Enpäs ole. Aika damn vakuuttavia lukemia - ja vääntöäkin tuntuu löytyvän aika mukavalla kierrosalueella. Kelpais mulle, paljon verotusarvo on?Oletko tutustunut tuohon Tuplaturboon...
Enpäs ole. Aika damn vakuuttavia lukemia - ja vääntöäkin tuntuu löytyvän aika mukavalla kierrosalueella. Kelpais mulle, paljon verotusarvo on?Oletko tutustunut tuohon Tuplaturboon...
Enpäs ole. Aika damn vakuuttavia lukemia - ja vääntöäkin tuntuu löytyvän aika mukavalla kierrosalueella. Kelpais mulle, paljon verotusarvo on?
Nyt on itsellä kokemuksia moisesta autosta. Viime viikolla se tuli ja ainakin toistaiseksi valinta tuntuu hyvältä.Pidemmän aikaa asiaa jo veivattiin edestakaisin ja nyt tänään oli parempi puoliskokin koeajamassa Seat Altea XL:n ja sellainen lähti tänään tilaukseen. Parilitrainen TDI DSG on tulossa. Hinta ja laatu toivottavasti kohdallaan.
Onko kenelläkään kokemuksia moisesta autosta?
Järkevyydestä en sano mitään, mutta Lancia Ypsilon olisi ainakin tyylikäs valinta.
Kaveri kertoi, että heillä oli nuorempana kännipäissään sellainen herttainen ajanviete, että valitsivat automerkin ja potkivat sivupeilit ko. kulkupeleistä päreiksi ohikulkiessaan. Enemmän kerännyt ilmeisesti voitti.Kaksi kertaa jo samalle autolle tehty ilkivaltaa. Silloin viime vapun tienoillahan 10 bemarille tehtiin ilkivaltaa. Yksi oli vain pari viikkoa vanha auto ja kaiken lisäksi suojassa pihalla aidan takana. Kaikki muut merkit jätettiin rauhaan.
Järkevyydestä en sano mitään, mutta Lancia Ypsilon olisi ainakin tyylikäs valinta.
Tehtiin kaupat vm. 2007 Skoda Fabia HB:stä.
Millä koneella?
Niinpä. Emäntä lähti tänään...
Jopa minunkin silmääni tämä facelift-malli on ihan nätin näköinen, vaikka Skoda onkin.
Jälkikasvua olisi tulossa lisää ja nykyisen Golf Variantin takapenkille ei taida kolmea lastenistuinta/koroketta saada mahdutettua. Nyt olisi siis hakusessa tilavampi auto kolmilapsiselle perheelle. Olen jonkin aikaa katsellut Citroen C4 Grand Picassoa. Olisi varmaankin tilaa ihan kiitettävästi ja bonuksena ylimääräiset istuimet. Onko kellään kokemuksia kyseisestä autosta tai voiko joku suositella jotain muuta automallia, joka olisi riittävän tilava ja suunnilleen samassa hintaluokassa?
Kahdella perheellisellä kaverillani oli kyseisenlainen vekotin ja molemmat vaihtoivat pois. Toisella oli diesel, joka ei suostunut pelaamaan talvella pätkääkään ja toisella bensavehje, jossa jatkuvasti omituisia sähkövikoja ja aina jotakin pientä rikki.
Ei näin pienellä otoksella toki koko merkkiä voi tuomita, mutta harvinaisen huonoa tuuria. Molemmat vieläpä ostivat kärryt uusina ja alle kahdessa vuodessa hankkiutuivat eroon.
Hesarin mukaan Peugeot 308 diesel kulkee tankillisella 1200km. Herää kysymys, että miksi pienen auton toimintasäde pitää olla noin suuri? Eikö se ole huono asia, että turhaa painoa kulkee mukana koko ajan ajossa?
Joku puolet pienempi toimintasäde eli siis pienempi tankki olisi ihan paikallaan.
HEI HEI HEI! Sormet pois....Perkele kulkisivat tuolla kylillä sitten samoin tyhjentelemässä vanhojen 240-Volvojen tai Datsunien...
Eihän sitä tankkia ole pakko jokaisella tankkauskerralla ole täyteen ottaa, vai?!?
Jos tuntuu että esimerkiksi se 50 litraa on liikaa, niin tankkaa vaikka puolitankillista.. Sitten olisi se huima 25 kg painoa pois ja sillä bensamäärällä mentäisiin 600 kilometriä.. Toki jollain ihmeen tavalla tuo tankin pienennys on varmaan erityisen fiksu ehdotus sinulta, tosin itse en ymmärrä miksi..
Niin nyt ei puhuta minusta, mutta en ole kuullut tai nähnyt itseni tai kenenkään perheenjäseneni koskaan tankkaavan vajaita tankillisia. Turhan hankalaa. Sehän on kuitenkin helpointa pitää pistooli tankissa sen ajan kun kuuluu naks ja sitten nollata trippi ja ajotietokone ja ajaa pois. Varmasti suurin osa autoilijoista tekee niin.
Hesarin mukaan Peugeot 308 diesel kulkee tankillisella 1200km. Herää kysymys, että miksi pienen auton toimintasäde pitää olla noin suuri? Eikö se ole huono asia, että turhaa painoa kulkee mukana koko ajan ajossa?
Joku puolet pienempi toimintasäde eli siis pienempi tankki olisi ihan paikallaan.
En silti kyllä vielä aivan ymmärrä logiikkaasi, eli on turhan hankalaa/turhaa tankata vajaita tankillisia. Mutta sitten on järkevämpää käydä tankkaamassa esim. kerran viikossa siihen pienempään tankkiin se tankki täyteen, kuin kerran kahteen viikkoon se 60 litrainen täyteen?!?
Paljon on noita edullisia malleja pienillä dieseleillä ja ne edulliset disut harvoin sisältävät hiukkassuodatinta. Vaikka CO2-päästöt ovatkin pieniä, niin pienhiukkasten suuri määrä - ja sen nopea kasvu - näkyy yleisessä ilmanlaadussa Helsingissä. Hiukkassuodattimilla varustetutuille disuille pitäisi antaa joku verohelpotus ja äkkiä. Ehkä siinä seuraavassa verotusvaiheessa sitten.
Jos 1900 ajaa Touaregillaa vuodessa 10 000 kilometriä ja vaikka bussilla kauppareissut ja työmatkat, tuottaa hän paljon vähemmän CO2-päästöjä, kuin hypridiautollaan 30 000 kilometriä kauppareissuja ja muita lyhyitä lenkkejä ajava ympäristötietoinen. Silti suuri saatanan ajaa maasturilla...