Itse ajoin kaksi heinäkuuta putkeen tuolla 6000km + 6000km ja suurimman osan tuosta Saksassa niin näitä kaikkien varoittamia vaarallisia stau-muodostumia oli ehkä pari, suurimman osan pystyi välttämään kun ei ajanut lähelle isoja kaupunkeja vaan kiertää ne kaukaa. Tai sitten 2006 ja 2007 kesät oli erittäin vähäliikenteisiä tuolla, heh.Onhan se eräänlainen kokemus kun 10 kilometrin siivulle saattaa mahtua yli 200 km/h ja sitten 2 tunnin odottelua kun stau muodostuu.
Itse ajoin kaksi heinäkuuta putkeen tuolla 6000km + 6000km ja suurimman osan tuosta Saksassa niin näitä kaikkien varoittamia vaarallisia stau-muodostumia oli ehkä pari, suurimman osan pystyi välttämään kun ei ajanut lähelle isoja kaupunkeja vaan kiertää ne kaukaa. Tai sitten 2006 ja 2007 kesät oli erittäin vähäliikenteisiä tuolla, heh.
Kaipaan autobaana aina välillä, kun autossa on tehoja ja mukavuutta niin nautinto ajaa 150kmh-200kmh pitkiä siirtymiä.
Itsekin olin liikkeellä "vain vähän" tehokkaammalla Golfilla. Ja muistan että vauhdillisesti ajoin pakettiautoluokassa kun 190kmh asti tuli perässsä kiinni Transportteri sellaiset reilut 100km.Autobaanoissa on myös se juttu, että aina on jollain kovempi menopeli. Kaverin Bemarilla painettiin menemään muutama vuosi sitten lähemmäs 250 km/h. Oli kyllä komeaa. Sitten meistä ohi painaa 918 Spyder sillai kevyesti pintakaasulla. Ajeltiin sitten hissukseen seuraavalle pysäkille ja päätimme kiskaista muutamat tupakit ja miettiä maailman epäreiluutta.
Ensimmäinen oma auto Mazda 626 jätti kerran kesäyönä välille. Päästiin nilkuttamaan Padasjoen ABC:lle, jonka pihassa nukuttiin autossa pari tuntia. Ei saatu vikaa fiksattua, joten lähistöllä asunut kaveri hinasi pk-seudulle omalla autollaan.Autoiluketju, ja kesäloman autoilua pukkaa,
Mitäs kokemuksia siitä, jos/kun on auto jättänyt matkalla välille?
Arvostan.ajattelin että käyn testaamassa tuota brittipop-autoa. Volvo piti ostaa, koska olin ollut aina Volvo-miehiä.
Autoiluketju, ja kesäloman autoilua pukkaa,
Mitäs kokemuksia siitä, jos/kun on auto jättänyt matkalla välille?
AVOID! Aivan kamala auto ajaa. Pelkkää halpaa muovia ja ilmeetöntä sisustaa. En siis tiedä minkälainen se on omistaa, mutta olin koeajamassa tuota ja Opel Amperaa yhdessä tilaisuudessa Vantaalla. Ioniq on ehdottomasti bottom 3:ssa mitä tulee surkeimpiin ajettavuuksiin. Dodgen se 2000-luvun alun pallon muotoinen tila-auto ja Opel Corsa 0,9l automaatti ovat ne kaksi muuta.Hyundain Ioniq
Täytyypä kommentoida, että nyt en ihan ymmärrä. Mikä siinä siis oli vikana? Meillä on kakkosautona tuollainen plugari-Ioniq enkä mä siinä mitään kamalaa ole huomannut ajettavuudessa. Melutasoltaan vähän turhan äänekäs, mutta muuten varsin pätevä auto ja menee todella vähällä kulutuksella pidempääkin matkaa sähkön loputtua. Ja Alfa Romeo Giulian omistaneena luulen ymmärtäväni jotain ajettavuuden päälle.AVOID! Aivan kamala auto ajaa. Pelkkää halpaa muovia ja ilmeetöntä sisustaa. En siis tiedä minkälainen se on omistaa, mutta olin koeajamassa tuota ja Opel Amperaa yhdessä tilaisuudessa Vantaalla. Ioniq on ehdottomasti bottom 3:ssa mitä tulee surkeimpiin ajettavuuksiin. Dodgen se 2000-luvun alun pallon muotoinen tila-auto ja Opel Corsa 0,9l automaatti ovat ne kaksi muuta.
Noin muutoin hybridit on kait ihan jees. Jos taloyhtiössä on tolppa, niin akku latautuu yöllä täyteen. Jos ajat paljon n. 40 kilsan matkoja joiden välissä voit ladata, niin halvaksi tulee. Itsekin olen harkinnut.
No siis en mä nyt mielelläni muiden autoja rupea haukkumaan, mutta omaan makuuni ohjaus, tehottomuus ja alusta olivat kaikki aikalailla hirveitä. Ohjaus oli tunnoton, epätarkka ja hidas, tehoa ei ole kaupunkia tai taajamaa kummempaan, mikä todella haittasi myös mutkaisen tien ajamista ja alusta tuntui pintakovalta. Ei ole meikäläisen makuun tehty auto millään lailla.Täytyypä kommentoida, että nyt en ihan ymmärrä. Mikä siinä siis oli vikana? Meillä on kakkosautona tuollainen plugari-Ioniq enkä mä siinä mitään kamalaa ole huomannut ajettavuudessa. Melutasoltaan vähän turhan äänekäs, mutta muuten varsin pätevä auto ja menee todella vähällä kulutuksella pidempääkin matkaa sähkön loputtua. Ja Alfa Romeo Giulian omistaneena luulen ymmärtäväni jotain ajettavuuden päälle.
Myöskin kiinnostaa että kuinka paljon käyttökustannukset ovat pienentyneet tuon sähköllä ajelun ansiosta?
Luultavasti olet ajanut viallisella autolla, jos Ioniqissa ei ollut tehoa kaupunkia tai taajamaa kummempaan. Toisaalta jos valitat Giuliastakin, niin en ihmettele jos Ioniq ei sinulle sopinut. Omassa hybridi-Ioniqissani ei ole ajettavuudessa mitään sellaista mitä itse katsoisin tarpeelliseksi lähteä moittimaan.No siis en mä nyt mielelläni muiden autoja rupea haukkumaan, mutta omaan makuuni ohjaus, tehottomuus ja alusta olivat kaikki aikalailla hirveitä. Ohjaus oli tunnoton, epätarkka ja hidas, tehoa ei ole kaupunkia tai taajamaa kummempaan, mikä todella haittasi myös mutkaisen tien ajamista ja alusta tuntui pintakovalta. Ei ole meikäläisen makuun tehty auto millään lailla.
Mitä muuten Giuliaan tulee, niin valitettavasti se ei ole millään lailla yhtä hyvä kuin vanha 147 2.0 t-spark. Toki ohjaus ja alusta on ihan mainiota laatua (ainakin Teneriffan vuoristoisilla mutkateillä), mutta kaasun vaste ja siis "kaasulla ohjaaminen" jätti paljon toivomisen varaa. Mutta siis toki ihan hyvä auto, ei sillä.
Diesel-hybrideissä on tosiaan jostain syystä ihan posketon tuo veron määrä verrattuna bensa-hybrideihin. Ja siitä syystä olen itse jättänyt toistaiseksi Volvon plugarit kauppaan. Nykyäänhän sieltä toki löytyy niitä bensahybridejäkin, mutta olivat vielä viimeksi vielä sen verran hinnoissaan, että jäivät myös siksi sinne kaupan hyllylle. Mutta ehkä vielä jonain päivänä... mieluummin tietty täyssähkö, mutta sitä päivää varmaan odotellaan näillä tuloilla vielä tovi.V60 on ollut käytössä vuoden verran. Talvella akun varaus/luovutus heikkenee oleellisesti, kesän 45 km range kutistui 35:een vaikkei edes tosi kovia pakkaskelejä ollut. Totuttelujakson jälkeen olen saanut pudotettua keskikulutuksen 1,6 litraan. Ajo koostuu lähes pelkästään kaupunki/ruuhka/moottoritieajosta, eli sellaisesta mikä aiemmalla 2litran bensakoneella vei helposti 8-10 litraa sadalla. Sähkön hinnan osuus on sähkösopimuksellani hieman alle 3 euroa/100km eli vastaisi jotain 2 litran polttoainekulutusta tämän päivän hinnoilla. Eli pyöreästi n. 3,6 litran kulutusta vastaavat voimakulut. V60:sta joutuu vielä maksamaan jostain järjen puutteesta johtuen käyttövoimaveron (diesel). Todennäköisesti seuraavakin autoni tulee olemaan Volvon plugari.
Ihan suht pakasta vedettyjä ne molemmat olivat, siis se Hyundai että Opel. Olivat erään yrityksen esittelyautoja. Hyundain sisusta ei pärjännyt Opelille vaikka ei sekään mikään mieltä ylentävä ollut, ja minulle tutumpien Audin, Volvon, Bemarin ja Jaguarin sisustalaatuihin ei voi verrata mitenkään. Mitä tehoon tulee, niin reippaampi ajelu mäkisellä mutkatiellä ei varsinaisesti onnistunut, vaikka toki tässä oli taatusti osansa myös sillä että alusta ei ollut lainkaan mukana mutka-ajossa ja kurveihin joutui hiljentämään enemmän kuin mihin olen tottunut. Mukana oli yksi matkustaja, joka muistaa minun mielipiteeni tuosta ajettavuudesta edelleen.Luultavasti olet ajanut viallisella autolla, jos Ioniqissa ei ollut tehoa kaupunkia tai taajamaa kummempaan. Toisaalta jos valitat Giuliastakin, niin en ihmettele jos Ioniq ei sinulle sopinut. Omassa hybridi-Ioniqissani ei ole ajettavuudessa mitään sellaista mitä itse katsoisin tarpeelliseksi lähteä moittimaan.
Myös tuo kommenttisi "pelkkää halpaa muovia" - sopii moneen autoon mutta Ioniqiin ei. On siinä kyllä muoviakin, mutta että pelkästään ja halpaa sellaista? Not.