Sallitut renkaat lukee otteessa ja muutoskatsastaa voi muita kokoja.Lukeeko sekin rekisteriotteessa
Sallitut renkaat lukee otteessa ja muutoskatsastaa voi muita kokoja.Lukeeko sekin rekisteriotteessa
@Jupe Ja tuuman verran isommat saa laittaa kuin otteessa mainittu, eikös vaan. Eli jos otteen isoin koko on 18 tuumaa, niin 19 on vielä laillinen. Sama varmaan pienempäänkin päin, arvaan näin tarkistamatta.Sallitut renkaat lukee otteessa ja muutoskatsastaa voi muita kokoja.
Minulle ei ainakaan hyväksytty tuumaa isompaa, mutta saattoi johtua siitä, että ääriasennossa kumi ylettyi pyyhkimään autosta paskoja.@Jupe Ja tuuman verran isommat saa laittaa kuin otteessa mainittu, eikös vaan. Eli jos otteen isoin koko on 18 tuumaa, niin 19 on vielä laillinen. Sama varmaan pienempäänkin päin, arvaan näin tarkistamatta.
Todella harvaan uudehkoon autoon saa 15" vanteita sopimaan, koska jarrulevyt ja satulat ovat niin isoja. Uusikorisen mesen etujarrulevyt ovat yksinään noin 13" tuumaa. Tuohon kun lisätään vielä jarrusatula ja vanteen paksuus, niin aika mestari saa olla että tuohon 15" vanteet saa mahtumaan.Olen muistaakseni tässä ketjussa joskus aiemminkin siitä puhunut, mutta oli kyllä hiljaista kyytiä E-sarjan taxi-mersulla kun oli 15" kumit alla.
Noin se taitaa mennä ja tietenkin pitää mahtua alle. Olen muistaakseni tässä ketjussa joskus aiemminkin siitä puhunut, mutta oli kyllä hiljaista kyytiä E-sarjan taxi-mersulla kun oli 15" kumit alla. Sen verran tätä rengasasiaa olen pohtinut aina välillä joten kiinnitin huomiota yön pikkutunneilla tuollaiseen seikkaan ja kysyin kuskilta, kuulemma kohtalaisen normaalia toimintaa taxeilla. Lienee kuitenkin 16" yleisempi E-sarjalaisessa mutta 15" näytti jo aika klassiselta 80-luvun ooppelirengastukselta kun vertaa sitä auton kokoon.
_
Itselläni oli joskus 10v sitten 406 Coupe pösö. eikä tuohonkaan 16" pienempää vannetta eteen voinut laittaa.
Kyseessä on muuten edelleen hieno automalli. Kertoo vain kuinka hyvin onnistuttiin aikanaan muotoilussa. Oliko minkalainen auto muuten? Oliko paljon vikoja?
Eikös toi ollut Pininfarinan muotoilema?
406 coupe - Google-haku kuvahaku
Mun muotoilumaku sanoo, että ei oo kaksinen ulkonäön puolesta. Tavanomainen tuulitunneliluomus.
Pirun hyvä ajaa ja kulkuakin v6:ssa riitti nuorelle kollille ihan riittävästi. Puolessatoista vuodessa ei öljynvaihtoja ihmeempää autoon tehty, tosin kilsatkin jäivät omassa käytössä noin 30tkm yhteensä. Sähköthän noiden pösöjen ongelma tuntuvat kuulemma olevan(itselläni ei ongelmia).Oliko minkalainen auto muuten? Oliko paljon vikoja?
Pirun hyvä ajaa ja kulkuakin v6:ssa riitti nuorelle kollille ihan riittävästi. Puolessatoista vuodessa ei öljynvaihtoja ihmeempää autoon tehty, tosin kilsatkin jäivät omassa käytössä noin 30tkm yhteensä. Sähköthän noiden pösöjen ongelma tuntuvat kuulemma olevan(itselläni ei ongelmia).
Osaako joku sanoa, että onko muilla kuin merkkiliikkeillä kuinka hyvin mahdollisuuksia tehdä merkinnät auton sähköiseen huoltokirjaan? Ja pitääkö tollaselle asialle edes antaa oikein mitään painoarvoa vai riittääkö, kun tekevät oikeat huollot. Tosin sekin mietityttää, että mistä muualla tietävät, mikä huolto pitää kulloinkin tehdä.
Aivan kuten Gooni totesi, kyllä se hoituu. Itsekin tuossa vuosi sitten arvuuttelin samalla tavalla kuin sinä ja juuri AutoJerryn kautta kilpailutin/kysyin huolloista, samalla varmistin että kuittaavat BMW:n sähköisen huoltokirjan.Osaako joku sanoa, että onko muilla kuin merkkiliikkeillä kuinka hyvin mahdollisuuksia tehdä merkinnät auton sähköiseen huoltokirjaan?
Aivan kuten Gooni totesi, kyllä se hoituu. Itsekin tuossa vuosi sitten arvuuttelin samalla tavalla kuin sinä ja juuri AutoJerryn kautta kilpailutin/kysyin huolloista, samalla varmistin että kuittaavat BMW:n sähköisen huoltokirjan.
Monet pikkupuljut tässä länsi-hki ja espoo akselilla mitä olen käyttänyt ovat jonkin ketjunalaisia, esim fixus, autoasi jne. Paljon halvempia kuin marmoritiski ja homma toimii ihan samalla tavalla.
_
Kannattaa varmistaa tämä, uskoisin että kyllä niin itse varmalta kundi kuulosti kun tämän vielä varmistin huoltoon viedessä. Nimittäin kerran on Laakkonenkin unohtanut kuitata meidän huollon sieltä säköiseltä kirjalta joten erehtyväisiä hekin.Jep ja tosiaan siis pääsevät myös käsiksi sinne huoltokirjaan tsekkaamaan, että mitä huolto pitää sisällään?
Jep ja tosiaan siis pääsevät myös käsiksi sinne huoltokirjaan tsekkaamaan, että mitä huolto pitää sisällään?
Täytyy vielä tsekata mikä merkitys on ei-merkkihuollon käyttämisellä takuuseen. Lisäksi muistaakseni jos käyttää merkkihuoltoa, taisi saada jonkinlaisen "pelastuspalvelun" veloituksetta eli jos auto jää tielle, hinaavat auton merkkihuoltoon ja saiko vielä sijaisauton tilalle. No täytyy katsoa onko esim. autovakuutuksessa tällainen hinauspalvelu mukana.
Edit. Ja kumma homma, kun juuri tuli Volvo-liikkeestä tarjouspyyntöön vastaus, että suosittelevat Vehon huoltoa, jotta tulee oikeat huollot.
En kyllä keksi yhtään syytä miksi Volvo-liikkeestä suositeltaisiin viemään auto muualle, jos ei ole käynyt auton tietojen kanssa joku moka ja luultu, että kyseessä on joku toinen auto. Ehkä itse vielä soittaisin ja kysyisin mikä on homman nimi. Hinta kuulostaa kyllä pelkästä perushuollosta kovalle, mutta Volvon nettisivuiltahan voit itse käydä katsomassa auton tietojen perusteella mitä siihen sisältyy. Tämä siis sillä oletuksella, että sulla tosiaan on Volvo?
Yleisesti jokaisella pajalla on mahdollisuus ostaa oikeus tehtyjen huoltojen kuittaamiseen sähköiseen huoltokirjaan, mutta historiaa sieltä ei näe, eikä myöskään huoltoon kuuluvia toimenpiteitä(tämä kannattaa huomioida, jos tarjous on huomattavasti halvempi). Myös mahdolliset avoimet kampanjat jäävät muualla huomioimatta.
Olisiko niin, että Volvon ei kannata myöntää että kyllähän se erimerkkisen huolto onnistuu meillä ihan loistavasti. Kun sehän tarkoittaisi sitten että sen Volvonkin huolto onnistuu missä tahansa muualla ihan loistavasti. Eli suosittelevat merkkihuoltoa myös vääränmerkkiselle. Kysy piruuttas Volvon huoltoa Veholta, tuleekohan sama vastaus.Siis kyseessä ei ole Volvo, mutta silti ihmettelen, että mikseivät Volvo-liikkeessä innostu toisen merkkisen auton huollosta vaan ohjaavat muualle.