Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 501
  • 19 022

Veijari

Jäsen
Oletko ajanut A3:lla?

En vielä, rengasmelusta olen lukenut jo etukäteen moitteita. Kaupunkiajossa tuo ei niin haittaa jota meikäläisen ajaminen suurilta osin tulee olemaan. Voi olla että se koeajamani bemari oli karvalakkimallia kaikilta osin verrattuna niihin A3:iin joita olen käynyt koeistumassa.
Niin ja bemarissa penkin (manuaali) säätö oli ihan saatanan hankala. Jos halusi penkkiä nostaa ylemmäs piti kammeta itsensä kyynnerpäiden varaan leijumaan ja sen jälkeen pumpata penkkiä kahvasta ylöspäin. Minunlaiselle ylipainoiselle sialle se oli lähes ylivoimaisen hankala temppu suoritettavaksi.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Minä harkitsen vakavasti Mazdan MX-kutosen ostoa.
Jos jollain on kokemuksia autosta niin kertokaa ihmeessä, nii ja kyseessä on 2.5L V6 vuosimallia 97. Millainen moottori tuo on ajettavuudeltaan? ja Auto ylipäätänsä. Kiitos

Ei ole MX6:sta kokemuksia, mutta tuosta 2.5 litran veekutosesta kylläkin - isällä kun oli joitakin vuosia sitten ko. pannulla varustettu Xedos 9. Moottorista minulla on enimmäkseen hyvää sanottavaa - hiljainen ja luotettava (auto hankittiin perheeseen vajaat 100tkm ajettuna ja myytiin pois hiukan ennen 300tkm täyttymistä, eikä moottorille tarvinnut tehdä mitään huolto-ohjelmaan kuulumatonta remppaa) kone, joka automaattilootaankin yhdistettynä liikutti Xedosta ihan riittävän ripeästi eikä kulutuskaan kutoskoneeksi mikään järkyttävä ollut - maantieajossa pääsi karvan alle 8 litran. Ainoa moite tulee alaväännön puutteesta, joka on japsikoneille varsin tyypillistä ja tietysti korostuu automaattivaihteiston kanssa, kun ei itse saa täysin määräillä millä kierrosalueella moottoria käyttelee.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kokemusta/tietoa miten yleistä on mittarien ruuvaaminen tuontiautoissa? Olen katsellut autoliikkeiden tarjontaa, ja silmiin on pistänyt vähillä kilometreillä olevia Saksan tuonteja. Esim. -07 Passat 2.0 tdi jolla on ajettu 67 tkm.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Onko kokemusta/tietoa miten yleistä on mittarien ruuvaaminen tuontiautoissa? Olen katsellut autoliikkeiden tarjontaa, ja silmiin on pistänyt vähillä kilometreillä olevia Saksan tuonteja. Esim. -07 Passat 2.0 tdi jolla on ajettu 67 tkm.

Ilmeisesti mittaria ruuvattu eteenpäin epähuomiossa tuossa yksilössä. Tuttuni hommasi viitisen vuotta sitten tuolloin kahdeksan vuotta vanhan bemarin ja mittarissa oli muistaakseni 84 tonnia ja tyypilliseen tapaan ensimmäiseltä omistajalta, joka oli 1901 syntynyt herrasmies. Samanlaisia tarinoita lukemattomia ja mittareiden ruuvaus on hyvinkin yleistä. Toinen tuttu haki itse coupe bimmerin ja siistihän sekin oli, mutta laukesi ennen satamaa pientareelle.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilmeisesti mittaria ruuvattu eteenpäin epähuomiossa tuossa yksilössä. Tuttuni hommasi viitisen vuotta sitten tuolloin kahdeksan vuotta vanhan bemarin ja mittarissa oli muistaakseni 84 tonnia ja tyypilliseen tapaan ensimmäiseltä omistajalta, joka oli 1901 syntynyt herrasmies. Samanlaisia tarinoita lukemattomia ja mittareiden ruuvaus on hyvinkin yleistä. Toinen tuttu haki itse coupe bimmerin ja siistihän sekin oli, mutta laukesi ennen satamaa pientareelle.

Mitenkäs sitten, kun Saksan rekisteriotteessa näkyy edelliset omistajat ja syntymäajat? Ei kai niitä voi väärentää?
 

Tuamas

Jäsen
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.

Jos (ja aika usein kun) Saksasta uitetuissa on täydellistä huoltokirjaa, niin ei ne nyt ainakaan merkittävästi huonompia ole kuin Suomi-autot (suolassa uitettu karvalakkimalli vs. hyvin varusteltu mutta hieman enemmän riskiä ajomäärän suhteen sisältävä)

Toki jos Saksasta hakee sen halvimman vaihtoehdon sieltä Mehmetin takapihalta, niin voi käydä kuten Le Bannerin kavereilla.

Ja noi ajomäärät (eritoten dieseleissä) ovat tuolla yleisesti pienempiä, koska verotus ei käsittääkseni rango siellä dieselillä ajavia käyttövoimaveron muodossa. Eli muutkin kuin taksikuskit ja kaupparatsut hankkivat dieseleitä (toki Suomessakin verotuksen muutos on tasoittanut eroa dieselien ja bensakoneiden määrässä).
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Mitenkäs sitten, kun Saksan rekisteriotteessa näkyy edelliset omistajat ja syntymäajat? Ei kai niitä voi väärentää?

Ihan normaalia laittaa esim. isoisän, isän, tai jonkun muun nimiin halvempien vakuutusten takia, vaikka autoa käyttäisikin se juuri kortin saanut nuori joka käy kiskomassa kaiken irti siitä bemarista joka ilta. Sitten auto liikkeeseen, mittarista vähän pois, ja jollekin onnelliselle suomeen kovaan ajoon.

Ja kyllä, löytyy sieltä hyviäkin yksilöitä, ei siinä mitään. Mutta taksikäyttöön soveltuvaa diiseliä en sieltä toisi, sillä nehän teipataan heti uutena siihen beigeen taksiväriin, ajetaan se puoli miljoonaa, vaihdetaan kuskin penkki, ratti, teipit pois, ja vähillä kilsoilla myyntiin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuoreen tuontipelin kanssa kannattaa muistaa se, että jatkossa autosta eroon pääseminen voikin sitten olla vaikeaa ja jos siitä pääseekin eroon niin hintaero vastaavaan suomiautoon on vähintään sama (usein isompi), kun mitä se olisi ollut ko. autoa hankkiessa.

Jos auto on jotenkin erityinen ja niitä on vähän Suomessa kannattaa uittamista harkita, mutta ns. perusauton hankkiminen hieman halvemmalla on sulaa hulluutta. Sillon erityisen tarkkana huoltokirjan ja auton yleiskunnon kanssa.

Tila-autoista kiinnostuneet kannattaa tsekata minkälaiseksi asettuu Syksyllä Suomeen tulevan uuden VW Sharanin hinta. Tyylikäs se ainakin on:

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw...5E74DC22576E8002FA540?OpenDocument&db=vw4.nsf
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?
Mahdollisimman isot, tummat ja leuhkan näköiset. Niiden takaa kelpaa sitten katsella nenänvartta pitkin jalankulkuun tyytyneitä, joita mahdollisesti joudut suojateiden kohdalla väistämään. Muista pitää suun ympäristössä mahdollisimman kireä ilme, koska silmäsi eivät luonnollisestikaan pysty isojen ja tummien lasien takaa viestimään halveksintaasi. Lähiessolta saa ihan hyviä.

Edit: ihan vakavasti. Itse pidän sellaisia ei-ihan-tummia, koska niitä ei tarvi sellaisessa sataa-paistaa-pilvistä-paistaa-pilvistä -kelissä räplätä päähän ja takaisin jatkuvasti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?

Jos käytät muuten silmälaseja, niin osta ihmeessä vahvuuksilla.

Ei kannata liian tummia ostaa, menee muuten liian pimeäksi, jos aurinko menee hetkellisesti pilveen. Ei kai noissa laseissa nyt yleisesti tarvitse mitään hifistellä, ostaa sellaiset, mitkä istuvat hyvin omaan päähän, se on kai tärkeintä?
 

12961

Jäsen
Tuoreen tuontipelin kanssa kannattaa muistaa se, että jatkossa autosta eroon pääseminen voikin sitten olla vaikeaa ja jos siitä pääseekin eroon niin hintaero vastaavaan suomiautoon on vähintään sama (usein isompi), kun mitä se olisi ollut ko. autoa hankkiessa.

Hintaeroa on vain mikäli vaihdat autoa tulevaisuudessa autoliikkeessä. Mikäli myyt omasi yksityisenä ei tarvitse murehtia.

Mikäli myyt käytettyä autoa yksityisenä esimerkiksi nettiauton kautta, on hinta aivan sama Saksasta uitetulla kuin suomiautollakin.

Koko hinnanero on panikoituneiden autokauppiaiden aiikaansaannosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jees, tietoni ja mielenkiintoni eivät edes riitä kovin pitkälle menevään kikkailuun lasien kanssa, mutta joitain peruspointteja ajattelin vielä täältä onkia sen lisäksi, että hiukan tutkailin tuossa googlen kautta erilaisia näkökulmia. Istuvuus lienee mulle se tärkein juttu, isopää kun olen. Tietysti sitten tuo tummuus, mikä esille tulikin jo ja väri. Lisäksi kai kannattaa välttää city-lasien paksuja kehyksiä.

Kuinkas on polarisoivien klasien kanssa? Onko niistä erityistä hyötyä autolla ajoon vrt. hinta?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.

Jo esitettyjen pointtien lisäksi ei kannata unohtaa, että autonhakumatkan muut kulut jätetään usein mainitsematta kun uitetun auton hinnasta puhutaan. Toki matkailu aina avartaa, mutta kuitenkin..
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuinkas on polarisoivien klasien kanssa? Onko niistä erityistä hyötyä autolla ajoon vrt. hinta?
Minä käytän autoillessa kaksia laseja, en tosin yhtäaikaa. Jos on kuivaa ja kirkasta, käytän tummia Reiskoja. Jos on kirkasta ja tienpinta on märkä, käytän polarisoivia laseja heijastusten suodattamiseksi. Ensiksi mainitut kolme kertaa kalliimmat, btw. Ihan vaan maalaisjärjellä ajateltuna lasien pitää olla hyvin istuvat, eivätkä ne saa peittää näkökenttää sivuille.

Jotkut käyttävät aurinkolaseja aina ajaessaan, koska väittävät niiden suojaavan silmiä sirpaleilta mahdollisessa kolarissa. Minä käytän niitä siksi, koska aurinkoisella säällä ajaessa päätä alkaa särkeä suht helposti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietysti sitten tuo tummuus, mikä esille tulikin jo ja väri. Lisäksi kai kannattaa välttää city-lasien paksuja kehyksiä.

Minä olen huomannut että ruskeat linssit on autoiluun parhaat koska niiden kanssa erottaa kaikki kohteet toisistaan paremmin kuin tummilla linsseillä. Ja polarisoivat linssit kannattaa ihan ehdottomasti ottaa koska ne estävät häikäisyä. Esim. joskus talvikelillä tai sateen jälkeen kun ajaa ja aurinko heijastuu siitä märästä/jäisestä tienpinnasta niin polarisoivilla linsseillä se häikäisy ei ole niin paha.

Ja tuo on tosiaan hyvä huomio että paksut kehykset ja leveät sangat ei välttämättä ole paras ratkaisu autoilulaseihin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Suosittelen samanlaisia peililaseja kuin Syltyllä oli Cobra-leffassa, niissä on tyyliä. Peililasit ovat muutenkin hyvä ratkaisu, ei todellakaan ole sitä vaaraa, että jalankulkija muikkelit huomaisivat seuraavan katseesi ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kiitoksia kommenteista. Ruskean toimivuudesta luin pari muutakin puoltoa, pitää testata.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kiitoksia kommenteista. Ruskean toimivuudesta luin pari muutakin puoltoa, pitää testata.
Jotkut väittävät, että keltaisilla linsseillä olisi paras kontrasti. Oranssitkin toimivat hyvin tuossa suhteessa. Kannattaa kuitenkin satsata laatuun. Huonoilla linsseillä tulee takuuvarmasti pää kipeäksi hiukankaan pitemmän rupeaman jälkeen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Vaimolle kakkosauto
Pitäiskö toi vaan noukkia kotiin? Jos on kesäloman jälkeen vielä myynnissä niin ilman muuta. Autoa ei ennen elokuuta tarvita ja koko kesä menee maalla niin ei millään viitsisi ostaa kakaroiden rääkättäväksi parkkipaikalle. Mutta mun mielestä tuo on jopa varsin halpa.

Linkki vie Nettiauton myynti-ilmoitukseen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Jos (ja aika usein kun) Saksasta uitetuissa on täydellistä huoltokirjaa, niin ei ne nyt ainakaan merkittävästi huonompia ole kuin Suomi-autot

Huoltokirjan nimeen ei kannata vannoa. Näin kerran sellaisen, joka oli täytetty aina samassa paikassa - ja samalla kynällä... Soitto kyseiselle huoltamolle sai asiakaspalvelun ymmälleen. Tulkitsimme tämän siten, että joku oli "auttanut vähän velipoikaa".
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Jotkut väittävät, että keltaisilla linsseillä olisi paras kontrasti. Oranssitkin toimivat hyvin tuossa suhteessa. Kannattaa kuitenkin satsata laatuun. Huonoilla linsseillä tulee takuuvarmasti pää kipeäksi hiukankaan pitemmän rupeaman jälkeen.

Kysykää Jari-Matti Latvalalta. Mä näin kerran kuinka se selitti telkkarissa, että milloin kannattaa ajaa punaisella ja milloin keltaisella ja milloin ruskealla linssillä. Eri linsseillä kuulemma oli suuri merkitys hänen ajosuoritukseensa.

Hirveä autokuume mutta krooninen rahavajari haittaa hankintoja.
 

Veijari

Jäsen
Perskutarallaa, Audi A3 Sportbackissa etuvedon vs. quattron takaluukkujen kokoero on melkoinen. Litramäärää en tiedä mutta korkeutta Q:ssa on huomattavasti vähemmän.

Saamari kun piti koira aikanaan ottaa, nyt pitää autoakin valita sen mukaan mahtuuko Turre takaluukkuun vai ei. Olettekos kuljetelleet noita karvakasoja takapenkillä? Valjaita se vissiin vaatii että saa köytettyä turvavöihin ja on siinä koirallakin opettelemista että pysyy penkillä aloillaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Olettekos kuljetelleet noita karvakasoja takapenkillä? Valjaita se vissiin vaatii että saa köytettyä turvavöihin ja on siinä koirallakin opettelemista että pysyy penkillä aloillaan.
Valjaissa mikä kiinnitetään turvavoihin pysyy paikoillaan ihan hyvin, tosin meillä onnistui sotkeutumaan siihen välillä aika pahasti, kun yrittää pyöriä ympyrää ja etsiä "paikkaa".
Joku on sanonut että turvallisin paikka koiralle on etumatkustajan jalkatila(jos vain mahtuu siihen). Meidän koira istuskelee siinä nykyään kaikki pk-seudun reissut ja muut saavat istua takana. Autoissa missä saa pelkääjän penkin kunnolla taakse niin tuohon avautuu ihan oiva tila kuljetukseen ja on kumimatto alla jne.


_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös