Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 608
  • 19 022

Aatos

Jäsen
Opel Corsa on yksi vaihtoehto, joskin taitaa olla pienempi kuin esim. 206.

OPC-versiossa se 190+ hp:tä ja vielä turbon ryydityksellä joten ei tarvitse huudattaa kuin eläintä. Max. vääntö 266nm muistaakseni jonka avulla kyykyttää TypeRiä sun muita aika hyvin.

Hinta hatusta vedettynä about 30K€

Hinta hatustasi oli oikeassa, ja nyt on päästy kokeilemaan ko. vehjettä. Saksan rekkareissa ollut vekotin oli tehtaan lastuttama (n.210 heppaa pyöriltä), ja oli kyllä hauska revitellä Kemoran radalla.

Alusta toimii, mutta kaikkeen tottuu eli olisi kaivannut vielä hieman tehoa lisää.
Toisinsanoen alusta olisi sulattanut suurempaakin tehoa.
Eli hyvinkin kelvon auton ovat rakentaneet, tosin kuitenkaan omia rahoja en noin pieneen autoon pistäisi kiinni.

Siviililiikenteessä (minulle) hyödytön auto.
Mutta silti helvetin hauska, enkä yhtään ihmettele, jos joku tuosta innostuu.

Enkä ole vakuuttunut kuitenkaan Hondan Type-R kyykyttämisestä, varsinkin kun nuo jotka radalla ajelevat ovat lastuttaneet oikein huolella koppejaan.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Onko joku ajanut jo uutta Mondeota?

Farmariversion pitäisi olla uuden Volvon V70:n kokoinen.

Hiljaisuus ja laadukkuus kiinnostavat, jos jollain on kokemuksia.

Olen ajanut kyseistä autoa, itseasiassa ensi viikolla vanhemmilleni tulee uusi Ford Mondeo 2.0 Wagon Ghia-varustelulla. Kyseisestä autosta ei ainakaan koeajolla löytynyt hirveästi moitittavaa, ainoa pieni miinus on tuon 2.0 koneen teho isoon farmariin. Tarvitsee nimittäin jonkin verran kierroksia lähteäkseen ns. "kunnolla". Eli tällä tarkoitan ripeitä kiihdytyksiä. Tuossa edellä oli paljon puhetta Mondeon sisätiloista, uudessa Mondeossa ne ovat mielestäni erinomaiset. Takapenkillä on helvetisti tilaa, vaikka kuljettaja vetäisi penkin aivan taka-asentoon mahtuu takapenkille hyvin isokin aikuinen. Lisäksi kuljettajan ympäristö on mielestäni hyvinkin viihtyisä, edessä on lisäksi ns. kaksipuoleinen ilmastointi ja takapenkeille on saatavissa istuinlämmitys. Kaikenkaikkiaan odotan itsekin suht innolla tuota uutta Mondeota, ns. vanhalla on tullut ajeltua nyt 3 vuotta ja mukavasti on mennyt.

Niin ja vielä tuosta hiljaisuudesta.. Omasta mielestäni Mondeo oli hyvinkin hiljainen, mutta kannattaa tietenkin käydä koeajamassa niin "kuulee" itse. Uudessa moottorissa Mondeota oli kehuttu juuri hiljaiseksi ja laadukkaaksi autoksi joten tuskin itsekkään hirveän väärässä olen.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, joten kysyn rohkeasti tietämättä onko joku jo tätä kysellyt.

Eli tarkoituksena olisi vaihtaa autoa Peugeotin 307:aan. Onko kellään kyseisestä autosta kokemuksia? Ulkonäöltään auto on mielestäni sellainen peruskivan näköinen eli kelpaa sen perusteella.

Mummollanihan kyseinen auto on, mutta en ole paljoa sillä ajelemaan päässyt eikä vanha ja raihnainen 60-vuotias mummoni muutenkaan paljoa autoista tiedä:)

Tutullani oli vm.2005, vaan ei ole enää. Vuoden aikana monta huoltoreissua.
Vesiletku poikki (tämä nyt on paskaa tsägää, jolla ei välttämättä merkin kanssa ole tekemistä), auto ei suostu käymään kylmänä kunnolla ja vilauttelee silloin tällöin vikakoodivaloa, sama homma välillä kosteilla keleillä. Keskuslukitus kiukutteli ja kerran purki akun ilman näkyvää syytä.


Muijalla oli 2003-vuosimallin 206, jossa vesiletkua ja keskuslukituksen temppuilua lukuunottamatta täsmälleen samat oireet.

307 kuuluu myös niihin malleihin, joka pudottaa arvoaan todella reippaasti. Hassuna yksityiskohtana vielä se, että Automaa tarjosi ko.yksilöstä paskinta hyvityshintaa vaihdossa kun vaihdon aika tuli.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Tutullani oli vm.2005, vaan ei ole enää. Vuoden aikana monta huoltoreissua.
Vesiletku poikki (tämä nyt on paskaa tsägää, jolla ei välttämättä merkin kanssa ole tekemistä), auto ei suostu käymään kylmänä kunnolla ja vilauttelee silloin tällöin vikakoodivaloa, sama homma välillä kosteilla keleillä. Keskuslukitus kiukutteli ja kerran purki akun ilman näkyvää syytä.


Muijalla oli 2003-vuosimallin 206, jossa vesiletkua ja keskuslukituksen temppuilua lukuunottamatta täsmälleen samat oireet.

307 kuuluu myös niihin malleihin, joka pudottaa arvoaan todella reippaasti. Hassuna yksityiskohtana vielä se, että Automaa tarjosi ko.yksilöstä paskinta hyvityshintaa vaihdossa kun vaihdon aika tuli.


Kiitoksia tiedosta, luin vaan hieman liian myöhään viestisi, sillä tuossahan tuo 307 pihalla seisoo. Eilen käytiin hakemassa. Täytyy nyt toivoa ettei noita mainitsemiasi vikoja ilmaannu, vaan edessä on monta kilometriä huoletonta autoilua. Onneksi sentään tuttu on biliassa huoltopäällikkönä, niin voi se sitten huoltaa halpaan hintaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hardtop

Olen tässä miettinyt autokantani päivittämistä tuoreempaan mutta olen kovasti mieltynyt nykyisen autoni (MB W124 coupe) hardtop-korimalliin (ei B-pilaria, kehyksettömät sivulasit). Kun olen tässä katsellut autoja niin olen havainnut tuon hienon korimallin olevan kuolemassa sukupuuttoon. Näyttäisi siltä että ainoastaan Mersun CL ja uusin CLK on enää HT-korisia, mutta nekin pompsahtaa molemmat aika reippaasti meikäläisen budjetista ulos. Jenkithän noita HT-koreja jossain vaiheessa suosivat mutta ovat tainneet hekin lopettaa niiden valmistamisen. Onko kenelläkään havaintoja muista kuin em. HT-korisista autoista?
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
. Onko kenelläkään havaintoja muista kuin em. HT-korisista autoista?


Miten olisi BMW:n E31 korimallin 840 tai 850 mallit? Olisivat hinnaltaan ainakin halvempia kuin esim. CL:ät ja on ainakin minun silmääni todella hyvän näköinen auto.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten olisi BMW:n E31 korimallin 840 tai 850 mallit? Olisivat hinnaltaan ainakin halvempia kuin esim. CL:ät ja on ainakin minun silmääni todella hyvän näköinen auto.

On kyllä todella komea auto, mutta tarkoituksenani olisi siis hankkia ihan ympärivuotinen käyttöauto kuten tämä nykyinen Mersuni on. Nuo Bemut taitaa olla V8 ja V12 -koneisia joten ei ihan halpaa lystiä. Kun ennenhän noita HT-koreja oli ihan "tavallisissakin autoissa", nyt vaikuttaa että kaikki on jotain überkalliita erikoisautoja.

Kerrotko, mitä HT kori tarkoittaa? Nimestä tulee mieleen hardtop.

Hardtop juuri, ja tarkoitin nimenomaan tätä "pilarless hardtop" -koria. Eli autossa ei siis ole ollenkaan B-pilaria ja sivulaseissa ei ole kehyksiä. Kesällä varsin mukava korimalli kun laskee kaikki sivulasit alas ja avaa vielä kattoluukun, sen lähemmäs avoautoilua ei umpikorisella autolla enää pääse. Ja jotenkin minusta HT-autoissa se kattolinja on aika tyylikkään näköinen.
 

scholl

Jäsen
Miten olisi esim. E46 cabrio kovalla katolla. Pidä vaikka aina se kova katto päällä, jos ei full avoautoa halua, mutta tosiaan pilaria ei ole. Kattoluukku voi toki muodostautua ongelmalliseksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten olisi esim. E46 cabrio kovalla katolla. Pidä vaikka aina se kova katto päällä, jos ei full avoautoa halua, mutta tosiaan pilaria ei ole. Kattoluukku voi toki muodostautua ongelmalliseksi.

Tuollainen "kovakattocabrio" on kyllä yksi vaihtoehto, esim. SLK-Mersua olen vähän "sillä silmällä" katsellut. Mitenkähän nuo soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, onko kenelläkään kokemusta? Kun kuitenkin asustelen täällä "susirajalla" jossa on vielä ihan oikeita talviakin.
 

scholl

Jäsen
Tuollainen "kovakattocabrio" on kyllä yksi vaihtoehto, esim. SLK-Mersua olen vähän "sillä silmällä" katsellut. Mitenkähän nuo soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, onko kenelläkään kokemusta? Kun kuitenkin asustelen täällä "susirajalla" jossa on vielä ihan oikeita talviakin.

Itselläni on pari vuotta ollut nollavitonen rättikatto Sebring, joka on ympärivuotisessa ajossa ja vaikka olisi kunnon talviakin niin se kunnon talvi ei ole ongelma, vaan se, että jos pyörii koko ajan plussan ja kovan pakkasen välillä niin katto saattaa jäätyä ja mukulakivillä ajettaessa kuuluu inhottavaa ääntä. Silloin voi haluta viedä parkkihalliin vähän sulamaan. Samoin parilla frendillä on E46 rätillä, eivätkä ole hommanneet kovaa kattoa ollenkaan. Yhdellä frendillä on edellisen korin CLK rätillä ympärivuotisessa ajossa. Samoin tiedän sellaisia, jotka ajavat A4 Cabriolla koko vuoden. Nykyajan avoautoilla pärjää aivan hyvin. Ja sitten jos hankit kovalla katolla niin sitä suuremmalla syyllä se on täysin huoleton juttu talvella.

Enemmän talvella vaikuttaa se, että voi olla vaikea saada autoa pysäköityä, jos lumia ei ajeta katujen varsilta pois. Silloin olenkin saattanut ajaa enemmän toisella autollani tai jollain muulla perheen autolla, koska isoa autoa missä ei ole paljon maavaraa ei jaksa runtata väkisin jonkun vallin yli pikkuväliin, mutta koska tallia ei ole niin tuokin on ollut silti pääasiassa ulkona ja hyvin talvehtinut. Katto ei sinänsä ole ongelma.
 

Ilmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuollainen "kovakattocabrio" on kyllä yksi vaihtoehto, esim. SLK-Mersua olen vähän "sillä silmällä" katsellut. Mitenkähän nuo soveltuu ympärivuotiseen käyttöön, onko kenelläkään kokemusta? Kun kuitenkin asustelen täällä "susirajalla" jossa on vielä ihan oikeita talviakin.

Itselläni on nyt ollut -99 SLK pari vuotta ja talvella ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Itseasiassa se on makea ajettava talvella, koska painojakauma kuskin kanssa on aika 50-50. Ja lämpöä riittää, koska SLK:ssa on sama lämppäri kuin C-sarjalaisissa ja ilmatila huomattavasti pienempi.

SLK:ni on muuten myynnissä, joten jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä vaikka yv:llä
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Mauri Pekkarisella on taas välähtänyt:

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/07/543380

Ilmeisesti vero olisi siis sitä kovempi mitä lähempänä isoja kaupunkeja autolla ajaisi.

Ottaisikohan tuo järjestelmä huomioon myös sen, mihin kellonaikaan ne kilometrit on ajettu? Jos ajaa yöllä sellaiseen aikaan, että joukkoliikennettä ei ole, eikö pitäisi päästä pienemmällä verolla? ;).
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Aluepolitiikkaa taas. Pekkarinen on taitava epeli mitä tulee rahojen kuppaamiseen pk-seudulta landelle.

Näin juuri, tällä esityksellä varmistetaan taas landejen äänet seuraavissa vaaleissa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mauri Pekkarisella on taas välähtänyt...

Näitä poliitikkojen aivopieruja taas... Mitenköhän Maukka meinaa hoitaa paikannusjärjestelmien hankintakustannukset?;-)

Muutenkin vituttaa aika raskaasti tämä "autovero"-keskustelu jota kuulee nyt lähes joka tuutista => jengi ei uskalla hankkia uutta autoa koska "autovero" on muuttumassa päästömääräiseksi ja kuitenkin ensivaiheessa keskustellaan vain AJONEUVO-verosta eli kansanomaisemmin sanottuna vuosittaisesta käyttömaksusta...
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Mauri Pekkarisella on taas välähtänyt:


Joo-o, isoveli valvoo, tuollainen ei oikeasti ole mahdollista, jonkun lakipykälän luulisi estävän moisen tarkkailun
Tämä käyttömaksu keskustelu alkaa menemään jo farssin puolelle, valtiolla ei ole oikeasti halua vähentää hiilidioksidipäästöjä vaan lisätä verotuloja. Jos oikeaa tahtoa asian eteen olisi niin autoveroa tulisi rukata siihen suuntaan että vähäpäästöisen auton hankkiminen olisi halvempaa, mutta jos/kun tällaisia alkaisi olemaan paljon, polttoaine- ja autoverokertymä pienenisi, ja sitten polttoaineveroa tai muita veroja taas nostettaisiin. Taas jos käyttömaksu sisällytettäisiin polttoaineen jo valmiiksi korkeaan hintaan, kulutus putoaisi ja taas verokertymä pienenisi ja taas veroja nostettaisiin. Mielenkiintoinen kuvio, jossa joka tapauksessa loppuviimeksi oman auton käyttäjää monotetaan oikein huolella poijuun, taas kerran, väliaikainen käyttömaksu, my ass..
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Järkevä idea, jonka toteutus on vaikeaa/mahdotonta. Kyllähän kaupunkiautoilua on syytä verottaa enemmän. Mitä järkeä ajella omalla autolla, kun julkista liikennettäkin on tarpeeksi? Varsinkin nämä city-maasturit ovat aivan käsittämättömiä ajoneuvoja. No näkeehän sitä korkeammalta paremmin...

Toinen hyvä idea on tämä päästövero. Ideana hyvä, mutta ei tasapuolinen. Minkä takia vanhoja autoja tarvii verottaa kovemmin? Jos ei tarvitse ajoneuvoa, kun siirtymiseen paikasta A- B:hen niin tässä ei kummoistakaan tila-autoa tarvita eli noin 200€ arvoinen corolla hoitaa hommansa.

Hiukan asiansivusta. Onko kellään kokemusta Toyota Yariksesta tai Hyuandai Getzistä tai vastaavasta pikkudieselistä? On tullut nyt tänä vuonna nykyisen auton mittariin 41 000km, niin tuollainen mökkiöljy-auto on alkanut kiinnostamaan.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Toinen hyvä idea on tämä päästövero. Ideana hyvä, mutta ei tasapuolinen. Minkä takia vanhoja autoja tarvii verottaa kovemmin? Jos ei tarvitse ajoneuvoa, kun siirtymiseen paikasta A- B:hen niin tässä ei kummoistakaan tila-autoa tarvita eli noin 200€ arvoinen corolla hoitaa hommansa.

Hiukan asiansivusta. Onko kellään kokemusta Toyota Yariksesta tai Hyuandai Getzistä tai vastaavasta pikkudieselistä? On tullut nyt tänä vuonna nykyisen auton mittariin 41 000km, niin tuollainen mökkiöljy-auto on alkanut kiinnostamaan.

Nuo mainitsemasi Toitsu ja Hyundai saastuttavat ja kuluttavat vähemmän kuin mainitsemasi parinhuntin tojotanromu.
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nuo mainitsemasi Toitsu ja Hyundai saastuttavat ja kuluttavat vähemmän kuin mainitsemasi parinhuntin tojotanromu.

Kysymys olikin siitä,että jos autoa tarvitsee niin parin sadan euron "romulla" pärjää. Näitä parin sadan euron "romuja" kuitenkin ostaa 10 000€ moneksi vuodeksi.

Tarkoituksena ei ole kuitenkaan ajella näillä romuilla vaan mahdollisimman halvalla pitäisi päästä liikkumaan eli jalat, jalat, jalat!!
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Järkevä idea, jonka toteutus on vaikeaa/mahdotonta. Kyllähän kaupunkiautoilua on syytä verottaa enemmän. Mitä järkeä ajella omalla autolla, kun julkista liikennettäkin on tarpeeksi?

Espoolaiset pitää sitten vapauttaa tästä verosta mikäli ajot keskittyvät suurimmalta osin kaupungin sisälle. Täällä tuo julkinen poikittaisliikenne on tunnetusti melko surkea. Kyllähän sitä löytyy mutta mahdotonta sillä on minnekään muualle kuin tapiolaan päästä.
 

Nickerson#50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mulla olis kysyttävää automaattivaihteista kun löysin muuten aika hyvän auton, mutta ainoana vikana (?) on se että se on automaattivaihteinen. Sitä oli hyvä ajaa, hinta/laatusuhde kohdallaan yms.

Ovatko automaattivaihteisten autojen vaihdelaatikot helposti rikki meneviä? Korjaus maksaa kuulemma älyttömästi... Pelottaa vaan kun auto on aika vanha, mutta kiinnostaisi kyllä aika paljon ostaa.

Muita kokemuksia automaattia vastaan ja puolesta?

edit. Joo siis auto olis Nissan 200SX.
 
Viimeksi muokattu:

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Mulla olis kysyttävää automaattivaihteista kun löysin muuten aika hyvän auton, mutta ainoana vikana (?) on se että se on automaattivaihteinen. Sitä oli hyvä ajaa, hinta/laatusuhde kohdallaan yms.

Ovatko automaattivaihteisten autojen vaihdelaatikot helposti rikki meneviä? Korjaus maksaa kuulemma älyttömästi... Pelottaa vaan kun auto on aika vanha, mutta kiinnostaisi kyllä aika paljon ostaa.

Muita kokemuksia automaattia vastaan ja puolesta?

Arkiautoon en enää huoli manuaalia. Tehohävikkiä automaatti aiheuttaa mutta ajomukavuus vie voiton. Ei automaatti sen vikaherkempi ole mitä manuaali, öljyjä on vaan hyvä muistaa välillä kurkata, vajailla öljyillä ajaessa se kyllä hajoaa ja nopeastikin. Korjauksen hinnasta en osaa tarkkaan sanoa mutta selventävä tieto olisi että mikä auto on kyseessä, noin nyrkkisääntönä voisi pitää että amerikkalaiset (ja Opel, käyttää kevennettyä versiota jenkkien laatikoista) on halvempia korjattavia kuin muut.
Ihmisellä on kaksi jalkaa, miksi jossain autoissa on kolme poljinta? :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös