Autoiluketju

  • 3 280 967
  • 18 827

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Tuossa kannattaa vaan huomioida se, että leveäkaistatielläkään ei saa keskiviivaa ylittää, jos on vastaantulevaa liikennettä. Jos siinä kaistan sisällä mahtuu ohittamaan, niin silloin voi toki ohi mennä.
Näin juuri toimin. Silloin lopetettava ohitus kun jotkut eivät pysy reunalla(samaan suuntaan menevät) tai sitten tulee isompaa kulkinetta vastaan jolloin se omallakin puolella pysyminen aiheuttaa silti ns. turhan läheltä menemisen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vittumaisinta kun ajetaan metri toisista että jos ite lähtee perältä ohittamaan ja ei pääsekkään letkan ohi niin eivät laske mihkään väliin vaan tunkevat itsensä vielä lähemmäs toisiaan. Kusipäisyyttä kun itsellä ei riitä taito/halu/rohkeus ohittaa niin vaikeutetaan muitten ohittamista.
Sitä samaa sarjaa että ohituskaistan kohdalla lappu lattiaan ja selkeästi alle nopeusrajoitusten muuten. Ihmeen paljon on liikenteessä sellaisia, jotka lähestyy ajamista kiusaamisen kautta. Tajuavatkohan nuo tiivistäjät altistavansa itsensä kolarille? Ainakin mulle valinta on ihan selvä, että ajanko metsään, vastaantulijaa päin vai kilkkaan kusipään ojaan.

Yks ärsyttävimmistä tyypeistä on maantiellä ne, jotka ajaa tappituntumalla. Ymmärtääköhän ne ajavansa välittömästi kolarin, jos edessä menevä joutuu jarruttamaan? Niitä olen pakottanut ohittamaan monta kertaa "koukkaamalla" bussipysäkin kautta.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Sitä samaa sarjaa että ohituskaistan kohdalla lappu lattiaan ja selkeästi alle nopeusrajoitusten muuten.
Tämä. Aivan käsittämätöntä paskaa että vauhti löytyy suorilla tms. ohituspaikoilla. Tästä syystä kylläkin en aja itse ns. alitehoisilla autoilla vaan biilistä löytyy jerkkua mennä kusipäästä ohi tarvittaessa.
Tiivistäjät tuskin tajuavat ja pari kertaa on tullu vaan sitten mentyä ns. väliin kyllä ne on toistaiseksi väistänyt kun alkaa perä olla lähellä keulaa.
Tietenkin olenko itse sitten se "urpo joka vaarallisesti ohittaa" ? En ole. Laitan ajoissa vilkun päälle että sieltä tulee nyt pitkän matkan päästä auto että voisin tähän väliin tulla ja jatkaa sitten menoa kun ohittaminen taas turvallista, mutta se ei nyt sit herra 50v toimarille siinä käy kun kusipää halvemmalla biilillä meinaa ohittaa ja sit vielä tulla eteen. Siinä sitten törkätään mersun keulaa edelle menevän rekan perään, käsittämätöntä idiotismia.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitä samaa sarjaa että ohituskaistan kohdalla lappu lattiaan ja selkeästi alle nopeusrajoitusten muuten. Ihmeen paljon on liikenteessä sellaisia, jotka lähestyy ajamista kiusaamisen kautta. Tajuavatkohan nuo tiivistäjät altistavansa itsensä kolarille?

Minä vähän luulen että yllättävän iso osa näistä ei oikeastaan ole mitään kiusaajia/härnääjiä jotka tekisivät tuon tarkoituksella, vaan tien päällä on oikeasti pelottavan paljon ihan helvetin tyhmiä ihmisiä joiden älyllinen kapasiteetti ei riitä siihen että pystyttäisiin sen oman auton ohjastamisen lisäksi miettimään asioita myös muiden tienkäyttäjien kannalta ja ottamaan nämä huomioon. Ja näiden ohituskaistalla kiihdyttävienkin kohdalla näkee myös monesti että kyseessä joku vanha ukko tai rystyset valkoisena rattia puristava nainen jotka eivät normaalilla kaistalla ja mutkaisella tiellä uskalla ajaa sitä satasta mutta sitten kun tie levenee ja on pieni pätkä suoraa niin silloin se vauhti lisääntyy ihan vaistomaisesti. Eli ei sinänsä mitenkään tahallista, mutta kyky hallita sitä liikennevälinettä ja samalla lukea liikennettä ja toimia siellä ovat niin pahasti puutteelliset että päädytään lopulta hankaloittamaan liikennettä merkittävästi ja aiheutetaan samalla kanssa-autoilijoille iso elin otsaan. En sitten tiedä mitä tälle olisi tehtävissä, mutta minä näkisin että nämä autoilijat ovat vaarallisempia kuin rikesakon verran ylinopeutta ajavat. Kaaharit sitten asia erikseen.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Ei tule valtatie 6.lle enää leveäkaistatietä.
Imatralta Lappeenrannan keskustataajaman ohi Kärjen kylään tie on keskikaiteellista nelikaistatietä ja samanlaiseksi se nyt rakennetaan Taavetin ohi siellä alkavaan leveäkaistatiehen saakka.
Taitaa olla niin, että noita leveäkaistateitä ei enää lisätä, vaan ollaan siirtymässä tuollaiseen kuutostielle tulevaan malliin, rakennuskustannukset ei ilmeisesti paljon nouse.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei tule valtatie 6.lle enää leveäkaistatietä.
Imatralta Lappeenrannan keskustataajaman ohi Kärjen kylään tie on keskikaiteellista nelikaistatietä ja samanlaiseksi se nyt rakennetaan Taavetin ohi siellä alkavaan leveäkaistatiehen saakka.
Taitaa olla niin, että noita leveäkaistateitä ei enää lisätä, vaan ollaan siirtymässä tuollaiseen kuutostielle tulevaan malliin, rakennuskustannukset ei ilmeisesti paljon nouse.

Juurikin näin. Muistaakseni kolaritilastot noilta leveäkaistateiltä olivat normaalia korkeammat niin valtion puolelta tuli "ohjeistus" ettei niitä tehdä enempää.

Muuten aika samaa mieltä @Memotuss :n kanssa. Samaan tapaan itse tuota vt6:sta ajelen ja yleensä jos muut autoilijat eivät ymmärrä päästää väleihin niin talla pohjaan ja kyllä siitä edempää aina on väli löytynyt. Huvittaa kyllä seurata, kuinka jonkun bussin/rekan/muovikodin perään on saatu aikaiseksi pitkä jono ja sen jonon ohituksen jälkeen aina sieltä muutama muu rohkaistuu ja lähtee myös ohittamaan.

@Gooni onko tuo tosiaan sakotettava rike jos ohitan ajamalla siinä kahden kaistan keskellä ja vastaantulija on siellä omassa reunassa eli väliä on edelleen noin 2 metriä? Toki sulkuviivat ja muut erikseen.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Otat sitten +300kg painoa lisää joten tehot pitää tuplata. :)
No kohtuus kaikessa, mutta itse puolesta puhun ainakin ruuhka-suomen ajoihin kevyempää autoa, meilläkin F31 bemari mutta se on kömpelö kaupungissa joten siirtyi mammalle pääasiassa ja kun ajetaan suoraa pidemmän aikaa niin siihen täydellinen vaihtoehto.
Edellinen kauppakassi oli fiesta ja se painoi alle tonnin, riitti jopa se 120hp vapari. Painoero Lotus Eliseen oli noin 50kg, silloin huomaa kaupungissa sen hyödyn painosta, ei ole ylimääräistä massaa mukana niin pärjää yllättävän vähillä tehoilla.

_

Näinhän minä sen kihlatulle perustelin ;)
Pitää olla enemmän voimaa että perhe pääsee turvallisesti rekan ohi. :) Noissa malleissa on tehoa 190-286hv eli aika laaja kirjo tuossa olisi tarjolla mutta pitää sitten keväällä miettiä vähän tarkemmin tarjonnan ja hintojen mukaan.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
onko tuo tosiaan sakotettava rike jos ohitan ajamalla siinä kahden kaistan keskellä ja vastaantulija on siellä omassa reunassa eli väliä on edelleen noin 2 metriä? Toki sulkuviivat ja muut erikseen.
On sakoitettava rike, taitaa mennä vielä suoraan päiväsakoille jossen ihan väärin muista.
Hyvä homma kyllä jos tulee 2+2 tietä taavetin jälkeen kun mökki ostettiin pari vuotta sitten luumäen holleilta. Nopeutuu taas matka-aika.

Edit. Ainoa milloin tuo ohituskaista systeeni hajoittaa on kun näkee kyltin "esim 1km ohituskaistan alkuun" ja tiedät että nyt pääsee rekasta ohi. Nih ohituskaista alkaa ja se kestää x-ajan ja siihen rekan vierelle pomppaa edestä auto joka ohittaa sitä kilsan kaksi nopeammin ja käyttää siihen koko helvetin pätkän.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onko nämä lisääntynyt suomessa?
En ole viimeisen 20 vuoden aikana omilla reiteilläni törmännyt kuin tuohon idän suunnassa olevaan kun ajellaan Loviisaan päin.
Tuokin pätkä on ollut jo useamman vuoden nelikaistaista motaria.
 

hege

Jäsen
Onko kellään kokemusta uusista 5-henkilölle rekisteröidyistä pick-up kulkuneuvoista? Omasta saabista alkaa aika jättämään ja kaikenlaista vaihtoehtoa on katseltu mutta kun koiraa ja muutakin romua joiutuu kuljettamaan niin tavaratila on kriittinen tekejiä (nykyisessä 9-5 farkussa tila juuri riittää eli lisätila ei olisi pahitteeksi). Eli viitsiikö tuollaisella oikeasti ajaa pidemmän päälle vai onko liiaan työkalumainen, Nissan Navaraa tuli kokeiltua lyhyesti ja ainakin se vaikutti varsin äänettömältä eikä kankeus kokeiltaessa liikaa haitannut mutta mikä tilanne olisi pidemmän päälle....
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Toyotan hiluksilla tuli työajoja ajettua tuollaisella 5-hengen mallilla muutama tuhat kilometriä. Mun mielestä hyvinkin henkilöautomainen ajettava maantiellä luokkaansa nähden.
Istumasennon sai passeliksi tälläisellä +100-kiloiselle 185cm. pygmille ja näkyvyys hyvä. Melua ei mainittavasti enempää, kuin normi diisselissä sisälle ja ajettavuus ihan passeli, kaupungissakin mun makuun ihan kevyehkö käänneltävä.
Pisin matka-ajo taisi olla Turku - Vihti -Turku, eikä mainittavasti meluisampaa matkantekoa verrattuna vaikka avensiksen dieseliin.
Eikä tarvitse ihan herkästi pelätä jumiin jäämistä.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aloin lämpimikseni miettimään seuraavaa autoa ja ajatuksiin tuli että olisi ehkä kivaa ajella nelivetoisella diesel-automaatilla. Hintaa saisi olla n. 15 tonnia ja nokalla saisi olla mieluummin ketju kuin hihna. CR-V oli ensimmäisenä mielessä, mutta hieman turhan tyyriitä näyttävät olevan automaatteina. Seuraavaksi aloin katsella X-Traileja ja sieltä löytyy jo useampi lupaava yksilö.

Joten olisiko jollain jotain kerrottavaa, negatiivista tai positiivista, Nissan X-Traileista? Tuossa hintaluokassa autot alkaa olemaan suunnilleen 10 vuotta vanhoja ja parisataa tonnia ajettuja, joten onko mitään järkeä ostaa tuollaista, vai jumitanko vaan näissä "fiksummissa" manuaalivaihteisissa farmareissa? Jotenkin vaan tuossa X-Trailin muotoilussa on jotain sellaista alkeellisuutta joka vetoaa meikäläisen kauneusihanteeseen :)

Hyundai Santa Fetä ja Kia Sorentoa löytyisikin jo sitten hyvällä hinnalla ja hyvännäköisiä ovat nekin. Siinä voisi olla toinen mahdollinen kiinnostuksen kohde.
 
Viimeksi muokattu:

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Tuo keskiaita on todella ahdistava keksintö, etenkin jos menosuuntaan on vain yksi kaista.

Keskikaide ja riista-aita ovat vaatimuksia sille, että talvellakin voi pitää 100km/h rajoitusta. Esim. Seinäjoen uusi ohikulkutie on sellainen. Moottoriteillä leveä viheralue kaistojen välissä hoitaa keskikaiteen virkaa.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Keskikaide ja riista-aita ovat vaatimuksia sille, että talvellakin voi pitää 100km/h rajoitusta. Esim. Seinäjoen uusi ohikulkutie on sellainen. Moottoriteillä leveä viheralue kaistojen välissä hoitaa keskikaiteen virkaa.
Ei pidä paikkansa. Ainakin Sallaan mennessä jostain Iisalmen jälkeen on satasta ympäri vuoden. Siis tavallisella maantiellä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Ei pidä paikkansa. Ainakin Sallaan mennessä jostain Iisalmen jälkeen on satasta ympäri vuoden. Siis tavallisella maantiellä.

Talveksi rajoitukset pudotetaan kasikymppiin yllättäen liikenneturvallisuuden takia. Rajoituksista vastaa Ely-keskus, missään laissa sitä ei ymmärtääkseni lue. Joissakin tapauksissa Ely-keskus katsoo, ettei liikenneturvallisuus kärsi vaikka rajoitus pysyy talvellakin satasessa. Tämä voi johtua esim. korkeasta tien kunnossapitoluokasta, ja pienestä liikennemäärästä tien kokoon ja kuntoon nähden. Uusia teitä suunnitellessaan insinöörit piirtää keskikaiteen ja riista-aidan mukaan, jolloin tie on automaattisesti sen verran turvallinen, ettei Elyn tarvitse edes miettiä rajoitusta, vaikka tie olisikin vilkkaasti liikennöity. Pahoittelut huonosta sanavalinnasta ekassa viestissä. Mikään laki se ei ole.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joten olisiko jollain jotain kerrottavaa, negatiivista tai positiivista, Nissan X-Traileista? Tuossa hintaluokassa autot alkaa olemaan suunnilleen 10 vuotta vanhoja ja parisataa tonnia ajettuja, joten onko mitään järkeä ostaa tuollaista, vai jumitanko vaan näissä "fiksummissa" manuaalivaihteisissa farmareissa? Jotenkin vaan tuossa X-Trailin muotoilussa on jotain sellaista alkeellisuutta joka vetoaa meikäläisen kauneusihanteeseen :)

Jos unohdetaan nuo "alkukantaiset tunteet" ja kauneusihanteet niin mites sellainen korotettu nelivetofarkku (Audi Allroad, Volvo Cross Country jne.)? Jos itsellä olisi tarvetta nelivetoiselle ja vähän korkeammalle maavaralle niin lähtisin kyllä ihan ensimmäiseksi kartoittamaan noita näiden katumaastureiden sijasta. On meinaan paljon parempia ajaa ja maasto-ominaisuudet varmasti ihan samaa luokkaa. Ketjukoneisia noissa ei kyllä taida olla millään merkillä että siinä joutuisi joustamaan. Enkä ole varma että miten tuossa hintaluokassa löytyy järkevillä kilometreillä vaihtoehtoja, Volvot tuppaa ainakin olemaan järjestään paljon ajettuja.

X-Trailista ei minulla mitään kokemusta mutta Hondan CR-V oli kyllä aikamoinen kiikku minun mielestäni kun sellaista koeajelin joskus. Ja hirveän meluisakin vielä, joten sitä en kyllä suosittelisi vaikka sinänsä toimiva ja varma auto muuten onkin. Hyundain Santa Fe ehkä tyylikkäämpi, mukavampi ja vähemmän muovisen tuntuinen kuin tuo Honda, mutta ei sekään ajettavuudeltaan ihan kärkiluokkaa ole. Hyundain tekniikasta kyllä kuullut paljon hyvää moneltakin eli toimivia ja varmoja laitteita tuntuvat olevan, mutta kori ja pohja kannattaa tutkailla huolella läpi koska ovat aika herkästi lahoavan maineessa. Ja tämä myös ihan tilastoilla todistettua eli ei pelkkää uskomusta. Samahan pätee kyllä Hondaankin, ja uskaltaisin pari Nissania omistaneena väittää että myös tuohon Nissaniin. Eli ruostepeikkohan se taitaa olla näiden aasialaisten heikkous vähän ohkaisten ajo-ominaisuuksien ohella.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Yllävellovaan katumaasturikeskusteluun voisin osallistua kysymällä onko kukaan hankkinut vielä uutta Tiguania, taikka edes koeajanut sitä?
Herättelen tässä sellaista downgradetusta että voisi tilantarpeen tullen luopua bemarista ja siirtyä vaikkapa tähän. Vertailukohtana sanottakoon katumaastureista CX-5 joka oli omasta mielestä kohtuu huono ajettava ja alitehoinen bensakoneella. Joten tuollaista katumaasturikokemusta en halua enää. Korvamerkinnyt hiukan tuota Tiguanin 1.8 TSI:tä 180hp koneella.
Hinta vielä kova mutta auto myy kuin häkä joten vuoden parin päästä lienee paljon vaihtoehtoja kaupan 30-40t€ hintaluokassa.

_
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos unohdetaan nuo "alkukantaiset tunteet" ja kauneusihanteet niin mites sellainen korotettu nelivetofarkku (Audi Allroad, Volvo Cross Country jne.)? Jos itsellä olisi tarvetta nelivetoiselle ja vähän korkeammalle maavaralle niin lähtisin kyllä ihan ensimmäiseksi kartoittamaan noita näiden katumaastureiden sijasta. On meinaan paljon parempia ajaa ja maasto-ominaisuudet varmasti ihan samaa luokkaa. Ketjukoneisia noissa ei kyllä taida olla millään merkillä että siinä joutuisi joustamaan. Enkä ole varma että miten tuossa hintaluokassa löytyy järkevillä kilometreillä vaihtoehtoja, Volvot tuppaa ainakin olemaan järjestään paljon ajettuja.

X-Trailista ei minulla mitään kokemusta mutta Hondan CR-V oli kyllä aikamoinen kiikku minun mielestäni kun sellaista koeajelin joskus. Ja hirveän meluisakin vielä, joten sitä en kyllä suosittelisi vaikka sinänsä toimiva ja varma auto muuten onkin. Hyundain Santa Fe ehkä tyylikkäämpi, mukavampi ja vähemmän muovisen tuntuinen kuin tuo Honda, mutta ei sekään ajettavuudeltaan ihan kärkiluokkaa ole. Hyundain tekniikasta kyllä kuullut paljon hyvää moneltakin eli toimivia ja varmoja laitteita tuntuvat olevan, mutta kori ja pohja kannattaa tutkailla huolella läpi koska ovat aika herkästi lahoavan maineessa. Ja tämä myös ihan tilastoilla todistettua eli ei pelkkää uskomusta. Samahan pätee kyllä Hondaankin, ja uskaltaisin pari Nissania omistaneena väittää että myös tuohon Nissaniin. Eli ruostepeikkohan se taitaa olla näiden aasialaisten heikkous vähän ohkaisten ajo-ominaisuuksien ohella.
Kyllähän sinulla tuossa ihan pointtia on. Varsinkin Volvo kiinnostaa myös ja voisi hyvinkin olla varteenotettava vaihtoehto. Itse olen vaan perinteisesti ollut enemmän riisikuppien ystävä, sillä itselläni on sellainen kuva Volvosta, Bemareista ja Audeista että eteen tulevat remontit ovat kalliimman puoleisia verrattuna japseihin. Ketju nokalla ei ole sinällään pakollinen, mutta mieluummin se kuin hihna. Säästyypä huolloista pitkä penni sitä myöden.

On vaan sellainen fiilis että haluaisin auton olevan nimenomaan maasturimallia, jossa voisin sitten ajella rinta rottingilla sikaria röyhyytellen, kuin Tony Soprano ikään :) Kaverilla on Hyundai Santa Fe ja on kovasti pitänyt siitä ja kertoi samoja juttuja kuin sinäkin, paitsi että hänellä on bensakone ja manuaalivaihteet. Tyylikäitä tosiaan ovat ja mukavia katsella. Kia Sorentoa ei kellään tutulla ole, mutta voisin kuvitella että siihen pätee samat speksit kuin Hyundaihinkin.

Ruosteet täytyy siis luonnollisesti zekata, mutta on siinä se hyvä puoli että ne saa tarkastettua varsin helposti. Jos siis tekniikka on jokaisessa vaihtoehdossa hyvää niin se on pahuksen hyvä uutinen. Ja Volvon kyllä tosiaan tiedän, ne on kovia pelejä melkein jokainen. Katsotaan nyt mihin tulee päädyttyä :)
 
Kysytäänpä täällä, koska täällähän tulvii autoalan ammattilaisia.

Kilsoja vuodessa 50-60 tuhatta. Jos nyt on diesel, joka kuluttaa keskimäärin 4.5-4.7 l/100km, löytyykö mitään järkeä vaihtaa hybridiin, jolla ei taida päästä millään ainakaan pienempään kulutukseen? Vaikka toki sitä lupaileekin. Tuo moottoritien 120 km/h on kova syömään polttoainetta. Toki paljon on ajoa myös kaupungissa, mutta ylivoimaisesti eniten 80 ja 100 alueilla. Kesäisin ehkä 20-25% kuitenkin motaria.

Ja nimenomaan edullisempia käyttökustannuksia hamuan. Mutta onko muuta kuin käyttövoimavero?
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Kuinkas paljon nuo jakopään huollot yleensä maksaa kun @Naurava Sika ja usein moni muukin tuntuu pitävän sitä "pitkänä penninä"? Mun kokemukset on 250-400€ mikä ei kyllä ole hirveästi jos se jakautuu esimerkiksi 75000-90000km haarukkaan. Jotkut ihan vaihtavat autoa kun tämä "iso remontti" häämöttää. No, autoa vaihteessaan todennäköisesti ottavat kuokkaan enemmän, vaikka eivät sillä vaihdetulla jakohihnalla ajaisi kuin vuoden.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Ja kun aika monessa ketjukaarassakin uudemmista puhuttaessa sen ketjun ikä on joku 150tkm. maks.
Eikä se nyt oikeesti ole kummonen homma ite tehdä, jos yhtään työkalut kädessä pysyy. Netistä ohjeet tai kirjastosta korjausopas ja joku tunti duunia tupakka/kahvipausseineen ja uus hihna nokalla.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kuinkas paljon nuo jakopään huollot yleensä maksaa kun @Naurava Sika ja usein moni muukin tuntuu pitävän sitä "pitkänä penninä"? Mun kokemukset on 250-400€ mikä ei kyllä ole hirveästi jos se jakautuu esimerkiksi 75000-90000km haarukkaan. Jotkut ihan vaihtavat autoa kun tämä "iso remontti" häämöttää. No, autoa vaihteessaan todennäköisesti ottavat kuokkaan enemmän, vaikka eivät sillä vaihdetulla jakohihnalla ajaisi kuin vuoden.
Kai se vähän riippuu. Käsittääkseni joku 500 on ihan normitaksa, olen kuullut likemmäs tonniakin menevistä hinnoista. Viimeksi olen hihnan vaihdattanut varmaan yli vuosikymmen sitten ja vaikka en tarkkaa hintaa muistakaan, niin heittämällä sanoisin että se oli jotain 350-400 euroa. Siitä lähtien olenkin ajellut ketjuvetoisilla. Ja kyllä se vaan ainakin minun mielestäni on pitkän pennin säästö huolloissa, jos ei tarvitse parin vuoden välein laittaa ylimääräistä viisisatasta hihnanvaihtoon.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Mun kokemukset on 250-400€
2 krt vaihdattanu ja koneina on ollut 2x 1.8T ja nyt pitää vaihdattaa Octavian rs tdi 2.0 ja ekoissa hinta oli jotain 600-700e väliin kun kaikki tilpehöörit vaihdettu. Nyttekin tarjoukset ollut samaa luokkaa tohon skeidaan. Kyllähän toi IMO on ihan suhtkoht isoraha varsinki kun pitäisi nyt vaihtaa etulasi, akku ja öljytkin ni rahaa palaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös