Hoi! Menin ja ostin veneen ja trailerin. Oli muuten hyvä ostos, mutta unohtui tuo vetoautopuoli. Meillä on pihassa Variant V TSI ja Fiesta 1.4 tdci, joista koukku vain jälkimmäisessä. Fiestasta ei vääntö lopu, mutta paino on vähän mieityttänyt. Heittämällä se on kuitenkin nostanut paatin noista Helsingin luiskista. Eilen laskin veneen mökkijärvelle soraluiskasta ja sinne meinasi jäädä. Ei ollut mitään toivoa nostaa ylös, kun sora antoi periksi Fiestan alla. Siinä kun tunnin verran huhki vinssin ja köysien kanssa ennen kuin kippo nousi, niin aloin miettimään vakavasti maastoautoa. Tähän saakka olin ajatellut varustaa Variantin koukulla, mutta enpä eilisen kokemuksen perusteella usko, että se toimisi sorassa sen paremmin.
Maastoauton hommaamisessa on yksi merkittävä rajoittava tekijä; olen persaukinen. Valinta siis kohdistuu n. 20 vuotta vanhoihin Patroleihin, Pajeroihin ja muihin vastaaviin (mitä niitä vielä on?). Ymmärrän maastoautoista yhtä paljon kuin Aravirta valmentamisesta, eli ei mitään käryä mihin kiinnittää huomiota. Selailin vähän Suomi24:n "keskustelua" maastoautoista ja se on kyllä semmoista kullin venytystä, ettei tietoa voi niellä edes pureskelemalla.
Jos Nettiautoista laittaisi jotain esimerkkejä mitä olen katsellut, niin saa käsityksen mitä olen hakemassa. Mihin noissa kiinnittäisi huomiota?
-
Pajero -83
-
Toinen Pajero -83
-
Pajero -87