Autoiluketju

  • 3 280 967
  • 18 827

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
VAGin koneet kai yleensäkkin ovat "ylitehokkaita". Ainakin netin tietojen mukaan.

Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.

Moni on jopa löytänyt rahaa uuden Volkkarinsa kumimattojen alta; netin tietojen mukaan parhaimmillaan satoja euroja.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.

Moni on jopa löytänyt rahaa uuden Volkkarinsa kumimattojen alta; netin tietojen mukaan parhaimmillaan satoja euroja.

Kiitos tiedosta. Tämä oli se viimeinen niitti ostopäätökseen. Onko sinulla tietoa onko Audin mattojen alla enemmän rahaa kuin Volkkarin, kun ovat kalliimpia? Kulutus taitaa valitettavasti olla kyllä käytännössä suurempi kuin on luvattu.

Tosta pillumagneetti jutusta ei ole niin väliä, kunhan on vain luotettava auto.
 
Viimeksi muokattu:

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Joo. Niissä on myös ilmoitettua pienempi kulutus, sekä lukuisia lisävarusteita, jotka eivät ole mainittuna missään. Lisäksi netin tietojen mukaan VW Golf on todellinen pillumagneetti vailla vertaa.
Valitettavasti mikään näistä kertomistasi seikoista ei pidä paikkaansa. Se että VAG:n koneissa yleensä on enemmän tehoa kuin virallisesti ilmoitetaan, vastaavasti pitää paikkansa.

En sitten tiedä yrititkö kenties vain olla hauska.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Se että VAG:n koneissa yleensä on enemmän tehoa kuin virallisesti ilmoitetaan, vastaavasti pitää paikkansa.

Ei muuten pidä. Asiahan vasta viime talvena testattiin jonkin suomalaisen autolehden toimesta ja saksalaisista Mercedes Benz pääsi lähimmäs ilmoitettuja arvoja (eli siis teho ja kulutus lähinnä), kun taas Audi oli kaikista heikoin tässä asiassa. Muistaakseni valitut autot olivat Mersun E-sarja, BMW:n 5-sarjalainen ja olisiko se Audilta sitten ollut A4.

Vai uskooko ihmiset tosiaan, että jokin sporttisena itseään pitävä automerkki ilmoittaa tehojaan alakanttiin? Ymmärtänette jo kuinka naurettavalta tuo kyseinen väite kuulostaa. Toyota tietenkin ihan omaa luokkaansa tuossa numeroiden kaunistelussa.

Yritän etsiä, jos kyseinen lehti vielä olisi tallessa ja voin skannata sen jutun.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Tämä on muuten mielenkiintoista. Tässä on Audin A4 ollut testissä ja jos (siis iso jos) oikein tulkitsen ja ymmärrän, niin koneesta on testissä saatu yli kymmenen heppaa enemmän kuin on ilmoitettu.

Tässä taas Passat, jossa on huomattavasti vähemmän tehoa kuin ilmoitettu. Jos taas olen yhtään kartalla, espanja ei tosiaan ole vahvin kieleni.

Mielenkiintoista olisi kyllä lukea tuo artikkeli josta mainitsit, eli olisi hienoa, jos saat sen skannattua tai muistat lehden ja numeron.
 

12961

Jäsen
Riippuu usein myös yksilöstä tuo miten paljon tehoa autossa on ilmoitettuihin verrattuna. Toisaalta turbomoottoreissa on useinkin ilmoitettua enemmän jerkkua, niiden kun tulee tuottaa tuo ilmoitettu teho hyvinkin erilaisissa olosuhteissa.

Tässä hyvä sivusto vertailuun, koska nuo mittaavat Rototestillä (pyörän navoista suoraan) ja rengashäviötä/epätarkkuutta/rullahäviötä väännöissä ei synny. On dynotuloksia ja "dynotuloksia".

Nuo ovat kaikki pyörätehoina, voi vapaasti valitsemallaan häviökertoimella laskea moottoritehon. Vain samassa penkissä ajetut tulokset ovat vertailukelpoisia.

http://www.rri.se/index.php?DN=29
 
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Nykyinen Audi A4 on jäämässä vähäiselle käytölle ja pitäisi saada tilalle joku pienempi kauppakassi.

Potentiaaliset vaihtoehdot:

- Audi A3
- BMW 1-sarja
- Toyota Corolla, sporttisemmat versiot
- Honda Civic
- Seat Leon
- VW Golf

Mielipiteitä, vinkkejä otetaan vastaan. Rahaa käytettävissä hankintaan noin 10-15th euroa. Mitä sillä saa?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nykyinen Audi A4 on jäämässä vähäiselle käytölle ja pitäisi saada tilalle joku pienempi kauppakassi.

Potentiaaliset vaihtoehdot:

- Audi A3
- BMW 1-sarja
- Toyota Corolla, sporttisemmat versiot
- Honda Civic
- Seat Leon
- VW Golf

Mielipiteitä, vinkkejä otetaan vastaan. Rahaa käytettävissä hankintaan noin 10-15th euroa. Mitä sillä saa?
Ainakin Bemari tekee tiukkaa tuohon hintahaarukkaan. Sikäli jos tarkoitit että tuo 10-15 keur ei ole vanhan auton hyvitysarvon lisäksi... BMW:n 100-sarja on verran uusi keksintö että halvinkin käytetty maksaa Nettiautossa 14 900 euroa ja seuraava 15 990.

http://www.nettiauto.com/bmw/1-sarja/?id_vehicle_type=1
 

12961

Jäsen
Noista tuon kokoluokan autoista jos haluat sen ajettavimman vaihtoehdon, osta bemari, 120d hienoin kompromissi. 130i voisi olla periaatteessa hieno, mutta hinta karkaa kauas tuosta.

En tiedä, tuskin saa 120d:a tuohon hintaan tai pitää tyytyä paljon ajettuun.

Kannattaa katsella saksasta noita, Suomessa harvinainen peli. On kyllä noista vaihtoehdoista kirkkaasti hauskin ajettava. Lukkoperää tosin huutaisi talvella, siihen voi sijoittaa myöhemmin. Esim Kelleners tarjotaa sellaista tuohon.

Etuvetoisista valitsisin Leonin, on tämä uusin malli ihan komea ilmestys eikä huku massaan kuten esim. golf tai corolla.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sitten tullaankin peruskysymyksen ääreen, eli miksi ihmeessä kukaan ihminen haluaisi laittaa 10-15 tuhatta euroa omia rahojaan BMW 1-sarjan näköiseen autoon? Vai voiko joku pitää sitä oikeasti hyvän näköisenä? Vaikka ulkonäkö nyt ei tietenkään ihan se tärkein olekaan auton ominaisuuksista niin ainakin itse mieluusti ostan sellaisen auton jota katsoessa ei joka kerta tarvitse ihmetellä että "mitä vittua tuo suunnittelija oikein on miettinyt?".
 

12961

Jäsen
Sitten tullaankin peruskysymyksen ääreen, eli miksi ihmeessä kukaan ihminen haluaisi laittaa 10-15 tuhatta euroa omia rahojaan BMW 1-sarjan näköiseen autoon? Vai voiko joku pitää sitä oikeasti hyvän näköisenä? Vaikka ulkonäkö nyt ei tietenkään ihan se tärkein olekaan auton ominaisuuksista niin ainakin itse mieluusti ostan sellaisen auton jota katsoessa ei joka kerta tarvitse ihmetellä että "mitä vittua tuo suunnittelija oikein on miettinyt?".

Kyllä se on mielestäni huomattavasti paremman näköinen auto kuin noista vaihtoehdoista esim A3, Golf tai Corolla. Kaikki joka hukkuu massaan ei ole hyvännäköistä, pitää sitä autossakin jotain karismaa olla.

Civic sen sijaan on niin kamalannäköinen laitos ettei mitään rajaa. Kuka haluaa auton joka näyttää muoviselta vilkkuvalta lasten lelulta?

Leon on jopa oikeinkin hyvän näköinen. Hinta tosin taitaa tippua aika lailla nopeammin kuin esim BMW:llä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, NFL, Roosters
Päivitystä kehiin...

BMW, Honda ja VW Golf tulee jäämään pois listasta, vahvimpina ehdokkaina tällä hetkellä:

- Audi A3
- Seat Leon tai Ibiza (2006 tai uudemmat)

Saman konsernin autoja, Seatin etuina edullisempi hinta ja samalla rahalla saa uudempaa vuosimallia olevia pelejä.
Audi ei menetä tosin hintaa läheskään niin nopeasti mutta 4/5 ovisia Sportback malleja ihan v**un nihkeästi saatavana.

Toyota Corollan sportti versiot kanssa hieman hankalia löytää, kuten myös mielipiteet puolesta/vastaan.

Katsotaan miten käy, ensin tosin pitää saada oma pirssi myytyä =)
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Osaatko kertoa lastutetaanko tuolla Ludwigsburgissa myös e31:stä? Suunnitelmissa mennä jossain vaiheessa Saksaan kokeilemaan maksimi ja ehkä lastuttaa mylly.

Ei näyttänyt tuolla sivuilla olevan http://www.evotech.de/index.php

Milläs myllyllä tuo 850 sulla on, 12 pyttyinen vai? Mulla oli aikoinaan muutaman päivän käytössä 750 12-sylinterisenä, hieno kone.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Käyttöönottopäivä ja rekisteröintipäivä eroaa?

Kertokaapas visionne, mistä voi olla kyse (myyjä on yksityinen, asiaa ei vielä tiedusteltu). Kun kyseessä on muutaman tuhat kilometriä ajettu auto, joka on myyjän mukaan ekalla omistajallaan, mikä voi selittää sen, että käyttöönottopäivä on helmikuussa 2009 ja rekisteröintipäivä elokuussa 2009 (myös katsastuspäivä löytyy elokuulta 2009)? Rekisteriotteen järjestysnumero on kakkonen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kertokaapas visionne, mistä voi olla kyse (myyjä on yksityinen, asiaa ei vielä tiedusteltu). Kun kyseessä on muutaman tuhat kilometriä ajettu auto, joka on myyjän mukaan ekalla omistajallaan, mikä voi selittää sen, että käyttöönottopäivä on helmikuussa 2009 ja rekisteröintipäivä elokuussa 2009 (myös katsastuspäivä löytyy elokuulta 2009)? Rekisteriotteen järjestysnumero on kakkonen.

Äkkiseltään ei tule mieleen, kun kaksi asiaa. 1. kolariauto joka on rekisteröity uudelleen - tosin sillon olisi kummallista jos järjestysnumero olisi vain kaksi. Todennäköisempi syy, että auto ostettu ulkomailta ja tuotu verovaapaana Suomeen - sillonkin tosin siirtokilpi pitäisi näkyä otteella. Tällaisessa autossa olisi lisäksi myyjällä velvollisuus tilittä maksamaton autovero valtiolle, sillä lain määrämä 2 vuotta käytössä SUomessa ei ole lähellekkään täynnä. Voi toki olla, että auto on tuotu uutena/lähes uutena ulkomailta ja verot maksettu normaalisti - tällöin kannattaa varmistaa, että autossa on varusteet samat, kuin ns. suomiautossa.

Nykyäänhän tuo tulee lisääntymään pirusti, kun autoliikkeiden esittelyautot ovat ns. tarrakilvillä, eli ne on otettu jäyttöön päivänä x ja otteeseen tulee sitten rekisteröintipäiväksi se päivä, kun auto laitetaan ns. oikeisiin kilpiin. Tämä käytäntä on tosin ollut käytössä vasta huhtikuun alusta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Suomiauto, eikä myyjä kertonut ensitiedoissa kolaroinneistakaan. Pitää selvittää vielä jostain mistä on kyse.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Suomiauto, eikä myyjä kertonut ensitiedoissa kolaroinneistakaan. Pitää selvittää vielä jostain mistä on kyse.

Itselle tuli heti mieleen, että esimerkiksi joku rauhanturvaaja tai muu ulkomailla työskennellyt on ostanut suomesta auton ja pitänyt sitä puoli vuotta (kirjoilla?) ulkomailla ja näin saanut verot pois siitä. Sitten rekisteröity takaisin suomen rekisteriin. Ainakin joskus vajaa 10 vuotta sitten tuo onnistui jotenkin noin, kun serkku osti auton tuolla tapaa. En tosin tiedä mitä luki rekisteriotteissa sitten.
 

Tuamas

Jäsen
Kertokaapas visionne, mistä voi olla kyse (myyjä on yksityinen, asiaa ei vielä tiedusteltu). Kun kyseessä on muutaman tuhat kilometriä ajettu auto, joka on myyjän mukaan ekalla omistajallaan, mikä voi selittää sen, että käyttöönottopäivä on helmikuussa 2009 ja rekisteröintipäivä elokuussa 2009 (myös katsastuspäivä löytyy elokuulta 2009)? Rekisteriotteen järjestysnumero on kakkonen.

Veikkaisin että joko auto on maannut autoliikkeen myyntivarastossa tai se on ollut esittelyautona autoliikkeellä, jolta tämä yksityinen on auton ostanut.
Tai auto on ostettu verovapaana muuttoautona Suomesta aikanaan ja rekisteröity Suomeen vasta kun myyjä on varsinaisesti muuttanut, tuolloin elokuussa.
 
Viimeksi muokattu:

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ja olihan se AVK:lta ostettu auto sitten, eli löytyi luonnollinen selitys.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tuo DAF:n tapaus oli siis perinteinen ruttatukkukärry, mutta uusi autoverolaki toi huhtikuun alusta alkaen mukanaan nämä ns. punakilpi-esittelyautot.

Pähkinänkuoressa (lyhyesti) pelit ovat autoliikkeen esittelykäytössä autoverottomina ja AKE:n systeemiin jää niiden käyttöönottopäiväksi tuon punakilpisyyden alkamispäivä. Jotta ne voi rekisteröidä normaaliin käyttöön ne pitää rekisteröintikatsastaa (ja tämän jälkeen rekisteröidä), joten tällaisissa tapauksissa käyttöönotto-pvm ja ensirekisteröinti-pvm voivat olla useita kuukausia toisistaan. Punakilpi-demoa voi käyttää max. 9kk (minimiaikaa ei ole), mutta mikään ei pakota autoliikettä laittamaan kys.peliä heti tämän jälkeen normaaleihin kilpiin => autoa ei vaan tuon jälkeen voi käyttää.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Tuli sellainen tuosta ruttutukun autosta mieleen, että nyt kannattaa varoa myös näitä erinäisissä satamissa tai välivarastoissa seisseitä autoja.

Kunkkukuluttajassa oli yksi juttu, jossa oltiin myyty uutena ja uuden vuosimallin autona jollekin jantterille pari vuotta varastoissa seissyt auto. Asia selvisi lopulta, kun omistaja oli soitellut tehtaalle ja kysellyt VIN-numeron perusteella koska valmistettu.

Näiden lisäksi epäviralliset maahantuojat voivat myydä erinäisiä tulvavahinkoautoja. Eli on uudehko auto, vähän ajettu ja oudon halpa. Noh, auto voi olla loppujen lopuksi esimerkiksi joko täältä:

http://graphics8.nytimes.com/images/2008/03/11/automobiles/533-Cougar-Ace.jpg

tai täältä:

http://4.bp.blogspot.com/_GzQNaaZsh_8/SlXzboUuN5I/AAAAAAAAE_U/rT8iEiAnOb0/s400/flooded_cars_01.jpg
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kunkkukuluttajassa oli yksi juttu, jossa oltiin myyty uutena ja uuden vuosimallin autona jollekin jantterille pari vuotta varastoissa seissyt auto. Asia selvisi lopulta, kun omistaja oli soitellut tehtaalle ja kysellyt VIN-numeron perusteella koska valmistettu.

Niin noh, Suomessahan auton virallinen vuosimalli on aina se vuosi, jolloin peli on otettu ensimmäistä kertaa käyttöön eikä se koska se on valmistettu, mutta toki tuossa on vedetty homma aika pahasti vihkoon jos puhutaan uudesta ns. mallivuosi-versiosta ja on myyty tällaisena edellisen mallivuoden peli... harhaanjohtamista!
 

scholl

Jäsen
Tuli sellainen tuosta ruttutukun autosta mieleen, että nyt kannattaa varoa myös näitä erinäisissä satamissa tai välivarastoissa seisseitä autoja.

Niitä on aina pitänyt varoa. Hangon Tulliniemessä ainakin puhaltaa sen verran kova tuuli lähes aina, että suolavettä lentää niiden autojen päälle, mikä varmasti tekee gutaa. On muuten aikamoinen Pena Trophyn haltija, joka on alunperin aikojen alussa laittanut autot kentille nimenomaan Tulliniemelle, koska tuo on autojen uudenveroisena säilymisen kannalta pahin mahdollinen paikka ja toisaalta hienoine maisemineen paikka olisi loistava virkistys- ja asuinkäytössä. Ihmettelen, miksei joka ikistä autoa siirretä sieltä Helsinkiin vievän tien varteen niinkuin osa on siirretty.

Sompasaaressahan oli tosiaan tulva joku vuosi sitten. VV-Auton maahantuontivarastossa kastui aika paljon autoja myyntikelvottomiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös