Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 312
  • 19 022
K

kiwipilot

Kysytääs täältä, että onko auton yksityis-leasingista kenelläkään kokemuksia tahi muuten perusteltua sanottavaa puolesta/vastaan.

Olen miettinyt lyhytaikaista ajokkiratkaisua seuraavalle vuodelle tai parille, ja houkuttelisi yksinkertainen paketti tähän hetkeen. Esimeriksi Autoverkkokauppa tarjoaa "Auto vuodeksi"-kampanjalla auton käyttöön 12 kuukaudeksi. Tuota alle 300 euron kuukausihintaista hybridi-Hyundaita olen katsellut näin ens'alkuun.

Hyvinä puolina hankinnan ja eroonpääsyn vaivattomuus sekä uuden audon "edut" tuoksuineen kaikkineen. Vastapainoksi jonkin verran kalliimpi kuin osamaksusopimus omaan autoon, mutta toisaalta jos nyt uuden auton menisi ostamaan, niin todennäköisesti arvonaleneminen nipistäisi kiesistä tuon reilun 3000 euroa joka tapauksessa. 15tkm ajorajoitus ei myöskään omalla käytölläni pitäisi olla ongelma.

Suosittelen vahvasti. Puolitoista vuotta sitten hain uuden pikku Huyndain autoverkkokaupasta. On ollut helppoa ja huoletonta. Nyt syksyllä vaihtuu varmaan uuteen vastaavaan soppariin. Uusi on aina uusi eikä tarvitse stressata turhia. Ja joo, unohda nuo bensalenkkareiden neuvot tonnin pommeista.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Katselin juuri äsken sen kuitin esiin, 212€ sis sijaisauton. Toki hinnat ovat tuosta nousseet.
240 € tarjosivat, joten säästöllä näköjään maksais neljän hengen ja auton laivaliput. Kiitos vihjeestä.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
240 € tarjosivat, joten säästöllä näköjään maksais neljän hengen ja auton laivaliput. Kiitos vihjeestä.

Vielä kun varaat suununtaihin mennessä Vikingline.ee koodilla emeri niin hinta vielä paranee. Ei, en saa provikkaa, kaveri vihjaisi juuri kun pitäisi itsekin käväistä sielläpäin.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysytääs täältä, että onko auton yksityis-leasingista kenelläkään kokemuksia tahi muuten perusteltua sanottavaa puolesta/vastaan.
Meillä on kakkosautona lähinnä vaimon työmatkojen kulkemista varten Autoverkkokaupasta Renault Clio vuoden sopparilla. Kuukausihinta on 189 € ja kilometriraja 15000, josta taitaa viiden kuukauden ajon jälkeen olla 4500 km kasassa. Paljon halvemmalla ei uutta autoa taida saada ja vaikka kyse onkin Renault Cliosta ilman mitään lisävarusteita, niin ominaisuudet ja varustelu on varmasti parempaa kuin jossain 1000 euron loppuun ajetussa Nissan Micrassa. Auton toimitus viivästyi muutaman viikon luvatusta kahdesta, joten Autoverkkokauppa lupasi vielä hoitaa ensimmäisen huollon. Käytännössä autosta ei siis tule tuon kuukausihinnan lisäksi muita kustannuksia kuin vakuutus ja kuluvat nesteet. Tuskin vanhakaan auto tielle usein jättää, mutta jo pelkästään vaiva käyttää autoa silloin tällöin pajalla on sen verran iso, että mieluummin ajaa uudella autolla, jos siihen on mahdollisuus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Alkoi kiinnostaa tuo yksityisliisari, koska vuoden paketti riittäisi alkuun meillekin kakkosauton osalta. Ensi syksynä katsotaan tilanne asumisen ja autojen osalta kuitenkin uudestaan. Varusteissa ei mainittu lohkolämmitintä. @Ruutuässä ja @kiwipilot Onko niissä lohkaria?
 
K

kiwipilot

Alkoi kiinnostaa tuo yksityisliisari, koska vuoden paketti riittäisi alkuun meillekin kakkosauton osalta. Ensi syksynä katsotaan tilanne asumisen ja autojen osalta kuitenkin uudestaan. Varusteissa ei mainittu lohkolämmitintä. @Ruutuässä ja @kiwipilot Onko niissä lohkaria?

Ei ainakaan tuossa i20:ssä ole. On tultu toimeen ilmankin; lähtee 30 pakkasilla kuin palmun alta ja lämpenee nopeasti pieni kun on. Ja toisaalta, eipä ole oma kone niin senkin puoleen ihan sama.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
. Paljon halvemmalla ei uutta autoa taida saada ja vaikka kyse onkin Renault Cliosta ilman mitään lisävarusteita, niin ominaisuudet ja varustelu on varmasti parempaa kuin jossain 1000 euron loppuun ajetussa Nissan Micrassa.
Vaikka en voikaan kannattaa @BlackWolf vinkkiä tonnin käyttöpelistä vaihtoehtona yksityisliisarille, niin tuskin hän välttämättä tarkoittikaan Micraaa tai sen luokan autoja. Mutta sen voin sanoa että kun jonkin verran on tullut vakuutusyhtiön piikkiin ajeltua uusilla pikkuautoilla viime aikoina, niin ei niillä montaa kilometriä tarvitse ajella kun tajuaa kuinka masentavia kulkineita ne on vanhempaan isompaan autoon verrattuna. Viimeksi tuliterä Astra 1.0 turbokoneella ja automaatilla/robottivaihteilla, ja luulen että se oli joku voimansiirrosta vastanneen insinöörin vappupila. Sinänsä auto siedettävä muuten, mutta ei tietysti mikään halvin kauppakassi olekaan.
Eli jos haaveilee siitä hinnat alkaen liisarista, niin kannattaa pitää mielessä että se on sitten aika lähellä halvinta ja huonointa autoa mitä kaupasta saa. Toki jos vaimo sillä ajelee niin mikäs siinä.
 
K

kiwipilot

Niin sehän se on mitä arvostaa ja tarvitsee: henk. koht. usean kymmenen tuhannen ”sijoitus” esimerkiksi johonkin bensasyöppöön SUV:hen näillä ajoilla on täysin mahdoton skenaario. Tuohon päälle huollot ja vakuutukset niin aletaan puhua jo melko huomattavista summista. Toki jos kilometrejä kertyy vuodessa kymmeniätuhansia niin varmaan sitä mieluummin maksaa laadusta ylimääräistä. Noin yleisesti omasta mielestäni suomalainen autonostokulttuuri perustuu pitkälti tunteeseen, ei järkeen. Mutta kukin käyttäkööt rahansa haluamallaan tavalla. Itse maksan mieluummin sen 200€ / kk käyttövarmasta ja simppelistä pelistä ja vien lapset lomalle lentäen Uuteen-Seelantiin tai Aasiaan. Muksujen kaverit sitten menee X5:n tai RAW:n kyydissä Tykkimäelle tai Lintsille.

Mutta valintojahan nämä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Vaikka en voikaan kannattaa @BlackWolf vinkkiä tonnin käyttöpelistä vaihtoehtona yksityisliisarille, niin tuskin hän välttämättä tarkoittikaan Micraaa tai sen luokan autoja. Mutta sen voin sanoa että kun jonkin verran on tullut vakuutusyhtiön piikkiin ajeltua uusilla pikkuautoilla viime aikoina, niin ei niillä montaa kilometriä tarvitse ajella kun tajuaa kuinka masentavia kulkineita ne on vanhempaan isompaan autoon verrattuna. Viimeksi tuliterä Astra 1.0 turbokoneella ja automaatilla/robottivaihteilla, ja luulen että se oli joku voimansiirrosta vastanneen insinöörin vappupila. Sinänsä auto siedettävä muuten, mutta ei tietysti mikään halvin kauppakassi olekaan.
Eli jos haaveilee siitä hinnat alkaen liisarista, niin kannattaa pitää mielessä että se on sitten aika lähellä halvinta ja huonointa autoa mitä kaupasta saa. Toki jos vaimo sillä ajelee niin mikäs siinä.
No minä edelleen olen sitä mieltä että jos vaihtoehtoina on maksaa 2400€/vuosi jostain 1.0 Micrasta tai sitten ottaa joku vasta katsastettu tonnin menopeli, missä todellakin voi olla ne kaikki lisävarusteet ihan kunnossa, niin se Micra on paitsi paska, niin myös kallis.

Joku ihan siisti ja katsastettu Citroeni lähtee tonnilla ja siinä toimii ne kaikki ilmastoinnit ja vakkaritkin. On helvetisti parempi ajaa ja vaikka ei ikinä veisi katsastukseen niin siitä saa muutaman satasen seuraavana kesänä takaisinkin kun viitsii vaan laittaa halvalla myyntiin. Mitään sellasia osia ei autoissa ole, että ne vaan yhtäkkiä hajoaa, ei varsinkaan jos kyseessä on jo vanhempi auto. Yleensä jos tarvitsee miettiä että "mitä kokemuksia" yms. niin se 2400€/vuosi ei silloin ole taloudelle mikään pieni summa, jos olisi niin ei kukaan kyselisi. Mutta maksakaa ihmeessä. Minä en kyllä ymmärrä montako kertaa vuodessa sitä autoaan pitää huoltaa, näköjään monta, kun sitä pidetään jonain kynnyskysymyksenä. Varmaan vaatii liikaa katsoa öljyt ja lisätä tarvittaessa, tai joku öljynvaihto 50€ lähimmällä huoltamolla. Vaikka se auto olisi millainen niin se kyllä ajokuntoisena säilyy katsastuksesta seuraavaan, jos se vaan on läpi mennyt.

Jokainen saa maksaa ihan siitä mistä haluaa, ei ole minulta pois. Koskaan ei ole auto minua tielle jättänyt. Ei edes se tonnin "pommi". Tyhmähän ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Lisätään nyt vielä että jos kauheasti pelottaa, niin niitä saa myös ihan firmoista niitä autoja sillä tonnilla, ettei ole ihan perävalotakuullakaan.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin sehän se on mitä arvostaa ja tarvitsee: henk. koht. usean kymmenen tuhannen ”sijoitus” esimerkiksi johonkin bensasyöppöön SUV:hen näillä ajoilla on täysin mahdoton skenaario. Tuohon päälle huollot ja vakuutukset niin aletaan puhua jo melko huomattavista summista. Toki jos kilometrejä kertyy vuodessa kymmeniätuhansia niin varmaan sitä mieluummin maksaa laadusta ylimääräistä. Noin yleisesti omasta mielestäni suomalainen autonostokulttuuri perustuu pitkälti tunteeseen, ei järkeen. Mutta kukin käyttäkööt rahansa haluamallaan tavalla. Itse maksan mieluummin sen 200€ kk käyttövarmasta ja simppelistä pelistä ja vien muksut lomalle lentäen Uuteen-Seelantiin tai Aasiaan. Muksujen kaverit sitten menee X5:n tai RAW:n kyydissä Tykkimäelle.
En tiedä viittasitko minun viestiini tai luitko sitä edes, mutta en todellakaan tarkoittanut mitään kymmenien tuhansien autoja kun puhuin isommista vanhemmista autoista. Vaikkapa viidellä tonnilla saa jo ihan hyvän auton, halvemmallakin mutta sitten alkaa jo tuuri ja osaaminen näytellä isompaa osaa. Itse en taas voisi kuvitellakaan viettäväni lomaani lentäen kymmeniä tunteja jonnekin joka loppujen lopuksi on vain toisen näköisten ihmisten Tykkimäki, mutta onneksi tosiaan kukin voi käyttää rahansa niinkuin haluaa ja myönnän kyllä vajavaisuuteni, DRD4-geeni puuttuu täysin. Nyt meni offtopiciksi.
@BlackWolf hiukan kasvattaisin budjettia riskin vähentämiseksi ja koska siinä ei edes välttämättä häviä mitään (jälleenmyyntiarvo, vähempi remontointitarve), mutta muuten suht samoilla linjoilla. Toki hiukan annat ruusuisen kuvan käytetylla ajelemisesta, koska vaan se voi hajota mitä moninaisemmilla tavoilla (toki uudemmallakin mahdollista) mutta asennoitumiskysymys sekin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@BlackWolf hiukan kasvattaisin budjettia riskin vähentämiseksi ja koska siinä ei edes välttämättä häviä mitään (jälleenmyyntiarvo, vähempi remontointitarve), mutta muuten suht samoilla linjoilla. Toki hiukan annat ruusuisen kuvan käytetylla ajelemisesta, koska vaan se voi hajota mitä moninaisemmilla tavoilla (toki uudemmallakin mahdollista) mutta asennoitumiskysymys sekin.
Jos sitä autoa aikoo käyttää yhden vuoden, niin en kyllä keksi miten se voisi hajota. Vesipumppu leikkaa kiinni? Se olisi ehkä ainoa mitä keksin ja sekin on varmasti vaihdettu edellisen jakohihnarempan yhteydessä, joten jos on jakohihnalla ajoaikaa niin se kyllä kestää. Kuten sanoin kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja aika montaa on tullut ajettua. Tosin minä ajan yleensä noilla useampia vuosia ja vaihtelen kuluvaa osaa, mutta kertaakaan ei ole sellaista vikaa tullut että tielle olisi jäänyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos sitä autoa aikoo käyttää yhden vuoden, niin en kyllä keksi miten se voisi hajota. Vesipumppu leikkaa kiinni? Se olisi ehkä ainoa mitä keksin ja sekin on varmasti vaihdettu edellisen jakohihnarempan yhteydessä, joten jos on jakohihnalla ajoaikaa niin se kyllä kestää. Kuten sanoin kertaakaan ei ole tielle jättänyt ja aika montaa on tullut ajettua. Tosin minä ajan yleensä noilla useampia vuosia ja vaihtelen kuluvaa osaa, mutta kertaakaan ei ole sellaista vikaa tullut että tielle olisi jäänyt.
Siis tarkoitin mitä tahansa hajoamista joka vaatii korjausta, en vain fataaleja auton arvon romahduttavia. Vikakohteita on kymmeniä, varmaan satoja. Olen jäänyt tielle monta kertaa sellaisten vikojen takia jotka eivät ole olleet ennakoitavissa ilman yliluonnollisia kykyjä. Automaattilaatikon öljyvuoto, kytkinvaijerin katkeaminen, erilaiset sähköviat, ekana tuli mieleen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siis tarkoitin mitä tahansa hajoamista joka vaatii korjausta, en vain fataaleja auton arvon romahduttavia. Vikakohteita on kymmeniä, varmaan satoja. Olen jäänyt tielle monta kertaa sellaisten vikojen takia jotka eivät ole olleet ennakoitavissa ilman yliluonnollisia kykyjä. Automaattilaatikon öljyvuoto, kytkinvaijerin katkeaminen, erilaiset sähköviat, ekana tuli mieleen.
No minä väitän että siinä uudessa autossa ne on todennäköisempiä kuin vanhassa. Jos se ei nyt jossain 200 000km aikana ole jäänyt tielle niin mikään ei puhu sen puolesta että seuraavat 50 000km on just ne kun jotkut sähköt vetää niin juntturaan että tielle jää, tai että joku automaattiloota yhtäkkiä läväyttää öljyt tielle. Minusta menee nyt vähän liioittelun ja ylimääräisen pelottelun piikkiin. Tollanen alitehoinen yliahdettu 1.0 turbo todennäkösemmin laukeaa kuin joku perus 1.6 litranen kone. Jos se nyt normaalisti vaihtaa ja vaihteet menee silmään, ylämäessä ei luista jne. ja kuten sanoin ei vuoda öljyä kun sen pohjan kurkkaa, niin ei varmana laukea yhdessä vuodessa. Sitten on jo säkä sellanen jos laukeaa että kannattaa matkalla mennä tekeen myös lotto.
 
K

kiwipilot

@benicio juu en mitenkään sinuun viitannut, vaan ihan noin yleisesti tarkoitin. Perustuu myös havainnointiin miten lähi/ystäväpiirissä toimitaan autoa hankittaessa.

Aika useasti saa kuulla/lukea kuinka ”taas meni 3000€” jonkun osan uusimiseen tai korjaamiseen. Ja tuo on juuri se tilanne minkä itse haluan välttää.

Mutta valintojahan nämä ovat.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän kyllä, että joku on valmis selailemaan nettiautoa ja ottamaan riskin jonkun 10 vuotta vanhan Audin kanssa. Varmasti saa muutamalla tonnilla hyvän auton ajaa ja voi olla, että vuoden aikana ei hajoa mitään. Kertaakaan mikään auto ei ole jättänyt tielle, mutta jokunen vuosi sitten olen korjauttanut vähän väliä 6-9 vuotta vanhaa Volkkaria ties minkä tahansa syyn takia. Broidilla oli sama homma Audin kanssa, mm. vanteen halkeamista ja vastaavaa ei kovin merkkikohtaista.

Aikanaan kyllästyin säätämiseen korjausten kanssa, vaikka niitä oli "vain" 1-2 vuodessa. Sen takia mieluummin ajan uudella autolla ja maksan vähän enemmän kuin otan riskiä. Viimeiset viisi vuotta alla on ollut alle kolme vuotta vanha auto ja koskaan ei ole ollut niin huoletonta ajaa. Mutta valintajuttujahan nämä ovat ja kun alkuperäinen kysymys oli yksityisliisingistä, niin oman kokemuksen perusteella voin suositella. Tuskin homma paljon eroaa, onko auto pieni perheen kakkosauto, S-sarjan Mersu tai jotain siitä väliltä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Audin ostajajia en ole ikinä ymmärtänyt. Mitään status hyötyä siitä ei saa johonkin Passatiin tai Octaviaan verrattuna. Rahaa palaa vaan enemmän. Samat kamat auton sisällä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärrän kyllä, että joku on valmis selailemaan nettiautoa ja ottamaan riskin jonkun 10 vuotta vanhan Audin kanssa. Varmasti saa muutamalla tonnilla hyvän auton ajaa ja voi olla, että vuoden aikana ei hajoa mitään. Kertaakaan mikään auto ei ole jättänyt tielle, mutta jokunen vuosi sitten olen korjauttanut vähän väliä 6-9 vuotta vanhaa Volkkaria ties minkä tahansa syyn takia. Broidilla oli sama homma Audin kanssa, mm. vanteen halkeamista ja vastaavaa ei kovin merkkikohtaista.

Aikanaan kyllästyin säätämiseen korjausten kanssa, vaikka niitä oli "vain" 1-2 vuodessa. Sen takia mieluummin ajan uudella autolla ja maksan vähän enemmän kuin otan riskiä. Viimeiset viisi vuotta alla on ollut alle kolme vuotta vanha auto ja koskaan ei ole ollut niin huoletonta ajaa. Mutta valintajuttujahan nämä ovat ja kun alkuperäinen kysymys oli yksityisliisingistä, niin oman kokemuksen perusteella voin suositella. Tuskin homma paljon eroaa, onko auto pieni perheen kakkosauto, S-sarjan Mersu tai jotain siitä väliltä.
Mitähän korjattavaa siinä sitten oli? Vai oliko nyt kyse siitä kun ei olisi mennyt katsastuksesta läpi? Siinähän se ero on. Jos on tarkoitus (kuten alkuperäisellä kirjoittajalla) hommata auto vuodeksi, niin saa olla melkosia vikoja täys että se ei sitä vuotta muka kestä korjaamatta. Silloinkin voi aina laittaa sen myyntiin parilla sataa ja ostaa uuden, juuri katsastetun ritsan ja taas menee se vuosi ilman ongelmia. Siinä saa jo aika monta kertaa kosahtaa ennen kuin tulee kalliimmaksi kuin tuollainen liisinki.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yksityisleasing vaikuttaa ihan kohtuulliselta vaihtoehdolta, jos ei halua tai voi ostaa samaa autoa käteisellä. Mutta on siinä ottajan kannalta ylimääräistä rahastustakin mukana. Miksi?

Yksityisleasingissa maksaa lähes aina erilaisia korkoja ja vakuuksia (ml. pakollisen kaskon pakollinen lisävakuutus rahoittajalle). Vaikkapa nyt markkinoilla olevan useamman tahon todellinen vuosikorko oli noin 6.0 prosentin tienoilla, kun ilmoitettu korko on alle kolmen prossan. Tähän sitten mainittu kaskon lisäpalikka päälle. Jos auto on esimerkiksi 25 000 arvoinen, pelkät korkokulut (KSL:n mukaisesti) ovat 48 kk vuokrauksessa yhteensä noin 3 800 euroa kun otetaan mukaan laskutuskulut kuukaudessa jne. Tämä on leivottu hintaan. On myös mahdollista ottaa 12 kk yksityisleasing, mikä on sitten suhteessa kaikkein kallein vaihtoehto. Ja monelle myös sopivin elämäntilanteesta johtuen.

En nyt muista kaskon ns. autoturvaa rahoittajalle, mutta oisko tuollaisesta autosta arviolta 150 euroa vuodessa. Liisauksesta maksetaan siis yli 4 000 euroa korkoa ja turvaa + käyttö siihen päälle tuon 48 kk:n aikana. Tarjouksesta voi saada sitten autoja, joita yllä oleva ei koske. On myös mahdollista neuvotella varusteita lisää tai tinkiä hintaa alas. Molemmat olen tehnyt (mutta firmalle).

Firmoille tilanne on erilainen. On myös mahdollista saada erilaisia vähennyksiä sähköautoon sen lisäksi, että kaiken saa kirjanpitoon ja yhtiömuodosta riippuen myös muita etuja vähennyksineen. Tämän takia itselläni oli liisaukset firman kautta, kun se oli järkevämpää.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Audin ostajajia en ole ikinä ymmärtänyt. Mitään status hyötyä siitä ei saa johonkin Passatiin tai Octaviaan verrattuna. Rahaa palaa vaan enemmän. Samat kamat auton sisällä.

Varmasti esim uusi A6 on lähes sama auto kuin Pasuuna, Superb tai Octavia. Jälkimmäisiin saa samat koneet ja varusteetkin järjestään. Skodat vielä tunnettuja hiljaisuudestaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siinähän se ero on. Jos on tarkoitus (kuten alkuperäisellä kirjoittajalla) hommata auto vuodeksi, niin saa olla melkosia vikoja täys että se ei sitä vuotta muka kestä korjaamatta.
Jos minä pelottelen turhaan niin sinä annat minusta kyllä todella paljon liian ruusuisen kuvan tonnin kiesillä autoilusta. Alustassa, voimansiirrossa, jarruissa, sähköissä ym on lukemattomia rikkoontumismahdollisuuksia tuon hintaluokan auton historialla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Jos minä pelottelen turhaan niin sinä annat minusta kyllä todella paljon liian ruusuisen kuvan tonnin kiesillä autoilusta. Alustassa, voimansiirrossa, jarruissa, sähköissä ym on lukemattomia rikkoontumismahdollisuuksia tuon hintaluokan auton historialla.

BlackWolfin idea voi kyllä toimia, jos tuntee autoja vähintään jonkinverran mutta ei se tankkaa ja aja -kuskeille paras vaihtoehto ole.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos minä pelottelen turhaan niin sinä annat minusta kyllä todella paljon liian ruusuisen kuvan tonnin kiesillä autoilusta. Alustassa, voimansiirrossa, jarruissa, sähköissä ym on lukemattomia rikkoontumismahdollisuuksia tuon hintaluokan auton historialla.
No ei todellakaan ole jos se auto on juuri katsastettu. Sitä varten ne katsastajat siellä on että ne katsoo että se on ajokunnossa seuraavaan katsastukseen asti. Siellä ei nyt vaan yhtäkkiä mikään lahoa katsastuksen jälkeen. Ja kuten sanoin jos pelottaa niin tuohon hintaan saa myös liikkeistä ja niillä on vähintään 6kk vastuu siitä autosta.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
BlackWolfin idea voi kyllä toimia, jos tuntee autoja vähintään jonkinverran mutta ei se tankkaa ja aja -kuskeille paras vaihtoehto ole.
Joo, ei tuon hintaluokan kiesejä marmorilla kannata huollattaa. Itse pyöritin juuri tuolla BW:n ideologialla perheen 2. autoa nelisen vuotta, kun maalla asuttiin: Fiat Punto (700€), Ford Fiesta (1000€+Fiude) & istumakapasiteetin loputtua Chrysler Voyager (800€+Fiesta). Sain Voyagerista vielä 650€, eli hankinta kulut oli 1850€ neljälle vuodelle/ n.20000km:lle. Huoltoihin paloi suh't maltillinen määrä euroja: kesäkumit Chrysleriin 270€, ilmastoinnin täyttöhuolto: 50€, öljyä lisäyksiin 25€, uusia sulkia Fiudeen ja Chrysleriin 20€, polttimoita ajovaloihin ja mittaristoon 30€, "kusinesteet" 30€. Lisäksi lumiharja + skraba 20€ (jäivät viimeiseen autoon) sekä akkulaturi Lidlistä 12€ (tämä lienee jossain varaston uumenissa). Renkaat tuli vaihdettua itse.
Paljon enemmän samana aikana paloi oman bemarin ja mersun ylläpitoihin, toki yli kymmenkertaisilla kilometreillä "pitääkin"...
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Varmasti esim uusi A6 on lähes sama auto kuin Pasuuna, Superb tai Octavia. Jälkimmäisiin saa samat koneet ja varusteetkin järjestään. Skodat vielä tunnettuja hiljaisuudestaan.
Miksi maksaa uudesta Audista sama hinta kuin uudesta Mersusta tai Bemarista? Noissa on tekniikka ihan jotain muuta kuin VAG laatua. Jokaisella on tietysti oikeus tehdä rahoillaan mitä huvittaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No ei todellakaan ole jos se auto on juuri katsastettu. Sitä varten ne katsastajat siellä on että ne katsoo että se on ajokunnossa seuraavaan katsastukseen asti. Siellä ei nyt vaan yhtäkkiä mikään lahoa katsastuksen jälkeen. Ja kuten sanoin jos pelottaa niin tuohon hintaan saa myös liikkeistä ja niillä on vähintään 6kk vastuu siitä autosta.
Ei ne katsastajat kyllä katso että tuleeko autoon vikoja seuraavaan katsastukseen mennessä, vaan sen hetkistä liikennekelpoisuutta. Jarruputki tai -tehostin voi alkaa vuotaa vaikka katsastuksesta kotiin ajaessa. Tai laturi hajota. Jäähdyttäjä vuotaa. Ihan ajokelvottomia autoja olen itsekin saanut leimalta läpi, katsastus ei ole mikään tae auton luotettavuudesta.
Kaksi tonnin kulkinetta mulla on nytkin ajossa ja saman hintaluokan kesäautokin, kilometrejä niihin tulee karkeasti kymppi jokaiseen vuodessa eikä ne kyllä valitettavasti ole huoltovapaita katsastusväliä.
Mutta en tiedä kannattaako meidän tästä jatkaa, olemme sen verran erimielisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös