Autoiluketju

  • 3 191 346
  • 18 516

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ei edes koiranluita ja vastaavia vaihdeltu? Käsittääkseni varsinkin A4 on aika kuuluisa siitä, että alustassa on jonkin verran erittäin nopsaan kuluvia (joskin kaiketi aika huokeita) osia.

Noku ei, ei niinkuin mitään. Ja tosiaan 10v ja 100tkm, eli ajotkin oli aika vähässä. Aina leimakin laakista läpi... Eiku jaa, yksi ajovalo kai joskus vaihdettiin kun kivi sen halkaisi :P
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huomenna pitäisi päästä koeajamaan vm. 2008 diesel Avensista. Sittenhän tuon näkee.

Kävin vasta tänään ajelemassa tutun vm 2008 Avensiksella. Ajettavuus ei tosiaan ollut niin huono, mitä täällä on annettu ymmärtää ja ainakin itse (187cm) pystyin istumaan myös takapenkillä suorassa ilman, että pää otti kattoon tai polvet etupenkin selkänojaan.

Mutta yksi häiritsevä ominaisuus paljastui, joka taitaa tiputtaa Avensiksen pois listalta. Nimittäin jarru- ja kaasupoljin tuntuivat olevan todella lähellä toisiaan ja ainakin itsellä jalka osui useasti myös jarrupolkimeen kun vaihtoi vaihteita. Vastaavaa ei ole ilmennyt muissa autoissa. Tai sitten oma ajoasento ei vain sovi Avensikseen.

Nyt olisi sitten yksi vm. 2006 2.2i CTDi Accord kiikarissa. Tosin sillä on ajettu jo reilu 220tkm. Nuo taitaa olla myös ketjukoneella.

Minkälaisia alennuksia olette saaneet suoralla käteiskaupalla? Pelkällä mailikyselyllä näyttää hinnasta putoavan vajaat 10%. Nämä siis autoista joissa pyynti on ollut 10 000- 12 000€.
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
ainakin itse (187cm) pystyin istumaan myös takapenkillä suorassa ilman, että pää otti kattoon tai polvet etupenkin selkänojaan.

Sedan vai farkku? Tuntuu nimittäin oudolta, että jopa minulla, viitisen senttiä sinua lyhyempänä, osuu pää kattoon. Kai minulla on sitten pitkä selkä ja lyhyet jalat.

Nimittäin jarru- ja kaasupoljin tuntuivat olevan todella lähellä toisiaan ja ainakin itsellä jalka osui useasti myös jarrupolkimeen kun vaihtoi vaihteita.

Niin muuten onkin, tuotahan en muistanutkaan. Itse en kykene ajamaan appiukon Avensista talvikengillä, vaan pitää laittaa hieman pienemmät kengät jalkaan. Tämä sama vaivaa taitaa vaivata Toyotia kautta historian, sillä anopin Corolla ja minulla pari päivää lainassa ollut Hiace kärsivät täsmälleen samasta ongelmasta. Tai minä kärsin.

Kai ne sitten on japanialaisten 32 koon jaloille suunniteltu.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sedan vai farkku? Tuntuu nimittäin oudolta, että jopa minulla, viitisen senttiä sinua lyhyempänä, osuu pää kattoon. Kai minulla on sitten pitkä selkä ja lyhyet jalat.

Auto oli mallia sedan. Tai sitten olen sen verran painava, että penkki upotti tarpeeksi.Tosin aika nopeasti tuon testasin.

Niin muuten onkin, tuotahan en muistanutkaan. Itse en kykene ajamaan appiukon Avensista talvikengillä, vaan pitää laittaa hieman pienemmät kengät jalkaan. Tämä sama vaivaa taitaa vaivata Toyotia kautta historian, sillä anopin Corolla ja minulla pari päivää lainassa ollut Hiace kärsivät täsmälleen samasta ongelmasta. Tai minä kärsin.

Kai ne sitten on japanialaisten 32 koon jaloille suunniteltu.

Tuo vähän yllätti itsenikin, sillä oma kengän koko on 41-42. Pieni googletus osasi kertoa, että vastaavia ongelmia myös muilla.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vihdoin pääsin hinnasta sopimukseen autoliikkeen kanssa ja "uudeksi" autoksi valikoitui vuosimallin 2008 Ford Mondeo 1.8 TDCi Econetic Titanium Business varustelutasolla.

Sain tingittyä puhdasta rahaa lähtöhinnasta 1200€ pois. Lisäksi tikansin autoon hihnan- ja vesipumpun vaihdon, määräaikaishuollon, painauman korjauksen sekä katsasastavat auton ja korjaavat mahdollisesti siellä havaitut viat. Itseni kannalta hyöty oli ~3000€ vs pyyntihinta (joka ei siis sisältänyt noita korjauksia/huoltoja tai katsastusta).

Pyyntihinta oli reilu 12 000€.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämän olisi voinut laittaa Ihmettely-ketjuunkin mutta pistetään tänne. Katselin tilastoja maailmalla tehdyistä henkilöautoista vuonna 2011. Se meni suunnilleen näin:

1. Kiina 14milj
2. Japani 7milj
3. Saksa 5.8milj
4. Etelä- Korea 4 milj

Intia 3 milj
Jenkit 2.9milj
Ranska 1.9milj

Suunnilleen noin ne oli kun lueskelin artikkelia Tuulilasista, en jaksa hakea faktaa netistä. Mutta aika pieni tekijä eurooppa tuossa taulukossa enään oli. Toinen asia on sitten yleiset Kiinan laatustandardit ja minkä tasoisia koppimopoja nuo Kiinan ja Intia autot ovat ja haluaako kukaan niillä euroopan teillä ajella puhumattakaan meidän 4 vuoden ajan olosuhdevaihteluilla jne. Voi mennä hetki ennen kuin nähdään kiinalaisten autovalmistajien invaasio täällä ja eurooppalaisen autoteollisuuden lopullinen alasajo. Eiköhän kiinalaisille riitä tehdä niitä bilikoita maapallon sille puoliskolle ja omille markkinoille.

Artikkeli taisi koskea sitä kun nyt on PSA Group isoissa ongelmissa.


_
 

Outsider

Jäsen
Tämän olisi voinut laittaa Ihmettely-ketjuunkin mutta pistetään tänne. Katselin tilastoja maailmalla tehdyistä henkilöautoista vuonna 2011. Se meni suunnilleen näin:

1. Kiina 14milj
2. Japani 7milj
3. Saksa 5.8milj
4. Etelä- Korea 4 milj

Intia 3 milj
Jenkit 2.9milj
Ranska 1.9milj

Suunnilleen noin ne oli kun lueskelin artikkelia Tuulilasista, en jaksa hakea faktaa netistä. Mutta aika pieni tekijä eurooppa tuossa taulukossa enään oli. Toinen asia on sitten yleiset Kiinan laatustandardit ja minkä tasoisia koppimopoja nuo Kiinan ja Intia autot ovat ja haluaako kukaan niillä euroopan teillä ajella puhumattakaan meidän 4 vuoden ajan olosuhdevaihteluilla jne. Voi mennä hetki ennen kuin nähdään kiinalaisten autovalmistajien invaasio täällä ja eurooppalaisen autoteollisuuden lopullinen alasajo. Eiköhän kiinalaisille riitä tehdä niitä bilikoita maapallon sille puoliskolle ja omille markkinoille.

Artikkeli taisi koskea sitä kun nyt on PSA Group isoissa ongelmissa.


_

Oliko siinä jutussa mainittu jotain merkkejä? Väittäisin nimittäin, että noissa luvuissa ei niinkään ole mitään kiinalaisten omia merkkejä, vaan luvut selittyy pitkälti sillä, että siellä on paljon ihan näitä länsimaisia merkkejä mitkä valmistavat autonsa suoraan siellä paikallisille markkinoille.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämän olisi voinut laittaa Ihmettely-ketjuunkin mutta pistetään tänne. Katselin tilastoja maailmalla tehdyistä henkilöautoista vuonna 2011. Se meni suunnilleen näin:

1. Kiina 14milj
2. Japani 7milj
3. Saksa 5.8milj
4. Etelä- Korea 4 milj

Intia 3 milj
Jenkit 2.9milj
Ranska 1.9milj

Suunnilleen noin ne oli kun lueskelin artikkelia Tuulilasista, en jaksa hakea faktaa netistä. Mutta aika pieni tekijä eurooppa tuossa taulukossa enään oli. Toinen asia on sitten yleiset Kiinan laatustandardit ja minkä tasoisia koppimopoja nuo Kiinan ja Intia autot ovat ja haluaako kukaan niillä euroopan teillä ajella puhumattakaan meidän 4 vuoden ajan olosuhdevaihteluilla jne. Voi mennä hetki ennen kuin nähdään kiinalaisten autovalmistajien invaasio täällä ja eurooppalaisen autoteollisuuden lopullinen alasajo. Eiköhän kiinalaisille riitä tehdä niitä bilikoita maapallon sille puoliskolle ja omille markkinoille.

Artikkeli taisi koskea sitä kun nyt on PSA Group isoissa ongelmissa.


_

Hassua. Ainut kiinalainen automerkkki, jonka muistaa on Volvo.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Oliko siinä jutussa mainittu jotain merkkejä?

Mulla ei ole sitä lehteä tässä. Mutta pari siihen liittyvää selkää linkkiä löytyi Googlella.

Lista kiinan omista automerkeistä:
ChinaAutoWeb - Chinese Brands

Wikipedia kertoo yleisesti ja luettelee myös tutut merkit joita valmistetaan kiinassa paikallisten partnereiden avulla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Automotive_industry_in_the_People's_Republic_of_China

Tuolta näköjään puuttuu se Volvo, kuinkakohan vanha lista tuo on.


_
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Kannattaa muuten lukea lauantain Hesarin juttu siitä, että Qashqai on yksi kaikkien aikojen huonoimmat pisteet vertailuissa saanut auto. Niin huono, ettei sitä valittu edes kestotestiin yhdenkään lehden taholta ja silti se on Suomen myydyin auto.
Boldattu osuus ei sitten muuten pidä paikkaansa. Auto Bild otti Qashqain kestotestiin.
 
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
Onko kellään jakaa kokemuksia BMW 1-sarjasta? Kiikarissa mahdollisesti vm 2007 116i. Muitakin saman kokoluokan autoja saa ehdottaa. Budjetti huitelee 15 - 18 t€ tienoilla.

Tovi tässä on tullut vatvottua asiaa, mutta nyt alkaa näyttää siltä, että musta tulee baijerilaisen omistaja. Tuo em. yksilö meni ohi suun ja ehkä tosiaan hyvä niin, sillä tuo kuuluu siihen täälläkin mainittuun "ongelmallisten" sarjaan mitä ketjunkiristimeen tulee. Budjetin ylärajoilla mennään, mutta 2009 116i on vahvasti tähtäimessä. Tarkoitus olisi tämän viikon aikana tehdä lopullinen päätös (95% varma olen) ja samalla toivoa ettei kukaan ehdi ensin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Päivän hankinta on Land Cruiser HJ-61. Entuudestaan pihasta löytyy HDJ80. Onko täällä muita maastoautojen ystäviä?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kovasti kiinnostaisi käydä koeajamassa tuo uusi Ford Focus EcoBoost. Tuo 125hv versio vaikuttaisi ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta, kovastihan tuota litrasta konetta on kehuttu ja voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto kun auton vaihto tulee tänä vuonna jossain vaiheessa ajankohtaiseksi.

Onko muilla kokemuksia moottorista? Vääntöä on ainakin kehuttu olevan mukavasti jo alakierroksilla ja kulutuskin tuntuu olevan maltillinen.

Itselläni vähän työkuviot muuttuneet ja jatkossa tulee matka-ajokin jonkun verran lisääntymään. Kilometrejä kertyy n. 35 000 - 40 000 vuodessa kaikkinensa. Tällä hetkellä on vielä tilanne aika auki, on tullut katseltua autoja laidasta laitaan (diesel vai bensa, farkku vai pienempi menopeli). Isolle autolle ei varsinaisesti ole tarvetta kun ei ole kuin kahden hengen talous, mutta toisaalta edelliset menopelit on ollut suht tilavia (Mondeon kokoluokkaa).
 

scholl

Jäsen
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa noi jääklimpit, mitä ei teiden varsilta ajeta pois niin kadun reunan pysäköinti on yhtä tuskaa. Nyt mulla meni poikki se oikeanpuolinen etupyörän takana oleva "Roiskeläppä". Siis sellainen muovisuoja, joka vähän ohjaa minne kura lentää. Se on etukulmasta kyllä vielä kiinni, mutta roikkuu hervottomasti. Tosin voisihan sitä hommatan sen maasturin (ainakin jos verotus muuttuu), mutta onhan se nyt hemmetti, ettei normiautolla voi ajaa, kun siirtokehotuksia ei ole tullut kertaakaan koko talven aikana, eikä kadun reunoja ole aurattu tasaisiksi, vaan siinä on aina sellaista perunapeltoa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kovasti kiinnostaisi käydä koeajamassa tuo uusi Ford Focus EcoBoost. Tuo 125hv versio vaikuttaisi ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta, kovastihan tuota litrasta konetta on kehuttu ja voisi olla ihan mielenkiintoinen vaihtoehto kun auton vaihto tulee tänä vuonna jossain vaiheessa ajankohtaiseksi.

Onko muilla kokemuksia moottorista? Vääntöä on ainakin kehuttu olevan mukavasti jo alakierroksilla ja kulutuskin tuntuu olevan maltillinen.

Itselläni vähän työkuviot muuttuneet ja jatkossa tulee matka-ajokin jonkun verran lisääntymään. Kilometrejä kertyy n. 35 000 - 40 000 vuodessa kaikkinensa. Tällä hetkellä on vielä tilanne aika auki, on tullut katseltua autoja laidasta laitaan (diesel vai bensa, farkku vai pienempi menopeli). Isolle autolle ei varsinaisesti ole tarvetta kun ei ole kuin kahden hengen talous, mutta toisaalta edelliset menopelit on ollut suht tilavia (Mondeon kokoluokkaa).

Minkälaisella autolla nykyään ajelet? Tuonkin verran kun tulee kilometrejä, niin helposti olettaa ison siivun olevan maantieltä. Minä ainakin valitsisin isomman auton maantielle. Pidempi akseliväli, suurempi raideleveys, isompi massa=rauhallisempi käytös ja parempi ajettavuus. Sama kone taitaa olla saatavilla Mondeoonkin.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa noi jääklimpit, mitä ei teiden varsilta ajeta pois niin kadun reunan pysäköinti on yhtä tuskaa. Nyt mulla meni poikki se oikeanpuolinen etupyörän takana oleva "Roiskeläppä". Siis sellainen muovisuoja, joka vähän ohjaa minne kura lentää. Se on etukulmasta kyllä vielä kiinni, mutta roikkuu hervottomasti.

No tämä! Juuri aamulla kun töihin lähdin niin olihan se taistelua. Itse olin jättänyt siihen vallin päälle auton mukavasti, mutta kun eteen ja taakse oli tungettu niin lähelle autot, että ei suoraan päässyt yhdellä kertaa pois siitä niin piti ryhtyä venkslaamaan. Ei siinä muuten mitään, mutta tuosta jäävallin päältä se onkin pientä temppuilua kun renkaat ei tahdo pitää kun edestakas sitä vallin reunaa kipuaa ruudusta päästäkseen. Kytkin kovilla tuossa hommassa varsinkin kun heti kylmänä alkaa soutaanhuopaan siinä.

Muuten olen selvinnyt ihan ok tämän talven pelkällä kadunvarsilätkällä. Onneks läheltä kotia löytyy isompi parkkis, johon saan tuolla lätkällä jättää ja siellä on aina tilaa. Pelkällä katupysäköinnillä olisi kyllä välillä aika pulassa pahimpien lumisotkujen aikaan.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa noi jääklimpit, mitä ei teiden varsilta ajeta pois niin kadun reunan pysäköinti on yhtä tuskaa. Nyt mulla meni poikki se oikeanpuolinen etupyörän takana oleva "Roiskeläppä". Siis sellainen muovisuoja, joka vähän ohjaa minne kura lentää. Se on etukulmasta kyllä vielä kiinni, mutta roikkuu hervottomasti. Tosin voisihan sitä hommatan sen maasturin (ainakin jos verotus muuttuu), mutta onhan se nyt hemmetti, ettei normiautolla voi ajaa, kun siirtokehotuksia ei ole tullut kertaakaan koko talven aikana, eikä kadun reunoja ole aurattu tasaisiksi, vaan siinä on aina sellaista perunapeltoa.

Onneksi sitä harrastaa noita ihan oikeita maastoautoja, niin ei ole tuollaisia ongelmia.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kysymys tietäjille.

Keli meni maanataina illansuussa melko liukkaaksi ja tiellä alkoi tapahtua vähän joka puolella. Itsekin pääsin nauttimaan ammattiautoilijan toilailuista, sillä edessäni oli joku vetänyt autonsa ojaan ja sitä sitten edessäni ajaneet ihmettelemään. Jouduin pysähtymään, mutta takaata tullut kuorma-auto ei sitten saanutkaan pysähtymään ja vei autoni takakulman.

Kyseessä ei ollut mikään uusi auto, mutta kilometerejä oli alle 100 000 taulussa. Auto meni lunastukseen ja nyt kyselevät, että paljonkos siitä pitäisi saada.

Tsekkasin nettiauton, niin siellä kutakuinkin samanikäiset/malliset autot maksavat noin 1000 € - 2500 €. Niillä tosin ajettuna vähintään puolet enemmän kun meikäläisen kaaralla oli (noi 2500€ maksavat on nuo, millä on ajettu vain puolet enemmän. Noin 1000-1500€maksavata on sellaisia, missä kilometrejä on vähintään tuplat tai enemmän). Eli mikäs olisi sopiva pyynti meikäläisellä, jota voisi ehdottaa autoni lunastuhinnaksi?

Ensimmäinen korjausarvio lähenteli kymppitonnia, jos sillä nyt mitään väliä on tuolle.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Kysymys tietäjille.

Keli meni maanataina illansuussa melko liukkaaksi ja tiellä alkoi tapahtua vähän joka puolella. Itsekin pääsin nauttimaan ammattiautoilijan toilailuista, sillä edessäni oli joku vetänyt autonsa ojaan ja sitä sitten edessäni ajaneet ihmettelemään. Jouduin pysähtymään, mutta takaata tullut kuorma-auto ei sitten saanutkaan pysähtymään ja vei autoni takakulman.

Kyseessä ei ollut mikään uusi auto, mutta kilometerejä oli alle 100 000 taulussa. Auto meni lunastukseen ja nyt kyselevät, että paljonkos siitä pitäisi saada.

Tsekkasin nettiauton, niin siellä kutakuinkin samanikäiset/malliset autot maksavat noin 1000 € - 2500 €. Niillä tosin ajettuna vähintään puolet enemmän kun meikäläisen kaaralla oli (noi 2500€ maksavat on nuo, millä on ajettu vain puolet enemmän. Noin 1000-1500€maksavata on sellaisia, missä kilometrejä on vähintään tuplat tai enemmän). Eli mikäs olisi sopiva pyynti meikäläisellä, jota voisi ehdottaa autoni lunastuhinnaksi?

Ensimmäinen korjausarvio lähenteli kymppitonnia, jos sillä nyt mitään väliä on tuolle.

Tuolla korjausarviolla ei ole oikeastaan mitään tekemistä lunastus-summan kanssa. Vakuutusyhtiöt yleensä maksavat "käypäsen arvon", eli sen summan millä vastaavanlaisia netissä ym. myydään. Jos nuo 2500€ maksavat on muuten vastaavia kuin sinun autosi, niin siihen päälle voi laskea pienemmän ajomäärän mukaisen lisäarvon. Paljonko se sitten on? Se on sinun ja vakuutusyhtiösi välillä sovittava asia. Minä lähtisin ehkä pyytämään 3500 euroa. Yleensä lunastus-summan sopiminen on ihan täyttä tinkaamista ja "huutokauppaa".
Minulla meni yksi auto lunastukseen hirvikolarissa jokunen vuosi takaperin. Meillä meni 5min. sopia lunastus-summa. Puhelu meni pääpiirteissään jotenkin näin:

Vakuutus: "Mikä sinun mielestä on auton käypänen arvo?"
Minä: "13000€ (Olen "autofriikki", joten olin tasan tarkkaan selvillä autoni käypäsestä arvosta).
V: "Se on hieman enemmän kuin Nettiautossa vastaavista pyydetään."
M: "Autoni on paremmin varusteltu ja vähemmän ajettu kuin Nettiautossa myytävät."
V: "Se on ihan totta. Onko talvirenkaita?" (Vakuutustarkastaja ei ruennut vänkäämään hinnasta, koska tiesi että olen oikeassa. Hän koitti ensin tingata hieman alemmaksi, kokeilla millaisen tyypin kanssa asioi.)
M: "Ei ole." (Valehtelin, koska en olisi saanut kuin mitättömän lisähinnan aivan uusista talvirenkaista, mitkä minulla oli).
V: "Ehdotan korvaus-summaksi 12750€."
M: "Sehän sopii."

Ei puhelu tietenkään tismalleen noin mennyt, tuonne väleihin kuuluu epäolennaista ja turhaa lässytystä, ja jokunen kysymys enemmän, mutta tuosta saa kuvan miten se asia hoidettiin.
Pari viikkoa ja rahat oli tilillä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yleensä lunastus-summan sopiminen on ihan täyttä tinkaamista ja "huutokauppaa".

Suurin piirtein kuvailemallasi tavalla puhuin aikoinaan exän kärryn lunastussummaan 1500 euroa lisää alkuperäiseen tarjoukseen. Auto oli vähän ajettu, hiukan erikoisempi malli ja erittäin hienossa kunnossa. Aivan varmasti jää noissa hommissa rahaa saamatta, mikäli ei ole tinkaajaihmisiä. Kummasti tuossakin vakuutustyyppi nikotteli, että "ei niistä niin paljoa kyllä Nettiautossakaan..." mutta unohti mainita, että olihan siellä vastaavia paljon kalliimmallakin, kuin mitä korvaussumma oli.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Minkälaisella autolla nykyään ajelet? Tuonkin verran kun tulee kilometrejä, niin helposti olettaa ison siivun olevan maantieltä. Minä ainakin valitsisin isomman auton maantielle. Pidempi akseliväli, suurempi raideleveys, isompi massa=rauhallisempi käytös ja parempi ajettavuus. Sama kone taitaa olla saatavilla Mondeoonkin.

Nykyään alla on Mondeo (vm 2002). Autossa ei sinällään ole mitään valittamista, mutta kun kilometrejä alkaa jatkossa kertymään hieman enemmän niin tuo 1,8 bensakone ei ole se kaikkein järkevin vaihtoehto. Kilometrejä ei ole Mondeossa kuin 150k ja muutenkin on ollut mieluinen auto eikä korjaamollakaan ole vietetty turhaan aikaa, mutta aikansa kutakin...

Itse muistelin että tuota litraista ecoboostia ei ole Mondeossa, vaan Focuksessa ja Fiestassa. Focuksen wagon mallit (titanium-varustetasolla) olivat ihan järkevissä hinnoissa, joten kai tuo on käytävä katsomassa.

Muuten budjetti pyörii n.15- 20 000
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Nykyään alla on Mondeo (vm 2002). Autossa ei sinällään ole mitään valittamista, mutta kun kilometrejä alkaa jatkossa kertymään hieman enemmän niin tuo 1,8 bensakone ei ole se kaikkein järkevin vaihtoehto. Kilometrejä ei ole Mondeossa kuin 150k ja muutenkin on ollut mieluinen auto eikä korjaamollakaan ole vietetty turhaan aikaa, mutta aikansa kutakin...

Itse muistelin että tuota litraista ecoboostia ei ole Mondeossa, vaan Focuksessa ja Fiestassa. Focuksen wagon mallit (titanium-varustetasolla) olivat ihan järkevissä hinnoissa, joten kai tuo on käytävä katsomassa.

Muuten budjetti pyörii n.15- 20 000

Suorita kunnon, maantiepitoinen koeajo. Mikäli auto tuntuu liian levottomalta, niin se kannattanee unohtaa. Ei ole mukava päästellä 30k+ vuodessa autolla, jota pitää "ajaa koko ajan". Se alkaa pidemmän päälle vituttamaan.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin myydä auton pois ja katsastaa sen vuoksi jo hyvissä ajoin.

Jos viimeinen katsastuspäivä on 24.6.2013 ja koetan käyttää auton leimalla maanantaina, täytyykö pomppaamisen jälkeen katsastaa 30 päivän sisällä vai onko ajoaikaa 24.6 saakka?

Uusintakatsastus on toki 30 päivän sisällä, mutta sama konttori ei tule kyseeseen työmatkan vuoksi. Katsastaisin siis "reissun päällä" ja hylsyn tullen korjaisin kevään aikana ja veisin leimalle touko-kesäkuun vaihteessa.
 
Viimeksi muokattu:

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Ajattelin myydä auton pois ja katsastaa sen vuoksi jo hyvissä ajoin.

Jos viimeinen katsastuspäivä on 24.6.2013 ja koetan käyttää auton leimalla maanantaina, täytyykö pomppaamisen jälkeen katsastaa 30 päivän sisällä vai onko ajoaikaa 24.6 saakka?

Uusintakatsastus on toki 30 päivän sisällä, mutta sama konttori ei tule kyseeseen työmatkan vuoksi. Katsastaisin siis "reissun päällä" ja hylsyn tullen korjaisin kevään aikana ja veisin leimalle touko-kesäkuun vaihteessa.

Jos mä ny ymmärsin mitä kysit, ni mahdollisen hylsyn jälkeen sulla on se 30pv aikaa uusintakatsastukseen. Ts se alkuperäinen dead-line ei ole enää voimassa.

Katsastaa voit toki uusinnassakin missä vaan, mutta se on koko auton syyni ja täydellä katsastushinnallaa. Uusintahinnalla, ja tarkastus vain korjattavista kohteista, onnistuu vain alkuperäisellä katsastuskonttorilla.

Katsastuskonttoreilla on palvelu parantunut huomattavasti sitten neuvostoaikojen, mutta mun 20v. vanhasta sairaan hyvässä kunnossa olevasta Caravellestä haetaan joku hylsysyy ihan väkisin samalla kun emännän Golffi menee huomattavasti 'liikenneturvattomampana' heittämällä läpi.

t. hanu
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös