Autoiluketju

  • 3 194 641
  • 18 516

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ratti/sisuskalut vaihtoon, ja sitten koodaamista tietokoneella.Ammattimiehen hommaa. Minkä ikäinen auto? Ja mikä malli?
2002 Meriva. Ihan paska, mutta pääsee eteenpäin. Rahaa ei ole tippakaan ylimääräistä, kai tuolla ajella voi. Roikkukoon kassit pihalla.

Mitä helvettiä? Tuuri sikäli käynyt, että ei ole tullut tyyny jossain pompussa silmille, jos kerran noin herkässä on ollut. Nauroin ääneen, kun tuon täältä luin ja kuvittelin tilanteesi päässäni. Anteeksi. Mutta joo, kallista touhuahan tuon fiksaaminen on. Toisaalta kuuluu niihin varusteisiin, joiden lähtökohtaisesti soisi olevan autossaan kunnossa.
Nauran minäkin varmasti joskus, mutta tuossa tilanteessa kaiken vitutuksen päälle lähinnä ihmetytti.

Oliko opettaja vihainen? Hahah kuulostaa ihan opelin ominaisuudelta tuollainen.
Joo, olin. Puoli tuntia odottelin pihalla, kun unohdin kotiavaimet sisälle. Hirveästi duunia kotona opinnoista ja töistä ja siinä paukuttelen pakaroita pihamaalla ilman kännykkää. Lähdin sitten lämmittelemästä autosta ja purin siihen paskaan patoutumani em. aktiviteetin muodossa. Poks, jeejee.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Toihan voi pian mennä vaikka lunastukseen koko auto. Vahinkoilmoitusta kehiin.

Mikäs vakuutus tuon korvaa? Ei tuo taida mennä millään edes kaskoon, kun ei mitään onnettomuutta ole. Minä kyllä lähtisin hakemaan Opelilta sen korjauksen/korvauksen, kyllähän tuossa vika on tuotteessa.

Pikkusiskon muksun luokkakaverin äiti on luultavasti loppuikänsä pyörätuolissa, kun ajoi metsään, kun pikkukuoppa laukaisi turvatyynyn silmille. Tossa maksajana on liikennevakuutus ja vakuutusyhtiö, vaan vakuutusyhtiö käsittääkseni haki omansa pois Pösöltä, joka kai myös maksoi jotain vahingonkorvausta myös suoraan uhrille.

t. hanu
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Nimenomaan Opelille kirjettä, ei vakuutusyhtiöön. Olipa auto sitten minkä ikäinen tahansa, noin ei saa päästä käymään, koska se voi aiheuttaa hengenvaaran. Laitat vaan kaikki tulikivenkatkuisimmat sanat jonoon, kun kerrot tapahtumista, korvaavat vahingon varmasti. Sitä en tosin osaa sanoa, että kuinka fiksua on heiltä lähteä tuota korjaamaan, jos kustannukset nousevat auton hintaa korkeammalle. Yksinkertainen puuha ei ainakaan ole edessä, ja olen ymmärtänyt, että suurin osa kaikista turvatyynyjen laukeamisista vie auton lunariin (toki tässä on kolareilla iso merkitys).

Ingman saa maidon maistumaan, Opel saa muovin ruostumaan.

Oho
Pojat
Eipäs
Lähetäkkää
 

julle-jr

Jäsen
Turvatyynyjen kunto tosin tulee tarkistuttaa olikohan noin 10 vuoden välein. Tai merkistä ja mallista se varmaan riippuu, mutta muistaakseni oman entisen Audini huoltoohjelmassa luki näin. Se oli suunnilleen tuota ikäluokkaa. Tai saattoi se kyllä olla 15 tai 20 vuottakin se huoltoväli. Nykyisen auton osalta en ole katsonut. Jos suositeltu määräaikainen tarkistus on laiminlyöty, voi Opel vedota siihen. Tietysti jos auto on käytetty määräaikaishuollossa, olisi huoltamon vastuulla varmaan ollut tehdä kaikki ohjelman mukaiset toimenpiteet ja näin ollen voinee syyttää heitä.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Mitä fittuu. Apparin puolen etuoven lukko ja bensluukku jumiutuivat äsken samaan aikaan. Tarviiko sanoa, että kyseessä E46 :(
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mitä fittuu. Apparin puolen etuoven lukko ja bensluukku jumiutuivat äsken samaan aikaan. Tarviiko sanoa, että kyseessä E46 :(

Bensaluukku noissa tuppasi jäätymään talvella kovemmissa pakkasissa. Etuoven lukko jännempi. Ei itellä jäätynyt yhdessäkään neljästä E46:stani. No, tuo bensaluukku on helppo aukaista, kun pistää muovipussiin kuumaa vettä ja pitää vähän aikaa luukun päällä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Takana kaksi viikkoa autoilua uudella Peugeot 508lla. Active, lisättynä xenon valoilla, värillisellä heijastusnäytöllä, navigaattorilla ym. Moottorin virkaa toimittaa 1.6 diesel ja vaihteistona ns robottivaiheisto, eli 2TRONIC.
Mitäs tästä sanoisi. Edellinen auto oli saman kokoisella koneella oleva 2010 Passat ja siihen verrattuna tämä auto on:
Parempi maantiellä, paremmat penkit, tehokkaampi kone, pienempi kulutus (2000km ajettu, ja 70% kaupungissa, keskikulutus näyttää 4,2L).
Robottivaihteistoakin osa haukkuu, mutta minä pidän. Tähän on tullut viime kuukausina joku softapäivitys ja vaihtaa vielä sujuvammin kuin syksyllä koeajamani malli.
Pari pientä miinusta, ilmastointi on hankala säätää niin ettei tuulilasi ja sivulasit huurru näillä keleillä. Toki voi ajaa puoli tuntia niin että kaikki ilma puhaltaa tuulilasiin mutta ei kai sekään ole tarkoitus. AUTO asetuksessa tuppaa huurtumaan, Passatin ilmastointi hoiti hommansa paremmin.
Äänentoisto, kaiuttimet ovat luokattomat, ääni kuulostaa kuin purkista tulisi, sekä MP3 soittaminen levyltä on hankalaa. Kappaleita kun rullaa eteenpäin, niin kaksi kappaletta jaksaa näyttää ruudulla, sen jälkeen mankka miettii pitkän tovin ennen kuin siirtyy eteenpäin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.
 

Benn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Arsenal, Stars, Hahl, Wilshere, Roussel
Bensaluukku noissa tuppasi jäätymään talvella kovemmissa pakkasissa. Etuoven lukko jännempi. Ei itellä jäätynyt yhdessäkään neljästä E46:stani. No, tuo bensaluukku on helppo aukaista, kun pistää muovipussiin kuumaa vettä ja pitää vähän aikaa luukun päällä.

Kun kyseessä ei ole jäätyminen. Ne on vaan lukossa vaikka pitäisi olla auki..
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.

Mä melkein väittäisin, ettei korvaa. Mulla oli joskus keissi, jossa neloskoppaisesta Golfista meni puola ja se ajettiin sitten muutama kilometri himaan. Hinauksen Volkkarille maksoi Volkkarin matkanjatkumisturva, kun auto oli siellä aina määräaikaishuollettu. Mulla tosin oli silloin Pohjolassa kasko ja Pohjola taisi ainakin silloin olla nihkeimpiä noiden autokorvausten suhteen.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Kun kyseessä ei ole jäätyminen. Ne on vaan lukossa vaikka pitäisi olla auki..

Oletko kokeillut sitä auton keskikonsolissa olevaa lukitus/avausnappia painella? Aukeaako edes siitä kumpikaan? Tankinluukun saa muistaakseni takaluukun kautta sellaisesta kahvasta vetämällä auki.
 

änähaim

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.

Väittäisin korvaavan lähimmälle autokorjaamolle.

On muuten tyyristä hommaa hinauttaa autoa. Muutaman kerran olen autoani joutunut hinauttamaan vakuutukseni piikkiin. Jälkeenpäin olen If kansiosta katsellut niin satoja euroja tullut kustannuksia. Kerran kaverini ajoi autoni ojaan Ylläksellä. Hinausjamppa tuli Kolarista asti ja hinasi auton tielle. Muistaakseni 200-300 euron välille tuli hintaa sille nostolle.
 

Hiker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jalkapallo, jääkiekko, yleisurheilu
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.

Joskus oma auto prakasi osittain muutama sata metriä ennen kotipihaa. Sain sillä ajeltua kotiin, mutta en uskaltanut enää lähteä korjaamolle sillä. Hinausauto hinasi ja Pohjola korvasi.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.

Sanoisin myös ettei korvaa.

Kuulin joskus juttua joltain hinurilta, että vaikka hakivat auton asiakkaan pihasta, laitettiin kirjoihin ja kansiin, että auto oli haettu lähikaupan pihasta, että saatiin vakuutuksesta rahat.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Nyt ois neuvot arvokkaita. Kävin tuossa käyttämässä Volvon katsastuksessa ja hylky tuli, öljyvuodosta ja jarruletku oli edestä hajonnut. Katsastusmies sanoi vain, että vuotaa runsaasti öljyä moottorista osaisikohan joku sanoa kuinka suuri töinen korjaus on edessä?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Katsastusmies sanoi vain, että vuotaa runsaasti öljyä moottorista osaisikohan joku sanoa kuinka suuri töinen korjaus on edessä?
Noilla lähtotiedoilla ei voi kuin arvailla, mutta saattaahan siinä päästä helpollakin, jonkun tiivisteen vaihtamisella tai sellaisella. Vaikea arvioida mitä on vikana, kun ei ole tietoa, että mistä päin moottoria se vuoto tulee. Jos joudut vaikka kansipahvin vaihtohommiin, niin riittäähän siinä näpertelyä. Jos kuitenkin otat kannen paikaltaan, niin autosta riippuen olisi hyvä tarkistaa kannen suoruus, venttiilien kunto ja mihin sieltä nyt pääseekään käsiksi.
 

Masentaja

Jäsen
Auton hinauksesta: tapiolalla ei ainakaan kotipihasta hinausta korvaa. Kannattaa tuupata se vaikka naapurin pihaan tjsp.

Edit: tai heittää parikymppinen kuskille niin eiköhän lähtöpaikka oo sovittavissa.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Nyt ois neuvot arvokkaita. Kävin tuossa käyttämässä Volvon katsastuksessa ja hylky tuli, öljyvuodosta ja jarruletku oli edestä hajonnut. Katsastusmies sanoi vain, että vuotaa runsaasti öljyä moottorista osaisikohan joku sanoa kuinka suuri töinen korjaus on edessä?

Tosta öljyvuodosta nyrkkisääntö: jos merkkaa reviirinsä, eli öljyä tippuu parkkissa auton alle, on korjaus yleensä halpa, eli joku stefa tai halvimmillaan öljupropun tiiviste.

Jos taas hukkaa öljyä vain, kun auto käy, niin moottorinpesuun ja auto myyntiin, jos moraali kestää.

t. hanu
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tosta öljyvuodosta nyrkkisääntö: jos merkkaa reviirinsä, eli öljyä tippuu parkkissa auton alle, on korjaus yleensä halpa, eli joku stefa tai halvimmillaan öljupropun tiiviste.

Öljynsuodatin ja öljyproppu ovat helppoja ja halpoja korjata. Useimmiten myös venttiilikopantiiviste ja öljykello. Sitten ovatkin kalliimmat ja hankalammat, kuten mm. kannentiiviste, kampiakselin stefat ja varauksin nokka-akselin stefa. Öljypohjantiiviste taas on toisiin autoihin helppo ja toisiin vittumainen vaihtaa

Se tietysti eri asia, mitä ketäkin pitää halpana ja kalliina.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Tosta öljyvuodosta nyrkkisääntö: jos merkkaa reviirinsä, eli öljyä tippuu parkkissa auton alle, on korjaus yleensä halpa, eli joku stefa tai halvimmillaan öljupropun tiiviste.

Jos taas hukkaa öljyä vain, kun auto käy, niin moottorinpesuun ja auto myyntiin, jos moraali kestää.

t. hanu

Tämä oli hyvä. Kiitos. Pitkin syksyähän tuo auto tiputellut öljyä kun parkissa seissyt joten toivottavasti selviänkin halvalla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle? Matka keskeytyi ennen kuin alkoikaan, mutta voin mä ranskattaren vähän matkan päähän ajaa tai vaikka työntää perkele, jos se siitä on kiinni.
Riippuu ihan täysin vakuutusyhtiöstä. Mutta varmintahan se on työntää hiukan kauemmas. Mulla siis korvasi.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Kertokaapa, korvaako vakuutuksen autopalveluturva hinauksen kotipihalta korjaamolle?

Auton hinauksesta: tapiolalla ei ainakaan kotipihasta hinausta korvaa. Kannattaa tuupata se vaikka naapurin pihaan tjsp.
Tapiolassa meikäläisenkin vakuutukset ovat, ja kyllä ovat korvanneet ilman mitään mutinoita. Siis ihan omasta pihasta.
 

Masentaja

Jäsen
Tapiolassa meikäläisenkin vakuutukset ovat, ja kyllä ovat korvanneet ilman mitään mutinoita. Siis ihan omasta pihasta.

Just. Omasta edellisestä kerrasta on jo muutama vuosi. Kaveri joka taannoin hinausautoa ajeli sitä vaan jutteli. Mutta silti on ihan mahtavuutta tuollainen vakuutus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös