Autoiluketju

  • 3 316 038
  • 19 011

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Itsellä on saman mallinen 2.0 GTI. Ihan näppärä peli, yllättävänkin tilava. Ja toi VR6 on kyllä hätänen peli. Niissä on vaan ollu kansiongelmia ja jakoketjun vaihto on törkeän kallis ja hankala homma. Ja tosiaan, toi kolmoskoppanen Golf on vaan kyllä pyöristetty kakkoskoppa. Kun itellä on molemmat III ja IV niin ero on ku yöllä ja päivällä. Kyl nelonen on niiiin paljon uudenaikasempi. Nimenomaan ajossa, siis hallintalaitteet/hiljasuus ym. Mut kyllä toi on vakaa ajettava ja tosiaan vankan oloinen, kaukana esim. jostain Civicistä. Kestää kovaakin ajoa (lue: rataa). Ohjaustunto on hemmetin hyvä.

Kansiongelmista olen itsekin kuullut ja harvassa on sellaiset autot jossa kansi ei jossain vaiheessa paukahda. Jakoketjun remontin hinnasta mulla ei ole mitään hajua kuinka kallis homma se on?

PS: Millä tavalla VR6 on hätänen peli?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
PS: Millä tavalla VR6 on hätänen peli?

Tarkoittanee sitä että liikuskelee aika ripeästi, itse en ole ajanut mutta siskon mies oli tuollaisella ajanut ja sanoi että voimaa on kyllä pirusti tuon kokoiseen autoon.
 

Jarzki

Jäsen
Eilen ensimmäistä kertaa eläessäni jouduin vesiliirtoon, mutta onneksi se jäi vain lyhyeksi, ehkä sekunnin mittaiseksi. Katsoin jo, että onpas tuossa vettä urissa, joten ajellaanpa sitten hieman niiden ulkopuolella, mutta niin vaan perkele lähti auto hetkeksi irti tiestä. Vauhtia oli n. 110km/h. Lähdin ohittamaan moottoritiellä edessä madellutta autoa, vaikka tuollaisella kelillä ei kannatakaan ohittelemaan lähteä. Vaikka vettä nyt ei hirveän paljon tiellä ollutkaan, uria lukuun ottamatta, niin ehkä sitä olisi vielä hetken voinut miettiä ohittamisen järkevyyttä. Huomasi kokemattomuuden vielä liikenteessä, vaikka kilometrejä on vajaassa vuodessa tullut ehkä hieman reilut 10 000. Noh, nyt ollaan jälleen yhtä asiaa viisaampana, onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut!

Sydän hakkasi episodin jälkeen melkoisen kovaa ja hyvän säikähdyksen(ja opetuksen) ainakin aiheutti!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ihan näppärä peli, yllättävänkin tilava.

GTI ja VR6 Golfit ovat todella mukavia autoja, mutta yllättävänkään tilaviksi niitä ei kyllä voi millään sanoa. Kahden hengen auto normi hutlaarilla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Onko joku ajanut jo uutta Mondeota?

Farmariversion pitäisi olla uuden Volvon V70:n kokoinen.

Hiljaisuus ja laadukkuus kiinnostavat, jos jollain on kokemuksia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rodion:
uusi Mondeo on itseasiassa Volvon kasikymppisen kokoinen. V70 pituus on 471cm, kasikymppisen 485 cm ja Mondeo farkkuna 483 cm (neliovisena 484 cm). Mondeo on levein: V70 on 180.4 cm, V80 on 186 cm ja uusi Mondeo on (ilman peilejä mitattuna) 188.6 cm. Ja joku täällä sanoi, että uuden Mondeon alkaen hinta 28000 euroa pitäisi olla 24000, jep.

Mitä ajettavuuteen tulee - käy kokeilemassa. Saattaa käsityksesi Mondeosta muuttua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
mikse kirjoitti:
GTI ja VR6 Golfit ovat todella mukavia autoja, mutta yllättävänkään tilaviksi niitä ei kyllä voi millään sanoa. Kahden hengen auto normi hutlaarilla.

Vertauspohjana olikin tuo IV malli, eli -98 eteenpäin, jossa on vähemmän tilaa, vaikka autoilla on tapana kasvaa vanhetessa. Tottakai niitä on tilavampia autoja, mut Golf luokassa ainakin jalkatilat ovat parempaa keskiluokkaa.

Freddie Freeloader kirjoitti:
Miksi jakoketjun vaihdon hinnasta pitäisi olla huolissaan? Sen pitäisi kestää jotakuinkin moottorin iän, jos ei huono tuuri satu kohdalle.

Vai onko kyse jakohihnan vaihdosta?.

Niin, kyse on ketjusta. No voihan sitä ajatella että ketju on ikuinen, mut järkikin sanoo että ei se ikuisuuksia kestä ja tästä on niitä ongelmia syntynyt. No täällä paikallinen paja tekee sitä hommaa useamman tunnin. Kone ilmaan ja ite ketjunkin irrotus ja uuden tilalle laitto on vaan niin hankala. Siitä voi päätellä paljonko semmonen tulee maksamaan. Mut kyse on tosiaan vanhemmista. Mutta monihan ostaa noita 92-93 vuoden VR6:sia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Rodion:
. Ja joku täällä sanoi, että uuden Mondeon alkaen hinta 28000 euroa pitäisi olla 24000, jep.

Mitä ajettavuuteen tulee - käy kokeilemassa. Saattaa käsityksesi Mondeosta muuttua.

Minähän se olin, joka hinnasta kitisi. Mielestäni 1.6 koneellinen nuhapiippu on liian kallis(nostetaan hieman alkaen hintaa eli 25000). 2-litrasissa on hinta kohdillaan. Yrityskäytössä varmaankin Mondeo tulee olemaan kova sana, koska on pirun edustavan näköinen ja tilava.
Ajettavuus on todella hyvä. Siitä vaan Rodion koklaamaan ja ihastut varmasti.

Lisäys: Hyvä vaihtoehto on Mazda6 Active mallisto. Varustetaso on enemmän kuin kohdillaan ja laatu on Mazdan suuri valtti.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiloissa taitaa jäädä Mondeosta jälkeen aika lailla(?)

Enpä usko, että Mazda jää sisätiloissa mitenkään selvästi Mondeon taakse.
6-sarja on nimenomaan profiloitunut luokassaan kohtuullisen tilavaksi malliksi.

Itse en ole Mondeon sisätiloja kuitenkaan vielä nähnyt, joten sikäli paha mennä sanomaan. Mutta tosiaan vaikea uskoa, että niissä kovin isoa eroa olisi.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
ZOOM meni ja vaihtoi sitten 1½-vuotta vanhan Audi A4 1.8T:n uuteen Seat Leon 2.0TDI FR:än.Pitkälti käyttökustannuksiin perustuvin syin (työmatka-ajoa päivässä 130km).

Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.
Se mikä jälkikäteen harmittaa on, etten ottanut autoon DSG vaihteistoa...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No jäähän se, mutta ei nyt mitenkään paljon. Noista tiloista. Minulle on se ja sama, että minkä kokoinen on takapenkin tilat, koska en siellä itse istu. Kyllä tuon kokoisiin autoihin ne penskat ja satunnaismatkustajat mahtuu ihan hyvin. Mikäli jollekkin kaverille ei kelpaa takapenkki tai marisee sen ahtautta, niin menköön vaikka taksilla. Ei se mua kiinnosta. Omassa farkussa on ollut aikuisia takapenkillä reilun kolmen vuoden aikana,ehkä 6-7 kertaa, eli sen takia en autoa osta.
Etutilat Mazda6 vs. Mondeo: eiköhän molempiin mahdu normaaliihmiset. Mondeosta lyhyellä ihmisellä saattaa olla vaikeuksia nähdä. Takahutlariin mahtuu molemmissa riittävästi tavaraa. Yleensä kun joku valittaa takahutlarin koosta vaikka farmareissa, niin kysymys on monesti huonosta pakkaustavasta.

Kyllä Mondeo on isompi, mutta onko merkittävästi tai oleellisilta kohdilta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.
Se mikä jälkikäteen harmittaa on, etten ottanut autoon DSG vaihteistoa...

DSG vaihteisto olisi varmaankin viimeistellyt lopullisesti autosi suorituskyvyn... Hinta taisi olla aika kohdallaan tuolla vaihteistolla
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.

Eli tuohon todeten, niin miten olisi Rodionille Octavia RS TDI? Sama 170hv kone, kulutus todella pieni ja RS herkut, kuten Xenonit, webasto, Puol nahka sportpenkit, 17" alut ym.ym.

0-100km/h 8,6sek , yhdistetty kulutus 5.8 (tosin tehtaan ilmoittama)

V70 485 ja kaadetuilla penkeillä 1641.
Ocu 580 ja kaadetuilla penkeillä 1620.

Ja tosiaan, hinta on erittäin kilpailukykyinen.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Etutilat Mazda6 vs. Mondeo: eiköhän molempiin mahdu normaaliihmiset. Mondeosta lyhyellä ihmisellä saattaa olla vaikeuksia nähdä. .

Kyllä Mondeo on isompi, mutta onko merkittävästi tai oleellisilta kohdilta?

Sivullekirjoittaneelle on erittäin oleellista, koska en kai sitten ole "normaali-ihminen".

Esim. Volvon V40 on liian ahdas minulle. Ja tuntuu olevan aika lähellä V40 mittoja tuo Matukkasex.

V70 alkaa olla hyvät etutilat minulle, ja jos Mondeo on tuota kokoluokkaa ellei jopa isompi, niin se on mielestäni erittäin hyvä asia.

Mazda6 vaikuttaa tosiaan aika pieneltä. Joskus olen istunutkin eikä tarvinnut ajaa, kun jo tiesi että ahdas on.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Prkl, nyt paloi naama noihin automerkkien sivuihin. Nyt viimeisten viestien innoittamana pyörinyt Seatin, Fordin ja Skodan sivuilla. Tyntäisivät saatana virtuaaliesittelynsä ja flash-kikkailunsa jonnekkin syvälle. On se nyt helvetti, ettei autoista saada edes kunnon kuvia aikaiseksi. Vittu Leonistakin ehkä kymmenen kuvaa ja niistäkin puolet jostain sähköikkunan napeista, pakoputkista ja muista "oleellisista". Mondeon virtuaaliesittely laittoi "käytettävyydessään" meikäläisen täysin sanattomaksi. Ketä noi palvelee?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Esim. Volvon V40 on liian ahdas minulle. Ja tuntuu olevan aika lähellä V40 mittoja tuo Matukkasex.

V40:n tuotantohan on jo loppunut. Tiloiltaan se ei kyllä pärjää edes Corollalle. Se ei läpäissyt testiäni, jossa säädetään etupenkki itselle(188 cm) sopivaksi ja kokeillaan istua taakse. Ei mahdu millään.

Sattuneesta syystä koeajelin useammankin auton viime kesänä ja M6 oli takatiloitaan ihan kilpailukykyinen. Jälkeen jäivät mm Peugeotin 407 SW ja Honda Accord. Lapsillekin oli riittävästi tilaa.
Jokseenkin samankokoiselta vaikutti kuin tuo edellisen korin Mondeo.
Tätä uutta Fordia en ole vielä nähnyt kuin liikenteessä.

Minusta V40 ja M6 eivät kyllä paini samassa luokassa muuten kuin hinnan osalta. Enkä usko, että uusi V50 olisi niin paljon tilavampi, että se olisi hintansa kokoinen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulla on firman autona Mazda 6 farmari 2,0 TDI. Olen itsekin 188 cm pitkä - takanaistujilla ei ole ollut valittamista tilojen suhteen. MUTTA tavaratila farkussa on yllättävän pieni, johtuu pitkälti takaoven kaarevasta muotoilusta. Toki jos voi kasata tavaraa kattoon saakka niin meille on hyvin riittänyt (3 ihmistä ja kissa.)
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Mazda6:n mielikuva on päässäni sama kuin 316 BMW:n 80-luvun lopulla...

Täytynee tuo Monde koestaa lähiaikoina. Eniten kiinnostaa alustan toimivuus ja meluttomuus. Ja tietenkin kuljettajan tilat.

Edelleen sitä E60 BMW 530d:tä pidän "mittatikkuna"...
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
En jaksanut kahlata koko ketjua läpi, joten kysyn rohkeasti tietämättä onko joku jo tätä kysellyt.

Eli tarkoituksena olisi vaihtaa autoa Peugeotin 307:aan. Onko kellään kyseisestä autosta kokemuksia? Ulkonäöltään auto on mielestäni sellainen peruskivan näköinen eli kelpaa sen perusteella.

Mummollanihan kyseinen auto on, mutta en ole paljoa sillä ajelemaan päässyt eikä vanha ja raihnainen 60-vuotias mummoni muutenkaan paljoa autoista tiedä:)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Eli tarkoituksena olisi vaihtaa autoa Peugeotin 307:aan. Onko kellään kyseisestä autosta kokemuksia? Ulkonäöltään auto on mielestäni sellainen peruskivan näköinen eli kelpaa sen perusteella.
:)

Faijalla on 307 SW, eli farkku lasilatolla. Siinä on automaattilaatikko ja 1.6 kone ja ihme kyllä ne sopivat varsin hyvin toisilleen. Autohan on hyvä ajettava, mutta itse en kyseistä vehjettä ostaisi, koska penkit onvat perseestä. Oma selkäni ei kestä yli vartin ajoa ja siinä vaiheessa alkaa ristiselkä tykkäämään kyttyrää. Muuten auto on varsin laadukkaan tuntuinen, mutta muutaman kerran on lämpöjen varoitusvalo pärähtänyt päälle ja silloinhan on mentävä huoltoon. Mitään vikaa ei ole havaittu ja kyseessä on kai yleinenkin kummitusvika. Saahan tuon vian ajaksi ilmaisen auton (hertz?), joten ei siinä juurikaan häviä(siis takuun alaisessa kiesissä). Viimeksi olin ottamassa autoa viikonlopuksi lainaan, koska emännällä oli myös menoja ja silloin pärähti valo palamaan. No soitin Peugeot assistanttiin ja sanoin, että automaattilaatikkoinen ja farkku pitää olla, jolloin varmuudella putoaa alle V70 Palme. Muuten sieltä olisi tullut joku saatanan rellun pienin malli.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tiloissa taitaa jäädä Mondeosta jälkeen aika lailla(?)

Juu ei... ajan kutosella ja voinen kommentoida kokemuksen syvällä rintaäänellä...

Olen aika "keskiverto" kooltani (183cm / 90 kg) ja ainakin meikäläisen perustestin kutvonen kyykytti mennen / tullen => testi menee näin:

- ensin kuljettajan paikalle ja oikein lokoisa ajoasento

- sitten rohkeasti penkiltä pystyyn ja takapenkille kuskin penkin taakse istumaan

Ei tehnyt heikkoakaan istua myös takapenkillä "lokoisasti"... Systerin mies on melkein "kaksmeetrinen" ja hänenkin taakseen kutosessa mahduin.

Farkun tavaratila ei ole mikään valtava johtuen varmaankin tuosta sporttisesta lookista, mutta siedän mielummin hiukan pienempää kuutiotilavuutta kuin Vectra- tai Accord-farkun karmean näköistä / muotoista perävärkkiä! Mondeo kyykyttänee kutosen vain tuossa tavaratilan kuutiotilavuudessa, mutta tuskin kovin paljoa lattiapinta-alassa? Vaikee sanoo... Kutosen ns.karakuri-systeemi on myös kohtuu briliantti; tavaratilan sivuilla on kahvat, joista kääntämällä takapenkit kaatuvat kurottelematta / takapenkillä konttailematta. Takapenkin istuiosa painuu samalla alaspäin joten selkänojat kaatuvat samalle tasolle kuin tavaratilan lattia => naks & naks ja käytössä periaatteessa paku;-)

Tällä palstalla verrattiin kutosta V40:seen, mutta omalla perstuntumalla Mazdoista lähimpänä S/V40:stä sisätiloiltaan on M3;-)

Ihka uusi Mazda6 odottelee kuulemma ens vuodenvaihteessa; täytyy odotella...
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No soitin Peugeot assistanttiin ja sanoin, että automaattilaatikkoinen ja farkku pitää olla, jolloin varmuudella putoaa alle V70 Palme.
Ei tipahda. 307 SW:n ja V70:n välillä on niin paljon vaihtoehtoja, että aika hyvä tuuri pitää olla, jos isommalla otannalla aina paukahtaa sijuriksi V70. Lisäksi varsinkin pienemmillä paikkakunnilla vuokraamoilla saattaa isoa kalusto sen verran vähän, ettei siedettävällä toimitusajalla yksinkertaisesti saada juuri vastaavaa kaaraa, vaan tuon 307 SW:n sijuriksi saattaisi joutua hyväksymään esim. saman kokoluokan farkun. Mutta se kai ei ole kynnyskysymys, jos oikeasti autoa tarvitsee. Toki periaate noissa tiepalvelutilanteissa on se, että vastaavaa tyrkätään kehiin tai sitten liikutaan kokoluokissa ylöspäin, ellei asiakas jostain syystä halua pienempää biiliä alleen.

t. nimim. "Aikoinaan autovuokraamosta leipänsä hakenut nuorimies tositarkoituksella".
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös