Mainos

Autoiluketju

  • 3 320 604
  • 19 022

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Volvo S60:ssa takaistuimella yhden matkan istuneena vahvistan että perheelliselle tuo auto ei passaa. Takatilat ovat ulkomittoihin nähden yllättävän pienet. V50:ssäkin tuli yksistä polttareista kotiuduttua ja se vasta pieni sitten olikin.

S60:ssä ne etujakkarat ovat jotenkin niin massiiviset, että vievät tilan varmaan takaa. En ole mittaillut, mutta näyttäisi ja tuntuisi siltä.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Hakusessa on siis tehokas, hieno, hyvin varusteltu ja halpa :D
Tossa ku nyt taas istuttiin mamman kaa alas niin tuli todettua että eihän meillä oo rahaa ostaa mitään 20k autoo. Eli budjetti olis n 12-13k
Tolla rahalla täytys sit löytää noi kriteerit täyttävä auto mahdollisimman pian... Volvoihin olen tosiaan tykästynyt joten toi C70 voisi tulla kyseeseen. Toisaalta myös Peugeot 406 coupe saattaisi kiinnostaa.. Auto tulee mulle ja emännälle eikä jälkikasvua ole joten auton koolla ei niin merkitystä.
Pistin yv:llä linkkivinkin erääseen BMW:n 318ti compactiin vuodelta 2002, joka osui autotalli.com -sivulla silmään.

E: Siellä tuntuu ilmoittajat olevan aika daijuja, kun esim. juuri Bemareissa isommallakin koneella olevat tungetaan 316 -haun alle, vaikka niille on suorakin haku siitä valikosta. Jos joku nyt yhtään ymmärtää mitä tarkoitan.
 
Viimeksi muokattu:

Lexa

Jäsen
Sellasta oilisin tiedustellu, että pystyykö 195 vanteille pistämään 205 kumit?
Kellään tietoa?

Tuumakoko on sama (15")


Ei tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Täytyy vain ottaa huomioon, että jos renkaan profiili pysyy samana, niin leveämmällä renkaalla korkeus kasvaa, jolloin rengas ei välttämättä mahdu pyörimään.

Lisäinfoa esim täältä: http://www.autosound.fi/rl/index.htm
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Sellasta oilisin tiedustellu, että pystyykö 195 vanteille pistämään 205 kumit?
Kellään tietoa?

Tuumakoko on sama (15")

Ööö eihän vanteille anneta mitään millileveyksiä? Vanteen leveys ilmoitetaan tuumissa.

Vastauksena kysymykseesi että todennäköisesti menee ihan hyvin, vanteen leveys on se määräävä tekijä jonka perusteella maksimi renkaan leveys katsotaan.

EDIT: lisäksi pitää tietysti huolehtia että leveys sopii myös ET-luvun puolesta mutta sen ei pitäisi olla ongelma noin pienellä muutoksella. Niin ja korkeus on myöskin huomioitava.
 

Jokke

Jäsen
Tuli sitten päivitettyä omakin käyttöauto. Tarttui tuollainen E91 330Da käteen. 2007 vm auto on kyseessä, eli sopivasti sisäänajettu.

Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa muutaman päivän ajelun perusteella. Sporttipenkit ja M-sport alusta tekevät autosta hyvän ajettavan.

Nimimerkki kesää odotellessa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.

Merkkikorjaamoilla, tai sitten ihan jossain nyrkkipajassa. Porvoon suunnalta voisin vihjasta paikkoja, mutta se ei auta varmaan tähän tilanteeseen... Silti epäilen että dieseli jäis päästöistä kiinni, tai saa kone olla aika loppu.
 

markkuh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Missä voi teettää dieselin päästöjen mittauksen ennen katastusta? Ei paljon kiinnosta lahjoittaa yhtään enempää rahaa niille puoskareille kuin on pakko. Pk seudulla, jos sillä on merkitystä.

katsastuksen yhteydessä tehty pakokaasutesti on ollut n 10€ luokkaa ja jos viet huoltoasemalle erikseen mitattavaksi, niin siitä saa pulittaa 20-30 ekee Näin ainaki täällä pohjoisessa, etelänmiehistä en tiiä
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Merkkikorjaamoilla, tai sitten ihan jossain nyrkkipajassa. Porvoon suunnalta voisin vihjasta paikkoja, mutta se ei auta varmaan tähän tilanteeseen... Silti epäilen että dieseli jäis päästöistä kiinni, tai saa kone olla aika loppu.

Joo ei siitä ole huolta (vaikka on revotettu) vituttaa vaan maksaa niille ns. ylimääräistä. Pitääpi kysellä korjaamoista mitä kustantaa.

Juu ja ihan Porvooseen asti ei viitsi lähteä.
 

Särki

Jäsen
Tuli sitten päivitettyä omakin käyttöauto. Tarttui tuollainen E91 330Da käteen. 2007 vm auto on kyseessä, eli sopivasti sisäänajettu.

Ihan mukavalta peliltä vaikuttaa muutaman päivän ajelun perusteella. Sporttipenkit ja M-sport alusta tekevät autosta hyvän ajettavan.

Nimimerkki kesää odotellessa.

Mikäs se sellainen käyttöauto on että kesää pitää odotella? No ei vaan, aika namun oot hankkinut...
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
katsastuksen yhteydessä tehty pakokaasutesti on ollut n 10€ luokkaa ja jos viet huoltoasemalle erikseen mitattavaksi, niin siitä saa pulittaa 20-30 ekee Näin ainaki täällä pohjoisessa, etelänmiehistä en tiiä

Ei tasan kukaan tee dieselin pakokaasutestiä kympillä, oli miten pohjoisessa tahansa. Miksi kukaan tekee pakokaasu testiä korjaamolla/huoltoasemalla jos se on katsastusasemalla monta kertaa halvempaa?

Täällä idässä taasen on vähän halvempaa teettää se korjaamolla, kuin katsastaessa. Kerran olen teettänyt korjaamolla, kun samalla oli tukivarsien vaihto, mutta muuten kyllä teetän katsastusasemalla. Siinä niin paljoa säästä, että erikseen viitsisi jossain käydä mittauttamassa.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Dieseleistä en tiedä mitään, mutta muistelenpa vain loppuvuoteen ajoittunutta autoni määräaikaishuoltoa ja sitä seurannutta katsastusta. Sopivasti juuri ennen katsastusta osuneeseen määräaikaishuoltoon mennessäni ilmoitin, että katsokaahan sitten että auto on huollon jälkeen saletissa katsastuskunnossa. Lupasivat, hyvä homma, toisaalta en epäillyt kyllä mitään vikaa löytyvänkään. Autoa hakiessani huollon speksit ja huoltoon sisältyvä pakokaasutesti annettiin Audi merkkisessä kirjekuoressa melko suolaisen laskun kera ja todettiin että kulkupeli on priimakunnossa. Viikko pari huollon jälkeen menin katsastukseen ja avasin kuoren hansikaslokerosta ottaakseni pakokaasutestin tiskille mukaan.... niin, testi oli varmaan ihan ok mutta ilman testaajan kuittausta, hienolla paperilla mutta ilman kuittausta. Tiskillä, ilman kuittausta paperi on turha, niinpä, täysi raha, täydet testit ja katsastus on kunnossa.

Omaa tyhmyyttä kun ei vaivaudu käymään papereita läpi liikkeessä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ei tasan kukaan tee dieselin pakokaasutestiä kympillä, oli miten pohjoisessa tahansa. Miksi kukaan tekee pakokaasu testiä korjaamolla/huoltoasemalla jos se on katsastusasemalla monta kertaa halvempaa?

Täällä idässä taasen on vähän halvempaa teettää se korjaamolla, kuin katsastaessa. Kerran olen teettänyt korjaamolla, kun samalla oli tukivarsien vaihto, mutta muuten kyllä teetän katsastusasemalla. Siinä niin paljoa säästä, että erikseen viitsisi jossain käydä mittauttamassa.

Pointti varmaan yleensä on se, että niissä autoissa missä säätäminen on mahdollista, niin korjaamolla se säätötyö yleensä sisältyy mittauksen hintaan. Jos päästöt eivät ole kunnossa niin katsastusasemalla ei paljoa säädellä, vaan tuloksenä on hylkäys ja uusintakatsastus. Eli tarkoittaa sitä, että lisäkustannuksia kuitenkin jonkun verran tulee, kun silloin sen katsastusasemalla tehdyn mittauksen lisäksi on edessä korjaamokäynti ja kai se uusintakatsastuskin siihen päälle vielä jotain maksaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiskillä, ilman kuittausta paperi on turha, niinpä, täysi raha, täydet testit ja katsastus on kunnossa.

Omaa tyhmyyttä kun ei vaivaudu käymään papereita läpi liikkeessä.

Minä ainakin marssisin takaisin huoltoliikkeeseen ja vaatisin rahojani takaisin, sillä eihän autollesi ole tehty sitä pakokaasutestiä kun paperissa ei kerran ole kuittausta ja näin ollen olet joutunut kaivamaan katsastuskonttorilla kuvetta pakokaasumittauksen vuoksi. Mikäli alkavat nikottelemaan, niin korotat hieman ääntä sille tasolle, että muut asiakkaat varmasti kuulevat.
 

Veijari

Jäsen
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.

Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?
 

häkkipää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.

Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?

Uusi Fabia vaikuttaa asialliselta peliltä. Tietääkseni voittanu jokaisen vertailun mihin osallistunut. Sisätilat ovat luokkansa parhaat; melkein jo Golf-luokan tasoa, eikä ajettavuuttakaan voi moittia. Kannattaa ihmeessä käydä koeajolla. Maksaa n20k€ uutena ja vieläpä melko hyvällä varustelulla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Miten on esim Skoda Fabian maine ja onko sisätilat em. automallien tasolla?

Pärjäsi hyvin TM:n talvitestissä, oli kolmas heti Volvon ja Audin jälkeen.

Skoda vaikuttaa nykyään hintatietoisen ostokselta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Yaris 1.5 T-Sport

Onko kukaan omistanu täällä Yaris T-sporttia? Sitä vanhempaa? C2 jatkuu edelleen vaihtoehtona, mutta tuo on alkanu kiinnostamaan aikalailla.
Lähinnä seuravaa kysyisin:
- Mitkä fiilikset autosta, noin yleisesti?
- Oliko huolia?
- Mitens meteli, onko paha?

En ole ehtiny mennä vielä kokeilemaan, voin itsekin sitten kommentoida tänne, mutta lähinnä noita käyttökokemuksia kaipaan.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Pitäisi alkaa katselemaan perheeseen ns. kakkosautoa emännän käyttöön. Emännän toivomus on, että olisi kokoluokkaa VW Golf / Audi A3, neljä-/viisiovisena ja käytettynä. Mitäs järkeviä vaihtoehtoja olisi olemassa? Hintaluokka max 20k€ paikkeilla.
A-kolmosta on tehty ihan viisiovisena sportbackinakin, joten se nyt olisi varmasti ihan asiallinen vaihtoehto. Sitten tietysti BMW 1- sarja menee samaan luokkaan ja Golf myös Plus -mallina, eli normigolfia vähän tilavampana ja korkeampana, jolloin näkeminen on varmasi tavallista parempaa. Vasta myyntiin tulleita Peugeotin "kolmesataakaseja" (TM testissä kuudes pisteillä 8,1) alkaa vaikkapa esittelyauotoina samaan kohta myös samaan hintaluokkaan, uutena menee jonnekin 22-25k€ paikkeille.
 

scholl

Jäsen
Eilen tuli Neloselta aamulla Start, jossa joku muija oli tuunannut auton tuloksena "Naisten auto". Oli kuulemma kysytty 10000 naiselta mielipiteitä, mitä siinä pitää olla. No lopputulos oli Suizan katumaasturi, missä oli pinkit penkit jne. Sinänsähän pieni 4wd voi olla hyvä keskustassa naisille, kun helppo pysäköidä vaikka olisi lumipenkkoja ja lyhyenä kätevä, mutta kaksi olennaista naisautoilun varustetta puuttui eli automaattivaihteisto ja peruutustutka. Hemmetin sukka se toimittaja kun ei kyseenalaistanut mitään.

Tosin ei varmaan mitään suuria markkinoita tuollaiselle autolle tule niin kauan kuin suorituskyky on luokkaa 0-100 15s ja huiput 160.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tosin ei varmaan mitään suuria markkinoita tuollaiselle autolle tule niin kauan kuin suorituskyky on luokkaa 0-100 15s ja huiput 160.

Juu, kyllä naisille pitäisi olla suorituskykyä puolet vähemmän. Etenkin jos/kun kyseessä on pelkkään kaupunki käyttöön tuleva auto.

Vai itsellesikö ajattelit?
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Tosin ei varmaan mitään suuria markkinoita tuollaiselle autolle tule niin kauan kuin suorituskyky on luokkaa 0-100 15s ja huiput 160.

Tuo nyt on tuon kaltaista autoa hankkivalle se pienin kriteeri autonvalinnassa. Ei naisia jotka tuollaisen ostaisivat kiinnosta kyllä ollenkaan kiihtyykö se nollasta sataan viidessä vai viidessätoista sekunnissa, saati että kulkeeko se 150 vai 250 kilometriä tunnissa.
 

huppumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Ottawa, Leeds Utd
Onko kukaan omistanu täällä Yaris T-sporttia? Sitä vanhempaa? C2 jatkuu edelleen vaihtoehtona, mutta tuo on alkanu kiinnostamaan aikalailla.
Lähinnä seuravaa kysyisin:
- Mitkä fiilikset autosta, noin yleisesti?
- Oliko huolia?
- Mitens meteli, onko paha?

En ole ehtiny mennä vielä kokeilemaan, voin itsekin sitten kommentoida tänne, mutta lähinnä noita käyttökokemuksia kaipaan.

Sopivan pirteä kaupunkiin,löytyy myös tarvittaessa tilaa,kestää ja ei ole ongelmia, jos on huolettu kunnolla. Ite luovuin just syssyllä 230tkm ajetusta -00 yarpasta.
Kyllähän sitä melua motarilla riittää, mutta ei se nyt mikään kauhea ole.


PS. Mulla olis tohon kompurasetti, jolla sais pikkusen lisätehoa ;)
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Pakko käyttää tilaisuutta hyväksi ja julistaa vuoden surkein auto-ohjelma. Palkinto annetaan ohjelmalle 5th Gear sillä edellytyksellä, että Nelonen lopettaa moisen sonnan heti ja välittömästi.

Insertissä sanotaan, jotta "kuumat uutuudet ja ihastuttavat..." Siis jaksot on kuvattu 2002 ja se mattakalju toimittaja mukahauskoine vertauksineen olisi pitänyt varustaa lähestymiekiellolla mihin hyvänsä televisioyhtiöön.

JIMiltä tulee ohjelma Kaarakaksikko, jossa ostetaan, rempataan ja myydään 80-luvun suosikkiautoja. Niissä on sentään nostalgia-arvoa, mutta viisi vuotta vanhojen autouutuuksien esitteleminen ei palvele ketään. Nytkin esiteltiin Mersun E-sarja uutukaisena ja jäätiin odottelemaan uutta Bemarin vitossarjalaista.

Auto-ohjelmat ovat äärimmäisen kiinnostavia, mutta 5th Gearin sisältö ja tyyli ovat sangen raivostuttavia. Tietysti, jos joku on menosa ostamaan viisi vuotta vanhaa mersua, saattaa ohjelmasta olla hyötyä kun saa kuulla, että autossa on nykyisin tyylikäs kojetaulu, jolla auton miellyttävyys lähestyy edellisen bemarin vitossarjan atmosfääriä.

Onneksi kanavilla pyörii ohjelmia, jotka oikeasti esittelevät autouutuuksia suurin piirtein oikea-aikaisesti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös