Autoiluketju

  • 3 198 417
  • 18 524

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuosta Crossfiresta tulee kyllä aina vaan mieleen se Top Gearin vitsi missä Crossfiren ulkonäköä verrattiin paskalla kyykkivään koiraan. Vaikka pohjimmiltaan aika identtinen Mersun kanssa niin kyllä siinä se amerikkalainen "laatu" näkyy erityisesti sisustassa, joka on Mersuun verrattuna aika halvan näköinen ja tuntuinen. Toki käsittääkseni ihan hvyin tehty auto kun on Karmannin rakentama.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
...Ajatus oli hankkia vähän tehokkaampi takavetoinen ja mietinnän tuloksena on mielenkiinto kohdistunut AMG:n kopioon oli Chrysler Crossfiresrt-6 joka on periaatteessa sama auto kuin SLK 320 mersun 3.2 AMG.n moottorilla...

Crossfiressä ei ole AMG:n moottoria, vaan ihan perus vapaastihengittävä 3,2 V6. Tehoa 215hv. AMG:ssä on saman moottorin remmiahdettu versio, jossa on tehoakin yli sata hevosvoimaa enemmän (349hv).

E: Ja Chrysleriä ei ole edes saanut tuolla tehokkaammalla moottorilla. Itse olen tuosta autosta sitä mieltä että urheilulliseksi autoksi, mikä se yrittää olla, tehoa on aivan liian vähän. Sen jälkeen vaan vituttaa, eikä auto tarjoa sellaista nautintoa kuin sen pitäisi. Jos itse olisin sinun housuissa, niin katselisin suosiolla tehokkaampia autoja. Esim. ihka aito AMG olisi listalla melko korkealla.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Crossfiressä ei ole AMG:n moottoria, vaan ihan perus vapaastihengittävä 3,2 V6. Tehoa 215hv. AMG:ssä on saman moottorin remmiahdettu versio, jossa on tehoakin yli sata hevosvoimaa enemmän (349hv).

E: Ja Chrysleriä ei ole edes saanut tuolla tehokkaammalla moottorilla. Itse olen tuosta autosta sitä mieltä että urheilulliseksi autoksi, mikä se yrittää olla, tehoa on aivan liian vähän. Sen jälkeen vaan vituttaa, eikä auto tarjoa sellaista nautintoa kuin sen pitäisi. Jos itse olisin sinun housuissa, niin katselisin suosiolla tehokkaampia autoja. Esim. ihka aito AMG olisi listalla melko korkealla.

Ei pidä paikkaansa.
Perusmallin Crossfiressä on tuo vapari 3.2 215hv ja SRT-6 versiossa on remmiahdettu 3.2 AMG:n mylly.
IS:n koeajo: Chrysler Crossfire SRT-6: Uskaliasta menoa syyskelillä - Autot - Ilta-Sanomat
"The SRT-6 featured an AMG supercharged engine delivering 330 hp (246 kW) and 310 lb·ft (420 N·m) of torque. Other SRT-6 model specific features included suspension and brakemodifications, a front fascia air dam and a fixed vs. retractable rear spoiler. The Crossfire SRT-6 model used the same drive-train, suspension, and braking components as those used on the Mercedes-Benz SLK 32 AMG.
In 2006, the SRT-6 was changed to special order only."
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei pidä paikkaansa.
Perusmallin Crossfiressä on tuo vapari 3.2 215hv ja SRT-6 versiossa on remmiahdettu 3.2 AMG:n mylly.
IS:n koeajo: Chrysler Crossfire SRT-6: Uskaliasta menoa syyskelillä - Autot - Ilta-Sanomat
"The SRT-6 featured an AMG supercharged engine delivering 330 hp (246 kW) and 310 lb·ft (420 N·m) of torque. Other SRT-6 model specific features included suspension and brakemodifications, a front fascia air dam and a fixed vs. retractable rear spoiler. The Crossfire SRT-6 model used the same drive-train, suspension, and braking components as those used on the Mercedes-Benz SLK 32 AMG.
In 2006, the SRT-6 was changed to special order only."

No niimpä näyttää. Olen aina kuvitellut tuon SRT-6:n olleen vain amerikan markkinoille. Nyt hävettää. Tarkista faktat jne.
Tuohan muuttaa tilanteen täysin. Ahdetussa on jo sen verran voimaa että Crossfirenkin voi ostaa. Mahtaako olla paljoa tarjontaa Suomessa?
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
No niimpä näyttää. Olen aina kuvitellut tuon SRT-6:n olleen vain amerikan markkinoille. Nyt hävettää. Tarkista faktat jne.
Tuohan muuttaa tilanteen täysin. Ahdetussa on jo sen verran voimaa että Crossfirenkin voi ostaa. Mahtaako olla paljoa tarjontaa Suomessa?

Ei yhtään myynnissä tällä hetkellä tai viime viikolla kun katsoin viimeeksi joten saatan olla väärässäkin.
Saksasta toki löytyy: Chrysler Crossfire SRT-6 SLK 32 AMG als Sportwagen/Coupé in Deckenpfronn
(linkki mobilen sivuille)
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
No niimpä näyttää. Olen aina kuvitellut tuon SRT-6:n olleen vain amerikan markkinoille. Nyt hävettää. Tarkista faktat jne.
Tuohan muuttaa tilanteen täysin. Ahdetussa on jo sen verran voimaa että Crossfirenkin voi ostaa. Mahtaako olla paljoa tarjontaa Suomessa?

Tosin jos vähän laittaisi rahaa lisää tiskiin niin saisi jo aidon ja vähän isommalla myllyllä ;)
Mercedes-Benz SLK 55 AMG/Harman-Kardon/Logic7/18 Zoll/Navi/ als Cabrio/Roadster in Lahnstein
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tosin jos vähän laittaisi rahaa lisää tiskiin niin saisi jo aidon ja vähän isommalla myllyllä ;)
Mercedes-Benz SLK 55 AMG/Harman-Kardon/Logic7/18 Zoll/Navi/ als Cabrio/Roadster in Lahnstein

Kyllähän tuo kaikin puolin pesee Chryslerin. Veroja tuollaisesta menee varmaan 5k-7k€. Saksan kaupat harvemmin tinkaa paljoa. Ehkä jollain 14-alkuisella summalla saisi liikkeestä ulos. Touhutonni kuluihin ja reissuun. Varmaan ~22000€ niin tuon saisi Suomen kilpiin. Toinen vaihtoehto voisi olla R230-korinen SL. Niissä AMG-mallien hinnat lienee Saksassakin turhan korkeita, mutta 500-mallin V8:kin (306hv) kuljettaa sitä ihan mukavasti. Plussana myös isompi auto (SLK on melko ahdas, jos on vähänkin isompi köriläs) ja paremmat varusteet ym. Viissatkujen hinnat sitten huomattavasti alhaisempia kuin SLK AMG tai SL AMG on (tässähän on jo remmiahdettu V8). Taitaa Suomestakin saada kohtuu rahaan.
Hemmetti, tässähän alkaa itsellekin puskemaan autokuumetta välittömästi.

E: 230-koriset V8:t näyttää maksavan täälläkin vielä isoa rahaa, edellistä 129-koria saa jo kohtuullisen hintaisena.
 
Viimeksi muokattu:

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kyllähän tuo kaikin puolin pesee Chryslerin. Veroja tuollaisesta menee varmaan 5k-7k€. Saksan kaupat harvemmin tinkaa paljoa. Ehkä jollain 14-alkuisella summalla saisi liikkeestä ulos. Touhutonni kuluihin ja reissuun. Varmaan ~22000€ niin tuon saisi Suomen kilpiin. Toinen vaihtoehto voisi olla R230-korinen SL. Niissä AMG-mallien hinnat lienee Saksassakin turhan korkeita, mutta 500-mallin V8:kin (306hv) kuljettaa sitä ihan mukavasti. Plussana myös isompi auto (SLK on melko ahdas, jos on vähänkin isompi köriläs) ja paremmat varusteet ym. Viissatkujen hinnat sitten huomattavasti alhaisempia kuin SLK AMG tai SL AMG on (tässähän on jo remmiahdettu V8). Taitaa Suomestakin saada kohtuu rahaan.
Hemmetti, tässähän alkaa itsellekin puskemaan autokuumetta välittömästi.

E: 230-koriset V8:t näyttää maksavan täälläkin vielä isoa rahaa, edellistä 129-koria saa jo kohtuurahaan.

Onhan nuo vähän ahtaita vaikken mikään älyttömän pitkä olekkaan(190cm)mutta kyllä mä saan itseni noihin just mahtumaan. Samaan hintaluokkaan saisi myös M3 tai M5 bemaria mutta olisi kiva jos toisena autona olisi vähän erikoisempi auto ja siksi tuo Crossfire kiinnostaa koska niitä ei paljon liikenteessä näy. Tossa 55amg:ssä ei ole hirveästi enemmän tehoa mutta voimaa toki sitten yli 500nm mutta onko tuo sen arvoinen lisäys kun kulutuskin nousee aika paljon??
Pitää vielä miettiä ja tosiaan hankitaan ensin se ykkösauto tuossa keväällä ja katsotaan sen jälkeen tarkemmin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun mielestäni on jo ihan riittävä syy sijoittaa vähän lisää että ei tarvitse katsella niin jumalattoman rumaa autoa kuin tuo Crossfire. SLK toki on tavanomaisempi mutta ei niitäkään nyt ihan mahdottomasti liikenteessä ole, että ei nyt mistään ihan massa-autosta voi puhua. Ja jos esim. tuota SLK:ta vertaa M3:een tai M5:een niin onhan tuo kyllä kertaheitolla monta astetta hauskempi tapaus. Sen minkä käytännöllisyydessä kärsii, voittaa siinä että tuollainen pikkuroadster on todella hauska ajaa ja on se alaslaskettava kattokin aika kiva niinä Suomen kolmena aurinkoisena päivänä.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Samaan hintaluokkaan saisi myös M3 tai M5 bemaria mutta olisi kiva jos toisena autona olisi vähän erikoisempi auto ja siksi tuo Crossfire kiinnostaa koska niitä ei paljon liikenteessä näy. Tossa 55amg:ssä ei ole hirveästi enemmän tehoa mutta voimaa toki sitten yli 500nm mutta onko tuo sen arvoinen lisäys kun kulutuskin nousee aika paljon??

1) Voisin arvata että Crossfiren jälleenmyyntiarvo Suomessa on aika karmea, tämä siis puhdas arvaus. Tuskin on kovaa kysyntää täällä.
2) Crossfire on karmean näköinen auto (oma subjektiivinen arvio)
3) Jos olet ostamassa ko. luokan autoa niin kulutuksen ei pitäisi olla kovin iso kriteeri
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
1) Voisin arvata että Crossfiren jälleenmyyntiarvo Suomessa on aika karmea, tämä siis puhdas arvaus. Tuskin on kovaa kysyntää täällä.
2) Crossfire on karmean näköinen auto (oma subjektiivinen arvio)
3) Jos olet ostamassa ko. luokan autoa niin kulutuksen ei pitäisi olla kovin iso kriteeri

1. SRT-6 on aika harvinainen jota ei valmistettu kuin +2400 coupea ja +1300 roadsteria joten hinta pysyy kohtuu hyvänä tulevaisuudessa ja kun näitä ei juurikaan myynnissä ole täällä näkynyt niin hinta saattaa nousta ihan hyviinkin lukemiin kun tarjontaa ei juurikaan ole. Tämä siis ihan omaa mutuilua.

2. Ei se kaunein auto ole mutta ei lähellekään ruminta mitä tuolla kaduilla liikkuu.

3. Kulutuksessakin voi pitää järkeä mukana koska tuollainen 3.2 ahdettu moottori nyt vaan kuluttaa helvetisti vähemmän kuin 5.5 litrainen motti josta ei kuitenkaan ole otettu kuin 30hv enemmän. En tietenkään oleta pääseväni 7 litran keskikulutukseen millään vastaavalla autolla mutta on siinä kuitenkin iso ero onko se 12 litraa vai 22 litraa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No paperilla SLK AMG55 keskikulutus 13 litraa, todellisuus voi sitten olla jotain muuta.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
No paperilla SLK AMG55 keskikulutus 13 litraa, todellisuus voi sitten olla jotain muuta.

Mulla oli jokunen vuosi sitten S500, eli sama kone hieman miedompana versiona, ja paljon isommassa autossa. Kaupunkikulutus pyöri 15-20l/100km välissä, ja maantiellä pääsi hädin tuskin kympin alle. Äkkiseltään veikkaisin SLK:n vievän saman verran kaupungissa, maantiellä vähemmän.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Itse näkisin, että kakkosauton kulutus vaikuttaa toki sen mukaan paljonko sillä ajetaan. Jos autoon tulee alle 10000km niin merkitys aika pieni. 7 litran ero kulutuksessa 1,5€ litrahinnalla nostaa vuosikulua reilun 1000€. V8 koneisen auton vääntö (ja etenkin äänet) puoltaa sitä sen lisäksi että Crossfire on äärettömän ruma auto jonka jälleenmyyntiarvo Suomessa lienee todella heikko.
 
Viimeksi muokattu:

Ujcik#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Pittsburgh
Päädyimme lopulta Bmw:hen ja X5:seen. Vuosimalli 2015. Ainakaan vielä ei kaduta vaan hyvät tuntemukset on autosta ja tilaa on hyvin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Päädyimme lopulta Bmw:hen ja X5:seen. Vuosimalli 2015. Ainakaan vielä ei kaduta vaan hyvät tuntemukset on autosta ja tilaa on hyvin.

Onnittelut. Jostain syystä Audin laatumielikuva ei allekirjoittaneella ole paras mahdollinen. BMW sen sijaan on kuulemma laatupeli. Peukkua siis valinnalle täältäkin.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
En tiedä olenko jo kysynyt mutta kysynpä uudestaan. Eli koukulle olisi tarve (tai, se olisi kiva) ja nykyautossa (2009 volkkari) ei sitä ole, mutta mikä sitten olisi kannattavinta:
1. Järjestää koukku jonkun rasvasimon asentamana mistä ikinä halvimmalla saisikaan, mitäköhän pk-seudulla maksaa kokonaisuudessaan.
2. Synkata asennus marmoritiskillä tämän vuoden huollon yhteydessä, eipä noissa taida varsinaisesti paljousalennuksia saada mutta lopputulos lienee varmasti paras, entä sitten hinta?
3. Ottaa kolvi käteen itse
4. Vaihtaa auto :)
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
En tiedä olenko jo kysynyt mutta kysynpä uudestaan. Eli koukulle olisi tarve (tai, se olisi kiva) ja nykyautossa (2009 volkkari) ei sitä ole, mutta mikä sitten olisi kannattavinta:
1. Järjestää koukku jonkun rasvasimon asentamana mistä ikinä halvimmalla saisikaan, mitäköhän pk-seudulla maksaa kokonaisuudessaan.
2. Synkata asennus marmoritiskillä tämän vuoden huollon yhteydessä, eipä noissa taida varsinaisesti paljousalennuksia saada mutta lopputulos lienee varmasti paras, entä sitten hinta?
3. Ottaa kolvi käteen itse
4. Vaihtaa auto :)

Pari vuotta sitten tutulla oli vastaava haaste ja selvisi 600€:llä "nyrkkipajalla", koukku ja pistoke kuulemma toimii. Luulisin olevan paras/kustannustehokkain ratkaisu tuohon, 4. vaihtoehto on varmasti kallein toki kivoin...
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
En tiedä olenko jo kysynyt mutta kysynpä uudestaan. Eli koukulle olisi tarve (tai, se olisi kiva) ja nykyautossa (2009 volkkari) ei sitä ole, mutta mikä sitten olisi kannattavinta:
1. Järjestää koukku jonkun rasvasimon asentamana mistä ikinä halvimmalla saisikaan, mitäköhän pk-seudulla maksaa kokonaisuudessaan.
2. Synkata asennus marmoritiskillä tämän vuoden huollon yhteydessä, eipä noissa taida varsinaisesti paljousalennuksia saada mutta lopputulos lienee varmasti paras, entä sitten hinta?
3. Ottaa kolvi käteen itse
4. Vaihtaa auto :)

Itse jälkiasennutin vetokoukun nykyiseen Mersuuni Veholla, joka oli varmasti kallein vaihtoehto. Toisaalta joutuivat samalla päivittämään moottorin jäähdyttimen flektiä pyörittävän sähkömoottorin 400 wattisesta 600 wattiseen. Aika hassua, että mikäli koukku ei ollut tehdasasennettu, niin myös jäähdytinjärjestelmä oli mitoitettu pienemmäksi ja päinvastoin. Toinen asia mikä vaikuttaa on, että haluatko koukustasi pysyvän, vai kenties irroitettavan version. Itse halusin koukun "piiloon" silloin kun sitä ei tarvita ja ajattelin, että osaavat parhaiten tuohon automalliin tehdä ratkaisun merkkikorjaamolla. Varmaan olisivat osanneet muuallakin.

Nykyään kävisin pyytämässä tarjouksen merkkikorjaamolta sekä nyrkkipajalta ja sen jälkeen tekisin fiiliksellä päätöksen kummasta ottaisin.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
En tiedä olenko jo kysynyt mutta kysynpä uudestaan. Eli koukulle olisi tarve (tai, se olisi kiva) ja nykyautossa (2009 volkkari) ei sitä ole, mutta mikä sitten olisi kannattavinta:
1. Järjestää koukku jonkun rasvasimon asentamana mistä ikinä halvimmalla saisikaan, mitäköhän pk-seudulla maksaa kokonaisuudessaan.
2. Synkata asennus marmoritiskillä tämän vuoden huollon yhteydessä, eipä noissa taida varsinaisesti paljousalennuksia saada mutta lopputulos lienee varmasti paras, entä sitten hinta?
3. Ottaa kolvi käteen itse
4. Vaihtaa auto :)

Vaihtoehto 5: Teetä Tallinnassa, näkyy olevan 300-400 euroa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Monesti nämä ns. "nyrkkipajat" tekevät paremman työn kuin merkkikorjaamot, että kun vähän katselee ja kyselee kokemuksia ko. liikkeestä niin saattaa saada hyvinkin hyvän diilin näiltä pikkupajoilta. Viro on myös yksi vaihtoehto, jos ei välttämättä halua suosia suomalaista. Siellä tehdään hyvää työtä ja hinnat on karkeasti puolet täkäläisistä. Koukkupajaa suosittelen välttämään jos ei halua moneen kertaan suorittaa sitä koukun asennusta, siitä ketjusta on kyllä kuullut niin monta huonoa kokemusta että ei voi olla enää sattumaa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Monesti nämä ns. "nyrkkipajat" tekevät paremman työn kuin merkkikorjaamot, että kun vähän katselee ja kyselee kokemuksia ko. liikkeestä niin saattaa saada hyvinkin hyvän diilin näiltä pikkupajoilta. Viro on myös yksi vaihtoehto, jos ei välttämättä halua suosia suomalaista. Siellä tehdään hyvää työtä ja hinnat on karkeasti puolet täkäläisistä. Koukkupajaa suosittelen välttämään jos ei halua moneen kertaan suorittaa sitä koukun asennusta, siitä ketjusta on kyllä kuullut niin monta huonoa kokemusta että ei voi olla enää sattumaa.

Minulla ja perheenjäsenillä hyvää kokemusta Koukkupajasta. Ei mitään ongelmaa ollut ja edullinen hinta. 500-700€ riippuen automallista ja siitä ottaako kiinteä/irroitettava.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulla ja perheenjäsenillä hyvää kokemusta Koukkupajasta. Ei mitään ongelmaa ollut ja edullinen hinta. 500-700€ riippuen automallista ja siitä ottaako kiinteä/irroitettava.

Toimipisteitähän noilla on vaikka miten paljon joten voi olla että on siitäkin kiinni missä on käynyt. Noista PK-seudun ja Oulun pajoista olen ainakin kuullut niin monta tarinaa kaineklaisista laiminlyönneistä ja sekoiluista että ei tosiaan voi enää sattuman tai huonon tuurin piikkiin mennä.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Toimipisteitähän noilla on vaikka miten paljon joten voi olla että on siitäkin kiinni missä on käynyt. Noista PK-seudun ja Oulun pajoista olen ainakin kuullut niin monta tarinaa kaineklaisista laiminlyönneistä ja sekoiluista että ei tosiaan voi enää sattuman tai huonon tuurin piikkiin mennä.
Uudehko Mazda CX-5, kaikki valot aivan ...ttu sekaisin, asiakas käy takuukorjauksissa useita kertoja eikä saada vikaa selville, uhkaa Jälleenmyyjää kaupan purulla, valittaa Kuluttajariitalautakuntaan jne. No lopputulos maahantuojan tekniikan gurun tutkimuksen jälkeen oli, että (yllätys_yllätys-) Koukkupaja oli asentanut vetokoukun ja koukkupistokkeen sähköt otettu rosvoliittimillä joka aiheuttanut kaikki nuo em. ongelmat ja hajottanut valojen ohjausboxin yms.

En suosittele...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös