Ei minun tarvitse ajaa Octaviaa. Olen ajanut sen verran erilaisia autoja urheiluautoista lähtien, että tiedän, milloin autossa on erittäin hyvät ajo-ominaisuudet.
OK. Tämäpä selvensi asian täydellisesti.
Ei minun tarvitse ajaa Octaviaa. Olen ajanut sen verran erilaisia autoja urheiluautoista lähtien, että tiedän, milloin autossa on erittäin hyvät ajo-ominaisuudet.
Tiedän myöskin sen, että jos auton suunnittelussa alunperin otettiin huomioon Itä-Euroopan huonot tiet niin ajo-ominaisuudet hyvillä teillä eivät voi olla erinomaiset. Eihän tuollaisen budjettimerkin kuten Skodan ole edes tarkoitus tehdä autoja, joilla on erittäin hyvä ajaa. Se on enemmänkin Bemarin tehtävä.
Olen viimeaikoina nähnyt Jyväskylässä useaan kertaan epäilyttävästi Porche 550 Spyderiä muistuttavan auton.
Todella harvinainen, kuin myös Mercedes SLS AMG eilen Kehä I:llä ja vielä Suomen kilvissä. Kukaan ei toistaiseksi ole kuollut tuossa Wagenissa, mutta ei tarvinne odottaa kovin kauaa. Kaunis autowagen, mutta death rate lienee melko vaikuttava. Boys toys for grannies. Hintaakin löytyy 314542€. Peanuts. Kaunis auto.
Eli siis Octavia on pikkuauto. Sen takia takapenkillä on ahdasta. Passatin otin esille sen takia, ettei aleta kuvittelemaan, ettei kyse olisi pikkuautosta. Golfiin verrattuna siinä ykköskorimallissa oli vain takakontti oikeastaan suurempi. Suomessa tosin lehdet valehtelevat asiakkaille. Väittävät kaikenmaailman Corollia perheautoiksi, vaikka fakta on se, että niin pieni auto ei voi olla perheauto. Joku Passat, Bemarin 5-sarja, A6 jne. ovat minimikoko perheautoksi ellei sitten ole tila-auto kuten Voyager tai katumaasturi. Toki joku uskoo kaiken mitä lukee, mutta valettahan monet asiat ovat.
Tässä ilmeisesti puhutaan tuosta ensimmäisestä Octaviasta, sillä se uusi on kyllä ihan oikeasti iso auto ainakin takatiloiltaan. Pesee taatusti kaikenmaailman Golfit 100-0 ja on nimenomaan ainakin takapenkin osalta luokkaa suurempien kanssa samalla viivalla.
En osaa sanoa sisätilojen mitoista arvoja (en jaksa moisia googletella, ehkä joku muu jaksaa), mutta yhä edelleenkin on Golfissa (sekä sen porrasperäversio Jetassa) ja Octaviassa keskenään sama pohjalevy PQ35. Ei ole Octavia siltä osin mitenkään "suurempien kanssa samalla viivalla", tai perusteiltaan siten muuttunut aiemmasta. Sisämitoissahan voi olla eroa, kun penkkimuotoilut voivat olla erilaisia jne. Tavaratila Octaviassa on aina ollut suurempi, kiitos valtavan peräylityksen.
Mitä mitä? Rupeaako Mersu hajoamaan? Nyt nimittäin on alkanut kuulua auton etupäästä, vasemman etupyörän tienoilta ikäänkuin "onttoa kolinaa" aina kun ajaa tiessä olevien pienten kolojen ja muiden epätasaisuuksien yli - mutta kun painaa jarrupoljinta, niin se kolina loppuu. Mistähän voisi olla kyse?
E: Käsittääkseni auto on lähes sama kun Huyndai Sonata, joten siitäkin käyttökokemukset olisi tervetulleita.
Älä huolestu isommin. Kaikissa nykyajan "luksusautoissa" on sama vika. Minullakin Volvossa kolisi ja katsastukseen vaihdettiin "koiranluut". Ovat jotkut etupään nivelet. Nämä on teetetty halpamaissa halvasta raaka-aineesta ja kolina johtuu siitä. Laatuautojen valmistajat eivät vaadi alihankkijoiltaan ilmeisesti laatua. Kallis tuo vika ei ole, mutta ikävä :(
Poliiseilla ei käsittääkseni tarvitse olla mitään tunnuksia esillä ja saavat ajaa niin kovaa kuin tarve vaatii.Eikö tälle virkaintoilijallekkin kuuluisi sakot tulla, kun kyseessä oli vapaalla oleva poliisi ja ilman mitään vilkkuja ja vehkeitä ajoi itsekkin sen 140km/h kun luvut pystyi kertomaan? Pysäyttävät poliisit ei saaneet edes nopeutta mitattua...
Poliiseilla ei käsittääkseni tarvitse olla mitään tunnuksia esillä ja saavat ajaa niin kovaa kuin tarve vaatii.
Asia ei kyllä ole ihan noin yksioikoinen. Edes hälytysajossa eivät periaatteessa saa ajaa niin kovaa kuin tarve vaatii, vaan silloinkin ylinopeudet sun muut rikkeet on tehtävä liikennettä vaarantamatta. Tämä on siis minun käsitykseni asiasta. Vapaalla oleva poliisi ei kait sentään omalla autollaan saa missään tapauksessa liikennesääntöjä rikkoa.
Missä päin Suomea(?) on 30 kilometriä moottoritietä jossa on kesärajoitus 100km/h?
Väli Liminka-Haukipudas on juurikin 30km pitkä* ja 100km/h:n aluetta.
Missä päin Suomea(?) on 30 kilometriä moottoritietä jossa on kesärajoitus 100km/h?
Ihan vaan näin yleisestä mielenkiinnosta kyselen. Ja eipä olleet kovin suuret sakot, jos ne tulivat nopeusrajoituksen ylittämisestä 40km/h. Ilmeisen pienet tulot sitten vai mitä lienee taustalla?