Sama tuli mieleen. Ite keskityn ajamiseen en kavereiden valoihinKuulostaa kovin, kovin erikoiselta. Sanoit vielä että päivittäin tulee tälläisiä tilanteita eteen.
Miten edes näät ne eteen syttyvät ”tuikut” jos auton takana ajat?
Sama tuli mieleen. Ite keskityn ajamiseen en kavereiden valoihinKuulostaa kovin, kovin erikoiselta. Sanoit vielä että päivittäin tulee tälläisiä tilanteita eteen.
Miten edes näät ne eteen syttyvät ”tuikut” jos auton takana ajat?
Päivittäin tulee tilanteita eteen. Päivittäin törmäät ko. tilanteeseen. Se on sanonta.Päivittäin tulee eteen tilanteita, ettei takavalot pala. Vähän tarkkuutta siellä.
Jos ajan tuolla tunneleissa, missä siis heikompi valaistus, huomaa edelläolijan etuvalojen syttymisen/kirkastumisen. Niinkuin jo mainitsin, en tiedä mitkä valit siellä syttyy tai kirkastuu.
No olipa hyvä tarkennus, nythän asia näyttää täysin erilaiselta...No luetun ymmärtäminen ja silleen. Päivittäin tulee eteen tilanteita, missä takavalot ei pala. Ei tarkoita sitä, mihin kommentoit, että etuvalot syttyy muttei takavalot (tunnelit tai muutoin hämärtää). Näihin en törmää päivittäin. Tuossa on melkoinen ero.
Mut joo, antaa asian olla, sinulla on oikeus mielipiteeseesi.
Kertaanpa vielä: Näet päivittäin hämärässä/pimeässä liikkuvia autoja, joissa ei pala takavalot ollenkaan.
*Se voi pitää paikkansa jos joku ajelee vanhalla autolla eikä muista kääntää valoja päälle. *
Monissa autoissa päiväajovalojen ollessa päällä takavalot eivät pala. Hämärässä/pimeässä syttyy ajovalot automaattisesti, samoin takavalot.Uudet Toyotat on ainakin tällaisia. Useampi Auris tullut hämärässä ohitettu ja takaa auto pimeä, edessä jotkut valot palaa (en ole varma onko lähi- vai päivävalot).
Volkkarissa ainakin on mahdollisuus säätää herkkyyttä ja valokatkaisimen vihreät valot kertovat palaako vai ei.Autokohtaisia eroja tietysti milloin on riittävän hämärää, että automatiikka sytyttää ajo -ja takavalot. Joillain merkeillä pystyy itse säätämään kuinka herkästi ne syttyvä
Skodassa ne on varmaan rikki ne valot.
Yksi törveltäjien ryhmä audi-kuskien lisäksi on vanhoilla Avensiksillä suhailevat. Onko sitten se tieto, että ajellaan universumin parhaalla autolla jotenkin niin hullaannuttava, että rattia pyöritellään miten sattuu?
Volkkarissa ainakin on mahdollisuus säätää herkkyyttä ja valokatkaisimen vihreät valot kertovat palaako vai ei.
Ooks koskaan katsonut minkäikäiset noilla vanhoilla Avensiksilla ajelee? Taitaa suurin osa 30-40- luvulla syntyneistä ajella autosta riippumatta vähän miten sattuu.
Saman olen itsekkin havainnut. Lisäksi Toyota taitaa olla ainoita automerkkejä, joissa ei taida ajovalot syttyä sateella. Eli sadetunnistimen ja ajovalojen ohjauksen välillä ei ole mitään älyä. Vastaavaan typeryyteen en ole muiden uusien autojen kohdalla törmännyt, kun liikenteessä autoja tarkkaillut.Uudet Toyotat on ainakin tällaisia. Useampi Auris tullut hämärässä ohitettu ja takaa auto pimeä, edessä jotkut valot palaa (en ole varma onko lähi- vai päivävalot).
Saman olen itsekkin havainnut. Lisäksi Toyota taitaa olla ainoita automerkkejä, joissa ei taida ajovalot syttyä sateella. Eli sadetunnistimen ja ajovalojen ohjauksen välillä ei ole mitään älyä. Vastaavaan typeryyteen en ole muiden uusien autojen kohdalla törmännyt, kun liikenteessä autoja tarkkaillut.
Nyt on autokuume taltutettu ja maanantaina saan elämäni ensimmäisen pistokehybridin kotipihaan.Tekisi mieli vaihtaa perheen kakkosauto mahdollisesti plug-in bensa hybridiin
Lisäksi Toyota taitaa olla ainoita automerkkejä, joissa ei taida ajovalot syttyä sateella.
Mulla on puolitutun kautta 80€/kausi sisältäen yhden vaihdon.Pitäisi saada renkaat nykyistä sijaintia lähemmäksi säilöön ja ihan vieressä on sekä euromaster että vianor. Kummastakaan ei tietenkään löytynyt suoraa hintaa, vaan kysy tarjous. Vianorilta ei ole kuulunut yhtään mitään ja Euromasterilta tuli melkein 60 % nykyistä kalliimpi hinta. Ja renkaat ovat kuitenkin tällä hetkellä euromasterin toisessa pisteessä. Pitää varmaan tehdä sen verran tilaa, että mahtuu renkaat omaan säilöön
Nyt saatu tarjous oli 110 € kausisäilytys sisältäen vaihdon. Sen verran suolaisempi hintaero nykyiseen, että viime kädessä renkaat jäävät tuonne reilun 20 kilsan päähän säilöön.Mulla on puolitutun kautta 80€/kausi sisältäen yhden vaihdon.
Onko se paljon sitten, en tiedä.
Sain tänään MB CLA shooting braken hybridinä ja sähkäri kävi asentamassa omakotitalon katokseen Webasto Pure latausaseman. Oli kuulemma selkeä ja vankkatekoinen laittaa paikalleen. Minä puolestaan osasin ladata auton tyhjistä täyteen n parissa tunnissa, joten varmaan ihan soiva peli. Yhteishinta jäi noin puoleen marmoritiskin tarjouksesta. Voimavirta tuli tallin puolelle jo valmiiksi joten ei vaatinut kuin yhden seinän läpimenemisen.Nyt on autokuume taltutettu ja maanantaina saan elämäni ensimmäisen pistokehybridin kotipihaan.
Mulla on autokatoksessa tuollainen normi autolämmityspistorasia (schuko), jolla pystyy kyllä lataamaan akkua, mutta jos latauksen haluaisi hoitaa nopeammin ja tehokkaammin, niin pitäisi joku kiinteä seinalaturi vissiin hommata. Mistä tuollaisia kannattaisi alkaa metsästämään? Onko noi jotenkin automerkkikohtaisia vai ihan universaaleja, eli käy autoon kuin autoon?
Tuota erillistä latauslaitetta puoltaisi myös se, että niissä on vissiin kiinteänä se latausjohto, jolloin ei tarvitse leikkiä sen erillisen latausjohdon kanssa, joka kulkee auton mukana takaluukussa.
Onko siinä laturissa itsessään kiinteä latausjohto? Toi kärry, joka mulle on tulossa, niin siinä on latauspistokkeen paikka takalokarissa, eli vastakkaisella puolella kuin bensiinitankin luukku. Meidän okt:n autokatokseen ajetaan käytännössä aina keula edellä, niin joutuu varmaan katoksen sivuseinään tuon latauspisteen asentamaan. Lämmityspistorasia on auton keulan edessä olevassa päätyseinässä niin siihen ei taida auton oma latausjohto edes ylettyä.Sain tänään MB CLA shooting braken hybridinä ja sähkäri kävi asentamassa omakotitalon katokseen Webasto Pure latausaseman. Oli kuulemma selkeä ja vankkatekoinen laittaa paikalleen. Minä puolestaan osasin ladata auton tyhjistä täyteen n parissa tunnissa, joten varmaan ihan soiva peli. Yhteishinta jäi noin puoleen marmoritiskin tarjouksesta. Voimavirta tuli tallin puolelle jo valmiiksi joten ei vaatinut kuin yhden seinän läpimenemisen.
Toi kärry, joka mulle on tulossa, niin siinä on latauspistokkeen paikka takalokarissa, eli vastakkaisella puolella kuin bensiinitankin luukku.
Nyt on autokuume taltutettu ja maanantaina saan elämäni ensimmäisen pistokehybridin kotipihaan.
Mulla on autokatoksessa tuollainen normi autolämmityspistorasia (schuko), jolla pystyy kyllä lataamaan akkua, mutta jos latauksen haluaisi hoitaa nopeammin ja tehokkaammin, niin pitäisi joku kiinteä seinalaturi vissiin hommata. Mistä tuollaisia kannattaisi alkaa metsästämään? Onko noi jotenkin automerkkikohtaisia vai ihan universaaleja, eli käy autoon kuin autoon?
Tuota erillistä latauslaitetta puoltaisi myös se, että niissä on vissiin kiinteänä se latausjohto, jolloin ei tarvitse leikkiä sen erillisen latausjohdon kanssa, joka kulkee auton mukana takaluukussa.
Noinhan se varmaan meilläkin tulee olemaan, että vain öisin auto seisoo latauksessa. Meillä kun ei ole latausmahdollisuutta työpaikalla.Plugariin ei tarvita nopeusmielessä latausasemaa, vaan ehjä johdotus ja pistorasia. "Mistä tahansa" ladatessa on syytä rajata virta 8 A, mutta on esimerkiksi Satmaticin rasiat, jotka kestävät 16 A jatkuvaa virtaa, eli siinä ei varsinaisesti latausasema tuo mitään lisää. Aivan yksittäisiä malleja lukuun ottamatta kun eivät hyödynnä kuin yhtä vaihetta (MB:lla on tästä poikkeus).
Toinen kysymys on sitten se, kuinka paljon sinulle on latausnopeudella merkitystä, kun se on joka tapauksessa plugarien kohdalla hidasta (eli onko 3 h vai 7 h, karkeasti). Nehän ladataan yöllä/työpäivän aikana, kun auto seisoo. Päiväsaikaan käydessä ei monta kilometriä siitä kotilatauksesta joka tapauksessa hyödy. Latausasema voi olla sinänsä tulevan kannalta ihan järkeväkin ratkaisu, plugari kun on yleensä aikamoinen porttihuume täyssähköön.
Cayenne S E-hybrid vm. 2015Saako kysyä, mikä kärry sulle tulee? Mulla taitaa MB:n johto olla 6m pitkä.