Onko joku autoilemassa vielä tänään?
Yksi Shellin Perfect Tornado koodi käyttämättä. Umpeutuu tänään.
Voisin pistää jakoon. Ilmatteeksi tietenkin.
Tähän vahva sama. Siis siihen haksahdukseen. Nytkin olisi yksi käyttämättä, joskin vielä pari viikkoa aikaa. Mutta lähimmälle pesuasemalle 30 km matkaa. Elämme jänniä aikoja.Tämä muuten meni tuolta yhden facebook-ryhmän kautta vielä tunnin varoituksella eilen.
Hyvä että sai käytettyä. Haksahdan aina näihin 3 yhden hinnalla tarjouksiin ja havahdun kun ne on umpeutumassa.
No, sieltä se Vanhasen suusta taisi tulla, miksi näitä kilometriverotuksia valmistellaan. Paljoakaan tekemistä ei ole ympäristöasioilla, vaan tavoite on korvata autoverossa jäämättä saamat verorahat. IS:n artikkeli "Valtiovarainministeri raottaa Hesarissa kilometriveroon siirtymisen aikataulua – ”Pitäisi ryhtyä verottamaan myös päästöttömiä”
Hybridi Mersun omistajana voin todeta, ettei tällä autolla mitään maapalloa pelasteta. Toki se kuluttaa muutaman litraa vähemmän kuin vastaava bensa-auto, mutta pitkällä matkalla suurin piirtein saman. Autovero on vain murto-osa vastaavasta bensaversiosta, että veroahan näillä "pääosin" kierretään. Siten autojen kehittyminen seuraavan 10 vuoden aikana tekee itsessään autoveron jo tarpeettomaksi eli silloin auto kuin auto sisältänee jonkinlaisen sähkömoottorin, jolla päästöt on puserrettu minimiin tai sitten vety tms. on alkanut lyödä jo enemmän läpi. Oma tarinansa sitten on toki, että suomalaiset ajaa keskimäärin 12 vuotta vanhoilla autoilla, että miten autokanta uudistuu ja paljonko niitä roudataan ulkomailta.
Riippuu kuinka pitkään webastoa pidät päällä ennen lähtöä.Autossa Webasto ja ajaminen isolta osin todella lyhyttä ajoa päivittäin. Työmatka on sen noin reilut 5km ja siinä menee ajallisesti varmaan noin 10min. korkeintaan.
Akku varmaan tyhjä jossain kohtaa jos jurmuttaa Webaston päälle ennen töitä ja töistä lähtiessä noilla ajomäärillä?
Toki kotipihassa autokatos, joka sen verran auttaa ettei lumi pääse auton päälle eikä lasit jäädy niin herkästi pienillä pakkasilla ainakaan, että kotoa lähtiessä nyt mikään ihan tarpeellinen aina olisi.
Mieluummin sitä silti lämpimään autoon hyppää kovemmilla pakkasilla ja onhan se autollekin kivempi, kun on vähän lämmin ennen liikkeellelähtöä.
Akun kunto pitäisi olla kyllä oikein mainio, niin riittääkö jos työviikon vetää Webaston päälle sen kaksi kertaa päivässä ja suorittaa nuo 2x10min. ajot ja vaikka viikonloppuna sitten ajaa pitkää lenkkiä, jotta akusto täyttyisi takaisin?
Ei nimittäin kiinnostaisi joku kerta autoa käynnistäessä todeta akun tyhjentyneen.
Muutenkin koko Webasto ihan uusi tuttavuus itselleni autolijana.
Nyrkkisääntöhän tuossa muistaakseni on että saman aikaa pitäisi ajaa ja ladata akkua kun webasto on käytössä ollut eli esim. jos webasto lämmittää 30 min pitäisi ajaa 30 minAutossa Webasto ja ajaminen isolta osin todella lyhyttä ajoa päivittäin. Työmatka on sen noin reilut 5km ja siinä menee ajallisesti varmaan noin 10min. korkeintaan.
Akku varmaan tyhjä jossain kohtaa jos jurmuttaa Webaston päälle ennen töitä ja töistä lähtiessä noilla ajomäärillä?
Toki kotipihassa autokatos, joka sen verran auttaa ettei lumi pääse auton päälle eikä lasit jäädy niin herkästi pienillä pakkasilla ainakaan, että kotoa lähtiessä nyt mikään ihan tarpeellinen aina olisi.
Mieluummin sitä silti lämpimään autoon hyppää kovemmilla pakkasilla ja onhan se autollekin kivempi, kun on vähän lämmin ennen liikkeellelähtöä.
Akun kunto pitäisi olla kyllä oikein mainio, niin riittääkö jos työviikon vetää Webaston päälle sen kaksi kertaa päivässä ja suorittaa nuo 2x10min. ajot ja vaikka viikonloppuna sitten ajaa pitkää lenkkiä, jotta akusto täyttyisi takaisin?
Ei nimittäin kiinnostaisi joku kerta autoa käynnistäessä todeta akun tyhjentyneen.
Muutenkin koko Webasto ihan uusi tuttavuus itselleni autolijana.
Autossa Webasto ja ajaminen isolta osin todella lyhyttä ajoa päivittäin. Työmatka on sen noin reilut 5km ja siinä menee ajallisesti varmaan noin 10min. korkeintaan.
Akku varmaan tyhjä jossain kohtaa jos jurmuttaa Webaston päälle ennen töitä ja töistä lähtiessä noilla ajomäärillä?
Miten tämä on edennyt?Kakkosauto on pelittänyt ihan hyvin, mutta taannoin yöpakkasilla Webasto ei ollutkaan tehnyt duuniaan. Tankissa bensaa, akussa virtaa, mutta ei. Kokeilin manuaalisesti käynnistää sen, mutta puski vikailmoitusta. Yhteydenotto myyjäliikkeeseen ja viikolla tuli mailia, ettei myyjä vastaa ulkopuolisista lisälaitteista, tämä kuulemma mainittu kauppakirjassa. Vittu, niin varmaan. Ei vain mainittu millään tavalla kaupanteon yhteydessä ja sinisilmäisenä tietysti luotin liikkeeseen. No, en luota enää. Olisi tietysti pitänyt tajuta testata, elokuun lämmöissä.
Webasto oli yksi niistä syistä, miksi juuri tuo yksilö hommattiin, joten kyllä lievästi vituttaa. En ole perehtynyt vielä huoltomahdollisuuksiin, mutta osaako joku sanoa, millaisia kustannuksia Webaston vikadiagnoosista voi odotella? Tai voiko tuota keissiä kenties vielä perustella autoliikkeen piikkiin?
Odottelin ensin vastausta autoliikkeeltä, mutta kun sitä ei tullut - myöhemmin huomasin, ettei alkuperäisen vastauksen sanamuoto sitä lopulta antanut odottaakaan - varasin ajan tutulle pajalle diagnoosiin ja webaston kiertovesipumppu ja lisäksi apulaitehihna menee vaihtoon. Koska en aio maksaa penniäkään, en varannut heti omavastuullista korjausaikaa, vaan laitoin tiedon diagnoosista liikkeelle ja totesin, että lasku tulee heille kokonaisuudessaan. Katsotaan, miten reagoivat. Mulla on siis liikkeen tarjoama korjaustakuu satkun omavastuulla, mutta katson, että tuo on vuoden aikana tulevia selkeitä vikoja varten, ei heti myynnin jälkeen ilmenneitä.Miten tämä on edennyt?
Oliko se Webasto mainittu myynti-ilmoituksessa tai siinä liikkeen lapussa tms.? Jos ei, niin silloin voi olla vaikea vaatia myyjältä mitään. Itse aikanaan kun kakkosautoa ostin, niin kuvista näin, että sähköjohdon pistoke on keulalla, mutta ilmossa ei ollut mitään mainintaa lohkolämmittimestä. Myyjältä kun kysyin, niin kertoi, ettei laita asiasta mainintaa ilmoitukseen, kun ei tiedä sen toimivuudesta.
Jos taas Webasto oli yksi myyntivaltti, niin sitten olet kuluttajana aika vahvoilla, niin kuin ketjussa on jo kerrottu.
Sitä haluavat rajoittaa ne, joilla ei ole itsellään YKSITYISautoa. Näitä on vähän.
Ei tätä voi toivoa, koska se tarkoittaa hintojen todella isoja nousuja. Nytkin auton omistamista ja sillä ajamista rokotetaan aivan rikollisen paljon, eikä nostovaraa mielestäni ole yhtään. Bensan hintaa pitäisi pikemminkin laskea, koska auton käyttäminen on pakollista niin monelle. Ja kyllä, auto on ylivoimainen ja esim. minulle täysin välttämätön myös kaupungissa.Taitaa olla toiveajattelua mutta olisihan se hienoa jos tulevaisuudessa tuolla liikenteessä olisi enemmän tilaa ajella ja vähemmän ruuhkia
Ei tätä voi toivoa, koska se tarkoittaa hintojen todella isoja nousuja. Nytkin auton omistamista ja sillä ajamista rokotetaan aivan rikollisen paljon, eikä nostovaraa mielestäni ole yhtään. Bensan hintaa pitäisi pikemminkin laskea, koska auton käyttäminen on pakollista niin monelle. Ja kyllä, auto on ylivoimainen ja esim. minulle täysin välttämätön myös kaupungissa.
Ruuhkat ovat Suomessa aika minimaalinen ongelma. Ne kestävät hyvin lyhyen ajan ja johtuvat usein kolareista, busseista ja liian hitaista kuskeista. Itse en muista koska olisin viimeksi ollut ruuhkassa, vaikka ajan päivittäin. Tämä johtuu siitä, että osaan välttää ruuhkaiset paikat hyvin ajamalla kiertoreittejä ja pikkuteitä. Tähän ilmainen vinkki: "läpikulku kielletty" = "oikotie".
Toki, mutta vähemmän kuluttavat autot maksavat enemmän, koska ne ovat pääsääntöisesti uudempia, mikä tarkoittaa usein saman verran kulua eri rakenteella. Ja toisaalta parkkipaikkavittuilu ja ruuhkamaksut yms. osuvat vähän kuluttaviinkin, mikä on ihan nurinkurista. Autoilun hinnan kasvu tarkoittaa, että pienituloisemmilla on vähemmän varaa muuhun. Ts. veronkorotukset ovat pois kulutuksesta, mikä ei ole hyvä kenellekään.Täytyy kyllä olla eri mieltä siitä, etteikö nostovaraa polttoaineiden hinnoissa olisi. Tälläkin hetkellä polttoaineet ovat melko edullisissa hinnoissa. Eihän yksityisautoilu tietenkään halpaa lystiä ole, mutta jos yhtään autojen ja ajokilometrien määrän jatkuvaa kasvamista seuraa, niin kyllä siihen näyttäisi olevan varaa melkeinpä kaikilla halukkailla. Jos polttoaine tuntuu liian kalliilta, niin silloinhan kannattaa siirtyä vähemmän kuluttavaan autoon. Sehän se valtionkin tavoite on.
Onko tuo 30% paikkansapitävä? Kotitalouksien ja asuntokuntien osalta se on kai tuota luokkaa, mutta perheitä on joku miljoona vähemmän kuin kotitalouksia ja luulisi että perheissä autoja olisi enemmän kuin yhden hengen talouksissa.Kaipa 30 % suomalaisista perheistä on sitten vähän.