Ai että muut autot vetelee tuurilla sinne 300k hujakoille ja mese taidolla? Salli mun nauraa.
Ihan vapaasti voit nauraa tai itkeä, mutta edelleen Mersuilla ajetaan pisimmälle.
Ai että muut autot vetelee tuurilla sinne 300k hujakoille ja mese taidolla? Salli mun nauraa.
Ihan vapaasti voit nauraa tai itkeä, mutta edelleen Mersuilla ajetaan pisimmälle.
Honda Accordia suosittelisin. Niillä ajaa kevyesti 400 000 km (nettiautossa parhaat 450 000 ajettuja) ja tuohon hintaluokkaan löytynee 250 000 ajettuja. Lisäksi ne ovat ajettavina ihan jotain muuta kuin joku hikinen Astra.
Perustuen mihin? Vuosien 2000-2010 mersuilla ei todellakaan ajettu/ajeta pisimmälle.
Tuota on vaikea sanoa, mutta jos lyö Nettiautoon hakuun vuosimallit 2000-2010 ja minimi ajokilometrit vaikka 400 000, niin henkilöautoja löytyy 1987 kappaletta.
Mercedes Benz 479
Volvo 382
Volkswagen 265
BMW 199
Audi 149
Toyota 147
Eli epäilen hieman väitettäsi. Tietysti pitää muistaa, että tilanne ylipäänsä on surullinen, kun autoilla ajetaan noin paljon, mutta Suomi on Suomi.
Onko täällä ihmisillä kokemusta Skodasta? Mietin että noita "paremman" sukupolven Skodia alkaisi varmaan löytymään tuohon 5000 euron hintaluokkaan. Joku perus Octavia farmari voisi sopia tähän hakuun?
Joo, Octaviat kuuluvat kohderyhmään myös. Niillä vain tahtoo olla tuossa hintaluokassa ajettu 100 000 km enemmän kuin ainakin Focuksilla.
Olen itse asiassa menossa koeajamaan kohta yhtä 2l D4D Corollaa, jolla on ajettu 340 000 km, mutta hintaa on vain vähän kolmatta tonnia. Mennään vuosissa ja kilsoissa ylöspäin ja hinnassa alaspäin kuin mitä alunperin mietin, mutta kokeillaan nyt. Halpoja kilometrejä (ehkä).
Siis että premium autot kestää kulutusta paremmin kuin muut.
Joo, kunhan ekoista vuosista selviää. (Linkki JD Powerin tutkimukseen).
Tämän kyllä itsekin allekirjoitan. Siis että premium autot kestää kulutusta paremmin kuin muut. En sitten tiedä onko sillä niinkään väliä, onko se 300tkm alla BMW:n, Audin vai Mersun alustalla. Ei varmaankaan. Toisaalta, isäni ajelee vieläkin mun vanhalla Ibizalla jolla on se 220tkm alla ja kyyti on vieläkin aivan mallikasta. Viimeksi juhannuksena ajoin sillä eikä autossa ole mitään vikaa. Ei se nyt samalta tunnu kuin uusi Mersu, mutta eipä se maksakaan kuin sen 3000€.
Tässä varmaan puolin ja toisin liioitellaan. Mercedes on premium sarjan auto ja maine kestävänä (niin tekniikan kuin rungon osalta) autona on ansaittua. Toisaalta, 300tkm ajettavia autoja löytyy kasapäin muitakin kuin Mersu.
Tähän alkuperäiseen hakuun, Mercedes ei ehkä ole se paras vaihtoehto. Noilla spekseillä on hankalahko löytää Mersua.
Mutta pahoitellaan nyt vielä tähän viestiin että tulee "kasvotusten". Eli kyllä joudun syömään sanani ja myöntämään että jopa heikoimmillaan Mersu osaa tehdä autoja jotka kestää. Ja tämä on BMW konsernin asiakkaana kova paikka myöntää. :)
No nyt! Tuon ikäiset (hintaiset) johtotähdet on kyllä melkein poikkeuksetta sellaisia ruostekasoja, etten koskisi pitkällä kepilläkään.
Kertooko nettiauton määrä yhtään mitään, onko autoihin tehty moottoriremppaa etc.?
Tähän löytyy hyvin.yksinkertainen selitys. Mersua on myyty kyseisenä ajanjaksona takseihin ylivertainen määrä muihin verrattuna. Takseissa taas kilometrejä kertyy lyhyessä ajassa paljon, tuo vastaa kuitenkin n.30 v yksityisen ajosuoritetta.
Kertooko nettiauton määrä yhtään mitään, onko autoihin tehty moottoriremppaa etc.?
Onhan mun Saabissakin jo yli 450tkm mittarissa. Ja vasta kolmas moottori menossa. Lähes huoltovapaa siis.
Ei tässä mun puolelta sen kummempaa draamaa, vaikka autot herättävätkin tunteita. Itse tuossa joku aika takaperin juurikin täällä kyselin Mersuista. Sen jälkeen käynyt testailemassa muutamaa, ja faceliftattu w211 on varsin makea peli vieläkin.
Itsekin tykkään Bemareiden ominaisuuksista, ja onhan ZF:n 8-vaihteinen laatikko yksi parhaista mitä markkinoilta saa. Ajaahan niillä 320/520 dieseleilläkin varsin pitkälle.
Volvokin kyllä kestää, vaikka omien kokemusten mukaan, ei mukavuudessa Mersulle ja Bemarille pärjääkään.
Toisen vain. Lohko halkesi, mahdollisesti jopa johtui siitä päin vittua tehdystä ekasta konevaihdosta, jonka taas arvaan johtuneen huohotusongelmista.Hattu päästä, jos olet itse saanut molemmat aiemmat rikki. Itselläni Saabin konekajahdukset ovat toistaiseksi yhdessä kolmelitraisessa V6:ssa, mikä on vain paska kone.
Joo, neljäänsataan päästelin itsekin Xsaralla ja myin sen muutama vuosi sitten naapurille jolla edellen käytössä ja kehuu kovasti. Sinkitty pohjastaan tms, ei ollut tosiaan ruostevikaa.Mulla on tällä hetkellä ranskalainen, yli 400k mittarissa ja turbohuolto on täytynyt tehdä. Muutoin mennään alkuperäisellä moottorilla, eikä ruostetta ole missään. Saattaa toki riippua siitä, että tuohon aiikaan noi sinkittiin kunnolla. Sinkityksestä on varmaan jo luovuttu, koska näin on premium merkit edellä tehneet.
@T1971 omalle kohdalle sattunut siistejä yksilöitä, mutta varmasti huonolla pidolla saa Mersunkin ruostumaan.