Autoiluketju

  • 3 192 015
  • 18 516

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Joo siis mä harkitsin kans saab 9-3 2.0T vm 03 -> Ja sitten volvo s60 t5 mut kyl ne vaan on liian kalliita niin päädyin tuohon ja oon ollut kyllä erittäin tyytyväinen siihen. Ajettavuus on kyllä omaa luokkaansa..
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Pidemmän aikaa asiaa jo veivattiin edestakaisin ja nyt tänään oli parempi puoliskokin koeajamassa Seat Altea XL:n ja sellainen lähti tänään tilaukseen. Parilitrainen TDI DSG on tulossa. Hinta ja laatu toivottavasti kohdallaan.

Onko kenelläkään kokemuksia moisesta autosta?
Nyt on itsellä kokemuksia moisesta autosta. Viime viikolla se tuli ja ainakin toistaiseksi valinta tuntuu hyvältä.

Nimim. ei enää ikinä manuaalia
 

scholl

Jäsen
Järkevyydestä en sano mitään, mutta Lancia Ypsilon olisi ainakin tyylikäs valinta.

Lancia Musa on järkevämpi. Joskus tullut vuokra-autona sellainen alle dieselillä ja se on Mersun A-sarjan tyylinen. Selvästi enemmän tilaa kuin Ypsilonissa.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Asvaltti-intiaanit+tyhjentävät+maasturien+renkaita/1135234023880
Vittumaista porukkaa. Tekis mieli kysyä tolta porukalta smith&wesson kädessä, että kumpi nyt tappaa, auto vai piippu. Reilu viikko sitten meidän perheeseen viimeksi iski joku tollainen runkkuporukka. X5:n takalasi oli hakattu rikki. Niitä nilkkejä jäi myöhemmin kiinni, mutta alaikäisiä. Kaksi kertaa jo samalle autolle tehty ilkivaltaa. Silloin viime vapun tienoillahan 10 bemarille tehtiin ilkivaltaa. Yksi oli vain pari viikkoa vanha auto ja kaiken lisäksi suojassa pihalla aidan takana. Kaikki muut merkit jätettiin rauhaan. Olen sanonut faijalle, että ampuisi niitä mulkkuja, jos näkee, mutta ei ole vastannut siihen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaksi kertaa jo samalle autolle tehty ilkivaltaa. Silloin viime vapun tienoillahan 10 bemarille tehtiin ilkivaltaa. Yksi oli vain pari viikkoa vanha auto ja kaiken lisäksi suojassa pihalla aidan takana. Kaikki muut merkit jätettiin rauhaan.
Kaveri kertoi, että heillä oli nuorempana kännipäissään sellainen herttainen ajanviete, että valitsivat automerkin ja potkivat sivupeilit ko. kulkupeleistä päreiksi ohikulkiessaan. Enemmän kerännyt ilmeisesti voitti.

Kerrottakoon, että samainen kaveri on nyt aikuisena käynyt tunnustamassa muutamia tekosiaan virkavallalle ja elelee kaikin puolin siivosti ja ansiotöitä paiskien. Mutta onhan se silti kivaa, että nuorilla on harrastuksia! Eräskin jengi harrasti meidän postilaatikkomme rikkomista, kunnes hommasin metalisen lootan ja valoin sen betoniin.
 

Veijari

Jäsen
Skeidalla mennään

Järkevyydestä en sano mitään, mutta Lancia Ypsilon olisi ainakin tyylikäs valinta.

Tehtiin kaupat vm. 2007 Skoda Fabia HB:stä. Auto oli yllättävän hyvä ajaa ja muutenkin jäi hyvä maku koeajolenkillä. Ihan ei ole Golfin kokoluokkaa, mutta auto on lähes uusi, tehdastakuuta vielä reilusti jäljellä, varustetaso hyvä ja mikä kaikkein tärkeintä, emäntä oli tyytyväinen. Jopa minunkin silmääni tämä facelift-malli on ihan nätin näköinen, vaikka Skoda onkin.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Eilen vaihtui kymmenen vuotta vanha Sherwoodin vihreä Nissan Primera vm. 2004 olevaan Saab 9-3 1.8t Linear Sport Sedaniin. Päätös syntyi nopeasti, koeajoin Saabia yhden työpäivän aikana hiukan vajaat 300km ja tuntui hyvältä etenkin tieajossa, jota työn puolesta riittää. Etenkin kun työalueeseen kuuluu Pohjois-Savo ja Pohjois-Karjala niin tiet eivät ole aina aivan priimakuntoisia. Toki ajokilometrien määrään kannattaisi ehkä jo dieselin hankinta mutta mutta.. Poikamiestä viehättää tällä hetkellä enemmän sporttisempi ruotsitar. Ja se vain sopii mun tyyliin.. ;)
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tehtiin kaupat vm. 2007 Skoda Fabia HB:stä.

Millä koneella? Olimme reilu vuosi sitten aika lähellä hankkia Fabia Combin sillä pienemmällä eli 1,4-litraisella dieselkoneella, mutta sitten tuli niin hyvä Focus-yksilö vastaan että Skoda jäi. Kuinka ollakaan, kakkosauton hankinta voi tulla piankin ajankohtaiseksi jolloin katse kääntyy takaisin Fabiaan. Tällä kertaa korimallilla ei olisi niin väliäkään.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas

Niinpä. Emäntä lähti tänään meidän 5kk tyttären kanssa käymään kaupungilla meikäläisen Touaregilla, kun on tullut itse maattua koko viikko angiinassa ja neljänkympin kuumeessa. Ja kun ei tykkää ihan keskustassa ajella, päätti vaimoke jättää auton hieman syrjemmäs, josta rattaiden kanssa sitten keskustaan. Muutaman tunnin jälkeen autolle ja katso; Volkkarista molemmat takarenkaat tyhjänä. Tyttö huutaa jo nälkää, ulkona vajaa kymmenen pakkasta ja vitunmoinen viima. Ei muuta kuin taksilla kotiin ja meikäläisen piti lähteä saatanan kipeänä hoitamaan autoa kotiinpäin tutun autokorjaajan kanssa jolla oli pelit ja vehkeet renkaiden täyttöön keskustassa.

Lappuja ei kylläkään löytynyt enkä jaksanut poliiseillekaan soitella kun ei huvita tämän kipeän kurkun kanssa joutavia lässyttää. Tiedä sitten kenelle tuokin tempaus kiksejä antoi, itteppähän kulutukseni maksan jos siitä oli kiinni. Toisin kuin nuo saatanan maihari-kuikelot.
 

scholl

Jäsen
Hesarin mukaan Peugeot 308 diesel kulkee tankillisella 1200km. Herää kysymys, että miksi pienen auton toimintasäde pitää olla noin suuri? Eikö se ole huono asia, että turhaa painoa kulkee mukana koko ajan ajossa?
Joku puolet pienempi toimintasäde eli siis pienempi tankki olisi ihan paikallaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niinpä. Emäntä lähti tänään...

Eipä nuokaan perkeleen idiootit pienessä mielessään ajattele esim. sellaista että monet vanhat autot kuluttavat ja saastuttavat selkeästi enemmän kuin ihan uudet katumaasturit. Perkele kulkisivat tuolla kylillä sitten samoin tyhjentelemässä vanhojen 240-Volvojen tai Datsunien renkaita. Mutta eihän se ole niin "mediaseksikästä" tyhjennellä vanhojen autojen renkaita kuin näiden "suurten saatanoiden" eli katumaastureiden renkaita. Näistä katumaastureistahan on jo "demonisoitu" niin tehokkaasti että suurin piirtein kaikki ilmastonmuutokseen liittyvä on niiden syytä, ja todennäköisesti nämä saatanan renkaidentyhjentelijät alkavat seuraavaksi polttaa katumaastureiden kuskeja roviolla.

Vittu että minua sitten sieppaa ihan oikeasti tuollainen toiminta, että pitää mennä tuhoamaan ihmisten omaisuutta tai tarpeettomasti hankaloittamaan toisten elämään, kuten sinä esim. kerroit juuri tuon esimerkin, kun sitä ilmastonmuutosta vastaan voisi lähteä taistelemaan myös sellaisin keinoin joista olisi oikeasti hyötyä. Tällainen herättää vaan vitutusta ja saa ainakin minut (ja varmasti monet muut) kääntymään kokonaan näitä ilmastoasioita vastaan. Minulle ainakin tulee tuollaisesta vaan sellainen uhma että haluaisin vaihtaa tämän oman (jo aika reilusti kuluttavan) autoni vielä enemmän kuluttavaan ihan vaan kiusatakseni näitä renkaita tyhjenteleviä mulkkuja! Näille perkeleden pieneen mieleen kun ei tule että jollakin voi ihan oikeasti olla tarve isolle autolle, eikä se ole mitään turhamaisuutta!
 

scholl

Jäsen
Jopa minunkin silmääni tämä facelift-malli on ihan nätin näköinen, vaikka Skoda onkin.

Eli siis ilmeisesti Fabia I facelift. Noissahan on tietysti usein hinta kohdallaan, kun on malli heti sen jälkeen vaihtunut. Fabia II:han on näyttävännäköinen, vaikken ole tainnut niitä liikenteessä yhtään nähdä. Muutenkin Fabia on yllättävän harvinainen auto ainakin Helsingissä kun ottaa huomioon sen, että kuinka paljon Octaviaa näkyy.
 

Kermit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälkikasvua olisi tulossa lisää ja nykyisen Golf Variantin takapenkille ei taida kolmea lastenistuinta/koroketta saada mahdutettua. Nyt olisi siis hakusessa tilavampi auto kolmilapsiselle perheelle. Olen jonkin aikaa katsellut Citroen C4 Grand Picassoa. Olisi varmaankin tilaa ihan kiitettävästi ja bonuksena ylimääräiset istuimet. Onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta tai voiko joku suositella jotain muuta automallia, joka olisi riittävän tilava ja suunnilleen samassa hintaluokassa?

Kahdella perheellisellä kaverillani oli kyseisenlainen vekotin ja molemmat vaihtoivat pois. Toisella oli diesel, joka ei suostunut pelaamaan talvella pätkääkään ja toisella bensavehje, jossa jatkuvasti omituisia sähkövikoja ja aina jotakin pientä rikki.

Ei näin pienellä otoksella toki koko merkkiä voi tuomita, mutta harvinaisen huonoa tuuria. Molemmat vieläpä ostivat kärryt uusina ja alle kahdessa vuodessa hankkiutuivat eroon.

Kuinka yllättävää, että nimenomaan ranskalaisessa autossa on sähkövikoja. Monella tutulla on ollut ranskalainen auto (ei kylläkään juuri Grand Picasso), ja joka ainoa on valittanut omituisia sähkövikoja joita ei edes saada huollossa korjattua. Mm. appiukon (entisestä) Citroenista (en muista mallia, iso farkku) saattoi pudota kierrokset puoleen esim. kesken ohituksen. Huollossa tekivät perus helpdesk-toiminnon ja buuttasivat ajotietokoneen. Taas toimi - seuraavaan kertaan saakka.

Itsellä on vastaava tilanne kuin Shamaanilla, ja Volkkari Touran on paalupaikalla. Lopullista päätöstä ei ole kuitenkaan vielä tehty.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Vituttaa tuollaiset renkaita tyhjentelevät viherhinttarit, onneksi ei ole itsellä katumaasturia mutta jos sattuisin näkemään jonkun moista tekevän niin tulisi vihdoinkin käyttöä takakontissa tyhjän panttina olevalle taitettavalle pistolapiolle.

Saatanan kuikelot, oikein toivoisi että joku näistä 50kg pavunvarsista yrittäisi pyrkiä karkuun ennen poliisin tuloa niin voisi ihan lain turvin pistää pakettiin ja Marian kautta Pasilaan.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Hesarin mukaan Peugeot 308 diesel kulkee tankillisella 1200km. Herää kysymys, että miksi pienen auton toimintasäde pitää olla noin suuri? Eikö se ole huono asia, että turhaa painoa kulkee mukana koko ajan ajossa?
Joku puolet pienempi toimintasäde eli siis pienempi tankki olisi ihan paikallaan.

Eihän sitä tankkia ole pakko jokaisella tankkauskerralla ole täyteen ottaa, vai?!?

Jos tuntuu että esimerkiksi se 50 litraa on liikaa, niin tankkaa vaikka puolitankillista.. Sitten olisi se huima 25 kg painoa pois ja sillä bensamäärällä mentäisiin 600 kilometriä.. Toki jollain ihmeen tavalla tuo tankin pienennys on varmaan erityisen fiksu ehdotus sinulta, tosin itse en ymmärrä miksi..
 

scholl

Jäsen
Eihän sitä tankkia ole pakko jokaisella tankkauskerralla ole täyteen ottaa, vai?!?

Jos tuntuu että esimerkiksi se 50 litraa on liikaa, niin tankkaa vaikka puolitankillista.. Sitten olisi se huima 25 kg painoa pois ja sillä bensamäärällä mentäisiin 600 kilometriä.. Toki jollain ihmeen tavalla tuo tankin pienennys on varmaan erityisen fiksu ehdotus sinulta, tosin itse en ymmärrä miksi..

Niin nyt ei puhuta minusta, mutta en ole kuullut tai nähnyt itseni tai kenenkään perheenjäseneni koskaan tankkaavan vajaita tankillisia. Turhan hankalaa. Sehän on kuitenkin helpointa pitää pistooli tankissa sen ajan kun kuuluu naks ja sitten nollata trippi ja ajotietokone ja ajaa pois. Varmasti suurin osa autoilijoista tekee niin. En silti ymmärrä miksi yhdellä tankillisella pitäisi päästä toista tuhatta kilometriä. Varsinkin jos kyseessä on pieni auto, jolla ajetaan kuitenkin pääasiassa taajamissa. Varmasti huoltoasemaverkosto on riittävän kattava, jotta voi tankata silloin, kun on tarvis.

Autotehtaat panostavat hirvittävästi rahaa painon vähentämiseen. Käytetään kevyitä materiaaleja ja autoilijoita kehotetaan ajamaan tavaratila tyhjänä. Siihen verrattuna tuntuu sitten ristiriitaiselta, että on mahdollista ajaa reilusti toista tuhatta kilometriä pikkuauton tankillisella. Luulisi, että tuossa ajattelussa auton tankki pienenee kun auton kulutus pienenee. Nyt on käynyt päinvastoin. Tuossa 308:ssa on 60 litran tankki, joka tuntuu suuremmalta kuin tuonkokoisessa autoissa yleensä on ollut.
 

scholl

Jäsen
Jos vielä jatketaan noista vihreiden puheista niin lappuliisat voisivat Helsingissä vaihtaa ne vanhat Nissanit ja vastaavat uusiin smart CDI-malleihin. Co2 88g/km ja EU-kaupunkikulutus 3,4l/100km. Vai onko jotain perusteita, että lappuliisojen autoissa pitäisi olla takapenkki? 2 paikkaa ja tilaa kuittiviholle on nimenomaan se, mitä vaaditaan eli smart. Eli se on Stadin oma pesä, jossa on puhdistamista, joten valtuutetut voisivat aloittaa sieltä. Tosin se tajuaminen vihreillä on yleensä huonolla tolalla. Vieläköhän Tuija Brax ajelee jollain 60 luvun savuttavalla Kuplafolkkarilla.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Niin nyt ei puhuta minusta, mutta en ole kuullut tai nähnyt itseni tai kenenkään perheenjäseneni koskaan tankkaavan vajaita tankillisia. Turhan hankalaa. Sehän on kuitenkin helpointa pitää pistooli tankissa sen ajan kun kuuluu naks ja sitten nollata trippi ja ajotietokone ja ajaa pois. Varmasti suurin osa autoilijoista tekee niin.

Juuri tämän tyylistä vastausta odotinkin. Eli siis on järkevämpää Volkkarin puolelta pienentää auton tankkia, kuin auton omistajan lopettavan tankkaus itse, ilman sitä naksahdusta kuin tankki on täynnä.. Itse olen kyllä omaa autoani tankkannut muutamalla kympillä, ja saattaa olla että joskus automaatille tullessa viimeinen tankkaus on ollut 10 litraa. Joku on tosin silloin todennäköisesti vain hakenut Jerry-kanisterissa bensaa ruohonleikkuriin, mikään muu tuskin tuollaista toimintaa selittäisi..

En silti kyllä vielä aivan ymmärrä logiikkaasi, eli on turhan hankalaa/turhaa tankata vajaita tankillisia. Mutta sitten on järkevämpää käydä tankkaamassa esim. kerran viikossa siihen pienempään tankkiin se tankki täyteen, kuin kerran kahteen viikkoon se 60 litrainen täyteen?!?

Tietty jos tämä on sinun mielipiteesi, niin mikäs siinä.. Tulipahan tämäkin selväksi. Mutta tuo Pösö olisi itselle aika mukava ehdokas, tosin on siinä hilkulla tuleeko kilometrejä tarpeeksi vuodessa että veron jälkeen tulisi tarpeeksi suuri säästö..
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Hesarin mukaan Peugeot 308 diesel kulkee tankillisella 1200km. Herää kysymys, että miksi pienen auton toimintasäde pitää olla noin suuri? Eikö se ole huono asia, että turhaa painoa kulkee mukana koko ajan ajossa?
Joku puolet pienempi toimintasäde eli siis pienempi tankki olisi ihan paikallaan.

Päinvastaavaa ihmettelin kesällä Sisiliassa. Oli vuokra-Fiesta jollain pikkudisulla alla ja siinä oltiin posoteltu joku 300 km ja tankki näytti puoltaväliä. Kelasin, että onkohan tankissa reikä tai muuta foordeilua. Kävin huoltiksella ja iloinen mario lorotti tankkiin reilu kymmenen litraa polttoainetta ja taas oli mittarit täynnä. Samassa juuri tajusin, että miksikäs sitä turhaan polttoaineita kuljettelemaan ympäri maakuntia, kun sen reilu 600km tankillisella pääsee, niin sehän se riittää.

Hieno kosla kaiken kaikkiaan, rengaskin vaihtui munanvatkaintunkilla 10 minuutissa, jalassa valkoiset housut eivätkä edes liikantuneet. Ja ekaa kertaa tein koko hommaa. Parkkipaikkamme lähistöllä olleen auto servizion apinat vähän harjoittelivat uusasiakashankintaa.

Muijalle olen jotain pikkukotteroa miettinyt, ja koska kesällä oli jännittävät fiestakokemukset, niin se oli päällimäisenä mielessä, mutta tässä ketjussa hehkutettu uusi Fabia ajoi kyllä jo ajamatta edelle.

Tuulilasi.fi näyttää tasonsa ja ihmettelee tuohtuneena 7 Quattro-merkkistä autoa. RS- ja R-mallithan valmistaa quattro GmbH, joka on Audin tytäryhtiö. Nuo 7 autoa lienevät ostettu viime vuoden puolella verohuumassa (ennen nousua) ja jostain syystä rekisteröityneet tammikuun puolelle, mikä lie sinksaus myyjällä/maahantuojalla. Toisaalta AKE:n tilasto sanoo esim. tammikuulta: 7 kpl Merkki: Quattro, Malli: Audi A4, joten tiedä sitten. Itse kyllä uskon omaan teoriaani.

Olisi kiva noista diesel-tilastoista saada suosituimmat mallit. Paljon on noita edullisia malleja pienillä dieseleillä ja ne edulliset disut harvoin sisältävät hiukkassuodatinta. Vaikka CO2-päästöt ovatkin pieniä, niin pienhiukkasten suuri määrä - ja sen nopea kasvu - näkyy yleisessä ilmanlaadussa Helsingissä. Ja kun se disu on pihaan ostettu ja käyttövoimaverot maksettu, niin pitäähän sillä väkisinkin ajaa koko aika, jotta kilometrit tulevat halvemmiksi! Hiukkassuodattimilla varustetutuille disuille pitäisi antaa joku verohelpotus ja äkkiä. Ehkä siinä seuraavassa verotusvaiheessa sitten.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Itseäni on jo pitkään vituttanut yli-innokkuus autojen CO2-päästöistä. Vitutus suuntautuu ennenkaikkea kitinään kaupunkimaasturien päästöistä. Kaupunki intiaanit voisivat miettiä, ennen kuin tuhoavat ihmisten omaisuutta, että onko sillä loppupeleissä hirveästi merkitystä, jos nimimerkin 1900 touareg tuottaa jotain neljäsosan enemmän CO2-päästöjä, kuin normiauto. Todellisuudessa päästöihin vaikuttaa suurelta osin se, miten autoa käyttää. Jos 1900 ajaa Touaregillaa vuodessa 10 000 kilometriä ja vaikka bussilla kauppareissut ja työmatkat, tuottaa hän paljon vähemmän CO2-päästöjä, kuin hypridiautollaan 30 000 kilometriä kauppareissuja ja muita lyhyitä lenkkejä ajava ympäristötietoinen. Silti suuri saatanan ajaa maasturilla...
 

scholl

Jäsen
En silti kyllä vielä aivan ymmärrä logiikkaasi, eli on turhan hankalaa/turhaa tankata vajaita tankillisia. Mutta sitten on järkevämpää käydä tankkaamassa esim. kerran viikossa siihen pienempään tankkiin se tankki täyteen, kuin kerran kahteen viikkoon se 60 litrainen täyteen?!?

Ihminen toimii aina sen mukaan, mikä on yksinkertaisinta. Kun mittari näyttää siltä, että se alkaa olla suht vähissä, muttei välttämättä vielä punaisella alueelle niin autoilija kurvaa bensikselle. Jos tankki olisi pienempi niin kurvaisi useammin.

Paljon on noita edullisia malleja pienillä dieseleillä ja ne edulliset disut harvoin sisältävät hiukkassuodatinta. Vaikka CO2-päästöt ovatkin pieniä, niin pienhiukkasten suuri määrä - ja sen nopea kasvu - näkyy yleisessä ilmanlaadussa Helsingissä. Hiukkassuodattimilla varustetutuille disuille pitäisi antaa joku verohelpotus ja äkkiä. Ehkä siinä seuraavassa verotusvaiheessa sitten.

Ei vaan hiukkassuodatin pitäisi olla jokaisessa dieselissä pakollinen. Saksassa nostettiin muutama vuosi sitten hirveä haloo siitä, että joillain politikoilla ei ollut sellaista autossaan ja asia meni perille. Toki voisi olla niin, että tulisi korotettu autovero, jos ei ole hiukkassuodatinta, mutta mielestäni sen voisi säätää suoraan pakolliseksi. Ei ole nimittäin mitään syytä, minkä takia sellaista autossa ei olisi.

Jos 1900 ajaa Touaregillaa vuodessa 10 000 kilometriä ja vaikka bussilla kauppareissut ja työmatkat, tuottaa hän paljon vähemmän CO2-päästöjä, kuin hypridiautollaan 30 000 kilometriä kauppareissuja ja muita lyhyitä lenkkejä ajava ympäristötietoinen. Silti suuri saatanan ajaa maasturilla...

Kysymys on myös pitkälti siitä, että kiinnitetään huomiota siihen missä asuu. Nurmijärveläiset ja muut maalaisethan aiheuttavat ongelmia mattivanhasasenteellaan kun työmatkat ovat pitkiä. Jos taas asuu Helsingin keskustassa niin on aivan sama jos kuluttaa vähän enemmän kun ei aja pitkiä matkoja. Esim. itselläni menee varmasti kaupunkiliikenteessä lähemmäs 15l/100km vaikkei paukkupakkasia nyt ole ollutkaan, mutta toisaalta en ole ajanut kuin ehkä 11tkm viimeisen 20kk aikana, vaikka joka päivä ajankin, jos poistun ovesta ulos. Joka päivä en toki poistu. Ei ole tarvetta mennä Nurmijärvelle tai muualle kauas.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Nyt on sitten pikkupoikana herännyt haave täytetty. Nimittäin joskus aikanaan kun sain ensimmäisen Porsche 911 pikkuauton käteeni niin päätin, että tällainen pitää joskus olla.

Eilen haave täyttyi, kun 1991 vuosimallin Porsche 911 Carrera kakkosesta tuli tehtyä kaupat.

Kulutus ja Co2 päästöt ovat aivan yhdentekeviä asioita, :-)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös