124-mersu ei voita kyllä yhtään uutta autoa ajettavuudeltaan.
Se on tietysti myös mieltymyksistä kiinni mutta kun vertaan esim. niihin muutamiin uusiin Hyundaihin ja Kiaan mitä olen ajanut niin edelleen kyllä väitän ihan tosissani että tuo vanha Mersu on parempi ajettava. Mutta edelleen, jokainen painottaa eri asioita ja katsoo asiaa eri tavalla joten ei noihin mitään absoluuttista totuutta ole, en minä ainakaan mieti jotain istuimia jos arvioin auton ajettavuutta.
Jos on jotain max. 9000 euron autoa hankkimassa niin ei sillä ihan uutta autoa saa vaan joutuu tyytymään muutaman vuoden ikäiseen. Sen ikäisiin autoihin kun tuota Mersua vertaa niin alkaa olemaan yllättävänkin monen auton kanssa ihan samalla viivalla ajettavuudeltaan, esim. joku 2000-luvun alkupuolen Mazda 3 on ihan hirveä ajettava (jälleen kerran makuasioita tietty).
Enkä minä nyt tässä yritä ketään käännyttää Mersumieheksi väkisin vaan ajattelin vaan esittää tuollaisen vähän erilaisen vaihtoehdon. Tuo 124-Mersu nimittäin on ihan oikeasti hyvä auto (materiaalit on laadukkaita ja kestäviä, ajettavuus hyvä, kestävyys erinomainen jne.) ja vaikka polttoainetta kuluukin enemmän kuin uudemmilla ja pienemmillä autoilla niin käyttökulut on osoittautuneet ihan naurettavan pieniksi johtuen juuri tuosta että kaikki osat on ihan älyttömän halpoja. Monesti aina naurattaakin kun kaverit tuskailee uudehkojen autojensa huoltojen kanssa kun joku yksittäinen osa saattaa maksaa liki tuhat euroa. Mersuun saa samalla summalla nimittäin takakontin täydeltä osia.