden tukiaispolitiikoista.
 
Åja.

Veijari

Jäsen
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
Kyl mää uskaltaisin hyvillä mielin tuon Audin 3L dieselpannun ottaa. Itsellä sekä A4:sta, että A5:sta kokemusta samalla koneella, hieman vanhemmista tosin, ja on oikein kiva ja luotettava moottori kuljettamaan tuota koria. A5 oli viimeisin ja se taisi olla vm. 2014. Ohjelmoimalla siitä saa vielä hauskemman.
Tuosta autoliikkeestä ei mitään käryä.
 
Matti Nykänen Iltasanomissa 28.1.1992 "Viina oli viedä minut"

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.
Haetteko kaikki itse autonne tuolta?
Ei mulla ole aikaa, ei kielitaitoa eikä kontakteja.

Olisi mukava kuulla täälläkin vinkkejä, ei niin tuontifirmoista jotka vetää tonneja välistä mutta jos on heittää ilmoille rehellistä yksinyrittäjää joka jeesaa muutamalla satasella tuolla saksan päässä.
 
”Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa.”
-Alexander Stubb 1.11.2011 Pohjoismaiden neuvoston (PN) kokouksesta.-

Ishmael

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vancouver Canucks
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
Kyseinen pannu löytyi edellisestä A5:sta. Ajomukavuudeltaan ehdottomasti paras moottori automaattiin ja nelivetoon yhdistettynä, jolla olen ajanut. Vetää tyylikkäästi alakierroksilta asti, eleettömästi ja elegantisti. Vaikka omani nykyinen bensakone on suorituskyvyltään parempi, niin tuota eleettömyyttä olen jäänyt kaipaamaan. Tekee mitä pyydetään. Taloudellinenhan tuo ei ole etenkään taajamapyörittelyssä, mutta eihän se yllätyksenä tullut.
 
”Tykkäät laittaa viestejä, joissa on vähän sisältöä ja paljon provoa.”
Käyttäjän Hamu luonnehdinta Ishmaelista 15.10.2020.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit Suomessa
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.

Olen muutamaa premiumpuolen täyssähköä ja hybridiä katsonut, että Saksasta saa sinne 55k€ pintaan muutamaa mallia, johon autovero olisi 2k€ tienoilla ja Suomessa halvimmat vastaavat ovat siellä 75k€ tienoilla.

Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.

Toki noissa kalliissa markkina menee vahvasti autoliikkeisiin, että taitaa mennä liian riskipeliksi.

Mutta tosiaan hintatasot ovat eriytyneet aika vahvasti, ilmeisesti johtuen eri maiden tukiaispolitiikoista.
Ei kai tuossa kovin isoja riskiä ole ja muutaman kerran voi arvatakseni tehdä ilman, että verottaja puuttuu. Kokemuksesta sanon kuitenkin sen, että luokkaa 75k olevan auton yksityismyynti on todella vaikeaa, ihan kuten epäiletkin. Tuossa hintatasossa potentiaalinen asiakas on esimerkiksi työsuhdeautoilija, joka hankkii autonsa liikkeestä huoltoineen saaden käytöstä riippuen veroedut.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuossa koneessa tosiaan kiehtoo tuo 200kW koneen vääntö sekä suht vähäinen kulutus etenkin matka-ajossa jota minulle tulee paljon.

Kai se pitänee vanha laittaa myyntiin ja katsoa paljon siitä saisi rahaa uuteen. Harmittaa vaan kun isosti huoltanut autoa tänä vuonna ja nyt viimein toimii moitteetta. Autokuumeelle ei taida mitään voida kun se nähtävästi jo iskenyt.

En kerennyt nykyistä Audia edes vuotta pitää. Kai se on uskottava että ei kannata ostaa sitä harmainta perhefarkkua, vaikkakin ihan suht tehokkaalla 2l koneella ja nelivedolla. Mieli vaan halajaa jotain säväyttävämpää.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä kun on ollut puhetta myyjäliikkeiden kusetuksesta, niin osaa sitä asiakkaatkin välillä kusettaa.
Ilta-Sanomien artikkeli Tesla-kauppojen perumisesta.
Eli kaveri oli käynyt katsomassa Vantaalla Teslaa liikkeessä, mennyt kotiin ja seuraavaksi päiväksi sopinut kaupat Tikkurilan asemalle koeajoineen. Sitten myöhemmin oli vaatinut kaupan perumista ja rahoja takaisin, kun myyjä ei ollut kertonut kuluttajasuojalain kotimyynnin yhteydessä vaatimia tietoja. Ajeli sitten ilmaiseksi Teslalla ja sai rahat takaisin kokonaisuudessaan myöhemmin. Aika näppärä kaveri. Hyvästä palvelusta rokotetaan.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaimon Jetta pitäisi pistää vaihtoon ja sivuhuomiona täytyy sanoa että oli meidän perheessä viimeinen VW -konsernin tuote. Useampia niitä on ollut ja yhdestäkään ei ole positiivista sanottavaa. Öljynvuotopommeja katalysaattori- yms. oheisvikoineen kaikki.

Vaimo on haaveillut bemarista enkä ole saanut ylipuhuttua harkitsemaan saksalaisten ykkösmerkkiä, eli kai se on tuollaisia sitten katseltava. Omakohtaisia kokemuksia ei ko. merkistä ole ja tuntuu että aika paljon huonoa on näiden kestävyydestä kuullut, etenkin kun katsellaan sellaisia jo 5v+ iältään olevia ja 150-200tkm ajettuja.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla tuon ikäisistä bemmeistä on? Lisäksi autolla tulee sen verran vähän kilsoja että bensakone olisi dieseliä järkevämpi ja vetotapa mieluiten nelikko tai etuveto. Millaista laatua bemarin bensakoneet ovat, vaikkapa VWn katastrofaalisiin TSI ja TFSI -koneisiin verrattuna?

Kokoa pitäisi olla vähintään sen verran että mahtuu takapenkille kaksi turvaistuinta ja vielä kuski ratin ja penkin väliin (esim. C-sarjan mersussa tämä ei onnistu). Olisiko tuo 5-sarja siis sopivaa kokoluokkaa vai mikä olisi sellainen perusmallin "perheauto"?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Montreal Canadiens
Huomasin, että Saksassa on muuten myös Kamuxin toimipiste.
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.
Haetteko kaikki itse autonne tuolta?
Ei mulla ole aikaa, ei kielitaitoa eikä kontakteja.
Lainasin muutamaa viestiä ja kerron oman kokemukseni toistaiseksi. Tein online-kaupat tällä viikolla Mersun hybridistä (C350e) MB-liikkeestä Saksasta ja tilasin kuljetuksen suomalaiselta kuljetusliikkeltä (viikolle 40), joten itse autoa ei vielä ole. Ei kannata käyttää Kamuxia tai muuta välissä, sillä MB antaa useille käytetyille autoille 24 kk takuun, jos ostaja on yksityinen. Lukio saksalla ja google kääntäjällä sain kaupat helposti tehtyä (toki konsultoin tuttua, joka paljon käytettyjä on tuonut).

Alennusprosentit käteiskaupassa on todella pienet tai lähes olemattomat, jos MB-liikkeestä ostaa. MB myyjä totesi, että heillä hinnoittelu on valtakunnallinen, eivätkä MB-liikkeet lähde kilpailemaan keskenään. Muista liikkeistä tai yksityiseltä olisin auton hieman halvemmalla voinut saada, mutta Junge Sterne -takuu ja luotettavuus painoi vaakakupissa, etten niitä edes tosissani etsinyt.

Auton osto Saksasta tuli ajankohtaiseksi, kun perheen kakkosauto meni kaupaksi nopeasti, vaikka vaihdossa ajattelin sitä ensin tarjota. Kaikkine kuluineen (myös talvirenkaat) auto tullee nyt n. 3 - 4 ke halvemmaksi kuin mm. Kamux vähän enemmän ajettuja ja vuoden vanhempia myy. Veholla hinta ero on n. 10 ke, johon saman 24 kk takuun saisi.

Eli, jos olette käteiskaupalla vähän käytettyä hybridiä ostamassa, kannattanee se hankkia Saksasta merkkiliikkeestä. Varusteitakin niissä on enemmän kuin vastaavissa "Suomi-autoissa", joka taitaa katoava termi pikku hiljaa olla.

No, nyt pureskelen kynsiä pari viikkoa odotellessa, että vastaako kuvat todellisuutta (ja miksei vastaisi)...
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaimon Jetta pitäisi pistää vaihtoon ja sivuhuomiona täytyy sanoa että oli meidän perheessä viimeinen VW -konsernin tuote. Useampia niitä on ollut ja yhdestäkään ei ole positiivista sanottavaa. Öljynvuotopommeja katalysaattori- yms. oheisvikoineen kaikki.

Vaimo on haaveillut bemarista enkä ole saanut ylipuhuttua harkitsemaan saksalaisten ykkösmerkkiä, eli kai se on tuollaisia sitten katseltava. Omakohtaisia kokemuksia ei ko. merkistä ole ja tuntuu että aika paljon huonoa on näiden kestävyydestä kuullut, etenkin kun katsellaan sellaisia jo 5v+ iältään olevia ja 150-200tkm ajettuja.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla tuon ikäisistä bemmeistä on? Lisäksi autolla tulee sen verran vähän kilsoja että bensakone olisi dieseliä järkevämpi ja vetotapa mieluiten nelikko tai etuveto. Millaista laatua bemarin bensakoneet ovat, vaikkapa VWn katastrofaalisiin TSI ja TFSI -koneisiin verrattuna?

Kokoa pitäisi olla vähintään sen verran että mahtuu takapenkille kaksi turvaistuinta ja vielä kuski ratin ja penkin väliin (esim. C-sarjan mersussa tämä ei onnistu). Olisiko tuo 5-sarja siis sopivaa kokoluokkaa vai mikä olisi sellainen perusmallin "perheauto"?
Itsellä oli aiemmin 2008 325xi ja ei pahaa sanottavaa tuosta pelistä. Erinomainen ajettava kuten bemarit ovat ja moottorissa ei vikoja omalla omistusajalla (112tkm-160tkm). Moottorissa riittii vääntöä (3l bensa) sekä oli yllättävän taloudellinen vehje.

Perheessä myös 2017 320i xdrive ja olen moneen otteeseen sitä ajanut. Todella hyvä auto ajaa, mutta tuntuu hieman vikaherkkä olevan. Sähköt kertaalleen uusittu ja nyt viimeisimpänä ilmastointi pragasi ja tyhjäkäynnillä kierrokset heittelivät miten sattuu. Lisäksi pieniä vaivoja on ollut. Autolla tällä hetkellä ajettu 135tkm.

Minulla saattaisi olla myynnissä 2015 Audi a4 nelivetona jos vain konsernin tuotteisiin uskallat vielä hairahtaa ;).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy