Lopputuloksena; ne kolmivuotiaat autot vaihtuu varmaan helpommin uuteen, mutta vanha kalusto näyttää pysyvän yhtä vanhana tai jopa vanhenevan entisestään,
Kyllä ja siksi systeemiä kannattaisi radikaalisti muuttaa.
Liikenneministeriö teki ihan raikkaan ja valtaosin erittäin hyvän esityksen. Mutta eivät he sitä kyllä osanneet tiedottaa ja Berner tuntui olevan aivan jäässä. Turpiin tuli huolella, vaikka kyseessä oli vain selvitys. Siinä epäonnistuttiin asian poliittisen puolen valmistelussa kaikkein pahiten.
Vielä tuohon toiseen kommenttiin yritys vai ei yritys. Yritys on moninverroin parempi. Se että niitä ravistellaan ja kauhistellaan julkisuudessa ei poista sitä, että niissä on aivan toinen tekemisen ote kuin julkishallinnossa, jossa virkamies on todellakin virkamies. Tietysti niitä pitää valvoa ja on jopa hyvä, että julkisuudessa välillä käsitellään niitä ongelminakin, pysyvät terveempinä. Mutta esimerkiksi Caruna on erittäin hyvä asia, ilman sitä sähköverkkojenkaan korjausvelkaa ei olisi lähdetty korjaamaan. On niin paljon helpompi lykätä kaikkia ikäviä korjausinvestointeja on ne sitten sähköverkossa tai tieverkossa, kun pitää kerätä poliittisia irtopisteitä.
Ei yritys ole itsetarkoitus, mutta jos nyt tämänkään pyristelyn jälkeen eivät pysty tekemään mitään tiestön korjausvelalle, niin miten kauan tässä vain odotellaan? Samalla ajetaan huononevilla teillä ja vanhoilla autoilla. Se on oikeastaan se mitä tässä tulisi muuttaa.
Sääli, että hyvin tehty esitys hukkui triviaaliin poliittiseen pyöritykseen. Se tietenkin johtui siitä, että Bernerillä ei ollut poliittista silmää kylliksi.
Jäämme odottelemaan mitä kaikki puolueet käsittävä parlamentaarinen komitea saa aikaan. Jep jep :)