Autoiluketju

  • 3 178 653
  • 18 511

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Audia kun tarjosin taannoin vaihdossa eri liikkeisiin, niin tarjoukset olivat mallia ”jep jep”. Sitten kysyin ostotarjouksia eri paikoista, niin Saka veti siihen malliin ”yläkanttiin”, ettei tarvinnut enempää miettiä. Toki jälkipuintia siitäkin seurasi, kun eivät halunneet noudattaa omia ehtojaan sen suhteen, mihin päivään minun vakuutus- ja verovelvollisuuteni päättyvät. Lähtivät kypsästi vielä hyvinkin henkilökohtaiselle linjalle asiaa hoitaessaan. Onneksi osasin itse pysyä tyynenä.
Nykyisen ostin bilar99:stä, joka ei myöskään saa minkäänlaisia suosituksia täältä suunnasta. Esittelytekstit ovat täynnä asiavirheitä ja suoranaista valehtelua, mutta mitään vastuuta eivät luonnollisesti ota. Heidän tarjouksensa Audista oli kaikkein huonoin, mutta yrittivät silti ostaa sen väkisin pois. Hirveä määrä perusteluja kaikilta kanteilta, mutta kun ero heidän ja Sakan välillä oli n. 6k€, niin kysyin sitten suoraan, että myisitkö itse omasi halvemmalla ilman mitään syytä. Ei kuulemma myisi. Jännä. Eikä se hintaero olisi näkynyt nykyisen ostohinnassakaan mitenkään, niin valinta oli harvinaisen helppo.

Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää. Mutta kaipa tuo bisnes tällaisille yksityishenkilöille perustuu kusetukseen; siihen että ei ne kuitenkaan jaksa taistella oikeuksistaan.
Vitutuksen minimoimiseksi ja asioiden hoitamiseksi olenkin ostanut viimeiset 3 autoani lasipalatsista ja viimeisimmässä kahdessa olen antanut vaihtoauton heidän murheekseen. Varmasti olisin säästänyt tonnin tai kaksi kuuntelemalla chattiauton vittuilut ja ostamalla ilman vaihdokkia. Mutta mukavan vaivatonta on ollut ja ennen kaupantekoa vaaditut/sovitut korjaukset on hoidettu kuntoon mukisematta. Joskus kuntoon saaminen on kestänyt kuukausia, mutta sovitusti on hoidettu.
Häkkivarastosta ostettaessa taitaa mennä turhan usein kusetuksen ja kuluttaja-asiamiehen puolelle.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yleisesti ottaen todella vähän on aidosti hyviä autokauppakokemuksia; yhtä lukuun ottamatta kaikilla on ollut jälkimarkkinoinnissa sellaisia puutteita, ettei oikein pysty käsittää.

Hyvin samanlaiset kokemukset kautta linjan. Nykyistä plugaria ostaessa olin alkumetreillä hyvin lähellä tehdä kaupat Autotalo Ampeerin kanssa (Tre). Myyjä oli viimmesen päälle niinmmaan perusteellisen asiantunteva kaveri joka neuvoi joka asian uudelle sähköautoihmettelijälle kuviot. Jäi helvetin hyvä kuva osaamisesta ja myyntiasenteesta ja sen hälle sitten totesinkin kasvotusten koeajolta palattuani. Hyvitys vanhasta jäi senverran alakanttiin että tein kaupat toisen liikeen kanssa (ihan vastaavasta V60:sta) - ja vaikka rahallisesti kannatti niin juurikin tähän kauppojen jälkeiseen asioiden hoitoon, osaamattomuuteen ja suoranaisen välinpitämättömyyteen upposikin sitten aikaa ja hermoja.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Tuamas

Jäsen
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.

Olen muutamaa premiumpuolen täyssähköä ja hybridiä katsonut, että Saksasta saa sinne 55k€ pintaan muutamaa mallia, johon autovero olisi 2k€ tienoilla ja Suomessa halvimmat vastaavat ovat siellä 75k€ tienoilla.

Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.

Toki noissa kalliissa markkina menee vahvasti autoliikkeisiin, että taitaa mennä liian riskipeliksi.

Mutta tosiaan hintatasot ovat eriytyneet aika vahvasti, ilmeisesti johtuen eri maiden tukiaispolitiikoista.
 

Veijari

Jäsen
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
Kyl mää uskaltaisin hyvillä mielin tuon Audin 3L dieselpannun ottaa. Itsellä sekä A4:sta, että A5:sta kokemusta samalla koneella, hieman vanhemmista tosin, ja on oikein kiva ja luotettava moottori kuljettamaan tuota koria. A5 oli viimeisin ja se taisi olla vm. 2014. Ohjelmoimalla siitä saa vielä hauskemman.
Tuosta autoliikkeestä ei mitään käryä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.
Haetteko kaikki itse autonne tuolta?
Ei mulla ole aikaa, ei kielitaitoa eikä kontakteja.

Olisi mukava kuulla täälläkin vinkkejä, ei niin tuontifirmoista jotka vetää tonneja välistä mutta jos on heittää ilmoille rehellistä yksinyrittäjää joka jeesaa muutamalla satasella tuolla saksan päässä.
 

444

Jäsen
Tällainen olisi vähän mielessä. Kenelläkään kokemuksia tuosta koneesta? Tai autoliikkeestä?


Autokuume iskenyt päälle ja lähinnä pelkkiä nokivasaroita tullut katsottua. Ei oikein nelikkohybridifarkkua 35k€ ehdottomalla maksimibudjetilla löydy.
Kyseinen pannu löytyi edellisestä A5:sta. Ajomukavuudeltaan ehdottomasti paras moottori automaattiin ja nelivetoon yhdistettynä, jolla olen ajanut. Vetää tyylikkäästi alakierroksilta asti, eleettömästi ja elegantisti. Vaikka omani nykyinen bensakone on suorituskyvyltään parempi, niin tuota eleettömyyttä olen jäänyt kaipaamaan. Tekee mitä pyydetään. Taloudellinenhan tuo ei ole etenkään taajamapyörittelyssä, mutta eihän se yllätyksenä tullut.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.

Olen muutamaa premiumpuolen täyssähköä ja hybridiä katsonut, että Saksasta saa sinne 55k€ pintaan muutamaa mallia, johon autovero olisi 2k€ tienoilla ja Suomessa halvimmat vastaavat ovat siellä 75k€ tienoilla.

Että pitäisikö hakea ja pistää samointein myyntiin, ajellen niin kauan että saa johonkin kaupaksi.

Toki noissa kalliissa markkina menee vahvasti autoliikkeisiin, että taitaa mennä liian riskipeliksi.

Mutta tosiaan hintatasot ovat eriytyneet aika vahvasti, ilmeisesti johtuen eri maiden tukiaispolitiikoista.

Ei kai tuossa kovin isoja riskiä ole ja muutaman kerran voi arvatakseni tehdä ilman, että verottaja puuttuu. Kokemuksesta sanon kuitenkin sen, että luokkaa 75k olevan auton yksityismyynti on todella vaikeaa, ihan kuten epäiletkin. Tuossa hintatasossa potentiaalinen asiakas on esimerkiksi työsuhdeautoilija, joka hankkii autonsa liikkeestä huoltoineen saaden käytöstä riippuen veroedut.
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuossa koneessa tosiaan kiehtoo tuo 200kW koneen vääntö sekä suht vähäinen kulutus etenkin matka-ajossa jota minulle tulee paljon.

Kai se pitänee vanha laittaa myyntiin ja katsoa paljon siitä saisi rahaa uuteen. Harmittaa vaan kun isosti huoltanut autoa tänä vuonna ja nyt viimein toimii moitteetta. Autokuumeelle ei taida mitään voida kun se nähtävästi jo iskenyt.

En kerennyt nykyistä Audia edes vuotta pitää. Kai se on uskottava että ei kannata ostaa sitä harmainta perhefarkkua, vaikkakin ihan suht tehokkaalla 2l koneella ja nelivedolla. Mieli vaan halajaa jotain säväyttävämpää.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä kun on ollut puhetta myyjäliikkeiden kusetuksesta, niin osaa sitä asiakkaatkin välillä kusettaa.
Ilta-Sanomien artikkeli Tesla-kauppojen perumisesta.
Eli kaveri oli käynyt katsomassa Vantaalla Teslaa liikkeessä, mennyt kotiin ja seuraavaksi päiväksi sopinut kaupat Tikkurilan asemalle koeajoineen. Sitten myöhemmin oli vaatinut kaupan perumista ja rahoja takaisin, kun myyjä ei ollut kertonut kuluttajasuojalain kotimyynnin yhteydessä vaatimia tietoja. Ajeli sitten ilmaiseksi Teslalla ja sai rahat takaisin kokonaisuudessaan myöhemmin. Aika näppärä kaveri. Hyvästä palvelusta rokotetaan.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vaimon Jetta pitäisi pistää vaihtoon ja sivuhuomiona täytyy sanoa että oli meidän perheessä viimeinen VW -konsernin tuote. Useampia niitä on ollut ja yhdestäkään ei ole positiivista sanottavaa. Öljynvuotopommeja katalysaattori- yms. oheisvikoineen kaikki.

Vaimo on haaveillut bemarista enkä ole saanut ylipuhuttua harkitsemaan saksalaisten ykkösmerkkiä, eli kai se on tuollaisia sitten katseltava. Omakohtaisia kokemuksia ei ko. merkistä ole ja tuntuu että aika paljon huonoa on näiden kestävyydestä kuullut, etenkin kun katsellaan sellaisia jo 5v+ iältään olevia ja 150-200tkm ajettuja.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla tuon ikäisistä bemmeistä on? Lisäksi autolla tulee sen verran vähän kilsoja että bensakone olisi dieseliä järkevämpi ja vetotapa mieluiten nelikko tai etuveto. Millaista laatua bemarin bensakoneet ovat, vaikkapa VWn katastrofaalisiin TSI ja TFSI -koneisiin verrattuna?

Kokoa pitäisi olla vähintään sen verran että mahtuu takapenkille kaksi turvaistuinta ja vielä kuski ratin ja penkin väliin (esim. C-sarjan mersussa tämä ei onnistu). Olisiko tuo 5-sarja siis sopivaa kokoluokkaa vai mikä olisi sellainen perusmallin "perheauto"?
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Huomasin, että Saksassa on muuten myös Kamuxin toimipiste.
Noista Saksan tuonneista löytyy nykyisinä autoveroaikoina mielenkiintoisia yhdistelmiä.
Haetteko kaikki itse autonne tuolta?
Ei mulla ole aikaa, ei kielitaitoa eikä kontakteja.

Lainasin muutamaa viestiä ja kerron oman kokemukseni toistaiseksi. Tein online-kaupat tällä viikolla Mersun hybridistä (C350e) MB-liikkeestä Saksasta ja tilasin kuljetuksen suomalaiselta kuljetusliikkeltä (viikolle 40), joten itse autoa ei vielä ole. Ei kannata käyttää Kamuxia tai muuta välissä, sillä MB antaa useille käytetyille autoille 24 kk takuun, jos ostaja on yksityinen. Lukio saksalla ja google kääntäjällä sain kaupat helposti tehtyä (toki konsultoin tuttua, joka paljon käytettyjä on tuonut).

Alennusprosentit käteiskaupassa on todella pienet tai lähes olemattomat, jos MB-liikkeestä ostaa. MB myyjä totesi, että heillä hinnoittelu on valtakunnallinen, eivätkä MB-liikkeet lähde kilpailemaan keskenään. Muista liikkeistä tai yksityiseltä olisin auton hieman halvemmalla voinut saada, mutta Junge Sterne -takuu ja luotettavuus painoi vaakakupissa, etten niitä edes tosissani etsinyt.

Auton osto Saksasta tuli ajankohtaiseksi, kun perheen kakkosauto meni kaupaksi nopeasti, vaikka vaihdossa ajattelin sitä ensin tarjota. Kaikkine kuluineen (myös talvirenkaat) auto tullee nyt n. 3 - 4 ke halvemmaksi kuin mm. Kamux vähän enemmän ajettuja ja vuoden vanhempia myy. Veholla hinta ero on n. 10 ke, johon saman 24 kk takuun saisi.

Eli, jos olette käteiskaupalla vähän käytettyä hybridiä ostamassa, kannattanee se hankkia Saksasta merkkiliikkeestä. Varusteitakin niissä on enemmän kuin vastaavissa "Suomi-autoissa", joka taitaa katoava termi pikku hiljaa olla.

No, nyt pureskelen kynsiä pari viikkoa odotellessa, että vastaako kuvat todellisuutta (ja miksei vastaisi)...
 

doppelgänger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaimon Jetta pitäisi pistää vaihtoon ja sivuhuomiona täytyy sanoa että oli meidän perheessä viimeinen VW -konsernin tuote. Useampia niitä on ollut ja yhdestäkään ei ole positiivista sanottavaa. Öljynvuotopommeja katalysaattori- yms. oheisvikoineen kaikki.

Vaimo on haaveillut bemarista enkä ole saanut ylipuhuttua harkitsemaan saksalaisten ykkösmerkkiä, eli kai se on tuollaisia sitten katseltava. Omakohtaisia kokemuksia ei ko. merkistä ole ja tuntuu että aika paljon huonoa on näiden kestävyydestä kuullut, etenkin kun katsellaan sellaisia jo 5v+ iältään olevia ja 150-200tkm ajettuja.

Millaisia kokemuksia palstalaisilla tuon ikäisistä bemmeistä on? Lisäksi autolla tulee sen verran vähän kilsoja että bensakone olisi dieseliä järkevämpi ja vetotapa mieluiten nelikko tai etuveto. Millaista laatua bemarin bensakoneet ovat, vaikkapa VWn katastrofaalisiin TSI ja TFSI -koneisiin verrattuna?

Kokoa pitäisi olla vähintään sen verran että mahtuu takapenkille kaksi turvaistuinta ja vielä kuski ratin ja penkin väliin (esim. C-sarjan mersussa tämä ei onnistu). Olisiko tuo 5-sarja siis sopivaa kokoluokkaa vai mikä olisi sellainen perusmallin "perheauto"?

Itsellä oli aiemmin 2008 325xi ja ei pahaa sanottavaa tuosta pelistä. Erinomainen ajettava kuten bemarit ovat ja moottorissa ei vikoja omalla omistusajalla (112tkm-160tkm). Moottorissa riittii vääntöä (3l bensa) sekä oli yllättävän taloudellinen vehje.

Perheessä myös 2017 320i xdrive ja olen moneen otteeseen sitä ajanut. Todella hyvä auto ajaa, mutta tuntuu hieman vikaherkkä olevan. Sähköt kertaalleen uusittu ja nyt viimeisimpänä ilmastointi pragasi ja tyhjäkäynnillä kierrokset heittelivät miten sattuu. Lisäksi pieniä vaivoja on ollut. Autolla tällä hetkellä ajettu 135tkm.

Minulla saattaisi olla myynnissä 2015 Audi a4 nelivetona jos vain konsernin tuotteisiin uskallat vielä hairahtaa ;).
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mun auton tuo Etusivu :: Kuljetusliike Jorma Havina jota kaverini oli muutaman kerran käyttänyt ja hyväksi todennut. Vaatii toki valtakirjan kuljettajan tiedoilla ja liike halusi, että kuljettajalla on myös kopio kauppasopimuksesta. Auton paperit tulee kuskin mukana.

Kiitos tiedosta! Mielenkiintoinen tapa hankkia auto, ja joku Junge Sterne-Mese on varmaan myös siinä kunnossa, että sellaisen uskaltaa näkemättäkin ostaa.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Kiitos tiedosta! Mielenkiintoinen tapa hankkia auto, ja joku Junge Sterne-Mese on varmaan myös siinä kunnossa, että sellaisen uskaltaa näkemättäkin ostaa.

Palaan asiaan parin viikon päästä, kun auto on toivottavasti Suomessa. Lähtökohtaisesti nuo pitäisi olla moitteettomassa kunnossa, eikä MB jokaisen vähän käytettyyn vaihtoautoon 24 kk takuuta edes myönnä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Näistä juuri haluaisin lisätietoja ja hyviä kokemuksia. Saksasta ostaisin heti kun saan hyvän asiantuntemuksen/kuljetuksen kohtuuhintaan. Paikalle en lähde.
 

Blue F

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
eikä MB jokaisen vähän käytettyyn vaihtoautoon 24 kk takuuta edes myönnä.

Niinpä juuri. Tuon aiemmin mainittu Vehon (2v/40000km) takuukin on aivan kiveen hakatun jäykkä ihan renkaista lähtien, jotka pitää olaa MB:n alkuperäisillä vanteilla. Ne eivät ole mitään autokauppiaiden kuntotarkastamia, vaan siellä on katsottu paikat läpi, ihan merkkiammattilaisen tiedoin ja taidoin. Ja jos tuollaisen saa esim. kolme vuotiaaseen Plug-In Meseen, MB C 350e, mitä itse kävin Herttoniemessä katsomassa, niin uskaltaisin melko turvallisin mielin auton hakkia vaikka Siperiasta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Minä en uskaltaisi autoa ostaa näkemättä. Katsoin useamman alle 20000 km ajetun 508 Peugeotin ennen kuin tein valinnan. Pahimmassa oli kaikki muoviosat naarmuilla, peilissä jälkeä, konepelti ja tuulilasi täynnä kiveniskemiä (kymmeniä mennyt läpi maalipinnan), lommo bensaluukussa ym... kuvista ja myyntitekstistä ei tietenkään nähnyt mitään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Niin, puhutaanko tässä Suomesta vai ulkomailta ostosta.
Ulkomailta tosiaan pitää olla luottoa siihen kontaktihenkilöön että se käy auton läpi. En halua Saksasta oston jälkeen kuulla sitä kommenttia että liike sanoo iloisesti, tuo tänne niin katsotaan missä vika.

Ei kai Suomessa kukaan näkemättä osta. Tuo mun aiemmin kertoma esimerkki menee lähimmäksi, kun liike ajatti auton Oulusta Espooseen. Silloin toki ollaan jo pitkällä kaupanteossa, kaikki speksit ja tarkat kuvat nähty, lähdin tietty kotipihalta vielä koeajolle ja tehtiin paperit kuntoon noin tunnin sisällä.
Asian voisi myös kääntää toisin päin, suurin osa ostaa sen 20 auton katselun jälkeen auton vartin koeajolla ja ne perusjampat jotka ostaa lauantai-iltapäivällä auton siinä koeajon jälkeen kun myyjä tarjoaa vielä kunnon sumpit, niin ne ei tiedä siitä autosta yhtään mitään. Ollaan todella paljon 6kk virhevastuun armoilla, ja kaiken huippu tässä se että harva "jaksaa" lähteä virhevastuun kautta mitään korjaamaan vaikka olisi aihe, niellään tappio, tämä on järjestäen totuus.
Pystyy lähipiiristä ja tutun tuilta laskemaan muutaman kymmentä tapausta missä on ollut perusteet virhevastuukorjauksiin, ja tiedän ainoastaan yhden kaverin joka on lähtenyt mun lisäksi autoliikkeeseen takaisin pyytämään korjauksia.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
tiedän ainoastaan yhden kaverin joka on lähtenyt mun lisäksi autoliikkeeseen takaisin pyytämään korjauksia.

Tämä on kyllä jännä. Itse ainakin pidän näissä asioissa tiukasti oikeuksistani kiinni ja suosittelen samaa kaikille.

Ostin jokunen vuosi sitten keväällä Rinta-Joupilta 320d e91 Bemarin. Auton sain liikkeestä talvirenkaat alla ja kesärenkaat kontissa, ja ajoin suoraan kaupasta renkaanvaihtoon. Vaihdon jälkeen totesin, että yksi kesävanteista oli ajettu soikeaksi, joten soitto myyjälle. Myyjä sanoi heti, että ilman muuta saan käydä valkkaamassa mitkä hyvänsä saman hintaluokan vanteet (n. 1000 e) heidän piikkiin. Paikallisesta rengasliikkeestä löytyi hyvät tonnilla ja myyjä taisi maksaa vielä vaihtotyötkin. Tähän saakka siis kaikki loistavasti.

Seuraavana syksynä vein toiseen liikkeeseen auton renkaanvaihdolle, jossa totesivat etteivät suostu asentamaan näitä vanteita alle, koska olivat 5-sarjalaisen vanteet ja vaativat spacereiden käyttöä sopiakseen auton alle (nämä oli setissä mukana ja huonossa kunnossa). Jälleen soitin myyjälle ja en suoraan sanottuna odottanut vastaantuloa heidän puoleltaan. No eikö mitä, sain taas valita toisen setin tonnin vanteita heidän piikkiin!

Jyväskylän Rinta-Joupille tästä siis pisteitä 10/10.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Minkälaisia led lisävaloja porukalta löytyy? Onko lämmitettävälä linssilä vai normilla? Pitäisi itse nyt V50 Volvoon talvea vasten joku hankkia.. Saa heittää ehdotuksia.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo VW:n uusi täyssähköauto ID.3. 425km rangellaan ja kohtuu lähtöhinnalla 38k e alkaa voidaan puhua jo sähköisestä kansanautosta. En ole mikään kauhea autoharrastaja, enkä juurikaan ole seurannut markkinoiden muuta tarjontaa, mutta tuo vaikuttaa ihan hyvältä tuotteelta.

Tuosta hinnasta saa ilmeisesti vielä sen 2k napsaistua poissa jollakin valtion avustuksella? Vai lieneekö jo laskettu hintaan.
 

Glove

Jäsen
Loppuviikosta pääsee pihistelemään Oulu - Helsinki välille. Saapa nähdä kuinka pieniin lukemiin saan tuon minulle uuden käytetyn autoni vedettyä. Ainakin tähän asti ajot ovat näyttäneet aika taloudellisia kilometrejä. Tavoite ehdottomasti alle 5 l/km. Dieseli siis kyseessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös