Autoiluketju

  • 3 219 512
  • 18 565
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lisäksi olen saastuttanut korviani, kuinka esim. jonkun toisen huoltamon aine olisi sopimattomampaa ja aiheuttaisi ongelmia toiseen verrattuna. En osaa arvioida, kuinka paljon kyseessä on fakta vs. omat tarkoitusperät.

Hmm... et varmasti ole ainut, jolta löytyy ennakkoluuloja eri öljy-yhtiöiden menovesiin. Suurimmat erot tulevat kuitenkin nykyään dieseleissä, kun esim. Neste ja ST1 ovat kehittäneet/lanseeranneet uusia diesel vaihtoehtoja tankkaajille. Bensiineissä, siihen lisättävät lisäaineet eivät nykyään kauheasti eroa toisistaan öljy-yhtiöön katsomatta. Teboililla oli 90-luvulla Terra, joka ei soveltunut Opel merkkisiin autoihin ja aiheutti oikeasti ongelmia (käyntihäiriöitä), saattoi olla muitakin automerkkejä, joille Terra-lisäaine ei soveltunut. 2000-luvulla, kyseistä lisäainetta ei ole ollut enää käytössä. On todella harvinaista, että varastoilta pääsisi jakeluun epäkuranttia tavaraa ja tällöin, ongelma olisi laaja. Tämän takia, olen hyvin skeptinen sen suhteen, että polttoaine aiheuttaisi teknisen ongelman suurimmassa osassa tapauksia. Diesel on sitten asia erikseen, kun ihmiset sekoilevat dieselin kesä- ja talvilaatujen kanssa, kun eivät ymmärrä pakkaskestävyyden päälle tuon taivaallista.

Esson baareissa kiertävät jutut aiheuttavat ihmisille päähänpinttymiä ja sitä kautta valitaan helposti tankkauspaikat. Perättömistä mutu-huhuista syntyy helposti totuuksia, asiasta kuin asiasta. Ja auto, joka omistajassaan muutenkin aiheuttaa helposti suuria tunteita, on yksi herkimpiä aihealueita näiden osalta.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Olin koeajamassa tuossa viime viikolla bemareita ja pitää sanoa, että on kyllä hyviä autoja. Jossain vaiheessa pitää kihlatulle ostaa toinen auto niin 220i oli todella mukavan oloinen pikkuauto. 2 litrainen turbokone ja 184hv, sekä kulutus näytti pysyvän alle 7 litran, kun ajoi sekalaisesti taajamaa sekä maantietä. 8-vaihteinen automaatti toimi hienosti ja vaihto käy sport ohjelmistolla todella nopeasti, mutta pehmeästi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulla oli melkein 9 vuotta E39 koppainen 523i ja kerran tapahtui tämä ns. venttiilien liimaantuminen. Olin tankannut säännöllisen epäsäännöllisesti Teboililla ennen tätä tapausta jo jonkin aikaa. Tuon jälkeen en tankannut kertaakaan Teboililla ja kas, kertaakaan ei tätä venttiilien liimaantumista uudelleen tapahtunut. Sattumaa tai ei, en ole tainnut tuon tapauksen jälkeen Teboililla tankata. En tosin ole vielä 95 E10:kään tankannut ikinä, aina menee tankkiin 98 E5:sta.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
No kun kerran on ollu Honda niin miksi vaihtamaan muuhun? Itse olen ainakin tykästynyt tuohon huolettomuuteen. CRV:n kanssa 3vuotta pelkillä huolloilla, ei vaihdettu yhtäkään kuluvaa osaa ja mittarissa oli 200tkm. Eihän Honda nyt maailman dynaamisin ole, mutta ei ole myöskään mikään täysin paska ajaa, jos vaikka vertaa johonkin Kiaan. (sori jos jollakin on, mutta on kyllä muovisin auto jota olen koskaan ajanut)

Mitens tommonen Accord? Honda Accord 2.0 Elegance Tourer 2009 Korimallia! Farmari 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Musta toi 2008+ malli on erittäin tyylikäs. 2.0 kone on idoottivarma, tosin ehkä aavistuksen janoinen. Mutta jostainhan se kestävyys on otettava. ;)

Tuo uudempikoppainen Accord olisi kyllä hyvä vaihtoehto. Jotain sympaattista ja sporttista näissä Hondissa on.

Eipä tuokaan kone kovin janoinen ole, kun vertaa muihin bensafarkkuihin.
Onko tuokin muuten ketjukoneella?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Hyvin on sisäänajettu tuo Audi, ja moottori saanut varmasti kenkää. En uskaltaisi ostaa noin paljon ajettua autoa. Edullisia kilometrejä ei välttämättä ole kauheasti edessä. Ajo-ominaisuudet kaikkinensa ovat kyllä kohdillaan, jos niiden perusteella haluaa vain auton ostaa.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Hyvin on sisäänajettu tuo Audi, ja moottori saanut varmasti kenkää. En uskaltaisi ostaa noin paljon ajettua autoa. Edullisia kilometrejä ei välttämättä ole kauheasti edessä. Ajo-ominaisuudet kaikkinensa ovat kyllä kohdillaan, jos niiden perusteella haluaa vain auton ostaa.

Kenkimistä tuo moottori kestää hamaan tappiin asti kunhan huollot on tehty ajallaan. Hintakin on samassa luokassa tuon hondan kanssa, tosin audi vuoden uudempi, joten en pidä huonona vaihtoehtona. Niin kuin sanottu ihmiset arvostaa eri asioita.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
En uskaltaisi ostaa noin paljon ajettua autoa. Edullisia kilometrejä ei välttämättä ole kauheasti edessä.

Onko 175tkm ajettu audi jo loppuunajettu. Jos kaikki huollot tehty niin en näe mitään syytä etteikö voisi olla todella edullisia kilometrejä vielä pitkään ja kun on ajettu tuo määrä kilometrejä 5 vuodessa niin autolla on hyvin todennäköisesti takana matka-ajoa, kyseessä vielä matalviritteisempi 2litrainen.
Kun puhutaan edullisista kilometreistä niin hyvä myös huomioida hinta, tuo kyseinen ei ole edes halvin esimerkki ,alle 20t€ saa todennäköisesti 2010 vuosimallejakin ainakin 1.8tfsi koneella. Tuokin kone riittää hyvin viemään tuota uudempaa A4:sta joka painaa vain 1490kg.

Itse ostanut parikin reilusti ajettua käyttöautoa ja syynä puhtaasti hinta, ovat olleet jopa 30-40% halvempia kuin vastaavat vähemmän ajetut. Tuo 30-40% on monesti niin monta tuhatta että sillä voi käyttää vaikkapa yhden tai kaksi extra huoltoa kuluville osille sen noin kolmen vuoden auton pitoaikana ja jälleenmyyntiarvo tippuu siinä samassa ajassa enemmän 100tkm ajetussa kuin liki 200tkm ajetussa jossa suurin hinnan pudotus on jo tapahtunut.

Ja noilla kilsoilla noin uudessa audissa ei tule tielle jättäviä vikoja jos huollot on kohdillaan.

_
 
Viimeksi muokattu:

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Onko 175tkm ajettu audi jo loppuunajettu. Jos kaikki huollot tehty niin en näe mitään syytä etteikö voisi olla todella edullisia kilometrejä vielä pitkään ja kun on ajettu tuo määrä kilometrejä 5 vuodessa niin autolla on hyvin todennäköisesti takana matka-ajoa, kyseessä vielä matalviritteisempi 2litrainen.
Kun puhutaan edullisista kilometreistä niin hyvä myös huomioida hinta, tuo kyseinen ei ole edes halvin esimerkki ,alle 20t€ saa todennäköisesti 2010 vuosimallejakin ainakin 1.8tfsi koneella. Tuokin kone riittää hyvin viemään tuota uudempaa A4:sta joka painaa vain 1490kg.

Itse ostanut parikin reilusti ajettua käyttöautoa ja syynä puhtaasti hinta, ovat olleet jopa 30-40% halvempia kuin vastaavat vähemmän ajetut. Tuo 30-40% on monesti niin monta tuhatta että sillä voi käyttää vaikkapa yhden tai kaksi extra huoltoa kuluville osille sen noin kolmen vuoden auton pitoaikana ja jälleenmyyntiarvo tippuu siinä samassa ajassa enemmän 100tkm ajetussa kuin liki 200tkm ajetussa jossa suurin hinnan pudotus on jo tapahtunut.

Ja noilla kilsoilla noin uudessa audissa ei tule tielle jättäviä vikoja jos huollot on kohdillaan.

_


Mulla on toinen audi ajettu 240tkm ja itse olen rullannut siihen 130tkm ja mitään vikoja tai ongelmia ei ole ollut. Kaikki katsastukset kerrasta läpi ja isoin korjaus jonka olen tehnyt oli koiranluut eteen.
 

Weissflog

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Islanders, Earl the Pearl, avoin liiga
A4 saattaa jopa olla hieman liian pieni tiloiltaan meidän tarpeisiin.
Sama koskee kolmossarjalaista bemaria.

Eli melkein A6 tai 5-sarja, jos noihin tahtoisin koskea.

Meillä siis 3-vuotias ja 1-viikkoinen mukula, joten pitää mennä sujuvasti kaksi istuinta taakse, sekä pirusti roinaa takaluukusta sisään. Mieluiten vaunut pituussuunnassa takapaksiin.

Jatkanpa katselemista.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Jos haluat tilaa tavaratilaan, niin sitten ei kyllä Accordikaan ole oikea vaihtoehto. Kannattaa varmaan suunnata katseet Passattiin, Superbiin, Mondeoon etc.. Kaikista näistä löytyy tilaa sekä takamatkustajille, että tavaratilassa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko tuokin muuten ketjukoneella?

On ketjukoneella.

Toki Audi voi olla hyvin pidetty ja voi hyvin olla että mitään ei tulisi korjattavaa, mutta sanoisin että 150tkm ajettu A4 niin kyllä tuossa Audissa menee vaan koiranluuta, laakeria yms. Näistä ei tarvii huolehtia Accordissa. Mutta toisia se ei haittaa.

Niin, tottahan se on että takapaksi ei nyt ole kaikkein suurimmasta päästä. Mut toisaalta sekin on vaan järjestelykysymys. Ootteko aatelleet, että tänä päivänä pitää olla miltei pikkubussi kun on pari lasta? Meillä tosiaan on CRV ensimmäistä lasta varten. :) Toki helpottaahan se elämää, mutta meidän neljähenkinen perhe lähti 80-luvulla Eurooppaan kolmeksi viikoksi Fiat Unolla! Nyt pitää olla vähintään S-max jos tuota edes harkitsee... :)
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Lähinnä tuossa Accordissa on ongelmana perän viistous, joka on nykyään hyvin yleistä uusissa automalleissa, sillä viedään tavaratilasta lastaustilaa pirusti pois korkeussuunnassa. Toinen ongelmakohta mielestäni on pyöränkaaret tavaratilan etuosassa, vie sivuttaissuunnassa lähes puolet pois tilasta. Tästä ilmoituksesta löytyy hyvä kuva tavaratilasta: Honda Accord Tourer 2,0 Elegance AT - -ERITTÄIN HIENO, UUSI KORINEN ACCORD Farmari 2009 - Vaihtoauto - Nettiauto ts., pitkästä peränylityksestä ei ole mitään iloa, jos takalasi on todella viisto. Superbissa on tämä ongelma, kun muutenkin tavaratila on suht matala.

Meidän perheen käyttöön kyseinen automalli ei soveltuisi, kun nykyisessäkin autossa joutuu välillä tosissaan harrastamaan logistisia taitoja tavaroiden pakkaamisessa autoon. Ja on sentään käytössä auto (Octavia farkku), mistä löytyy 600l tavaratila. Koirien häkki ja lastenvaunut täyttävät jo itsessään tavaratilan. Lastenvaunuja ei tietenkään montaa vuotta tarvitse raijata mukana, mutta tavaran määrä lisääntyy sitten muuta kautta.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Meidän perheen käyttöön kyseinen automalli ei soveltuisi, kun nykyisessäkin autossa joutuu välillä tosissaan harrastamaan logistisia taitoja tavaroiden pakkaamisessa autoon. Ja on sentään käytössä auto (Octavia farkku), mistä löytyy 600l tavaratila. Koirien häkki ja lastenvaunut täyttävät jo itsessään tavaratilan. Lastenvaunuja ei tietenkään montaa vuotta tarvitse raijata mukana, mutta tavaran määrä lisääntyy sitten muuta kautta.

On sulla aika paljon kamaa kyydissä. Ymmärrän että tossa vaiheessa pitää jo vertailla takatiloja.

Kun aattelee että kaksi lasta ja kärryt pitkittäin kuten Weissflogi tuossa sanoi, niin harkitsisin oikeasti S-Maxia. Esim.: Ford S-MAX 2.0 TDCI manuaali 103kW Tila-auto 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto Tossa näkee neljännessä kuvassa hyvin että tuonne ne kärryt menisi jo aika hyvin pitkittäin ja kun takana on erillisistuimet niin saa lastenistuimet FIXusti kiinni.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
On ketjukoneella.

Toki Audi voi olla hyvin pidetty ja voi hyvin olla että mitään ei tulisi korjattavaa, mutta sanoisin että 150tkm ajettu A4 niin kyllä tuossa Audissa menee vaan koiranluuta, laakeria yms. Näistä ei tarvii huolehtia Accordissa. Mutta toisia se ei haittaa.

Koiranluut ei tuossa mallissa ole enään niin paha juttu kuin aikaisemmissa malleissa. Omasta on mennyt tasan kerran ja autolla ajettu 240tkm. Maksoi reilusti alle satkun ja vaihtamiseen meni tunti. Mua ei tosiaan haittaa tuollaiset kerran 5 vuodessa tehtävät pikku korjaukset jos autolla on muuten mukava ajaa ja se toimii moitteettomasti.
 
Kahvan alla oleva rengas pitää painaa sivuun ja sitten vaan vetämällä kahva ulos. Tässä youtube esimerkki kuplan kahvalla.

Toimisikohan Fordissa sama tekniikka? Poika tykkää raplata ikkunaa auki kesken ajon jarkkoruutumainen virne naamallaan, ja pääsee näin ihan hyvin kuljettajan ihon alle.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Toimisikohan Fordissa sama tekniikka? Poika tykkää raplata ikkunaa auki kesken ajon jarkkoruutumainen virne naamallaan, ja pääsee näin ihan hyvin kuljettajan ihon alle.

Haluatko arvata miksi kysyin asiaa?

Homma hoitui noin 12 sekunnissa, kiitos vielä.

Jos joku vielä kertoo kuinka estän mukulaa avaamasta vöitään kesken ajon ilman nippusiteitä, niin olen iloinen. Penkki on Britax Multi Tech.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Toimisikohan Fordissa sama tekniikka? Poika tykkää raplata ikkunaa auki kesken ajon jarkkoruutumainen virne naamallaan, ja pääsee näin ihan hyvin kuljettajan ihon alle.

Sulla ei ilmeisesti ole kuskin oven paneelissa lukituskatkaisijaa, jolla saa estettyä takaikkunoiden aukeamisen....Ainakin omassa Mondeossa on. Sorry hiukan ohi mutta kuitenkin....
Jos on sähkölasit, niin ota takaikkunoiden sulake pois.
 
Sulla ei ilmeisesti ole kuskin oven paneelissa lukituskatkaisijaa, jolla saa estettyä takaikkunoiden aukeamisen....Ainakin omassa Mondeossa on. Sorry hiukan ohi mutta kuitenkin....
Jos on sähkölasit, niin ota takaikkunoiden sulake pois.

Kylläpä tässä tuntee itsensä viisaaksi. Edellisessä mondeossa ei ollut takana sähkölaseja mutta tässä tuoreemmassapa onkin. Tänään juuri huomioin ne lukitusnappulatkin siinä ovessa. Eli ongelmahan poistui tai sen luonne muuttui, kun auto vaihtui.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kylläpä tässä tuntee itsensä viisaaksi. Edellisessä mondeossa ei ollut takana sähkölaseja mutta tässä tuoreemmassapa onkin. Tänään juuri huomioin ne lukitusnappulatkin siinä ovessa. Eli ongelmahan poistui tai sen luonne muuttui, kun auto vaihtui.

Hyvä että ongelma poistui, itsellä oli pari vuotta sitten sama ongelma kun silloin 3 vee tyttärenpoika hoksasi avauskatkaisijan takaovessa. Lapsenlapsia kun joskus tulee kuskattua. Meni hetki ennenkuin itse muistin ko lukituspainikkeen :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös