Autoiluketju

  • 3 196 598
  • 18 516

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Laittoi kuntoon sen ja myi pois 14000 dollarilla. En tiedä, kuinka verot olisivat menneet, mutta kai tuosta olisi omansa saanut pois täälläkin.

Yli 25-vuotiaat verotetaan edelleen "museoautona" vaikka itse museoauton raja onkin nykyään 30-vuotta. Tullia olisi mennyt jokunen prosentti ostohinnasta, mutta itse autoverosta olisi selvitty jokusella satasella. Rahti suomeen riippuen sopimuksesta 800-1500e. Helposti olisi siis omansa saanut pois.

Esimerkkinä 1989-92 rekisteröidyistä Porsche 911 urheiluautoista on tänä vuonna mennyt veroa 6-8000€.

-79 911 turbosta mennyt veroa 796€
- 83 911 cabriosta 1200€
- 82 911 coupesta 1000€

-79 camarosta veroa mennyt 466€

Itseasiassa huhtikuussa on verotettu yksi -68 Camaro ja siitä mennyt veroa huimat 105,46€
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaupaksi menon olisi siis voinut varmistaa vaikka jollain 19000 hinnalla ja edelleen kaikkine kustannuksineen olisi käteen jäänyt muutama tonni. No, ehkä en kiusaa kaveria näillä tiedoilla, kun asia jäi tuolloinkin vain satunnaiseksi heitoksi.
 

TurtleDef

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Minä harkitsen vakavasti Mazdan MX-kutosen ostoa.
Jos jollain on kokemuksia autosta niin kertokaa ihmeessä, nii ja kyseessä on 2.5L V6 vuosimallia 97. Millainen moottori tuo on ajettavuudeltaan? ja Auto ylipäätänsä. Kiitos
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kaupaksi menon olisi siis voinut varmistaa vaikka jollain 19000 hinnalla ja edelleen kaikkine kustannuksineen olisi käteen jäänyt muutama tonni. No, ehkä en kiusaa kaveria näillä tiedoilla, kun asia jäi tuolloinkin vain satunnaiseksi heitoksi.

Ehkä parempi näin.

Silti tuollanen auto olisi ehdottomasti pitänyt tuoda Suomeen rikastuttamaan autokantaa.
 

pete666

Jäsen
Suosikkijoukkue
BLUES
Tässä alkaa tuo perheen koko olemaan jo sitä luokkaa, että tila-auto on nyt se mikä pitää laittaa. Olen käynyt jo yhden koeajamassakin eli chrysler grand voyager 2,8 crd koneella. vuosimalli on 2005. Täytyy sanoa, että auto oli erittäin hyvä ajettava ja tuo stow `n`go järjestelmä erittäin kätevä. Jos vain jollain arvon palstalaisella löytyy lisää kokemuksia ko. autosta niin antaa kuulua vain. Ja mitään ns. tila-autoja on turha ehdottaa tyyliin vw touran, opel zafira ym...koska kyllähän niihin mahtuu viisihenkinen perhe hyvin istumaan, mutta tavaratila on olematon...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tässä alkaa tuo perheen koko olemaan jo sitä luokkaa, että tila-auto on nyt se mikä pitää laittaa. Olen käynyt jo yhden koeajamassakin eli chrysler grand voyager 2,8 crd koneella. vuosimalli on 2005. Täytyy sanoa, että auto oli erittäin hyvä ajettava ja tuo stow `n`go järjestelmä erittäin kätevä. Jos vain jollain arvon palstalaisella löytyy lisää kokemuksia ko. autosta niin antaa kuulua vain.

En tiedä, kuinka paljon ajattelet näitä asioita, mutta laitan nyt linkin kuitenkin. Itse en tuollaista säilykepurkkia hankkisi:
http://www.euroncap.com/tests/chrysler_voyager_1999/56.aspx

Itse olen pakosta yhden kesän ajellut 3,3 litraisella bensaversiolla ja muutamilla työkavereilla on kyseistä mallia sekä Grand-versiona että pienempänä. Ainakin sen panin merkille, että ilmastointi on kesäkuumalla aivan mahdoton säätää sopivaksi. Se on joko "on" tai "off" käytännössä. Talvella sama lämmityksen suhteen.

Lisäksi ne irrotettavat penkit ja muovinen verhoilu alkavat pitää kammottavaa natinaa ja nitinää ajan kuluessa. Varmasti viiden vuoden ikäinen auto pitää sellaista nitinää, että itse en kuuntelisi. Ja pakko on mainita vielä Chrysler-huollosta Tampereella, että huonompaa huoltofirmaa saa hakea. Aikoja ei sa kuin viikkojen päähän, sovittuja asioita ei tehdä ja osien saaminen kestää parhaimmillaan kuukausia. Eikä ole kyse yksittäistapauksista.

Olisin tietysti voinut kirjoittaa positiivisen arvion tai jättää tämänkin kirjoittamatta kokonaan, mutta toisaalta et ole ilmeisesti vielä lyönyt rahoja pöytään, että toivottavasti tästä on hyötyä.

Oletko miettinyt perheellesi esim. Mersun Vitoa bussimallisena? Seuraavassa linkissä olevaa mallia löytyy Nettiautostakin kymmeniä, alkaen reilusta neljäsä tonnista: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/3214566
 
Viimeksi muokattu:

Veijari

Jäsen
Nyt alkaa olla aika meikäläisenkin siirtyä bensasyöpöstä edulliseen dieseliin. Tänään käyn koeajamassa tuollaisen bemarin 1-sarjalaisen 2 litran dieselillä.

Bemarihaaveilu unohdettu, koeajo ei vakuuttanut ja muutenkin laatuvaikutelma kabiinissa oli Ladan luokkaa. Uskon myös että tulevana talvena olisi ottanut pannuun nelivedon puute. Nyt haussa A3 sportback, quattrolla ja dieselinä. Helvetin vähän noita on markkinoilla, ehkä pitää suorittaa hakureissu Saksan maalle, ja nykyinen autokin pitäisi ensin saada myytyä pois alta. Jos tässä kesän aikana saisi tämän autonvaihtoprojektin hoidettua.
 

12961

Jäsen
Bemarihaaveilu unohdettu, koeajo ei vakuuttanut ja muutenkin laatuvaikutelma kabiinissa oli Ladan luokkaa. Uskon myös että tulevana talvena olisi ottanut pannuun nelivedon puute. Nyt haussa A3 sportback, quattrolla ja dieselinä. Helvetin vähän noita on markkinoilla, ehkä pitää suorittaa hakureissu Saksan maalle, ja nykyinen autokin pitäisi ensin saada myytyä pois alta. Jos tässä kesän aikana saisi tämän autonvaihtoprojektin hoidettua.

Mahtoikohan kyseisessä yksilössä olla jotain vikaa, meinaan se mitä minä ajoin oli kabiiniltaan erittäin laadukkaan oloinen kampe. Ajettavuus jakaa mielipiteitä, selkeästi sporttiseen suuntaan on tuota BMW:a suunnattu.

Oletko ajanut A3:lla? Minua ainakin häiritsisi se, että kyseessä on kuitenkin suurin osin "vain" Golf eri kuorissa. Voihan sen nähdä tietysti hyvänäkin asiana. Mikäli neliveto muuttui ehdottomaksi kriteeriksi, taitaa olympiavolkkari olla tuossa luokassa ainoa vaihtoehto.

Saksanmaalta löytyy varmasti Suomea paremmin valikoimaa paikallisista automerkeistä, yleisesti ottaen saat sieltä hyvin varustellun yksilön suomiauto-neekerimallin hinnalla.
 

Veijari

Jäsen
Oletko ajanut A3:lla?

En vielä, rengasmelusta olen lukenut jo etukäteen moitteita. Kaupunkiajossa tuo ei niin haittaa jota meikäläisen ajaminen suurilta osin tulee olemaan. Voi olla että se koeajamani bemari oli karvalakkimallia kaikilta osin verrattuna niihin A3:iin joita olen käynyt koeistumassa.
Niin ja bemarissa penkin (manuaali) säätö oli ihan saatanan hankala. Jos halusi penkkiä nostaa ylemmäs piti kammeta itsensä kyynnerpäiden varaan leijumaan ja sen jälkeen pumpata penkkiä kahvasta ylöspäin. Minunlaiselle ylipainoiselle sialle se oli lähes ylivoimaisen hankala temppu suoritettavaksi.
 

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Minä harkitsen vakavasti Mazdan MX-kutosen ostoa.
Jos jollain on kokemuksia autosta niin kertokaa ihmeessä, nii ja kyseessä on 2.5L V6 vuosimallia 97. Millainen moottori tuo on ajettavuudeltaan? ja Auto ylipäätänsä. Kiitos

Ei ole MX6:sta kokemuksia, mutta tuosta 2.5 litran veekutosesta kylläkin - isällä kun oli joitakin vuosia sitten ko. pannulla varustettu Xedos 9. Moottorista minulla on enimmäkseen hyvää sanottavaa - hiljainen ja luotettava (auto hankittiin perheeseen vajaat 100tkm ajettuna ja myytiin pois hiukan ennen 300tkm täyttymistä, eikä moottorille tarvinnut tehdä mitään huolto-ohjelmaan kuulumatonta remppaa) kone, joka automaattilootaankin yhdistettynä liikutti Xedosta ihan riittävän ripeästi eikä kulutuskaan kutoskoneeksi mikään järkyttävä ollut - maantieajossa pääsi karvan alle 8 litran. Ainoa moite tulee alaväännön puutteesta, joka on japsikoneille varsin tyypillistä ja tietysti korostuu automaattivaihteiston kanssa, kun ei itse saa täysin määräillä millä kierrosalueella moottoria käyttelee.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko kokemusta/tietoa miten yleistä on mittarien ruuvaaminen tuontiautoissa? Olen katsellut autoliikkeiden tarjontaa, ja silmiin on pistänyt vähillä kilometreillä olevia Saksan tuonteja. Esim. -07 Passat 2.0 tdi jolla on ajettu 67 tkm.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Onko kokemusta/tietoa miten yleistä on mittarien ruuvaaminen tuontiautoissa? Olen katsellut autoliikkeiden tarjontaa, ja silmiin on pistänyt vähillä kilometreillä olevia Saksan tuonteja. Esim. -07 Passat 2.0 tdi jolla on ajettu 67 tkm.

Ilmeisesti mittaria ruuvattu eteenpäin epähuomiossa tuossa yksilössä. Tuttuni hommasi viitisen vuotta sitten tuolloin kahdeksan vuotta vanhan bemarin ja mittarissa oli muistaakseni 84 tonnia ja tyypilliseen tapaan ensimmäiseltä omistajalta, joka oli 1901 syntynyt herrasmies. Samanlaisia tarinoita lukemattomia ja mittareiden ruuvaus on hyvinkin yleistä. Toinen tuttu haki itse coupe bimmerin ja siistihän sekin oli, mutta laukesi ennen satamaa pientareelle.
 

Stranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ilmeisesti mittaria ruuvattu eteenpäin epähuomiossa tuossa yksilössä. Tuttuni hommasi viitisen vuotta sitten tuolloin kahdeksan vuotta vanhan bemarin ja mittarissa oli muistaakseni 84 tonnia ja tyypilliseen tapaan ensimmäiseltä omistajalta, joka oli 1901 syntynyt herrasmies. Samanlaisia tarinoita lukemattomia ja mittareiden ruuvaus on hyvinkin yleistä. Toinen tuttu haki itse coupe bimmerin ja siistihän sekin oli, mutta laukesi ennen satamaa pientareelle.

Mitenkäs sitten, kun Saksan rekisteriotteessa näkyy edelliset omistajat ja syntymäajat? Ei kai niitä voi väärentää?
 

Tuamas

Jäsen
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.

Jos (ja aika usein kun) Saksasta uitetuissa on täydellistä huoltokirjaa, niin ei ne nyt ainakaan merkittävästi huonompia ole kuin Suomi-autot (suolassa uitettu karvalakkimalli vs. hyvin varusteltu mutta hieman enemmän riskiä ajomäärän suhteen sisältävä)

Toki jos Saksasta hakee sen halvimman vaihtoehdon sieltä Mehmetin takapihalta, niin voi käydä kuten Le Bannerin kavereilla.

Ja noi ajomäärät (eritoten dieseleissä) ovat tuolla yleisesti pienempiä, koska verotus ei käsittääkseni rango siellä dieselillä ajavia käyttövoimaveron muodossa. Eli muutkin kuin taksikuskit ja kaupparatsut hankkivat dieseleitä (toki Suomessakin verotuksen muutos on tasoittanut eroa dieselien ja bensakoneiden määrässä).
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Mitenkäs sitten, kun Saksan rekisteriotteessa näkyy edelliset omistajat ja syntymäajat? Ei kai niitä voi väärentää?

Ihan normaalia laittaa esim. isoisän, isän, tai jonkun muun nimiin halvempien vakuutusten takia, vaikka autoa käyttäisikin se juuri kortin saanut nuori joka käy kiskomassa kaiken irti siitä bemarista joka ilta. Sitten auto liikkeeseen, mittarista vähän pois, ja jollekin onnelliselle suomeen kovaan ajoon.

Ja kyllä, löytyy sieltä hyviäkin yksilöitä, ei siinä mitään. Mutta taksikäyttöön soveltuvaa diiseliä en sieltä toisi, sillä nehän teipataan heti uutena siihen beigeen taksiväriin, ajetaan se puoli miljoonaa, vaihdetaan kuskin penkki, ratti, teipit pois, ja vähillä kilsoilla myyntiin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuoreen tuontipelin kanssa kannattaa muistaa se, että jatkossa autosta eroon pääseminen voikin sitten olla vaikeaa ja jos siitä pääseekin eroon niin hintaero vastaavaan suomiautoon on vähintään sama (usein isompi), kun mitä se olisi ollut ko. autoa hankkiessa.

Jos auto on jotenkin erityinen ja niitä on vähän Suomessa kannattaa uittamista harkita, mutta ns. perusauton hankkiminen hieman halvemmalla on sulaa hulluutta. Sillon erityisen tarkkana huoltokirjan ja auton yleiskunnon kanssa.

Tila-autoista kiinnostuneet kannattaa tsekata minkälaiseksi asettuu Syksyllä Suomeen tulevan uuden VW Sharanin hinta. Tyylikäs se ainakin on:

http://www.volkswagen.fi/VV-Auto/vw...5E74DC22576E8002FA540?OpenDocument&db=vw4.nsf
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?
Mahdollisimman isot, tummat ja leuhkan näköiset. Niiden takaa kelpaa sitten katsella nenänvartta pitkin jalankulkuun tyytyneitä, joita mahdollisesti joudut suojateiden kohdalla väistämään. Muista pitää suun ympäristössä mahdollisimman kireä ilme, koska silmäsi eivät luonnollisestikaan pysty isojen ja tummien lasien takaa viestimään halveksintaasi. Lähiessolta saa ihan hyviä.

Edit: ihan vakavasti. Itse pidän sellaisia ei-ihan-tummia, koska niitä ei tarvi sellaisessa sataa-paistaa-pilvistä-paistaa-pilvistä -kelissä räplätä päähän ja takaisin jatkuvasti.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Autoiluun sopivat aurinkolasit pitäisi löytää. Mitä suosittelisitte ja mitä kannattaisi huomioida?

Jos käytät muuten silmälaseja, niin osta ihmeessä vahvuuksilla.

Ei kannata liian tummia ostaa, menee muuten liian pimeäksi, jos aurinko menee hetkellisesti pilveen. Ei kai noissa laseissa nyt yleisesti tarvitse mitään hifistellä, ostaa sellaiset, mitkä istuvat hyvin omaan päähän, se on kai tärkeintä?
 

12961

Jäsen
Tuoreen tuontipelin kanssa kannattaa muistaa se, että jatkossa autosta eroon pääseminen voikin sitten olla vaikeaa ja jos siitä pääseekin eroon niin hintaero vastaavaan suomiautoon on vähintään sama (usein isompi), kun mitä se olisi ollut ko. autoa hankkiessa.

Hintaeroa on vain mikäli vaihdat autoa tulevaisuudessa autoliikkeessä. Mikäli myyt omasi yksityisenä ei tarvitse murehtia.

Mikäli myyt käytettyä autoa yksityisenä esimerkiksi nettiauton kautta, on hinta aivan sama Saksasta uitetulla kuin suomiautollakin.

Koko hinnanero on panikoituneiden autokauppiaiden aiikaansaannosta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jees, tietoni ja mielenkiintoni eivät edes riitä kovin pitkälle menevään kikkailuun lasien kanssa, mutta joitain peruspointteja ajattelin vielä täältä onkia sen lisäksi, että hiukan tutkailin tuossa googlen kautta erilaisia näkökulmia. Istuvuus lienee mulle se tärkein juttu, isopää kun olen. Tietysti sitten tuo tummuus, mikä esille tulikin jo ja väri. Lisäksi kai kannattaa välttää city-lasien paksuja kehyksiä.

Kuinkas on polarisoivien klasien kanssa? Onko niistä erityistä hyötyä autolla ajoon vrt. hinta?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sitä vain mietin, että pistääkö muutama tonni enemmän rahaa kiinni vastaavaan Suomi-autoon, kuin mitä joutuisi uitetusta maksamaan. Ehkä se on järkevää.

Jo esitettyjen pointtien lisäksi ei kannata unohtaa, että autonhakumatkan muut kulut jätetään usein mainitsematta kun uitetun auton hinnasta puhutaan. Toki matkailu aina avartaa, mutta kuitenkin..
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kuinkas on polarisoivien klasien kanssa? Onko niistä erityistä hyötyä autolla ajoon vrt. hinta?
Minä käytän autoillessa kaksia laseja, en tosin yhtäaikaa. Jos on kuivaa ja kirkasta, käytän tummia Reiskoja. Jos on kirkasta ja tienpinta on märkä, käytän polarisoivia laseja heijastusten suodattamiseksi. Ensiksi mainitut kolme kertaa kalliimmat, btw. Ihan vaan maalaisjärjellä ajateltuna lasien pitää olla hyvin istuvat, eivätkä ne saa peittää näkökenttää sivuille.

Jotkut käyttävät aurinkolaseja aina ajaessaan, koska väittävät niiden suojaavan silmiä sirpaleilta mahdollisessa kolarissa. Minä käytän niitä siksi, koska aurinkoisella säällä ajaessa päätä alkaa särkeä suht helposti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tietysti sitten tuo tummuus, mikä esille tulikin jo ja väri. Lisäksi kai kannattaa välttää city-lasien paksuja kehyksiä.

Minä olen huomannut että ruskeat linssit on autoiluun parhaat koska niiden kanssa erottaa kaikki kohteet toisistaan paremmin kuin tummilla linsseillä. Ja polarisoivat linssit kannattaa ihan ehdottomasti ottaa koska ne estävät häikäisyä. Esim. joskus talvikelillä tai sateen jälkeen kun ajaa ja aurinko heijastuu siitä märästä/jäisestä tienpinnasta niin polarisoivilla linsseillä se häikäisy ei ole niin paha.

Ja tuo on tosiaan hyvä huomio että paksut kehykset ja leveät sangat ei välttämättä ole paras ratkaisu autoilulaseihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös