Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 036
  • 19 022

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuohon ketjun uusiminen olisi ollut 4000€ projekti, eikä tiettyjen seikkojen(kampiakseliin heikosti kiinnitetty jakopään ratas) takia edes taannut moottorin säilymistä ehjänä. Googlella (N47 jakopää) löytyy kattavasti lisätietoja tuosta lähes kaikilla maailman kielillä.
On kyllä muikea summa kettingistä, tai tuo varmaan sisältää sitten jo kampiakselin päivitystä ym. Ihan vertailun ja brassailun vuoksi ostin omaan autooni vm2009 olevan tehdasuuden 260hv moottorin pihaan tuotuna hintaan 1900€, ja vaihtotyö siihen tonni päälle.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Vikoja toki on jonkin verran vielä noissa 2010+ mallien kehitysversioissa, mutta niiden jakopään hajoamisen seurauksena syntyneiden vaurioiden korjaaminen kustantaa enää murto-osan aiemmista, koska tehdas reagoi ongelmiin. Lisäksi vikojen esiintymistiheys romahti 2009 tehtyjen parannusten myötä.

Siihen en kyllä ihan heti usko, että tuohon Toyotan valitsemaan uuteen versioon oltaisiin osat valmistettu niin heikosti/vanhaan tapaan, että vikatiheys olisi enää keskimääräisestä tasosta poikkeava. Muuten voitaneen huoletta todeta Toyotan väen olevan joko idiootteja ja/tai kusettajia. Ovat kyllä taatusti saaneet tuon motin Bemarilta todelliseen asevelihintaan, sillä niin laajasti sen maine ehti levitä ja pilaantua.

Eipä tuolla btcf:llä käyttäjien kokemusten perusteella hinta vielä murto-osaa 4000 eurosta ole. Ja kyllä yleisesti ainakin tuon F1X:n 20d-konetta pidetään vältettävänä. Btcf:llä on kuitenkin aitojen käyttäjien kokemuksia usealta vuodelta.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
On kyllä muikea summa kettingistä, tai tuo varmaan sisältää sitten jo kampiakselin päivitystä ym. Ihan vertailun ja brassailun vuoksi ostin omaan autooni vm2009 olevan tehdasuuden 260hv moottorin pihaan tuotuna hintaan 1900€, ja vaihtotyö siihen tonni päälle.

Ei sisällä kampiakselia. Syy korkeaan kustannukseen löytyy heikosta suunnittelusta, jonka seurauksena moottorin joutuu purkamaan, jos ei nyt sentään kokonaan osiin pöydälle, niin ainakin melko perusteellisesti. Eli tolkuttoman työteliäs homma, jonka takia moni on päätynyt jopa lähettämään moottorinsa Saksaan korjattavaksi. Siellä jotkin tietyt asiaan vihkiytyneet pajat tarjoavat moottorin päivittämistä uusilla osilla jopa huokeaan hintaan, mikäli se ei ole vielä ehtinyt hajoamaan. Ja tuohon työteliäisyyteen tehdas reagoi tehdessään koneesta uudemman version. Samalla joitain heikkoja kohtia vahvistettiin, muttei tietenkään riittävästi, koska ongelmia jäi jonkin verran noihin uudempiinkin versioihin.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Eipä tuolla btcf:llä käyttäjien kokemusten perusteella hinta vielä murto-osaa 4000 eurosta ole. Ja kyllä yleisesti ainakin tuon F1X:n 20d-konetta pidetään vältettävänä. Btcf:llä on kuitenkin aitojen käyttäjien kokemuksia usealta vuodelta.

Tiedän, olen lukenut palstaa paljonkin ja myös rekisteröitynyt sinne. Selvennän vielä, että silloisen autoni moottoriversiossa jakopään hajoaminen aiheutti käytännössä tilanteen, jossa moottoria ei kannattanut korjata ollenkaan tai kustannukset olisivat nousseet jonnekin 10k€ tai merkkiliikkeissä reilusti ylikin. Sen sijaan ns. LCI-mallissa saattoi vauriot jo kyetä korjaamaan järkihinnalla. Ulkomuistista 3000-3500€ hintaan.

Tuo mainitsemani 4000€ koski siis pelkän ketjun uusimista toimivaan moottoriin tuossa surkeimmassa versiossa.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Voi toki olla että olen tässä asiassa täysin väärässä, eikä tarkoituksenani ole vängätä tästä pätemisen takia. Selvitin kuitenkin asiaa internetin kautta silloin monta kuukautta (myös saksalaisilta foorumeilta) ja soitin Tampereen alueella kahteen merkkiliikkeeseen korjaamopäälliköille, sekä yhteen BMW:hen erikoistuneeseen korjauspajaan. Kaikista tuli sama vastaus, eli korjaaminen täysin järjetön homma.

Voin sanoa ihan suoraan, että kusin noiden moottori + muidenkin ongelmien takia tuohon rotiskoon kahden vuoden aikana yli 15k€. Se synnytti erittäin vahvan motivaation selvittää perusteellisesti, mistä helvetistä tuossa moottorissa on kysymys. Tuon kaiken jälkeen päätin ostaa tehdas-uuden auton, koska jonkin uuden Yariksen verran oli jo palanut rahaa lyhyessä ajassa tuohon paskakasaan, joka oli siis muiltakin osin joku maanantaikappale, kuin näiden tunnettujen moottoriongelmien.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Tiedän, olen lukenut palstaa paljonkin ja myös rekisteröitynyt sinne. Selvennän vielä, että silloisen autoni moottoriversiossa jakopään hajoaminen aiheutti käytännössä tilanteen, jossa moottoria ei kannattanut korjata ollenkaan tai kustannukset olisivat nousseet jonnekin 10k€ tai merkkiliikkeissä reilusti ylikin. Sen sijaan ns. LCI-mallissa saattoi vauriot jo kyetä korjaamaan järkihinnalla. Ulkomuistista 3000-3500€ hintaan.

Tuo mainitsemani 4000€ koski siis pelkän ketjun uusimista toimivaan moottoriin tuossa surkeimmassa versiossa.

Joo, tuossa 3000-4000 euron käsityksessä mäkin olen oman moottorinin osalta, jos siihen jotain pitäisi tehdä. Vähän sitten myyjän virhevastuuta vielä pois tuosta summasta.
 

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Joo, tuossa 3000-4000 euron käsityksessä mäkin olen oman moottorinin osalta, jos siihen jotain pitäisi tehdä. Vähän sitten myyjän virhevastuuta vielä pois tuosta summasta.

Juuri näin. BMW:n "goodwill" oli tiettyihin kilometreihin saakka ihan käypä takuuajan loppumisen jälkeen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Edelleenkin minusta Mazdan ongelmana on hintatasoon ja autoluokkaan nähden kova melutaso, ja ei se ajettavuuskaan minusta ihan kärkipäätä ole. Tuo uusi Kutonen oli minusta jotenkin kovan tuntuinen alustaltaan. Rellun Talisman kyllä päälle päin tyylikkään näköinen tapaus joten sinänsä olisi kyllä mielenkiintoista päästä joskus testaamaan tuota. Ja mielenkiintoista nähdä myös onko Rellu saanut laatua parannettua että pääsisivät niistä iänikuisista sähköongelmista yms. ihmeellisistä vioista eroon. Tuossa Talismanissa olisi kyllä siinä tapauksessa ainesta menestystarinaksi pitkässä juoksussa. Nyt Rellu vielä varmasti kärsii vähän vanhasta maineesta joten vaikka tuo Talisman olisikin parempi niin moni karsastanee sitä surullisen kuuluisan Lagunan takia.

Mites Skodan Superbit osuu tuohon hintaluokkaan? Se oli kyllä laadukkaan ja hyvän tuntuinen auto kun tätä uutta mallia koeajelin. Ajettavuus tuttua VAG:ta, melutaso ei ihan premium-merkkien luokkaa mutta ehdottomasti parempi kuin esim. tuossa Mazdassa ja tilaa on pirusti joka suuntaan.
On tuota Skodaakin mietitty, mutta tuo Talisman oli saakelin hyvä ajaa ja varustetaso todella hyvä.
Laatu ei niin iso juttu koska työsuhdeauto=huollot ei mene omasta pussista.
 

Veijari

Jäsen
Joo, eipä se jakoketju autuaaksi tee. Edellä mainitun BMW:n N47:n lisäksi esim. Audi A6 C7 mallin 3.0TDI koneen jakoketjun kiristin hajoaa. Tästä löytyy ihan tehtaan huoltotiedotekin. Vaihtoaika kiristimelle 25 tuntia + osat päälle. Marmoritiskin hinnoilla puhutaan tuhansien eurojen korjauksesta. Tämä vain yhtenä esimerkkinä, ettei se jakoketjukaan välttämättä ikuinen ja huoltovapaa keksintö ole.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja toisaalta hihnojen elinikä on noussut lähestulkoon ketjun kiristysvälin mittaisiksi.
Edellisessä käyttiksessä eli 210 mesessä oli v6 bensa ja ketjulla. Se piti vaihtaa n 170tkm, kun käynti muuttui epätasaiseksi. Railakas venyminen. Nykyisessä kansanautossa on huoltokirjan ilmoittama vaihtoväli n 200tkm. Sitä edellisessä Laguna 1 se oli tuskastuttava ja vain 40tkm. Pointti on se, että variaatioita on melkoisesti ja mersun huonolle laadulle pärjää mikä tahansa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Talisman oli saakelin hyvä ajaa ja varustetaso todella hyvä.
Laatu ei niin iso juttu koska työsuhdeauto=huollot ei mene omasta pussista.

Epäilemättä. Ranskikset on kyllä aina osanneet tehdä hyvin ajettavia ja mukavia autoja ja pakko sanoa että tuo Talisman on muutenkin pirun tyylikkään ja laadukkaan näköinen auto. Työsuhdeautoksi tuollaisen varmaan kyllä uskaltaisi hankkiakin, omilla rahoilla ei välttämättä kiinnostaisi lähteä laittamaan 35.000 euroa Relluun ennen kuin näkee onko sitä laatua oikeasti saatu paremmaksi. Mites nuo sisustusmateriaalit tuntui ja näytti livenä? Kuvista katsottuna näyttää ainakin että on panostettu siihenkin puoleen vähän enemmän.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Edellisessä käyttiksessä eli 210 mesessä oli v6 bensa ja ketjulla. Se piti vaihtaa n 170tkm, kun käynti muuttui epätasaiseksi. Railakas venyminen. Nykyisessä kansanautossa on huoltokirjan ilmoittama vaihtoväli n 200tkm. Sitä edellisessä Laguna 1 se oli tuskastuttava ja vain 40tkm. Pointti on se, että variaatioita on melkoisesti ja mersun huonolle laadulle pärjää mikä tahansa.

Vanhoissa Mersuissahan nuo ketjut sitten kestivät ajaa maailman tappiin asti. Omassa bensa-Mesessä (W124 2.3 neloskoneella) oli reippaasti yli 300 tkm mittarissa kun tuo ketju tarkistettiin eikä ollut mitään tarvetta vaihtaa. Ja edelleen se auto on liikenteessä ja tuskin on vieläkään ketjua vaihdettu.

Noin yleensä kyllä minusta ei kannata säikähtää noita hihnakoneita lähtökohtaisesti, vaan mieluummin selvitellä kunnolla etukäteen ensinnäkin se mikä on suositeltava vaihtoväli hihnalle/ketjulle, ja toisekseen se miten helppoa tai hankalaa sen hihnan/ketjun vaihtaminen on ja miten paljon se kustantaa. On nimittäin autoja joissa esim. hihnan vaihto on tosi helppo ja edullinen homma, mutta sitten olen kuullut näistäkin joissa vaihtoa varten pitää purkaa puoli autoa tieltä ja siksi se maksaa sitten maltaita. Minusta tuo joku 400-500 euroa muutaman vuoden välein ei kuitenkaan ole mikään kovin merkittävä kustannus jos auto on muuten toimiva ja edullinen ylläpidettävä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Omassa bensa-Mesessä (W124 2.3 neloskoneella
Tuo oli viimeinen kunnolla tehty ja suunniteltu mersun henkilöbiili. Seuraavassa eli 210 annettiin insinööreille budjetit mitä minkin osan valmistaminen saa maksaa ja laatu on pysynyt samalla laskevalla trendillä siitä lähtien. Minun valinta oli huono ja sinun hyvä. Kiitos suolasta haavoihin.​
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Epäilemättä. Ranskikset on kyllä aina osanneet tehdä hyvin ajettavia ja mukavia autoja ja pakko sanoa että tuo Talisman on muutenkin pirun tyylikkään ja laadukkaan näköinen auto. Työsuhdeautoksi tuollaisen varmaan kyllä uskaltaisi hankkiakin, omilla rahoilla ei välttämättä kiinnostaisi lähteä laittamaan 35.000 euroa Relluun ennen kuin näkee onko sitä laatua oikeasti saatu paremmaksi. Mites nuo sisustusmateriaalit tuntui ja näytti livenä? Kuvista katsottuna näyttää ainakin että on panostettu siihenkin puoleen vähän enemmän.
Tyylikkäälle kyllä. Verhoilu oli hyvän näköistä, samoin mittaristo ei näyttänyt halvalle, todella tyylikkään oloinen. Iso kosketusnäyttö, ilmastoidut ja hierovat penkit, laadukas äänentoisto vastamelujärestelmällä, ajotilan valinnat ym ym (lisävarusteina siis).
Koeajamani malli oli INTENS ZEN+ varustetason.
Moottori oli 110hv Diesel automaatti eli suurinpiirtein samanlainen kuin nykyisessä 508 Peugeotissani.
Laatuvaikutelma oli parempi tuossa Renaultissa. Tosin moottori oli ihan ok rauhalliseen ajoon ja väänsi mukavasti ohittaessa, mutta ehkä pitäisi miettiä tehokkaampaa vaihtoehtoa silti.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En minä kyllä tästä tiedä ainakaan Volvon kohdalla. Itsellä ollut useampi Volvo ja melko halvalla noiden kanssa on kyllä aina selvinnyt. Varsinaisia vikoja ylipäänsä vähän, joskin ehkä enemmän pikkuvikaisia kuin aasialaiset, ja ne pakolliset kuluvien osien vaihdot ei ole maltaita kustantaneet. Toki on sitten jotain kalliita osia noihinkin mutta niinpä se on kaikissa muissakin merkeissä valmistusmaasta riippumatta. Ylipäänsä kuitenkaan en sanoisi että olisivat yhtään kalliimpia huoltaa kuin aasialaiset.

Jakopään remontti vitoskoneiseen Volvoon muuten maksoi nelisen sataa ja se sisälsi kaikkien hilujen vaihdon. Tuossa vitosdieselissähän kannattaa vaihtaa aina myös moniurahihna ja sen kiristimet samalla niin välttää isomman konerempan, koska tuo hihna katketessaan saattaa päästä jakohihnan väliin. Mutta vaihtoväli pohjoismaissa taitaa olla 5v/160 tkm ja muualla maailmassa 10v/240 tkm joten ei tuo minusta mikään iso kustannus ole.

Hyvä ketjukone tietysti aina vähän varmempi tapaus mutta noistakin löytyy monenlaista ja joissakin joutuu jakopäätä remontoimaan ihan samaan tahtiin kuin hihnakoneissa.
Kiitoksia hyvistä perusteluista!

Itse asiassa vakuutit minut nyt niin, että XC70 nousi listallani kärkeen. Katsellaan jos sellainen sattuisi löytymään sopivasti :)

Olen kyllä aina tiennyt että Volvot on lujia pelejä ja ajamaan kun olen päässyt niin onhan niillä ollut pahuksen mukava ajaakin. Vaikka se kuluttaisikin hieman enemmän niin se raha säästyy sitten tulevissa remonteissa, jos ei tarvitse koko aikaa olla korjaamassa. Eivätkä nuo taida pahasti ruostuakaan. Joten shut up and take my money! :)

@mikse Olen yleensä tehnyt juuri noin kun kirjoitit, eli ostan auton joka tuntuu "järkevältä", yleensä on ollut joku 150-220 tonnia ajettu diesel, ajan sillä niin kauan kunnes tuntuu että se alkaa olemaan tiensä päässä ja sitten vaihdan taas uudemman tilalle. Eli vaihtoarvo on minun menopeleissäni mitätön siinä vaiheessa kun lähden niitä vaihtamaan. Ajomukavuus on tietysti kiva asia, mutta ei ihan kärkipään kriteereitä kuitenkaan. Kaikkeen tottuu, kunhan ei sentään millään pikkufiiatilla joudu noita matkoja ajamaan. Tarkoitan että kun ostan yleensä noita keskiluokan farkkuja tai sedaneita, niin ne kaikki kyllä omaavat sen riittävän ajomukavuuden joka kelpaa minulle, joten minun ei tarvitse sitä erikseen miettiä. Tulikohan nyt riittävän sekavasti kirjoitettua? :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kiitoksia hyvistä perusteluista!

Itse asiassa vakuutit minut nyt niin, että XC70 nousi listallani kärkeen. Katsellaan jos sellainen sattuisi löytymään sopivasti :)

Olen kyllä aina tiennyt että Volvot on lujia pelejä ja ajamaan kun olen päässyt niin onhan niillä ollut pahuksen mukava ajaakin. Vaikka se kuluttaisikin hieman enemmän niin se raha säästyy sitten tulevissa remonteissa, jos ei tarvitse koko aikaa olla korjaamassa. Eivätkä nuo taida pahasti ruostuakaan. Joten shut up and take my money! :)

Tuo on kyllä Volvoissa hyvä puoli että ruostetta ei tarvitse käytännössä pelätä ikinä. Pitää olla todella huonosti pidetty Volvo jos on lähtenyt lahoamaan, ja sen näkee jo sitten varmasti kyllä muutenkin heti päälle päin. Eli jos näyttää päälle päin siistiltä ja hyvältä niin ei varmasti löydy mitään yllätyksiä muualtakaan. Ja tuo vitosdiesel on aika pomminvarma kapistus eikä niissä yleensä mitään lastentauteja ole. Geartronic-automaateista olen kirjoittanut tänne ennenkin että on hyvä ja luja laatikko mutta tarkka öljynvaihdosta joten kannattaa ehdottomasti tsekata että on vaihdeltu öljyt sadan tonnin välein.

Ja jos noita mahdollisesti kalliita remontteja haluaa välttää niin muistaakseni XC70:ssä on useimmissa (vai olikohan peräti kaikissa?) perän automaattinen tasonsäätö ja sitä myöden Nivomat-takaiskarit jotka on pirun kalliit vaihtaa. Kyllähän ne kestääkin pitkään mutta jos on jotain tuollaista 220 tkm ajettua ostamassa niin kannattaa ehkä tsekata sekin onko ne Nivot jo vaihdettu ja yrittää tingata tonni pois hinnasta jos ei ole vielä vaihdettu ja iskarit ei enää ihan ryhdikkäältä tunnu. Maksaa muistaakseni n. 400€/kpl ne iskarit. Saa siihen käsittääkseni vaihdettua tavallisetkin iskarit jotka on sitten ihan normihintaiset, mutta sitten pitää vaihtaa myös jouset ja vakaajat joten tulee vähän lisälaskua siitäkin.

Mutta ei noissa minusta muuten mitään kalliita matoja ole, aika vähävikaisia autoja eikä osahinnat ole mitenkään erityisen korkeat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Laatuvaikutelma oli parempi tuossa Renaultissa. Tosin moottori oli ihan ok rauhalliseen ajoon ja väänsi mukavasti ohittaessa, mutta ehkä pitäisi miettiä tehokkaampaa vaihtoehtoa silti.

Kieltämättä tuntuu aika köykäiseltä tuo 110 hv tuon kokoiseen autoon.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noin yleensä kyllä minusta ei kannata säikähtää noita hihnakoneita lähtökohtaisesti, vaan mieluummin selvitellä kunnolla etukäteen ensinnäkin se mikä on suositeltava vaihtoväli hihnalle/ketjulle, ja toisekseen se miten helppoa tai hankalaa sen hihnan/ketjun vaihtaminen on ja miten paljon se kustantaa. On nimittäin autoja joissa esim. hihnan vaihto on tosi helppo ja edullinen homma, mutta sitten olen kuullut näistäkin joissa vaihtoa varten pitää purkaa puoli autoa tieltä ja siksi se maksaa sitten maltaita.

Hankalasta jakohihnan vaihdosta tulee aina mieleen 90-luvun lopun Fiat Brava HGT 2.0 koneella, jossa iso kone oli sovitettu pienen auton keulalle. Tilaa ei leveyssuunnassa ole tarpeeksi, ja yksi vai oliko kaksi jakopään kotelon kiinnitysruuvia ei mahdu tulemaan riittävästi ulos ja koppaa ei saa irti. Tehtaan virallinen huolto-ohje määrää moottorin nostettavaksi pois nokalta jakohihnan vaihdossa. Käytännössä tuo tehtiin niin, että etulokariin porattiin reikä tuon ruuvin kohdalle ja saatiin siitä se pois ja takaisin ja sitten vaan reiän maalaus ja peitetulppa päälle.

Myöhäinen editti: Jäin vielä miettimään, että oliko se sittenkin kampiakselin hihnapyörän kiinnitysmutteri, mut anyway joku ruuvi oli mahdoton saada irti.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hankalasta jakohihnan vaihdosta tulee aina mieleen 90-luvun lopun Fiat Brava HGT 2.0 koneella, jossa iso kone oli sovitettu pienen auton keulalle...

Ja lankomies puhui joskus että jossakin V6-koneisessa Passatissa (olisikohan ollut 2.5 TDI) oli jossakin vaiheessa poikkeuksellisen hankala operaatio tuo vaihto. Siinä piti kuulemma irroitella yhtä jos toista tieltä että pääsi käsiksi hihnaan, ja tuolle vaihto-operaatiolle sai helposti varata kokonaisen työpäivän aikaa. Kustannuksetkin sitten sen mukaiset.
 
Tuossa Talismanissa olisi kyllä siinä tapauksessa ainesta menestystarinaksi pitkässä juoksussa. Nyt Rellu vielä varmasti kärsii vähän vanhasta maineesta joten vaikka tuo Talisman olisikin parempi niin moni karsastanee sitä surullisen kuuluisan Lagunan takia.

Muistaakseni jo se Lagunan viimeiseksi jäänyt sukupolvi oli ihan huipputasoa saksalaisten kestotesteissä, mutta mielikuvathan istuvat näissä(kin) asioissa syvällä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ja lankomies puhui joskus että jossakin V6-koneisessa Passatissa (olisikohan ollut 2.5 TDI) oli jossakin vaiheessa poikkeuksellisen hankala operaatio tuo vaihto. Siinä piti kuulemma irroitella yhtä jos toista tieltä että pääsi käsiksi hihnaan, ja tuolle vaihto-operaatiolle sai helposti varata kokonaisen työpäivän aikaa. Kustannuksetkin sitten sen mukaiset.
Ainakin 4motionissa sai purkaa ihan saatanasti. Piti purkaa etupää auki kokonaan, tai sitten moottori siltaan ja tuet irti.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
N47:n ketjukorjaus on myös siksi kallis koska ketju on koneen takapäässä, joten kone otettava ulos autosta ja sitten korjailla. Tulee paljon lisätyötä ja marmorin 100€+/tunti -hinnoittelulla tonnit paukkuu.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
N47:n ketjukorjaus on myös siksi kallis koska ketju on koneen takapäässä, joten kone otettava ulos autosta ja sitten korjailla. Tulee paljon lisätyötä ja marmorin 100€+/tunti -hinnoittelulla tonnit paukkuu.
Tässä on tosiaan se oikea syy kalliiseen hintaan. Ainakin tuon moottorin A-versioon oli Bemarilla ilmainen tarkistus- ja tarvittavien osien vaihtokampanja. Kannattaa kysellä onko uudempiinkin versioihin sama kampanja päällä jos asia mietityttää. Kaikki oli siis ilmaista eikä kilometrejä tai huoltohistoriaa edes kyselty.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
N47:n ketjukorjaus on myös siksi kallis koska ketju on koneen takapäässä, joten kone otettava ulos autosta ja sitten korjailla. Tulee paljon lisätyötä ja marmorin 100€+/tunti -hinnoittelulla tonnit paukkuu.

Se yläketju taitaa olla ongelmallisempi ja sen voi vaihtaa ilman moottorin irroitusta. Tosin ehkä sinne kannattaa vaihtaa enemmänkin osaa ja BTCF:llä kerrotaan vaihteiston poispudottamisen olevan vaihtoehto moottorin irroitukselle. Aikaa toki siinäkin menee reilusti.
 

Vatso

Jäsen
... Itsellä olisi tullut edelliseen kauppakassiin juuri tonnin sijoutukset, molemmat rengassarjat, huolto,katsastus ja jotain muuta pientä. Se riitti mulle jo siihen että vaihdoin koko auton ja selvitin ettei seuraavassa huollot ja varusteet kohdillaan. Tuo edellä mainittu lista ei muuta mitenkään auton arvoa annettaessa liikkeeseen vaihtoon .._

Aika vahva mielipide, että huoltoa odottavasta katsastamattomasta autostsa slickseillä saisi saman hyvityksen/myyntihinnan. Juuri viime viikolla hain vaihtotarjouksen uuteen autoon ja oikeastaan ainoat kysymykset kilometrien lisäksi olivat myyjältä, millaiset renkaat, miten huollot ja hihnan vaihto ja onko jo katsastettu. Aika ihme, jos jostain löytyy myyjä, joka antaa tuollaisesta autosta samanlaisen hyvityksen kun hölmömpikin tajuaa, että noihin voi helposti upota parikin tonnia rahaa ostohinnan päälle.

Toki asia on eri, jos puhutaan jostain tonnin romusta, ei sen auton arvo nouse siitä tonnista mihinkään, vaikka sen remonttiin upottaisi monta tonnia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös