Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 306
  • 19 022

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sallitut renkaat lukee otteessa ja muutoskatsastaa voi muita kokoja.
@Jupe Ja tuuman verran isommat saa laittaa kuin otteessa mainittu, eikös vaan. Eli jos otteen isoin koko on 18 tuumaa, niin 19 on vielä laillinen. Sama varmaan pienempäänkin päin, arvaan näin tarkistamatta.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
@Jupe Ja tuuman verran isommat saa laittaa kuin otteessa mainittu, eikös vaan. Eli jos otteen isoin koko on 18 tuumaa, niin 19 on vielä laillinen. Sama varmaan pienempäänkin päin, arvaan näin tarkistamatta.
Minulle ei ainakaan hyväksytty tuumaa isompaa, mutta saattoi johtua siitä, että ääriasennossa kumi ylettyi pyyhkimään autosta paskoja.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Noin se taitaa mennä ja tietenkin pitää mahtua alle. Olen muistaakseni tässä ketjussa joskus aiemminkin siitä puhunut, mutta oli kyllä hiljaista kyytiä E-sarjan taxi-mersulla kun oli 15" kumit alla. Sen verran tätä rengasasiaa olen pohtinut aina välillä joten kiinnitin huomiota yön pikkutunneilla tuollaiseen seikkaan ja kysyin kuskilta, kuulemma kohtalaisen normaalia toimintaa taxeilla. Lienee kuitenkin 16" yleisempi E-sarjalaisessa mutta 15" näytti jo aika klassiselta 80-luvun ooppelirengastukselta kun vertaa sitä auton kokoon.

_
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Olen muistaakseni tässä ketjussa joskus aiemminkin siitä puhunut, mutta oli kyllä hiljaista kyytiä E-sarjan taxi-mersulla kun oli 15" kumit alla.
Todella harvaan uudehkoon autoon saa 15" vanteita sopimaan, koska jarrulevyt ja satulat ovat niin isoja. Uusikorisen mesen etujarrulevyt ovat yksinään noin 13" tuumaa. Tuohon kun lisätään vielä jarrusatula ja vanteen paksuus, niin aika mestari saa olla että tuohon 15" vanteet saa mahtumaan.


Itselläni oli joskus 10v sitten 406 Coupe pösö. eikä tuohonkaan 16" pienempää vannetta eteen voinut laittaa.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Noin se taitaa mennä ja tietenkin pitää mahtua alle. Olen muistaakseni tässä ketjussa joskus aiemminkin siitä puhunut, mutta oli kyllä hiljaista kyytiä E-sarjan taxi-mersulla kun oli 15" kumit alla. Sen verran tätä rengasasiaa olen pohtinut aina välillä joten kiinnitin huomiota yön pikkutunneilla tuollaiseen seikkaan ja kysyin kuskilta, kuulemma kohtalaisen normaalia toimintaa taxeilla. Lienee kuitenkin 16" yleisempi E-sarjalaisessa mutta 15" näytti jo aika klassiselta 80-luvun ooppelirengastukselta kun vertaa sitä auton kokoon.

_

Uutta W213 korimallia ei toimiteta 15 tuuman vanteilla.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kannattaa muistaa, että valmistaja valitsee vanteen koon ensisijaisesti markkinoinnin ehdoilla. Jos muoti olisi kapea ja korkea, niin sitä olisi myös uusissa alla...
 

Fordél

Jäsen
Itselläni oli joskus 10v sitten 406 Coupe pösö. eikä tuohonkaan 16" pienempää vannetta eteen voinut laittaa.

Kyseessä on muuten edelleen hieno automalli. Kertoo vain kuinka hyvin onnistuttiin aikanaan muotoilussa. Oliko minkalainen auto muuten? Oliko paljon vikoja?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kyseessä on muuten edelleen hieno automalli. Kertoo vain kuinka hyvin onnistuttiin aikanaan muotoilussa. Oliko minkalainen auto muuten? Oliko paljon vikoja?

Eikös toi ollut Pininfarinan muotoilema?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Makunsa kullakin, mutta itse kyllä pidän 406 coupea aikansa A5 coupena eli oman aikaansa erinomaista muotoilua tutulta merkiltä ja lähes kaikkien tavoiteltavissa. Jos tuota hiukan enemmän yrittää analysoida niin pininfarinalla on kyllä taito tehdä coupe irti normaalista mallisarjasta ja hyvin pehmeillä muodoilla. Lyödään tähän toinen coupe esimerkki reilun kymmenen vuoden takaa eli Ooppelin Astra jonka muotoili bertone.
http://www.thewallpapers.org/photo/1304/opel-astra-coupe-01-800x600.jpg

Tuo on omaan silmään ihan liian perus astra edestä lyhyellä keulalla. Tuossa suurin syy on tietysti se että coupe on tehty pienemmästä mallista, parhaat coupet syntyy isommasta keskiluokasta kuten vaikkapa peugeot 406, Audi A5, BMW 4-series jne.

_
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulla ei edellisessä autossa saanut laittaa 17" pienempää kun ei ois mahtunut paikalleen :) Ja sit pitää muistaa että nopeusmittari ei saa näyttää liian vähän. Eli, jos mittari näyttää vaikka 100 ja todellinen on 110 niin no go. Eli, suotavaa olisi varmistaa kun noita mulklailee että se kehämitta pysyy about samana uudessa/vanhassa renkaassa. Tuohonkin löytyy laskureita netistä.
 

RaikkA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässässäsäsä
Oliko minkalainen auto muuten? Oliko paljon vikoja?
Pirun hyvä ajaa ja kulkuakin v6:ssa riitti nuorelle kollille ihan riittävästi. Puolessatoista vuodessa ei öljynvaihtoja ihmeempää autoon tehty, tosin kilsatkin jäivät omassa käytössä noin 30tkm yhteensä. Sähköthän noiden pösöjen ongelma tuntuvat kuulemma olevan(itselläni ei ongelmia).
 

Fordél

Jäsen
Pirun hyvä ajaa ja kulkuakin v6:ssa riitti nuorelle kollille ihan riittävästi. Puolessatoista vuodessa ei öljynvaihtoja ihmeempää autoon tehty, tosin kilsatkin jäivät omassa käytössä noin 30tkm yhteensä. Sähköthän noiden pösöjen ongelma tuntuvat kuulemma olevan(itselläni ei ongelmia).

Ok, hyvälle kuulostaa. Pösömäisen pehmeän mukava ajaa ja siihen päälle ihan tehokas kone, ei huono yhdistelmä. Tollasen kun hankkisi ja löisi kaasutankin taakse niin avot.
 

Fordél

Jäsen
Auto pitäisi viedä vuosihuoltoon. Kysyin Veholta huollon hintaa ja oli melkoisen suolainen: 530 euroa. Huolto (B1) pitää sisällään ilmeisesti perus tsekkaukset, öljynvaihdon ja jarrunesteiden vaihdon. Melkoisen kovalta kuulostaa hinta noihin tehtäviin toimenpitäisiin nähden.

Osaako joku sanoa, että onko muilla kuin merkkiliikkeillä kuinka hyvin mahdollisuuksia tehdä merkinnät auton sähköiseen huoltokirjaan? Ja pitääkö tollaselle asialle edes antaa oikein mitään painoarvoa vai riittääkö, kun tekevät oikeat huollot. Tosin sekin mietityttää, että mistä muualla tietävät, mikä huolto pitää kulloinkin tehdä.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku sanoa, että onko muilla kuin merkkiliikkeillä kuinka hyvin mahdollisuuksia tehdä merkinnät auton sähköiseen huoltokirjaan? Ja pitääkö tollaselle asialle edes antaa oikein mitään painoarvoa vai riittääkö, kun tekevät oikeat huollot. Tosin sekin mietityttää, että mistä muualla tietävät, mikä huolto pitää kulloinkin tehdä.

Käsittääkseni EU:n lakien mukaisesti myös ulkopuolisilla korjaamoilla pitää olla kohtuuhintaan pääsy sähköisiin huoltokirjoihin ja huolto-ohjelmiin. Laita vaikka autojerryn tms. kautta tarjouspyyntö huollosta ja lisätietoihin että huolto on tehtävä valmistajan ohjeiden mukaisesti ja merkattava sähköiseen huoltokirjaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Osaako joku sanoa, että onko muilla kuin merkkiliikkeillä kuinka hyvin mahdollisuuksia tehdä merkinnät auton sähköiseen huoltokirjaan?
Aivan kuten Gooni totesi, kyllä se hoituu. Itsekin tuossa vuosi sitten arvuuttelin samalla tavalla kuin sinä ja juuri AutoJerryn kautta kilpailutin/kysyin huolloista, samalla varmistin että kuittaavat BMW:n sähköisen huoltokirjan.
Monet pikkupuljut tässä länsi-hki ja espoo akselilla mitä olen käyttänyt ovat jonkin ketjunalaisia, esim fixus, autoasi jne. Paljon halvempia kuin marmoritiski ja homma toimii ihan samalla tavalla.

_
 

Fordél

Jäsen
Aivan kuten Gooni totesi, kyllä se hoituu. Itsekin tuossa vuosi sitten arvuuttelin samalla tavalla kuin sinä ja juuri AutoJerryn kautta kilpailutin/kysyin huolloista, samalla varmistin että kuittaavat BMW:n sähköisen huoltokirjan.
Monet pikkupuljut tässä länsi-hki ja espoo akselilla mitä olen käyttänyt ovat jonkin ketjunalaisia, esim fixus, autoasi jne. Paljon halvempia kuin marmoritiski ja homma toimii ihan samalla tavalla.

_

Jep ja tosiaan siis pääsevät myös käsiksi sinne huoltokirjaan tsekkaamaan, että mitä huolto pitää sisällään?

Täytyy vielä tsekata mikä merkitys on ei-merkkihuollon käyttämisellä takuuseen. Lisäksi muistaakseni jos käyttää merkkihuoltoa, taisi saada jonkinlaisen "pelastuspalvelun" veloituksetta eli jos auto jää tielle, hinaavat auton merkkihuoltoon ja saiko vielä sijaisauton tilalle. No täytyy katsoa onko esim. autovakuutuksessa tällainen hinauspalvelu mukana.

Edit. Ja kumma homma, kun juuri tuli Volvo-liikkeestä tarjouspyyntöön vastaus, että suosittelevat Vehon huoltoa, jotta tulee oikeat huollot.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Jep ja tosiaan siis pääsevät myös käsiksi sinne huoltokirjaan tsekkaamaan, että mitä huolto pitää sisällään?
Kannattaa varmistaa tämä, uskoisin että kyllä niin itse varmalta kundi kuulosti kun tämän vielä varmistin huoltoon viedessä. Nimittäin kerran on Laakkonenkin unohtanut kuitata meidän huollon sieltä säköiseltä kirjalta joten erehtyväisiä hekin.

Takuu on hyvä pointti, sinulla taisi olla uusi auto, monet myyjät velvoittaa(yrittää velvoittaa) takuu-ajan käyttämään merkkihuoltoa. Tähän on hiukan ristiriitaista tietoa, viimeksi itselleni VW myyjä myydessään 3v käytettyä Poloa 12kk takuulla sanoi että takuu ei ole voimassa jos huollatat kontrollihuollon jossain muualla kuin heidän liikkeissä. Toisaalta antoi myös kaupan yhteydessä 50€ lahjakortin huoltoon joten se tasoitti hintaa niin en miettinyt enempää.

_
 

Outsider

Jäsen
Jep ja tosiaan siis pääsevät myös käsiksi sinne huoltokirjaan tsekkaamaan, että mitä huolto pitää sisällään?

Täytyy vielä tsekata mikä merkitys on ei-merkkihuollon käyttämisellä takuuseen. Lisäksi muistaakseni jos käyttää merkkihuoltoa, taisi saada jonkinlaisen "pelastuspalvelun" veloituksetta eli jos auto jää tielle, hinaavat auton merkkihuoltoon ja saiko vielä sijaisauton tilalle. No täytyy katsoa onko esim. autovakuutuksessa tällainen hinauspalvelu mukana.

Edit. Ja kumma homma, kun juuri tuli Volvo-liikkeestä tarjouspyyntöön vastaus, että suosittelevat Vehon huoltoa, jotta tulee oikeat huollot.


En kyllä keksi yhtään syytä miksi Volvo-liikkeestä suositeltaisiin viemään auto muualle, jos ei ole käynyt auton tietojen kanssa joku moka ja luultu, että kyseessä on joku toinen auto. Ehkä itse vielä soittaisin ja kysyisin mikä on homman nimi. Hinta kuulostaa kyllä pelkästä perushuollosta kovalle, mutta Volvon nettisivuiltahan voit itse käydä katsomassa auton tietojen perusteella mitä siihen sisältyy. Tämä siis sillä oletuksella, että sulla tosiaan on Volvo?

Yleisesti jokaisella pajalla on mahdollisuus ostaa oikeus tehtyjen huoltojen kuittaamiseen sähköiseen huoltokirjaan, mutta historiaa sieltä ei näe, eikä myöskään huoltoon kuuluvia toimenpiteitä(tämä kannattaa huomioida, jos tarjous on huomattavasti halvempi). Myös mahdolliset avoimet kampanjat jäävät muualla huomioimatta.
 

Fordél

Jäsen
En kyllä keksi yhtään syytä miksi Volvo-liikkeestä suositeltaisiin viemään auto muualle, jos ei ole käynyt auton tietojen kanssa joku moka ja luultu, että kyseessä on joku toinen auto. Ehkä itse vielä soittaisin ja kysyisin mikä on homman nimi. Hinta kuulostaa kyllä pelkästä perushuollosta kovalle, mutta Volvon nettisivuiltahan voit itse käydä katsomassa auton tietojen perusteella mitä siihen sisältyy. Tämä siis sillä oletuksella, että sulla tosiaan on Volvo?

Siis kyseessä ei ole Volvo, mutta silti ihmettelen, että mikseivät Volvo-liikkeessä innostu toisen merkkisen auton huollosta vaan ohjaavat muualle.

Yleisesti jokaisella pajalla on mahdollisuus ostaa oikeus tehtyjen huoltojen kuittaamiseen sähköiseen huoltokirjaan, mutta historiaa sieltä ei näe, eikä myöskään huoltoon kuuluvia toimenpiteitä(tämä kannattaa huomioida, jos tarjous on huomattavasti halvempi). Myös mahdolliset avoimet kampanjat jäävät muualla huomioimatta.

Tästä tulee siis nyt vähän ristiriitaista tietoa, ymmärrettävästi. Osa sanoo, että muutkin näkevät huoltoon kuuluvat toimenpiteet ja osa sanoo, että niitä ei näe kuin merkkiliike. Uskoisin, että muillekin kuin merkkiliikkeille on pitänyt antaa mahdollisuus nähdä, mitä kuhunkin huoltoon kuuluu.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikös huoltohistorian näe ihan omistaja itse ajotietokoneesta? Vai tarkoitetaanko tässä jotain laajempaa analyysia mitä on tehty. Mielestäni bemarin sähköinen huoltokirja näyttää päivämäärillä edelliset huollot ja tulevat sieltä service -kohdasta tarkkuudella esim 'Brake fluid'. Mikä oli edellisen huollon syy ja sillä perusteella kilpailutin huollon ja ero autoasi -huoltamon ja marmoritiskin välillä oli liki tuplat hinnassa.
Joillain merkeillä lienee huoltovalikko erikseen koodin takana mutta kyllä niihin nyt asiantunteva huolto aina pääsee käsiksi.

_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis kyseessä ei ole Volvo, mutta silti ihmettelen, että mikseivät Volvo-liikkeessä innostu toisen merkkisen auton huollosta vaan ohjaavat muualle.
Olisiko niin, että Volvon ei kannata myöntää että kyllähän se erimerkkisen huolto onnistuu meillä ihan loistavasti. Kun sehän tarkoittaisi sitten että sen Volvonkin huolto onnistuu missä tahansa muualla ihan loistavasti. Eli suosittelevat merkkihuoltoa myös vääränmerkkiselle. Kysy piruuttas Volvon huoltoa Veholta, tuleekohan sama vastaus.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Hieman kusetettu olo. Ostin eilen Toyota Avensis 2,2l D-CAT Linea Sol Plus -07 auton koska paremman puoliskon harrastusksen (hevoset..) takia auton pitää vetää heppakoppia perässä. Myyjä ilmoitti auton jarrulliseksi vetomassaksi 1800kg ja sanoi saaneensa tiedot suoraan Trafilta. Nyt trafi antaa kuitenkin vain 1300kg. Kyseessä on maahantuotu auto, voisiko kyseessä olla rekisteröintivirhe katsastusasemalla? Anyone? Autossa tosiaan tehoja 130kW/177hv niin luulis nyt vetävän yhtä hevoskoppiyhdistelmää.

EDIT: Nettiautosta löysin yhden lähes samanlaisen auton (ei kuitenkaan sama, mutta samat teho-omlnaisuudet ja vuosimalli) ja siinä on 1800kg merkattu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös