Autoiluketju

  • 3 178 573
  • 18 511

Vepe21

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kiekko-Vantaa, Mainz 05
Sanoisin, että niitä ei saa irtonaisina, vaan toimitetaan aina tuon kilventuen kanssa samassa paketissa. Voit tietysti kysellä liikkeestä, että onko niillä blankkoja.

Tai sitten teline irti, motonetista musta kilikoli ja sillä sitten maalaa sen mainoksen peittoon. Toimii hyvin, mutta saattaa mainos "kummittelemaan" siihen, mutta aika läheltä saa katsoa, että näkee.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No itse olen törmännyt vaan sellaisiin, missä se mainoslevy erillinen osa, jonka saa irti kilventuesta. Käsitin, että nyt oli kyse sellaisesta. Onhan niitä myös, missä mainoslevy on kiinteä.
 
K

Kiekkokatsoja

Autoiluketju, ja kesäloman autoilua pukkaa,
Mitäs kokemuksia siitä, jos/kun on auto jättänyt matkalla välille?
 
Omalta kohdaltani muutama kesä sitten kiitin hyvää kaskovakuutusta, joka hoiti minulle tilapäisauton ja vei oman hyytyneen auton korjattavaksi eli kannattaa pitää vakuutukset kunnossa, sillä saa mielenrauhaa vaikka vakuutuksia maksaessa kirpaisee.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mieleenpainuvimmat muistot parin kymmenen vuoden ajalta.

no1.
V6 Mondeolla aloitettu kesälomareissu, paahdan tyttöystävän kanssa +100kmh motarilla kohti Tampesteria, huomaan että 20km ennen kohdetta että autosta hävisi jarrut, jokin keppi oli hangannut renkaan takaalta jaruletkun rikki. Vitutus ja kiire oli kova, ja rikos jo vanhentunut nyt niin voi kertoa, päätin vikat 20km ajaa pelkällä käsijarrulla Tampereen Camping alueelle mistä lavetilla auto lähti huoltoon.

no2.
Focuksen farkulla maaliskuussa Tahkolta hirveässä räntäsateessa kohti etelää, 150km kohdalla tuulilasin pyyhkijät lakkasi toimimasta, vittu! Ei näe sitten yhtään mitään, hissukseen lähimmälle bensikselle ja soitto tiepalveluun. Vajaassa tunnissa tiepalvelun auto ja teiden sankari auttamassa, ajettiin kilometrin päähän jonkun hänen "tutun" maatilan pihalle, korjattiin nippusiteillä mun pyyhkijämekanismi ja kaiken huippu kaveri sanoo lopuksi että "tämä on vapaaehtoistoimintaa ei maksa mitään", huulipyöreänä siinä, pelastit just mun kotimatkan, annoin 10 euroa että hae nyt kaljat ainakin illaksi itsellesi!

no3.
Saksan lautasta kaasu pohjaan Golfilla ja kohti autobaanaa, kesäloma alkoi just, jiihaa! 200kmh autobaanaa niin taukopaikalla huomaan että naula/nasta mun eturenkaassa, heh, ihan kiva, hyvä ettei posahtanut koko paska kun ekaa kertaa + 2 markkaa mittarissa.
Siitä sitten lähikylään iisisti 60-80kmh ja Opel-liike vaihtoi renkaan, ja matka jatkui, tuolla retkellä tuli 6000km ympäri eurooppaa aina Rooma myöten teltta takakontissa.

Eli hyvin on pärjätty vaikka tapahtumia on silloin tällöin ollut.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Museoautoilla ajellessa tielle jääminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, on irronnutta kardaaniakselia, katkennutta jousta jne ylläriä. Niiden kanssa ajelu on enemmänkin rauhallista nautiskelua kuin varsinaista matka-ajoa. Matka-ajossa moderneilla vehkeillä on päässyt yllättävän vähillä, en muista, että jotain yksittäistä rengasrikkoa lukuun ottamatta olis tapahtunut mitään isompaa insidenttiä.

Kyllähän Saksan autobaanat ovat jääneet mieleen. Onhan se eräänlainen kokemus kun 10 kilometrin siivulle saattaa mahtua yli 200 km/h ja sitten 2 tunnin odottelua kun stau muodostuu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onhan se eräänlainen kokemus kun 10 kilometrin siivulle saattaa mahtua yli 200 km/h ja sitten 2 tunnin odottelua kun stau muodostuu.
Itse ajoin kaksi heinäkuuta putkeen tuolla 6000km + 6000km ja suurimman osan tuosta Saksassa niin näitä kaikkien varoittamia vaarallisia stau-muodostumia oli ehkä pari, suurimman osan pystyi välttämään kun ei ajanut lähelle isoja kaupunkeja vaan kiertää ne kaukaa. Tai sitten 2006 ja 2007 kesät oli erittäin vähäliikenteisiä tuolla, heh.

Kaipaan autobaana aina välillä, kun autossa on tehoja ja mukavuutta niin nautinto ajaa 150kmh-200kmh pitkiä siirtymiä.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autobaanoissa on myös se juttu, että aina on jollain kovempi menopeli. Kaverin Bemarilla painettiin menemään muutama vuosi sitten lähemmäs 250 km/h. Oli kyllä komeaa. Sitten meistä ohi painaa 918 Spyder sillai kevyesti pintakaasulla. Ajeltiin sitten hissukseen seuraavalle pysäkille ja päätimme kiskaista muutamat tupakit ja miettiä maailman epäreiluutta.
 

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse ajoin kaksi heinäkuuta putkeen tuolla 6000km + 6000km ja suurimman osan tuosta Saksassa niin näitä kaikkien varoittamia vaarallisia stau-muodostumia oli ehkä pari, suurimman osan pystyi välttämään kun ei ajanut lähelle isoja kaupunkeja vaan kiertää ne kaukaa. Tai sitten 2006 ja 2007 kesät oli erittäin vähäliikenteisiä tuolla, heh.

Kaipaan autobaana aina välillä, kun autossa on tehoja ja mukavuutta niin nautinto ajaa 150kmh-200kmh pitkiä siirtymiä.

Joo, tuo on totta. Isojen kaupunkien liepeillä ne liikennemäärät on myös jotain ihan muuta. Kokemusta lähinnä Etelä-Saksasta, jossa Munchen on se iso pullonkaula.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Autobaanoissa on myös se juttu, että aina on jollain kovempi menopeli. Kaverin Bemarilla painettiin menemään muutama vuosi sitten lähemmäs 250 km/h. Oli kyllä komeaa. Sitten meistä ohi painaa 918 Spyder sillai kevyesti pintakaasulla. Ajeltiin sitten hissukseen seuraavalle pysäkille ja päätimme kiskaista muutamat tupakit ja miettiä maailman epäreiluutta.
Itsekin olin liikkeellä "vain vähän" tehokkaammalla Golfilla. Ja muistan että vauhdillisesti ajoin pakettiautoluokassa kun 190kmh asti tuli perässsä kiinni Transportteri sellaiset reilut 100km.
 
Viimeksi muokattu:

julle-jr

Jäsen
Autoiluketju, ja kesäloman autoilua pukkaa,
Mitäs kokemuksia siitä, jos/kun on auto jättänyt matkalla välille?
Ensimmäinen oma auto Mazda 626 jätti kerran kesäyönä välille. Päästiin nilkuttamaan Padasjoen ABC:lle, jonka pihassa nukuttiin autossa pari tuntia. Ei saatu vikaa fiksattua, joten lähistöllä asunut kaveri hinasi pk-seudulle omalla autollaan.

Toisen kerran vähän vastaava kävi kaverin Jetalla. Silloin nukuttiin autossa ihan siinä levikkeellä. Oli jo syksy ja yöllä tuli vilu. Kaverin siskon mies tuli aamulla hakemaan meidät trailerilla. Hänellä oli mukana kuumaa kaakaota ja voileipiä, maistuivat aika hyviltä.

Yhdessä uudemmassakin tapauksessa on osallisena ollut sama automerkki VW Jetta, mutta maa oli Brasilia. Oli noin tunnin matka hotellilta asiakkaan tehtaalle, jossa oli menossa erään myymämme laitteiston asennus. Tie meni viidakon läpi ja ohje oli että pimeällä siinä on turhan vaarallista ajaa, kuulemma autoja oli pysäytelty ja ryöstelty jne.

No eihän meidän työ tietenkään edennyt niin jouhevasti, että oltaisiin aina ehditty valoisaan aikaan hotellille. Eikä siinä sinänsä mitään, mutta yhtenä iltayönä muutenkin paskasta vuokra-Jetasta puhkesi rengas keskellä sitä viidakko-erikoiskoetta. Vararengas löytyi, mutta ei mitään työkaluja. Pelotti hemmetisti. Kukaan ei pysähtynyt auttamaan (enpä olisi itsekään pysähtynyt), joten odottelimme lähes aamuun asti ennen kuin saimme apua ja renkaan vaihdettua. Nopeasti hotellille, suihku, tunnin unet, aamupala ja takaisin töihin.

Etelä-Afrikassa meinasi Toyota 4Runnerista loppua löpö matkalla Durbanista jonnekin pikkukylään Richards Bayn lähelle. Huoltoasema olikin lopettanut ja tankit säpissä. Silloinkin pelotti, piti pysähtyä Zulu-kylään, josta lopulta saatiin ostettua ylihintaista bensaa ja päästiin perille.

Autobahnalla Saksassa vuokra-Astrasta meinasi jotenkin ylikuumentua jarrut kun oli kohtuu paljon liikennettä, kiire koneeseen ja ajo sen takia jatkuvaa sahaamista välillä 100 ja 200 km/h. Piti pysähtyä kaljalle ja odotella jonkun aikaa. Ihme kyllä kävi niin hyvä tuuri, että lentokin oli pari tuntia myöhässä.

Ehkä noloin juttu kävi vähän aikaa sitten Amsterdamissa kun ajoin Mazdan maasturin tolppaan jo lentokentältä lähdettäessä. Se jäi siihen ja uutta vuokra-autoa alle.
 
Viimeksi muokattu:

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Nyt on kuukausi ajettu Mini Clubmanilla. Päätös oli spontaani, ajattelin että käyn testaamassa tuota brittipop-autoa. Volvo piti ostaa, koska olin ollut aina Volvo-miehiä.

Mutta Minin kanssa se oli rakkautta ensimmäisellä silmäyksellä, ekalla koeajolla. Ulkopuolelta tosi retro auto, sisältä todella moderni, tottakai retrolla twistillä.

Kun astuin ensimmäistä kertaa tuohon autoon, niin se suorastaan vaati brittipoppia. Siinä huokui niin se brittiläinen kulttuuri. Tuli mieleen vanhat 60-luvun Minit, Beatles ja kaikki muut. Kaunis ja tyylikäs auto, niin paljon historiaa. Ja silti niin moderni sisältä.

Kaunis tarina oli alkanut. Minissä soi edelleen vain brittipop, Oasis, Blur ja kaikki vastaavat. Ja Hey Jude. Joka kerta kun näen sen auton, näen sen historian. Ja sitä rakkaudella vaalin.

Se ei ole vain auto. Se on osa kulttuuria. Ja sellaiseksi se on tehtykin. Siksi Miniä tehdään edelleen. Ei se ole auto, jota tehdään kenelle tahansa. Se on hieno, tarkasti markkinoitu auto, jolla on oma kohderyhmänsä. Se on osa historiaa ja osa populaarikulttuuria.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuolla brittipopilla saa varmaan hyvin peitettyä sitä kamalaa rengasmelua, jota noissa riittää? Komia peli kyllä tuo Mini, ei siitä mihinkään pääse.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
ajattelin että käyn testaamassa tuota brittipop-autoa. Volvo piti ostaa, koska olin ollut aina Volvo-miehiä.
Arvostan.
Tunteella niitä autoja ostetaan, eikä rengasmelutaulukoiden mukaan. Itse olen aina ajatellut että autossa pitää viihtyä, ei todellakaan vain mennä paikasta a paikkaan b, sekin hoituu mutta tyylillä ja viihtyen.
 

Fironic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Ducks, Kraken
Autoiluketju, ja kesäloman autoilua pukkaa,
Mitäs kokemuksia siitä, jos/kun on auto jättänyt matkalla välille?

Aloitetaan ensin kertaamalla omistamani autot:
Peugeot 306 (-94)
Volvo V70 T5 (-98)
BMW 320 dA xDrive Touring (-09)
Seat Leon ST FR (-18)

Näistä neljästä kaksi jätti tielle. Peugeotin omistin tasan kaksi viikkoa ennen kuin kytkimen painelaakeri posahti reissun päällä. Myyjä suostui kaupan purkuun.

Volvo jätti useammankin kerran tielle. Kerran hajosi ilmamassamittari kesken kauppareissun ja Prisman pihassa piti sitten tehdä vianetsintää 20 asteen pakkasessa ilman kunnollista taskulamppua. Viereisestä Motonetistä hain virranjakajan kannen ja kärjet, vaihdoin ne siinä parkkipaikalla. Samaan vaivaan vaihtui ilmanputsari ja lopulta ystävällisen ohikulkijan OBD-lukijalla saatiin selvyys, että ilmamassamittari oli sökö. No, rikkinäisestä mittarista anturin piuha irti ja "limp modea" hyväksikäyttäen nilkuttelin toiselle puolelle kaupunkia hakemaan varaosaliikkeestä uusi osa. Pakkanen oli kiristynyt jo 25 asteeseen kun vihdoin sain iltakahdeksan jälkeen uuden ilmamassamittarin pultattua autoon kiinni. Kyllä hymyilytti siinä kädet pakkasen puremina ja 250 euroa köyhempänä opiskelijana, kun auto vihdoin taas toimi kaikkien 300 lastutetun hevosen voimalla!

Toinen suhteellisen eeppinen tiellejäänti kävi Jyväskylä-Helsinki -välillä perheen kesälomareissulla. Jossain Hartolan tienoilla syttyi latauksen vikavalo ja Lahden kohdalla moottoritiellä alkoi sitten virrat pätkiä. Äkkiä rampista pois ja etsimään korjaamoa. Auto hyytyi liikennevaloihin ja työntämällä saatiin se lähimpään alamäkeen rullaamaan sen verran, että päästiin kurvaamaan mäen alla olleen teollisuuskiinteistön pihaan pohtimaan tilannetta. Ja katso, risteyksen toisella puolella oli Volvo-liike (Auto-Salpa jos oikein muistan)! Sieltä löytyi avulias herra boosterin kera, jolla saatiin auto nilkutettua huollon puolelle. Kolme tuntia ja 500 euroa myöhemmin autossa oli tuliterä Boschin laturi ja matka pääsi jatkumaan. Muistoksi saatiin Volvo-piknikviltti, joka kulkee tänäkin päivänä Seatin kontissa mukana.

Autot on ihania, mutta en mä enää noita vanhoja paskoja suostu ostamaan. Takuuikäisillä autoilla saavutettu mielenrauha on kaiken ylimääräisen rahan arvoista.
 

nevins

Jäsen
Tuli aiemmin kyseltyä kokemuksia BMW 330e mallista. Viikonloppuna tuli ostettua semmoinen joka on vm 2017. Ensimmäinen kokemus minulle hybridiautoiluun sekä millasta on ajella välillä ilman polttomoottoria. Ensimmäisenä ihmettelin jotta koskas tämä auto oikein käynnistyy, kunnes muistin jotta sähköllä ajettaessa ei paljon ääniä tule. Range ei sinänsä hirveän pitkä noissa ole, mutta se oli sinänsä sivuseikka tuon auton hommaamisessa. Paljon tulee itelle kuitenkin ajeltua semmoisia alle 20km pätkiä niin siihen tuo sopii hyvin. Miten muuten plug in hybridien lataus onnistuu kauppojen pistokkeissa? Vai onko ne pelkästään tarkoitettu sähköautoille?

Noissa malleissa on varustelutaso korkealla mikä lisää tuon auton mahtavuutta, kun vertaa esim saman ikäisiin bensamalleihin. Onnistunut ostos ja tyytyväinen omistaja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Spidy#29

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Falcons, Nhl
Tässä on tullut auton vaihtoa mietittyä ja on hieman ruvennut kiinnostamaan nämä plug-in hybridit. Varsinkin tuo Hyundain Ioniq ruvennut kiinnostamaan koska siihen saisi suht hyvän (edullisen) diilin myös liisauspuolelta.

Olettaisin että täältä löytyy kokemuksia näistä plugineista niin minkäslaisia kokemuksia kyseisistä autoista löytyy? Myöskin kiinnostaa että kuinkas helppoa nuo on ladata ja löytyykö noita latauspisteitä tarpeeksi jotta pystyy perus kauppareissun tai työpäivän aikana lataamaan. Ja mainittakoon että lähinnä pk-seudulla tulee autoa käytettyä eli lähinnä täältä suunnalta nuo latauskokemukset kiinnostavat. Myöskin kiinnostaa että kuinka paljon käyttökustannukset ovat pienentyneet tuon sähköllä ajelun ansiosta?

Ylipäätään siis kaikki kokemukset plugineista otetaan vastaan koska sen verran vieras autotyyppi itselle tuo on.. Saa myös vinkata hyviä kokemuksia yksityisliisauksen puolelta koska tällä hetkellä en haluaisi uutta ostaa vaan vaihtaa nimenomaan liisauspuolelle (yksityisenä henkilönä). Näitä tarjoajia ei vielä niin hirveesti tunnu olevan mutta onko jollakin kokemuksia näistä palveluista?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Hyundain Ioniq
AVOID! Aivan kamala auto ajaa. Pelkkää halpaa muovia ja ilmeetöntä sisustaa. En siis tiedä minkälainen se on omistaa, mutta olin koeajamassa tuota ja Opel Amperaa yhdessä tilaisuudessa Vantaalla. Ioniq on ehdottomasti bottom 3:ssa mitä tulee surkeimpiin ajettavuuksiin. Dodgen se 2000-luvun alun pallon muotoinen tila-auto ja Opel Corsa 0,9l automaatti ovat ne kaksi muuta.

Noin muutoin hybridit on kait ihan jees. Jos taloyhtiössä on tolppa, niin akku latautuu yöllä täyteen. Jos ajat paljon n. 40 kilsan matkoja joiden välissä voit ladata, niin halvaksi tulee. Itsekin olen harkinnut.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
AVOID! Aivan kamala auto ajaa. Pelkkää halpaa muovia ja ilmeetöntä sisustaa. En siis tiedä minkälainen se on omistaa, mutta olin koeajamassa tuota ja Opel Amperaa yhdessä tilaisuudessa Vantaalla. Ioniq on ehdottomasti bottom 3:ssa mitä tulee surkeimpiin ajettavuuksiin. Dodgen se 2000-luvun alun pallon muotoinen tila-auto ja Opel Corsa 0,9l automaatti ovat ne kaksi muuta.

Noin muutoin hybridit on kait ihan jees. Jos taloyhtiössä on tolppa, niin akku latautuu yöllä täyteen. Jos ajat paljon n. 40 kilsan matkoja joiden välissä voit ladata, niin halvaksi tulee. Itsekin olen harkinnut.
Täytyypä kommentoida, että nyt en ihan ymmärrä. Mikä siinä siis oli vikana? Meillä on kakkosautona tuollainen plugari-Ioniq enkä mä siinä mitään kamalaa ole huomannut ajettavuudessa. Melutasoltaan vähän turhan äänekäs, mutta muuten varsin pätevä auto ja menee todella vähällä kulutuksella pidempääkin matkaa sähkön loputtua. Ja Alfa Romeo Giulian omistaneena luulen ymmärtäväni jotain ajettavuuden päälle.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Täytyypä kommentoida, että nyt en ihan ymmärrä. Mikä siinä siis oli vikana? Meillä on kakkosautona tuollainen plugari-Ioniq enkä mä siinä mitään kamalaa ole huomannut ajettavuudessa. Melutasoltaan vähän turhan äänekäs, mutta muuten varsin pätevä auto ja menee todella vähällä kulutuksella pidempääkin matkaa sähkön loputtua. Ja Alfa Romeo Giulian omistaneena luulen ymmärtäväni jotain ajettavuuden päälle.
No siis en mä nyt mielelläni muiden autoja rupea haukkumaan, mutta omaan makuuni ohjaus, tehottomuus ja alusta olivat kaikki aikalailla hirveitä. Ohjaus oli tunnoton, epätarkka ja hidas, tehoa ei ole kaupunkia tai taajamaa kummempaan, mikä todella haittasi myös mutkaisen tien ajamista ja alusta tuntui pintakovalta. Ei ole meikäläisen makuun tehty auto millään lailla.

Mitä muuten Giuliaan tulee, niin valitettavasti se ei ole millään lailla yhtä hyvä kuin vanha 147 2.0 t-spark. Toki ohjaus ja alusta on ihan mainiota laatua (ainakin Teneriffan vuoristoisilla mutkateillä), mutta kaasun vaste ja siis "kaasulla ohjaaminen" jätti paljon toivomisen varaa. Mutta siis toki ihan hyvä auto, ei sillä.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myöskin kiinnostaa että kuinka paljon käyttökustannukset ovat pienentyneet tuon sähköllä ajelun ansiosta?

V60 on ollut käytössä vuoden verran. Talvella akun varaus/luovutus heikkenee oleellisesti, kesän 45 km range kutistui 35:een vaikkei edes tosi kovia pakkaskelejä ollut. Totuttelujakson jälkeen olen saanut pudotettua keskikulutuksen 1,6 litraan. Ajo koostuu lähes pelkästään kaupunki/ruuhka/moottoritieajosta, eli sellaisesta mikä aiemmalla 2litran bensakoneella vei helposti 8-10 litraa sadalla. Sähkön hinnan osuus on sähkösopimuksellani hieman alle 3 euroa/100km eli vastaisi jotain 2 litran polttoainekulutusta tämän päivän hinnoilla. Eli pyöreästi n. 3,6 litran kulutusta vastaavat voimakulut. V60:sta joutuu vielä maksamaan jostain järjen puutteesta johtuen käyttövoimaveron (diesel). Todennäköisesti seuraavakin autoni tulee olemaan Volvon plugari.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
No siis en mä nyt mielelläni muiden autoja rupea haukkumaan, mutta omaan makuuni ohjaus, tehottomuus ja alusta olivat kaikki aikalailla hirveitä. Ohjaus oli tunnoton, epätarkka ja hidas, tehoa ei ole kaupunkia tai taajamaa kummempaan, mikä todella haittasi myös mutkaisen tien ajamista ja alusta tuntui pintakovalta. Ei ole meikäläisen makuun tehty auto millään lailla.

Mitä muuten Giuliaan tulee, niin valitettavasti se ei ole millään lailla yhtä hyvä kuin vanha 147 2.0 t-spark. Toki ohjaus ja alusta on ihan mainiota laatua (ainakin Teneriffan vuoristoisilla mutkateillä), mutta kaasun vaste ja siis "kaasulla ohjaaminen" jätti paljon toivomisen varaa. Mutta siis toki ihan hyvä auto, ei sillä.
Luultavasti olet ajanut viallisella autolla, jos Ioniqissa ei ollut tehoa kaupunkia tai taajamaa kummempaan. Toisaalta jos valitat Giuliastakin, niin en ihmettele jos Ioniq ei sinulle sopinut. Omassa hybridi-Ioniqissani ei ole ajettavuudessa mitään sellaista mitä itse katsoisin tarpeelliseksi lähteä moittimaan.
Myös tuo kommenttisi "pelkkää halpaa muovia" - sopii moneen autoon mutta Ioniqiin ei. On siinä kyllä muoviakin, mutta että pelkästään ja halpaa sellaista? Not.
 

444

Jäsen
V60 on ollut käytössä vuoden verran. Talvella akun varaus/luovutus heikkenee oleellisesti, kesän 45 km range kutistui 35:een vaikkei edes tosi kovia pakkaskelejä ollut. Totuttelujakson jälkeen olen saanut pudotettua keskikulutuksen 1,6 litraan. Ajo koostuu lähes pelkästään kaupunki/ruuhka/moottoritieajosta, eli sellaisesta mikä aiemmalla 2litran bensakoneella vei helposti 8-10 litraa sadalla. Sähkön hinnan osuus on sähkösopimuksellani hieman alle 3 euroa/100km eli vastaisi jotain 2 litran polttoainekulutusta tämän päivän hinnoilla. Eli pyöreästi n. 3,6 litran kulutusta vastaavat voimakulut. V60:sta joutuu vielä maksamaan jostain järjen puutteesta johtuen käyttövoimaveron (diesel). Todennäköisesti seuraavakin autoni tulee olemaan Volvon plugari.
Diesel-hybrideissä on tosiaan jostain syystä ihan posketon tuo veron määrä verrattuna bensa-hybrideihin. Ja siitä syystä olen itse jättänyt toistaiseksi Volvon plugarit kauppaan. Nykyäänhän sieltä toki löytyy niitä bensahybridejäkin, mutta olivat vielä viimeksi vielä sen verran hinnoissaan, että jäivät myös siksi sinne kaupan hyllylle. Mutta ehkä vielä jonain päivänä... mieluummin tietty täyssähkö, mutta sitä päivää varmaan odotellaan näillä tuloilla vielä tovi.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Volvon V60 ois täälläkin tähtäimessä. Tosin yritän vuoden tai kaksi vielä kärsiä autokuumetta, mutta saa nähdä. Ei uskalla edes mennä koeajolle, ettei tule tehtyä hätiköityjä päätöksiä.

T4 tai T5 koneella olisi ajatus, T3 tuntuu vähän vaisulta, mutta saa toki kertoa jos on eri kokemuksia. T6 AWD olisi haave, mutta saa jäädä haaveeksi kun tulisi lompakko nopeasti vastaan. Dieseleitä olisi netti pullollaan, mutta bensakoneet tuntuu olevan vähän harvemmassa. Näillä kilsoilla dieselissä ei ole mitään järkeä, hybridissä ehkä, mutta ei tällä verotuksella.

Saa nähdä, tämä on pahalaatuinen tauti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös