Autoiluketju

  • 3 227 603
  • 18 607
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Eli Keravalla tuulilasivarikolla se vaihtaminen maksoi 250€. Tiedoksi vaan, jos vaihto tulee tarpeeseen.
Autona siis A4 -95.
Ei paha. Muutama vuosi sitten vaihdoin tuulilasin Volvo V70 vm 2001:een Biliassa ja lysti kustansi kaikkineen muistaakseni tonnin. Auton työsuhdestatus ja huoltopisteen sijainti melkein työpaikan vieressä takasivat sen että Bilia sai luvan rahastukseen.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Onko kenelläkään kokemuksia Volkswagen Golf VR6:sta, kun olisi sellainen peli tässä kesän aikana tarkoitus hankkia. Lähinnä ajo-ominaisuudet kiinnostaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko kenelläkään kokemuksia Volkswagen Golf VR6:sta, kun olisi sellainen peli tässä kesän aikana tarkoitus hankkia. Lähinnä ajo-ominaisuudet kiinnostaa.

Itsellä on saman mallinen 2.0 GTI. Ihan näppärä peli, yllättävänkin tilava. Ja toi VR6 on kyllä hätänen peli. Niissä on vaan ollu kansiongelmia ja jakoketjun vaihto on törkeän kallis ja hankala homma. Ja tosiaan, toi kolmoskoppanen Golf on vaan kyllä pyöristetty kakkoskoppa. Kun itellä on molemmat III ja IV niin ero on ku yöllä ja päivällä. Kyl nelonen on niiiin paljon uudenaikasempi. Nimenomaan ajossa, siis hallintalaitteet/hiljasuus ym. Mut kyllä toi on vakaa ajettava ja tosiaan vankan oloinen, kaukana esim. jostain Civicistä. Kestää kovaakin ajoa (lue: rataa). Ohjaustunto on hemmetin hyvä.

Perus "recarot" on sitten aika hanukasta penkkeinä, eli jos voit niin etsi edition malllia missä olis aidot Recarot. Ne on tosi hyvät istua.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Itsellä on saman mallinen 2.0 GTI. Ihan näppärä peli, yllättävänkin tilava. Ja toi VR6 on kyllä hätänen peli. Niissä on vaan ollu kansiongelmia ja jakoketjun vaihto on törkeän kallis ja hankala homma. Ja tosiaan, toi kolmoskoppanen Golf on vaan kyllä pyöristetty kakkoskoppa. Kun itellä on molemmat III ja IV niin ero on ku yöllä ja päivällä. Kyl nelonen on niiiin paljon uudenaikasempi. Nimenomaan ajossa, siis hallintalaitteet/hiljasuus ym. Mut kyllä toi on vakaa ajettava ja tosiaan vankan oloinen, kaukana esim. jostain Civicistä. Kestää kovaakin ajoa (lue: rataa). Ohjaustunto on hemmetin hyvä.

Kansiongelmista olen itsekin kuullut ja harvassa on sellaiset autot jossa kansi ei jossain vaiheessa paukahda. Jakoketjun remontin hinnasta mulla ei ole mitään hajua kuinka kallis homma se on?

PS: Millä tavalla VR6 on hätänen peli?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
PS: Millä tavalla VR6 on hätänen peli?

Tarkoittanee sitä että liikuskelee aika ripeästi, itse en ole ajanut mutta siskon mies oli tuollaisella ajanut ja sanoi että voimaa on kyllä pirusti tuon kokoiseen autoon.
 

Jarzki

Jäsen
Eilen ensimmäistä kertaa eläessäni jouduin vesiliirtoon, mutta onneksi se jäi vain lyhyeksi, ehkä sekunnin mittaiseksi. Katsoin jo, että onpas tuossa vettä urissa, joten ajellaanpa sitten hieman niiden ulkopuolella, mutta niin vaan perkele lähti auto hetkeksi irti tiestä. Vauhtia oli n. 110km/h. Lähdin ohittamaan moottoritiellä edessä madellutta autoa, vaikka tuollaisella kelillä ei kannatakaan ohittelemaan lähteä. Vaikka vettä nyt ei hirveän paljon tiellä ollutkaan, uria lukuun ottamatta, niin ehkä sitä olisi vielä hetken voinut miettiä ohittamisen järkevyyttä. Huomasi kokemattomuuden vielä liikenteessä, vaikka kilometrejä on vajaassa vuodessa tullut ehkä hieman reilut 10 000. Noh, nyt ollaan jälleen yhtä asiaa viisaampana, onneksi mitään ei kuitenkaan sattunut!

Sydän hakkasi episodin jälkeen melkoisen kovaa ja hyvän säikähdyksen(ja opetuksen) ainakin aiheutti!
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ihan näppärä peli, yllättävänkin tilava.

GTI ja VR6 Golfit ovat todella mukavia autoja, mutta yllättävänkään tilaviksi niitä ei kyllä voi millään sanoa. Kahden hengen auto normi hutlaarilla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Onko joku ajanut jo uutta Mondeota?

Farmariversion pitäisi olla uuden Volvon V70:n kokoinen.

Hiljaisuus ja laadukkuus kiinnostavat, jos jollain on kokemuksia.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rodion:
uusi Mondeo on itseasiassa Volvon kasikymppisen kokoinen. V70 pituus on 471cm, kasikymppisen 485 cm ja Mondeo farkkuna 483 cm (neliovisena 484 cm). Mondeo on levein: V70 on 180.4 cm, V80 on 186 cm ja uusi Mondeo on (ilman peilejä mitattuna) 188.6 cm. Ja joku täällä sanoi, että uuden Mondeon alkaen hinta 28000 euroa pitäisi olla 24000, jep.

Mitä ajettavuuteen tulee - käy kokeilemassa. Saattaa käsityksesi Mondeosta muuttua.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
mikse kirjoitti:
GTI ja VR6 Golfit ovat todella mukavia autoja, mutta yllättävänkään tilaviksi niitä ei kyllä voi millään sanoa. Kahden hengen auto normi hutlaarilla.

Vertauspohjana olikin tuo IV malli, eli -98 eteenpäin, jossa on vähemmän tilaa, vaikka autoilla on tapana kasvaa vanhetessa. Tottakai niitä on tilavampia autoja, mut Golf luokassa ainakin jalkatilat ovat parempaa keskiluokkaa.

Freddie Freeloader kirjoitti:
Miksi jakoketjun vaihdon hinnasta pitäisi olla huolissaan? Sen pitäisi kestää jotakuinkin moottorin iän, jos ei huono tuuri satu kohdalle.

Vai onko kyse jakohihnan vaihdosta?.

Niin, kyse on ketjusta. No voihan sitä ajatella että ketju on ikuinen, mut järkikin sanoo että ei se ikuisuuksia kestä ja tästä on niitä ongelmia syntynyt. No täällä paikallinen paja tekee sitä hommaa useamman tunnin. Kone ilmaan ja ite ketjunkin irrotus ja uuden tilalle laitto on vaan niin hankala. Siitä voi päätellä paljonko semmonen tulee maksamaan. Mut kyse on tosiaan vanhemmista. Mutta monihan ostaa noita 92-93 vuoden VR6:sia.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Rodion:
. Ja joku täällä sanoi, että uuden Mondeon alkaen hinta 28000 euroa pitäisi olla 24000, jep.

Mitä ajettavuuteen tulee - käy kokeilemassa. Saattaa käsityksesi Mondeosta muuttua.

Minähän se olin, joka hinnasta kitisi. Mielestäni 1.6 koneellinen nuhapiippu on liian kallis(nostetaan hieman alkaen hintaa eli 25000). 2-litrasissa on hinta kohdillaan. Yrityskäytössä varmaankin Mondeo tulee olemaan kova sana, koska on pirun edustavan näköinen ja tilava.
Ajettavuus on todella hyvä. Siitä vaan Rodion koklaamaan ja ihastut varmasti.

Lisäys: Hyvä vaihtoehto on Mazda6 Active mallisto. Varustetaso on enemmän kuin kohdillaan ja laatu on Mazdan suuri valtti.
 
Viimeksi muokattu:

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiloissa taitaa jäädä Mondeosta jälkeen aika lailla(?)

Enpä usko, että Mazda jää sisätiloissa mitenkään selvästi Mondeon taakse.
6-sarja on nimenomaan profiloitunut luokassaan kohtuullisen tilavaksi malliksi.

Itse en ole Mondeon sisätiloja kuitenkaan vielä nähnyt, joten sikäli paha mennä sanomaan. Mutta tosiaan vaikea uskoa, että niissä kovin isoa eroa olisi.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
ZOOM meni ja vaihtoi sitten 1½-vuotta vanhan Audi A4 1.8T:n uuteen Seat Leon 2.0TDI FR:än.Pitkälti käyttökustannuksiin perustuvin syin (työmatka-ajoa päivässä 130km).

Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.
Se mikä jälkikäteen harmittaa on, etten ottanut autoon DSG vaihteistoa...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No jäähän se, mutta ei nyt mitenkään paljon. Noista tiloista. Minulle on se ja sama, että minkä kokoinen on takapenkin tilat, koska en siellä itse istu. Kyllä tuon kokoisiin autoihin ne penskat ja satunnaismatkustajat mahtuu ihan hyvin. Mikäli jollekkin kaverille ei kelpaa takapenkki tai marisee sen ahtautta, niin menköön vaikka taksilla. Ei se mua kiinnosta. Omassa farkussa on ollut aikuisia takapenkillä reilun kolmen vuoden aikana,ehkä 6-7 kertaa, eli sen takia en autoa osta.
Etutilat Mazda6 vs. Mondeo: eiköhän molempiin mahdu normaaliihmiset. Mondeosta lyhyellä ihmisellä saattaa olla vaikeuksia nähdä. Takahutlariin mahtuu molemmissa riittävästi tavaraa. Yleensä kun joku valittaa takahutlarin koosta vaikka farmareissa, niin kysymys on monesti huonosta pakkaustavasta.

Kyllä Mondeo on isompi, mutta onko merkittävästi tai oleellisilta kohdilta?
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.
Se mikä jälkikäteen harmittaa on, etten ottanut autoon DSG vaihteistoa...

DSG vaihteisto olisi varmaankin viimeistellyt lopullisesti autosi suorituskyvyn... Hinta taisi olla aika kohdallaan tuolla vaihteistolla
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Vaikka työnlaatu ei olekaan samaa kuin Audissa, on Leon antanut toistaiseksi erittäin hyvän kuvam. 170hv pitää huolen siitä, että jalkoihin ei jäädä ja muutenkin TDI on käyttömukaavuudessa ja kustannuksissa aivan huippu vehje.

Eli tuohon todeten, niin miten olisi Rodionille Octavia RS TDI? Sama 170hv kone, kulutus todella pieni ja RS herkut, kuten Xenonit, webasto, Puol nahka sportpenkit, 17" alut ym.ym.

0-100km/h 8,6sek , yhdistetty kulutus 5.8 (tosin tehtaan ilmoittama)

V70 485 ja kaadetuilla penkeillä 1641.
Ocu 580 ja kaadetuilla penkeillä 1620.

Ja tosiaan, hinta on erittäin kilpailukykyinen.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Etutilat Mazda6 vs. Mondeo: eiköhän molempiin mahdu normaaliihmiset. Mondeosta lyhyellä ihmisellä saattaa olla vaikeuksia nähdä. .

Kyllä Mondeo on isompi, mutta onko merkittävästi tai oleellisilta kohdilta?

Sivullekirjoittaneelle on erittäin oleellista, koska en kai sitten ole "normaali-ihminen".

Esim. Volvon V40 on liian ahdas minulle. Ja tuntuu olevan aika lähellä V40 mittoja tuo Matukkasex.

V70 alkaa olla hyvät etutilat minulle, ja jos Mondeo on tuota kokoluokkaa ellei jopa isompi, niin se on mielestäni erittäin hyvä asia.

Mazda6 vaikuttaa tosiaan aika pieneltä. Joskus olen istunutkin eikä tarvinnut ajaa, kun jo tiesi että ahdas on.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Prkl, nyt paloi naama noihin automerkkien sivuihin. Nyt viimeisten viestien innoittamana pyörinyt Seatin, Fordin ja Skodan sivuilla. Tyntäisivät saatana virtuaaliesittelynsä ja flash-kikkailunsa jonnekkin syvälle. On se nyt helvetti, ettei autoista saada edes kunnon kuvia aikaiseksi. Vittu Leonistakin ehkä kymmenen kuvaa ja niistäkin puolet jostain sähköikkunan napeista, pakoputkista ja muista "oleellisista". Mondeon virtuaaliesittely laittoi "käytettävyydessään" meikäläisen täysin sanattomaksi. Ketä noi palvelee?
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Esim. Volvon V40 on liian ahdas minulle. Ja tuntuu olevan aika lähellä V40 mittoja tuo Matukkasex.

V40:n tuotantohan on jo loppunut. Tiloiltaan se ei kyllä pärjää edes Corollalle. Se ei läpäissyt testiäni, jossa säädetään etupenkki itselle(188 cm) sopivaksi ja kokeillaan istua taakse. Ei mahdu millään.

Sattuneesta syystä koeajelin useammankin auton viime kesänä ja M6 oli takatiloitaan ihan kilpailukykyinen. Jälkeen jäivät mm Peugeotin 407 SW ja Honda Accord. Lapsillekin oli riittävästi tilaa.
Jokseenkin samankokoiselta vaikutti kuin tuo edellisen korin Mondeo.
Tätä uutta Fordia en ole vielä nähnyt kuin liikenteessä.

Minusta V40 ja M6 eivät kyllä paini samassa luokassa muuten kuin hinnan osalta. Enkä usko, että uusi V50 olisi niin paljon tilavampi, että se olisi hintansa kokoinen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Mulla on firman autona Mazda 6 farmari 2,0 TDI. Olen itsekin 188 cm pitkä - takanaistujilla ei ole ollut valittamista tilojen suhteen. MUTTA tavaratila farkussa on yllättävän pieni, johtuu pitkälti takaoven kaarevasta muotoilusta. Toki jos voi kasata tavaraa kattoon saakka niin meille on hyvin riittänyt (3 ihmistä ja kissa.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös