Ainakin ennen riitti pelkkä merkkivalo, piippaus ei ollut pakollinen. Toki 15 vuotta aikaa, kun itselläni oli moinen varuste epäkunnossa, mutta tuolloin riitti, että vyö toimi moitteettomasti ja merkkivalo syttyi näytölle, jos vyö oli auki.@Artyukhin Taitaa olla tuurista kiinni eli toivo että katsastusmies laittaa vyöt kiinni ennen kuin vauhti menee yli 20km/h, väittäisin että jos jäät kiinni niin ei mene läpi.
Tulikin hiukan kulman takaa eteen mahdollisuus ostaa Suomeen palaavan työkaverin Volvo XC60 t6. 2011, neliveto, ihan ok hevoset ja 160 tkm. 4000 euroa, eli halpa käyttöauto tähän alkuun ja sitten voi miettiä rauhassa sitä veekasia.
Ei kai Suomessakaan 2011 vuosimallit. En kyllä oikein verrokkia löytynyt nettiautosta, mutta dieselit jossain 8000 euron kieppeillä, vaikkakin tuplakilsoilla.4000e? Eikös nuo maksa vielä lähemmäs 20te noin pienillä kilsoilla?
Samaa mietin, että pakko olla jokin koira haudattuna.4000e? Eikös nuo maksa vielä lähemmäs 20te noin pienillä kilsoilla?
Ei kai Suomessakaan 2011 vuosimallit.
Tämä siis autoverottomassa maassa.Samaa mietin, että pakko olla jokin koira haudattuna.
Aah mä luin viestisi väärin. Käsitin, että auto on Suomessa ja sinä olet palaamassa Suomeen. My bad.Tämä siis autoverottomassa maassa.
---
Kommenteista päätellen siis ihan kelpo auto ja diili.
Volvosta olisi löytynyt pikku kompura ja paikkapullo, mutta niitä ei tällä kertaa tarvittu. Eikä sitä paikkapulloa kannata muutenkaan käyttää kuin viimeisenä hätävarana.
Siis jos auto on täysin kunnossa, niin "kelpo diili" ei riitä kuvastamaan tuota. Aivan järjettömän halpa hinta, vaikka veroton onkin.Tämä siis autoverottomassa maassa.
---
Kommenteista päätellen siis ihan kelpo auto ja diili.
Joo, tää oli hyvä oppitunti itelle. Noissa tilanteissa mahdollisuuksien mukaan ilmaa sisään. Jos pysyy puol tuntia tms. ilmat riittävän hyvin, autolla voi ajaa korjaamolle. Se vuotokohta tuskin vuotaa massiivisesti, ellei rengas ole mahdollisimman epäedullisessa kohdassa auton ollessa paikallaan. Mulle kävi huono lotto just ton kanssa. Naapurista löytyi onneksi kompura. Omasta mökistä olisi löytynyt jalkapumppu. Ja tosiaan autosta vararenkaan tilalla se pikkukompura, joka olisi varmaan ollut jalkapumppua tehokkaampi.2 kertaa käyttänyt tuota paikka-ainetta ja molemmilla kerroilla mennyt vatuilleen. Ensimmäisellä kerralla meni koko rengas säpäleiksi kilsan ajon jälkeen ja toisella kerralla rengasliikkeen ukko kiitteli, kun joutui vannetta putsaamaan mönjästä. Jatkossa jos rengas puhkeaa ja vararengasta ei ole niin tilaan hinausturvan piikkiin hinausauton.
Talvella jouduin kerran käyttämään. Oli renkaan sivussa pieni reikä, työpäivän aikana meni tyhjäksi. Reikä oli niin ylhäällä, ettei siihen mitään kamelinpaskaa enää työnnetä. Useampi rengas on tullut paikattua tuolla, on muuten mielestäni sellainen tarvike, jota kannattaa pitää ihan joka autossa. Halpa korjaus, ja jos löytyy pieni kompura, sillä saa matkan jatkumaan melkein missä vaan kohtalaisen nopeasti.2 kertaa käyttänyt tuota paikka-ainetta ja molemmilla kerroilla mennyt vatuilleen. Ensimmäisellä kerralla meni koko rengas säpäleiksi kilsan ajon jälkeen ja toisella kerralla rengasliikkeen ukko kiitteli, kun joutui vannetta putsaamaan mönjästä. Jatkossa jos rengas puhkeaa ja vararengasta ei ole niin tilaan hinausturvan piikkiin hinausauton.
Ihan huipputuote, tullut käytettyä vuosikymmenten varrella monta kertaa juuri ruuvien takia. Siinä taitaa lukea että tarkoitettu että voi ajaa korjaamolle mutta olen ajanut vuosia tuolla paikatulla renkaalla ja unohtanut koko asian. Eli tekee kyllä ikuisen paikan jos sen saa vain oikein tehtyä.Paikkasetti on melko halpa pitää autossa mukana jos tulee jotain ruuviinajoja tms.. Taitaa hinta olla jotain 5-8 euron luokkaa. Jos ei ole kauhea kiire jatkamaan matkaa, niin tuollaisella saa auton matkakuntoon puolessa tunnissa. Jonkinmoinen tunkki olis hyvä olla, jotta takarenkaan saa irti. Etupyörän saa yleensä käännettyä hyvään työasentoon. Paikkapötkylän survominen siihen reikään vaatii voimanponnistuksia ja hieman ehkä kirosanojakin.
Nuo yöajelut on mukavia niin kauan, kunnes tulee ensimmäinen peura vastaan keskellä tietä - sen jälkeen kuumottelee loppumatka. Juuri kasitiellä ollut ainakin meikäläisen autoilun pahimmat kauhunhetket, kun vastaan voi tulla ihan mitä tahansa (kyseessä kasitien Turku-Rauma väli, joka selittää asian :))Suomen kesäyössä on oikein mukavaa autoilla. Alkumatkasta pätkä kasitietä, jossa tuli kuusi autoa vastaan. Loput 70 km, yksi ohitettava ja ehkä kymmenen vastaantulijaa. Oli valoisaa, kaunista ja musiikkikin oli hyvää.
Tällä kyseisellä välillä peurat ovat lisääntyneet tässä parin viime vuoden aikana melkoisesti. Nykyään alkaa olemaan harvinaisempia ne kerrat kun et peuraa näy, tämä varsinkin välillä Rauma- Laitila. Sitä on oppinut jo katsomaan ne tietyt paikat jossa näitä elikoita varsinkin aamuisin hengailee.Nuo yöajelut on mukavia niin kauan, kunnes tulee ensimmäinen peura vastaan keskellä tietä - sen jälkeen kuumottelee loppumatka. Juuri kasitiellä ollut ainakin meikäläisen autoilun pahimmat kauhunhetket, kun vastaan voi tulla ihan mitä tahansa (kyseessä kasitien Turku-Rauma väli, joka selittää asian :))
Mulla edellinen Octavia oli vähän kovan onnen auto. Vaimo kerran kolhi johonkin lyhtypylvääseen, kerran putosi raskaat lumet katolta konepellille ja kerran nuorisojoukko törttöili mopoilla tms takaluukun rumaksi.Faija 75v veti Skodan puskuriin ja etulokariin naarmut keväällä. Vakuutus tietysti korvasi ja Hedin Autokorjaamo Espoossa hoiti homman tällä viikolla. Itsellä huonoja kokemuksia (no yksi monen vuoden takaa) tämän tapaisista vahingoista ja korjauksista, voinko odottaa kuinka pian kukkimista tai maalatun kohdan haalistumista/silmillä nähtävää eroa korjatulla alueella?
Kuinka huolellisesti vakuutushommat tehdään yleisesti korjaamoissa ja mikä on takuu tälläiselle vakuutusfirman työlle?
Meillä on ollut kovan onnen Skoda. Ensimmäisen elinvuotensa aikana hän joutui neljä kertaa korjaamolle vakuutuksen piikkiin. Eikä kertaakaan syy ollut meidän Skodan ratin vääntäjässä vaan toisessa osapuolessa. Korjaukset tehtiin Hedinillä (no pari ekaa taisi olla Laakkosella mutta samassa paikassa). Nyt auto on ollut kohta kaksi vuotta ilman kolhuja (koputtaa maalaamatonta puuta) ja aiemmat korjaukset ei ole mitenkään vaikuttanut pettäneen tai että ne olisi tehty huonosti. Maalaushommia on ollut aika paljon eikä maalattuja osia erota muusta autosta. Joku tarkka silmäinen ehkä voi nähdä että jotkut osat on uudempia kuin itse auto.Kuinka huolellisesti vakuutushommat tehdään yleisesti korjaamoissa ja mikä on takuu tälläiselle vakuutusfirman työlle?