Autoiluketju

  • 3 278 454
  • 18 820

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kellään tietoa tästä, turvavyöt toimivat autossa mutta auto ei hälytä mikäli olisi vauhtia yli 20km/h. Meneekö katsastuksesta läpi? Kun ei piippaa tms.
 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Neljä kuukautta nyt pötkitty menemään ilman autoa, vaimon kärryä olen sentään saanut muutaman kerran lainata. On tuo tällaiselle melkein viiskybäselle aina autoilleelle ollut välillä haastavaa ("ai niin, eihän mulla OLE autoa"), mutta toki PK-seudun julkinen toimii ihan kivasti. Ja fillarilla & moposkootterilla pääsee kans.

Kattellaan ens talvena sitte naurattaako vielä, vai alkaako se n. 500 € / kk sijoittaminen autoon kiinnostaa kumminkin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
@Artyukhin Taitaa olla tuurista kiinni eli toivo että katsastusmies laittaa vyöt kiinni ennen kuin vauhti menee yli 20km/h, väittäisin että jos jäät kiinni niin ei mene läpi.
Ainakin ennen riitti pelkkä merkkivalo, piippaus ei ollut pakollinen. Toki 15 vuotta aikaa, kun itselläni oli moinen varuste epäkunnossa, mutta tuolloin riitti, että vyö toimi moitteettomasti ja merkkivalo syttyi näytölle, jos vyö oli auki.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tulikin hiukan kulman takaa eteen mahdollisuus ostaa Suomeen palaavan työkaverin Volvo XC60 t6. 2011, neliveto, ihan ok hevoset ja 160 tkm. 4000 euroa, eli halpa käyttöauto tähän alkuun ja sitten voi miettiä rauhassa sitä veekasia. Tai jos tietysti järkevä olisi, niin ei miettisi, jos Volvo toimii hyvin.

Tämä ilmasto kuluttaa autoa vähän eri tavoin kuin Suomessa, esim. renkaat eivät ehdi kulua loppuun ennen kuin kuumuus hapertaa ne. Ilmastointi on onneksi huollettu kompressorin vaihtoa myöten ja vakkarikorjaaja löytyy.

Vastaavilla peleillä ajaneita tai ajavia varmaan palstalta löytyy. Eikös tuo ihan hyvä kulkupeli ole?
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tulikin hiukan kulman takaa eteen mahdollisuus ostaa Suomeen palaavan työkaverin Volvo XC60 t6. 2011, neliveto, ihan ok hevoset ja 160 tkm. 4000 euroa, eli halpa käyttöauto tähän alkuun ja sitten voi miettiä rauhassa sitä veekasia.

4000e? Eikös nuo maksa vielä lähemmäs 20te noin pienillä kilsoilla?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
4000e? Eikös nuo maksa vielä lähemmäs 20te noin pienillä kilsoilla?
Ei kai Suomessakaan 2011 vuosimallit. En kyllä oikein verrokkia löytynyt nettiautosta, mutta dieselit jossain 8000 euron kieppeillä, vaikkakin tuplakilsoilla.

Hinta siis autoverottomassa maassa.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Volvoista kun juteltiin, tuli eteen ensimmäinen murhe. Landella lauantaina kauppareissun sijaan rengasta paikkaamaan. Oli jossain kohtaa joku metallisiru (ei ihan pieni) mennyt takarinkelistä läpi ja jäänyt parkkeeratessa sopivaan kohtaan ja renkaan alaosa oli tyhjä. En edes huomannut, kun auto on nurtsilla parkissa ja se kaipasi hiukan leikkuuta. Onneksi on antureita auto täynnä ja ajoissa uukkaria. Tuuria kävi, kun selvisi paikkuulla. Noilla seuduilla ei ole ainuttakaan rengasliikettä viikonloppuisin auki. Maaseutukorjaaja oli onneksi mökkinaapurin vanha tuttu ja homma saatiin hoidettua reilussa tunnissa. Volvosta olisi löytynyt pikku kompura ja paikkapullo, mutta niitä ei tällä kertaa tarvittu. Eikä sitä paikkapulloa kannata muutenkaan käyttää kuin viimeisenä hätävarana.

Ikinä ennen joutunut paikkauttamaan rengasta. Ihan ekassa autossa joku pieni vuoto, mutta auto meni kiertoon muutenkin. Ja ihan vasta äsken 15 vuotta sitten toisessa autossa ruuvi nätisti läpi. Sillä kertaa talvirenkaassa ja sopivasti kesärengaskausi alkamassa. Sekin auto sattui vaihtumaan ennen talvirengaskautta. Näytin kyllä vaihdon yhteydessä, että tollanen pikku juttu. Kitkat oli enkä olisi niillä muutenkaan seuraavaa talvea ajellut. En tuntenut kamalaa syyllisyyttä kummastakaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Volvosta olisi löytynyt pikku kompura ja paikkapullo, mutta niitä ei tällä kertaa tarvittu. Eikä sitä paikkapulloa kannata muutenkaan käyttää kuin viimeisenä hätävarana.

2 kertaa käyttänyt tuota paikka-ainetta ja molemmilla kerroilla mennyt vatuilleen. Ensimmäisellä kerralla meni koko rengas säpäleiksi kilsan ajon jälkeen ja toisella kerralla rengasliikkeen ukko kiitteli, kun joutui vannetta putsaamaan mönjästä. Jatkossa jos rengas puhkeaa ja vararengasta ei ole niin tilaan hinausturvan piikkiin hinausauton.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
2 kertaa käyttänyt tuota paikka-ainetta ja molemmilla kerroilla mennyt vatuilleen. Ensimmäisellä kerralla meni koko rengas säpäleiksi kilsan ajon jälkeen ja toisella kerralla rengasliikkeen ukko kiitteli, kun joutui vannetta putsaamaan mönjästä. Jatkossa jos rengas puhkeaa ja vararengasta ei ole niin tilaan hinausturvan piikkiin hinausauton.
Joo, tää oli hyvä oppitunti itelle. Noissa tilanteissa mahdollisuuksien mukaan ilmaa sisään. Jos pysyy puol tuntia tms. ilmat riittävän hyvin, autolla voi ajaa korjaamolle. Se vuotokohta tuskin vuotaa massiivisesti, ellei rengas ole mahdollisimman epäedullisessa kohdassa auton ollessa paikallaan. Mulle kävi huono lotto just ton kanssa. Naapurista löytyi onneksi kompura. Omasta mökistä olisi löytynyt jalkapumppu. Ja tosiaan autosta vararenkaan tilalla se pikkukompura, joka olisi varmaan ollut jalkapumppua tehokkaampi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paikkasetti on melko halpa pitää autossa mukana jos tulee jotain ruuviinajoja tms.. Taitaa hinta olla jotain 5-8 euron luokkaa. Jos ei ole kauhea kiire jatkamaan matkaa, niin tuollaisella saa auton matkakuntoon puolessa tunnissa. Jonkinmoinen tunkki olis hyvä olla, jotta takarenkaan saa irti. Etupyörän saa yleensä käännettyä hyvään työasentoon. Paikkapötkylän survominen siihen reikään vaatii voimanponnistuksia ja hieman ehkä kirosanojakin saatteeksi. Minikompurahan alkaa jo suurimmissa osassa autoja löytyä, joissa on vararengas korvattu paikkasarjalla.

Tietty jos ei teeseitse- intoa ole, niin sitten se paikkausaine sisään tai vielä helpommalla hinuri paikalle, kuten yllä todettiin.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
2 kertaa käyttänyt tuota paikka-ainetta ja molemmilla kerroilla mennyt vatuilleen. Ensimmäisellä kerralla meni koko rengas säpäleiksi kilsan ajon jälkeen ja toisella kerralla rengasliikkeen ukko kiitteli, kun joutui vannetta putsaamaan mönjästä. Jatkossa jos rengas puhkeaa ja vararengasta ei ole niin tilaan hinausturvan piikkiin hinausauton.
Talvella jouduin kerran käyttämään. Oli renkaan sivussa pieni reikä, työpäivän aikana meni tyhjäksi. Reikä oli niin ylhäällä, ettei siihen mitään kamelinpaskaa enää työnnetä. Useampi rengas on tullut paikattua tuolla, on muuten mielestäni sellainen tarvike, jota kannattaa pitää ihan joka autossa. Halpa korjaus, ja jos löytyy pieni kompura, sillä saa matkan jatkumaan melkein missä vaan kohtalaisen nopeasti.

Enivei. Kun talvella tuo reikä tosiaan oli sivulla, kokeilin täyttöainetta. Joko en sitä osannut kunnolla päästää tai renkaassa oli valmiiksi liikaa painetta, mutta eihän se pullo edes tyhjentynyt sinne kokonaisuudessaan. No päästin mitä mahtui, ilmaa täyteen ja pienelle ajelulle. Kun ajelin töistä kotiin, hieman oli valkoista vaahtoa pulputellut kyljestä. Paineet pysyivät ja riittivät ihan kesärenkaiden vaihtoon asti. En ajatellut teettää kohtuuttoman isoa rengastyötä tässäkään kohtaa, vaan syksyllä lätkin alle samat kiekot. Saisihan tuon sivussa olevankin reiän paikattua ihan paikalla, mutta vaatisi nyt vannetyötä.

Eli lopputulemana tuo paikkaussarja eli yllä mainittu kamelinpaska, pieni kompura ja lisänä tuo paikkavaahto mukaan, niin auton saa ajokuntoon kohtalaisen pienellä työllä, ellei rengas nyt ihan räjähdä alle.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Paikkasetti on melko halpa pitää autossa mukana jos tulee jotain ruuviinajoja tms.. Taitaa hinta olla jotain 5-8 euron luokkaa. Jos ei ole kauhea kiire jatkamaan matkaa, niin tuollaisella saa auton matkakuntoon puolessa tunnissa. Jonkinmoinen tunkki olis hyvä olla, jotta takarenkaan saa irti. Etupyörän saa yleensä käännettyä hyvään työasentoon. Paikkapötkylän survominen siihen reikään vaatii voimanponnistuksia ja hieman ehkä kirosanojakin.
Ihan huipputuote, tullut käytettyä vuosikymmenten varrella monta kertaa juuri ruuvien takia. Siinä taitaa lukea että tarkoitettu että voi ajaa korjaamolle mutta olen ajanut vuosia tuolla paikatulla renkaalla ja unohtanut koko asian. Eli tekee kyllä ikuisen paikan jos sen saa vain oikein tehtyä.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Kesärengas falskasi pari kesää sitten (ei reikää renkaassa) niin tyhjensin sinne paikkausaineen ja hyvin kulkee edelleen. Ens kesäks uudet nakit niin mielenkiintoista nähdä miten se partavaahto lähtee lähteen vanteesta pois..
 
Suomen kesäyössä on oikein mukavaa autoilla. Alkumatkasta pätkä kasitietä, jossa tuli kuusi autoa vastaan. Loput 70 km, yksi ohitettava ja ehkä kymmenen vastaantulijaa. Oli valoisaa, kaunista ja musiikkikin oli hyvää.
Nuo yöajelut on mukavia niin kauan, kunnes tulee ensimmäinen peura vastaan keskellä tietä - sen jälkeen kuumottelee loppumatka. Juuri kasitiellä ollut ainakin meikäläisen autoilun pahimmat kauhunhetket, kun vastaan voi tulla ihan mitä tahansa (kyseessä kasitien Turku-Rauma väli, joka selittää asian :))
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nuo yöajelut on mukavia niin kauan, kunnes tulee ensimmäinen peura vastaan keskellä tietä - sen jälkeen kuumottelee loppumatka. Juuri kasitiellä ollut ainakin meikäläisen autoilun pahimmat kauhunhetket, kun vastaan voi tulla ihan mitä tahansa (kyseessä kasitien Turku-Rauma väli, joka selittää asian :))
Tällä kyseisellä välillä peurat ovat lisääntyneet tässä parin viime vuoden aikana melkoisesti. Nykyään alkaa olemaan harvinaisempia ne kerrat kun et peuraa näy, tämä varsinkin välillä Rauma- Laitila. Sitä on oppinut jo katsomaan ne tietyt paikat jossa näitä elikoita varsinkin aamuisin hengailee.
Nämä muutamat yksilöt eivät ole lähennelleet tietä, vaan ovat tienviereisen peltoaukeaman toisella puolella, metsän reunassa. Hyvä paikka heille.
Tai no enhän minä nyt tiedä ovatko aina ne samat peurat siellä. Jos ovat, niin aika paikkauskollista porukkaa sitten.
 

ace

Jäsen
Faija 75v veti Skodan puskuriin ja etulokariin naarmut keväällä. Vakuutus tietysti korvasi ja Hedin Autokorjaamo Espoossa hoiti homman tällä viikolla. Itsellä huonoja kokemuksia (no yksi monen vuoden takaa) tämän tapaisista vahingoista ja korjauksista, voinko odottaa kuinka pian kukkimista tai maalatun kohdan haalistumista/silmillä nähtävää eroa korjatulla alueella?

Kuinka huolellisesti vakuutushommat tehdään yleisesti korjaamoissa ja mikä on takuu tälläiselle vakuutusfirman työlle?
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Faija 75v veti Skodan puskuriin ja etulokariin naarmut keväällä. Vakuutus tietysti korvasi ja Hedin Autokorjaamo Espoossa hoiti homman tällä viikolla. Itsellä huonoja kokemuksia (no yksi monen vuoden takaa) tämän tapaisista vahingoista ja korjauksista, voinko odottaa kuinka pian kukkimista tai maalatun kohdan haalistumista/silmillä nähtävää eroa korjatulla alueella?

Kuinka huolellisesti vakuutushommat tehdään yleisesti korjaamoissa ja mikä on takuu tälläiselle vakuutusfirman työlle?
Mulla edellinen Octavia oli vähän kovan onnen auto. Vaimo kerran kolhi johonkin lyhtypylvääseen, kerran putosi raskaat lumet katolta konepellille ja kerran nuorisojoukko törttöili mopoilla tms takaluukun rumaksi.

Nuo korjattiin kaikki Autokeskuksessa ja jälki oli kyllä hyvää. Eihän siitä mitenkään huomannut, että oli jotain vaihdettu. Eikä mikään lähtenyt myöskään kukkimaan sinä aikana, kun auto meillä oli.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kuinka huolellisesti vakuutushommat tehdään yleisesti korjaamoissa ja mikä on takuu tälläiselle vakuutusfirman työlle?
Meillä on ollut kovan onnen Skoda. Ensimmäisen elinvuotensa aikana hän joutui neljä kertaa korjaamolle vakuutuksen piikkiin. Eikä kertaakaan syy ollut meidän Skodan ratin vääntäjässä vaan toisessa osapuolessa. Korjaukset tehtiin Hedinillä (no pari ekaa taisi olla Laakkosella mutta samassa paikassa). Nyt auto on ollut kohta kaksi vuotta ilman kolhuja (koputtaa maalaamatonta puuta) ja aiemmat korjaukset ei ole mitenkään vaikuttanut pettäneen tai että ne olisi tehty huonosti. Maalaushommia on ollut aika paljon eikä maalattuja osia erota muusta autosta. Joku tarkka silmäinen ehkä voi nähdä että jotkut osat on uudempia kuin itse auto.

Eli meidän kokemuksella sanoisin että kyllä siellä varmaan hyvää työtä tehtiin ja auto jatkaa elämäänsä hyvässä maalissa. Tietenkin tämä voi olla korjaamo kohtaista. Me ollaan korjautettu autoa Lahdessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös