Itse tykkäsin tuosta, että kaivetaan pohjajuuria myöten, mutta johtunee varmaan mulkusta luonteestani.Toisaalta edelleen turhaa mainostamista. Tietäjät tietää ja muut voi mennä vaikka potkukelkalla.
Itse tykkäsin tuosta, että kaivetaan pohjajuuria myöten, mutta johtunee varmaan mulkusta luonteestani.Toisaalta edelleen turhaa mainostamista. Tietäjät tietää ja muut voi mennä vaikka potkukelkalla.
Sitten jos omistaa tietyn merkkiseen auto pidetään käsittääkseni mulkkuna ilman mitään omia osoittelemisia muutenkin.Itse tykkäsin tuosta, että kaivetaan pohjajuuria myöten, mutta johtunee varmaan mulkusta luonteestani.
Hämmästyin tämän viestin äärellä. Onko niin että sähköautosta luopuminen tai ainakin polttomoottoriautolla ajaminen saa asenteetkin näin lientymään, kun minulla on tunne että vielä jokin aika sitten olit tekemässä kaikenlaisia päätelmiä auton käyttövoiman perusteella? Jotain viikon pelikieltojakin tuli aiheesta?Itse en osaa auton käyttövoiman perusteella päätellä muuta kuin sen, millä ko. kulkupeli liikkuu.
En aja polttiksella, enkä ole luopunut sähköautosta. Tosin polttiksen hankkiminen on suunnitelmissa. Mahdollisimman suurikulutuksisen vieläpä.Hämmästyin tämän viestin äärellä. Onko niin että sähköautosta luopuminen tai ainakin polttomoottoriautolla ajaminen saa asenteetkin näin lientymään, kun minulla on tunne että vielä jokin aika sitten olit tekemässä kaikenlaisia päätelmiä auton käyttövoiman perusteella? Jotain viikon pelikieltojakin tuli aiheesta?
Minäkin tykkään tuosta köyhien ulinasta, kun pitää niin penniä venyttää, että ei ole varaa maksaa edes menovedestä ja siten varastaa sitä kodin seinästä puoli-ilmaiseksi. Kaiken lisäksi vielä hurahdetaan johonkin putinisti Muskin kulttiin ja autoihin, jotka maksavat premium-auton verran ilman premium-auton ominaisuuksia ja laatua. Kaikkea sitä näkee.Mikään kun ei ollut hauskempaa kuin köyhien ulina.
Mutta eikö tässä ole vähän sama kuin idiootin kanssa väittelyssä; pitäisi varmistaa ettei vastapuoli tee samoin?Ja nyt sitten moderaattorit tarkkana, viittaan tässä menneeseen, enkä varsinaisesti vittuile enää kellekään. En varsinkaan köyhille.
Ei kai opettajaksi palanneelta voi enempää odottaa.Mutta eikö tässä ole vähän sama kuin idiootin kanssa väittelyssä; pitäisi varmistaa ettei vastapuoli tee samoin?
Äläpäs nosta itseäsi meidän muiden yläpuolelle.Juu ja sanon jo valmiiksi, että minulle jos alatte autoasioissa vittuilla niin se on kuin alakoulun vajaaälyisintä kaiffaria kiusaisi.
Onneksi myös bensa-autoilijat suhtautuvat autoasioihin ja liikenteeseen erittäin rationaalisesti ilman tunnekuohuja.Sähköautoilijat taitavat olla myös karppaajia, nimittäin järkyttävä älämölö, jos joku epäilee, että saattoipas olla huono ratkaisu.
Siinä vaiheessa ollaan siirrytty jo vetyautoihin ja sähköauton hankkineet hävinneet vähätkin rahansa, kun romuraudan arvo sulanut kokonaan.Minä ajan sillä mihin rahat riittää. Sähköautoon ne eivät riitä, itse asiassa en tuntemalla tunne ainuttakaan kenellä sähköauto on. Parilla tutulla olen sellaisen kyllä nähnyt, varsinkin tutun yrittäjän sähkömese oli aika näpsäkän näköinen.
Ajan sähköllä heti kunhan se on mahdollista. Muutamaan vuoteen se ei sitä tule olemaan.
Siinä vaiheessa ollaan siirrytty jo vetyautoihin ja sähköauton hankkineet hävinneet vähätkin rahansa, kun romuraudan arvo sulanut kokonaan.
Minä ajan Saab 9-3 Aero 2.8 V6 Turbolla, korimallina SportCombi.Minä ajan sillä mihin rahat riittää. Sähköautoon ne eivät riitä
Minä ajan Saab 9-3 Aero 2.8 V6 Turbolla, korimallina SportCombi.
Kun en vaihda sähköautoon, mulle jää sellainen 50 000 euroa bensarahaa!
Sama. Tähän mennessä on riittänyt vain tähän pirkkaversioon sähköautosta. Siinä vaiheessa, kun saman kokoluokan auton saa täyssähkönä edes suunnilleen samanlaisella pinolla sentin kolikoita, niin harkitsen vakavasti.Ajan sähköllä heti kunhan se on mahdollista. Muutamaan vuoteen se ei sitä tule olemaan.
Itselläkin on tämä sama ongelma, että en oikein koe sähköauton tällä hetkellä palvelevan omia tarpeitani ja olevan käyttöominaisuudet/kustannukset -komboltaan riittävän hyvä paketti. Ja tämä siis kun puhutaan ykkösautosta. Auton käyttö on vaan sellaista, ja kun huomioon otettavana on muitakin ominaisuuksia kuin pelkkä käyttövoima, että halvemman pään sähköautot ei tule oikein kyseeseen. Kalliimmasta päästä varmasti löytyisi vaihtoehtoja, mutta kustannukset kasvaa sitten kohtuuttoman suuriksi.Omalta osalta sähköauto kyllä myös kiinnostaisi, mutta toistaiseksi mökkeilyn takia ei ainakaan käyttöauton virassa oikein toimi. Varsinkin syksyllä ja keväällä mökkitie on vesikelien takia siinä kunnossa, että pohja raapii tiehen korkeammallakin autolla. Eli ongelmana se, että akustot voivat mahdollisesti kärsiä. Talvella nyt välillä on auraamisen kanssa puutteitta, mutta pakkasjaksoilla sinänsä ongelmaa ei ole. Tulee talvisinkin kuitenkin vähintään pari kertaa kuukaudessa käytyä.
Kakkosautoksi tietenkin voisi soveltua, mutta sitten taas suvussa uudesta lähtien ollut 2000-vuoden pikku 206 on käyttökustannuksiltaan niin loistava, ettei tunnu mielekkäältä luopua. Varsinkaan kun rahallinen arvo tuolla on aika minimaalinen. Muutenkin aika helmi yksilö, vain 166tkm ajettu 1.4 16v kone.
Tässäpä aika hyvin myös omat ajatukset. Mieluummin pidän lounas- ja kahvitauot tien päällä ollessani jonkun pienemmän toimijan taukopaikassa. Jollain kahvilayrittäjällä ei tule ikinä olemaan mahdollisuutta tarjota latauspisteitä, joten se ohjaa kuluttajia automaattisesti ABC:n latauskentälle. Ja kukapa sitä olisi niin viitseliäs, että ensin lataisi auton siellä ja sitten etsisi itselleen taukopaikan, vaan kyllä se ateriointi / kahvittelu hoidetaan samassa kohteessa. Vähän pelottaa näiden pienempien taukopaikkojen puolesta.Minua häiritsee sähköautokeskusteluissa se, että matkailun näkökulmasta tuodaan aina esille pelkästään tämä "Helsingistä Lappiin" -vertailu, eikä oikein mitään muuta. Esimerkiksi minä pidän automatkailusta, ja tämä ei siis tarkoita sitä että ajetaan laikka punaisena pisteestä A pisteeseen B mahdollisimman nopeasti, vaan sitä, että lähdetään ajelemaan pieniä teitä valtateitä vältellen, poiketaan sinne tänne vailla ennakkosuunnitelmaa ja ilman tiukkaa aikataulua, ja pysähdytään silloin kun tulee vastaan jotain pysähtymisen arvoista. Pysähdyspaikat on mieluummin jotain mukavia, pieniä tienvarsikuppiloita tai kesäkahviloita kuin ABC tai kauppakeskukset. Välillä ajorupeama saattaa venähtää aika pitkäksikin ilman mitään pitkiä stoppeja sellaisissa paikoissa, missä olisi hyvät latausmahdollisuudet.
Aika vähän on ollut puolueettomia mielipiteitä ja vertailuja sähköautojen soveltumisesta tällaiseen matkailuun, jossa auton pitää sopeutua matkailijan tarpeisiin sen sijaan että matkailija joutuisi menemään auton ehdoilla. Vaikka puhuinkin kiireettömästä matkanteosta, niin haluaisin kuitenkin itse määrittää sen, missä stoppaan ja miten pitkäksi aikaa, eikä niin, että auto pakottaa minut pitämään taukoja ja istumaan jossakin ABC:n parkkipaikalla tarpeettoman pitkään.
Näin sähköautoilijana olen kyllä miettinyt samaa asiaa ja tuo on totta.Tässäpä aika hyvin myös omat ajatukset. Mieluummin pidän lounas- ja kahvitauot tien päällä ollessani jonkun pienemmän toimijan taukopaikassa. Jollain kahvilayrittäjällä ei tule ikinä olemaan mahdollisuutta tarjota latauspisteitä, joten se ohjaa kuluttajia automaattisesti ABC:n latauskentälle. Ja kukapa sitä olisi niin viitseliäs, että ensin lataisi auton siellä ja sitten etsisi itselleen taukopaikan, vaan kyllä se ateriointi / kahvittelu hoidetaan samassa kohteessa. Vähän pelottaa näiden pienempien taukopaikkojen puolesta.
Enkä halua nyt änkyröidä sähköautoilua vastaan, vaan tavallaan on itsellänikin jalka oven välissä kun töpselihybridillä ajelen. Työmatkat hoituu pääsääntöisesti sähköllä, mutta automatkailuun jää edelleen yllä kuvailtu vapaus polttomoottorin myötä.
Tämä on sinällään aika surullinen kehitys, kun ottaa huomioon miten ohitustiet on jo muutenkin tappanut Suomessa paljon pienien teiden varsilla olevia pienyrityksiä. Mikäli autoilu menee siihen, että on lähes pakko pyrkiä aina menemään sitä lyhintä ja tehokkainta reittiä, ja auton lataustarpeet ohjaa pysähtymiset näille peukkukeitaille, niin se on kyllä sitten lopullinen kuolinisku maaseutujen pienyrityksille.Näin sähköautoilijana olen kyllä miettinyt samaa asiaa ja tuo on totta.
Minusta siinä ei ole mitään surullista, että pääset mahdollisimman nopeasti ja turvallisesti perille kun siihen on tarve. Tämä palvelee niin tavaran liikkumista kuin tavan tallaajan menoja. Ja siten myös taloutta.Tämä on sinällään aika surullinen kehitys, kun ottaa huomioon miten ohitustiet on jo muutenkin tappanut Suomessa paljon pienien teiden varsilla olevia pienyrityksiä. Mikäli autoilu menee siihen, että on lähes pakko pyrkiä aina menemään sitä lyhintä ja tehokkainta reittiä, ja auton lataustarpeet ohjaa pysähtymiset näille peukkukeitaille, niin se on kyllä sitten lopullinen kuolinisku maaseutujen pienyrityksille.