Mainos

Autoiluketju

  • 3 332 755
  • 19 049

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Erikoista vikaa pukkaa 3 vuotta vanhaan Citroeniin. Tai siis erikoista olisi jos ranskalaisessa ei olisi vikaa. Mutta aivan satunnaisesti ei tahdo startata, tai siis auto "sahaa" muutaman sekunnin ennenkuin käynnistyy. Sitten kun käynnistyy, käy aivan normaalisti. Ei vikavaloja, ei mitään. Tulpat vaihdettiin kesällä. Tämä vika tai ominaisuus toistuu ehkä viikon-kahden välein. Noh, onhan tuossa vielä kaksi vuotta tehdastakuuta, eli täytynee käyttää pajalla tutkittavana.
Omaan v. 2016 Pösöön tuli samanlainen vika reilun neljän vuoden jälkeen. Merkkihuollossa ei löytynyt mitään vikaa vaikka useamman kerran tutkittiin joten laitoin auton kiertoon ja ranskalaisiin bensa-autoihin en enää koske :)
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Omaan v. 2016 Pösöön tuli samanlainen vika reilun neljän vuoden jälkeen. Merkkihuollossa ei löytynyt mitään vikaa vaikka useamman kerran tutkittiin joten laitoin auton kiertoon ja ranskalaisiin bensa-autoihin en enää koske :)
Saman tehtaan tuotoksia sitikat ja pösöt niin saattaa olla ns. tyyppivika. Vähän kuitenkin ranskalaisia puolustaakseni täytyy sanoa, että ylivoimaisesti huonoin omistamani auto on ollut Skoda Fabia. Viiden vuoden käytön jälkeen alkoi tulla mystisiä sähkövikoja. Niitä korjattiin yli kahdella tonnilla muutaman kuukauden aikana eikä sittenkään tullut valmista. Alkoi keskuslukitus mennä omia aikojaan lukkoon ja auki. Välillä yksi ovi lukossa ja muut auki. Sähköikkunat hajosi. Body control module hajosi. Kaikki hajosi.

Ainoa auto joka minulla on toiminut moitteetta on Suzuki Swift. Ei pienintäkään vikaa.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
2015 vuodesta eteenpäin olevaa Opel Corsaa olen katsellut. Onkos noita muka hihnakoneella? Kaikki muut tähän asti näkemät on ollut ketjuilla.

Yhdestä autosta olin kiinnostunut, mutta auton historia herättää paljonkin kysymyksiä. Tuoreehko auto, mitä ei ole silti huollatettu pariin vuoteen (kuka ostaa uuden auton ja jättää parin vuoden jälkeen huollot pois??) Edellisestä huollosta tosiaan pari vuotta ja lähes 30 tuhatta kilometriä. Tämä selittäisi auton nuhjuisen ulkoasun, mutta edelleen kysymyksiä herää. Eikä autoliikekään ole sitä putsannut :D

Lisäksi myyjäliikkeen "kuntolistauksessa" oli muutamia erikoisuuksia muutenkin. Ei olla tuota autoa siis ostamassa enää, mutta aikas erikoista silti.

Onko foorumin porukalla kokemusta onko tuo 2019 classic vai aiempien vuosien eco flex moottori parempi ? (molemmat 1.4l)

Käytiin tuollaista ecoflexiä koeajamassa ja se tuntui hyvältä.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Erikoista vikaa pukkaa 3 vuotta vanhaan Citroeniin. Tai siis erikoista olisi jos ranskalaisessa ei olisi vikaa. Mutta aivan satunnaisesti ei tahdo startata, tai siis auto "sahaa" muutaman sekunnin ennenkuin käynnistyy. Sitten kun käynnistyy, käy aivan normaalisti. Ei vikavaloja, ei mitään. Tulpat vaihdettiin kesällä. Tämä vika tai ominaisuus toistuu ehkä viikon-kahden välein. Noh, onhan tuossa vielä kaksi vuotta tehdastakuuta, eli täytynee käyttää pajalla tutkittavana.
Minulla on menossa kolmas ranskalainen, enkä muuta enää suostu edes ostamaan. Edellisessä DS5:ssä oli neljä vuotta vanhana jo akku niin huonossa kunnossa, että teki kaikenlaisia mystisiä vikoja. Välillä starttasi normaalisti ja sammui melkein heti, hetken päästä ei taas mitään ongelmaa. Eihän tuossa sinun autossasi ole Webastoa kuluttamassa akkua?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Saman tehtaan tuotoksia sitikat ja pösöt niin saattaa olla ns. tyyppivika. Vähän kuitenkin ranskalaisia puolustaakseni täytyy sanoa, että ylivoimaisesti huonoin omistamani auto on ollut Skoda Fabia. Viiden vuoden käytön jälkeen alkoi tulla mystisiä sähkövikoja. Niitä korjattiin yli kahdella tonnilla muutaman kuukauden aikana eikä sittenkään tullut valmista. Alkoi keskuslukitus mennä omia aikojaan lukkoon ja auki. Välillä yksi ovi lukossa ja muut auki. Sähköikkunat hajosi. Body control module hajosi. Kaikki hajosi.
Mielenkiinnosta tiedustelen, minkä vuosimallin Fabia tuo oli, ja kuinka vanha tai paljon ajettu ottaessasi käyttöön? Fabia-nimellä on valmistettu neljää eri sukupolvea autoja vuodesta 1999 alkaen.

Minulla on ollut vuosien varrella jos jonkinlaista kinneriä alla, ja Skodat ovat päässeet vaihtoehdoiksi vasta viimeisen vuosikymmenen aikana. Ympärivuotisessa ajossa ovat olleet Octavia -14, Superb -17 ja nyt Enyaq -23, kaikki uutena käyttöön, kaikissa automaattivaihteet. Nuo ovat olleet kaikki erittäin varmatoimisia pelejä, juuri minkäänlaisia vikoja ei muistu mieleen. No ei uutena hankituissa pidä ollakaan isompaa sanottavaa 2-4 vuoden tavanomaisten ajojen aikana. Jaa, Octavian avain söi pattereita turhan hanakasti, jotain 2-3 vaihtoa vuodessa piti tehdä. Liekö ollut jotain 24/7-automatiikkaa virheellisesti päällä kuluttamassa koko ajan virtaa. Ei tuolle osannut maahantuojan huoltokaan tehdä mitään, mutta antoivat sentään kahden pariston pakkauksen völjyyn asiakkaalle.
 

Glove

Jäsen
Minulla on menossa kolmas ranskalainen, enkä muuta enää suostu edes ostamaan. Edellisessä DS5:ssä oli neljä vuotta vanhana jo akku niin huonossa kunnossa, että teki kaikenlaisia mystisiä vikoja. Välillä starttasi normaalisti ja sammui melkein heti, hetken päästä ei taas mitään ongelmaa. Eihän tuossa sinun autossasi ole Webastoa kuluttamassa akkua?
Kas DS-autoilija. Ei olekkaan tullut aikaisemmin palstalla vastaan. Minulla on DS4.
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Kas DS-autoilija. Ei olekkaan tullut aikaisemmin palstalla vastaan. Minulla on DS4.
Nyt minulla on Peugeot 508GT, mutta seuraava minullakin voisi olla DS4. Nykyisellä menee vielä muutama vuosi, kun on vuodelta 2019. Se minun DS5 oli hieno auto, Saksan tuontia Kamuxilta. Se oli hybridi nahkapenkeillä ja kaikilla mahdollisilla varusteilla, mitä siihen oli saatavilla.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minulla on menossa kolmas ranskalainen, enkä muuta enää suostu edes ostamaan. Edellisessä DS5:ssä oli neljä vuotta vanhana jo akku niin huonossa kunnossa, että teki kaikenlaisia mystisiä vikoja. Välillä starttasi normaalisti ja sammui melkein heti, hetken päästä ei taas mitään ongelmaa. Eihän tuossa sinun autossasi ole Webastoa kuluttamassa akkua?
Ei ole. Nyt on taas melkein viikko mennyt ilman mitään oireita. Saattaa vaikka liittyä noihin äärimmäisen kosteisiin keleihin joita oli tuossa parin kuukauden ajan, jos kosteus pääsi kerääntymään väärään paikkaan. Seuraillaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaa, Octavian avain söi pattereita turhan hanakasti, jotain 2-3 vaihtoa vuodessa piti tehdä. Liekö ollut jotain 24/7-automatiikkaa virheellisesti päällä kuluttamassa koko ajan virtaa. Ei tuolle osannut maahantuojan huoltokaan tehdä mitään, mutta antoivat sentään kahden pariston pakkauksen völjyyn asiakkaalle.
Tuli huomattua itse, että kun ajan Enyaqin ulko-oven eteen parkkiin, niin sisällä oven takana olevissa avaimissa vilkkuu punainen valo. Kun auton ajaa noin 10 metrin päähän avainista, avaimien valot eivät enää vilku. Voi olla, että ei liity asiaan. Erikoinen juttu silti. En tiedä viekö tuo patteria.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Mielenkiinnosta tiedustelen, minkä vuosimallin Fabia tuo oli, ja kuinka vanha tai paljon ajettu ottaessasi käyttöön? Fabia-nimellä on valmistettu neljää eri sukupolvea autoja vuodesta 1999 alkaen.

Minulla on ollut vuosien varrella jos jonkinlaista kinneriä alla, ja Skodat ovat päässeet vaihtoehdoiksi vasta viimeisen vuosikymmenen aikana. Ympärivuotisessa ajossa ovat olleet Octavia -14, Superb -17 ja nyt Enyaq -23, kaikki uutena käyttöön, kaikissa automaattivaihteet. Nuo ovat olleet kaikki erittäin varmatoimisia pelejä, juuri minkäänlaisia vikoja ei muistu mieleen. No ei uutena hankituissa pidä ollakaan isompaa sanottavaa 2-4 vuoden tavanomaisten ajojen aikana. Jaa, Octavian avain söi pattereita turhan hanakasti, jotain 2-3 vaihtoa vuodessa piti tehdä. Liekö ollut jotain 24/7-automatiikkaa virheellisesti päällä kuluttamassa koko ajan virtaa. Ei tuolle osannut maahantuojan huoltokaan tehdä mitään, mutta antoivat sentään kahden pariston pakkauksen völjyyn asiakkaalle.
Se Fabia oli vm. 2010. Ensimmäiset vuodet toimi hyvin, mutta sitten alkoi nuo mystiset sähköviat. Ja se ärsyttävyys että talvella ovet kyllä avautuivat mutta eivät menneet kiinni kun lukkomekanismi jäätyi. Mutta nämä on näitä. Varmaan ihan jokaiselta automerkiltä löytyy ns. maanantaikappaleita. Ei mitään Skoda-kammoa jäänyt. Mutta tykkään aina vaihtaa merkkiä kun vaihdan autoa, niin näkee kaikenlaisia menopelejä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Täällä sorateiden päässä kun asustelen, se näköjään vaatii autoltakin veronsa. Vuoden sisään on autostani (MB GLK) vaihdettu kaikki kierrejouset, kun ovat menneet poikki niiden ensimmäisestä kierteestä yläpäästä lukien. Tosin, nyt viimeisimmän vaihdossa, etuoikealle, vaihdatin niin joustintukien yläpään laakerit kuin jousetkin molemmille puolille, kun osat eivät maksa kuin muutaman kympin ja sain siten takuunkin(?) niille.
Leveään hymyyn veti naamaa, kun paikallinen huoltamo otti auton sisään lyhyellä varoitusajalla, teki työn eilisen päivän aikana kaikkine nelipyöräsuuntauksineen, antoi sijaisauton veloituksetta käytetyn polttoaineen kustannuksin ja vielä tuli alkuperäisessä hinnassakin vastaan, kun suuntaus ei vaatinut juurikaan työtä - vähän niinkuin ennenvanhaan...
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
2015 vuodesta eteenpäin olevaa Opel Corsaa olen katsellut. Onkos noita muka hihnakoneella? Kaikki muut tähän asti näkemät on ollut ketjuilla.

Yhdestä autosta olin kiinnostunut, mutta auton historia herättää paljonkin kysymyksiä. Tuoreehko auto, mitä ei ole silti huollatettu pariin vuoteen (kuka ostaa uuden auton ja jättää parin vuoden jälkeen huollot pois??) Edellisestä huollosta tosiaan pari vuotta ja lähes 30 tuhatta kilometriä. Tämä selittäisi auton nuhjuisen ulkoasun, mutta edelleen kysymyksiä herää. Eikä autoliikekään ole sitä putsannut :D

Lisäksi myyjäliikkeen "kuntolistauksessa" oli muutamia erikoisuuksia muutenkin. Ei olla tuota autoa siis ostamassa enää, mutta aikas erikoista silti.

Onko foorumin porukalla kokemusta onko tuo 2019 classic vai aiempien vuosien eco flex moottori parempi ? (molemmat 1.4l)

Käytiin tuollaista ecoflexiä koeajamassa ja se tuntui hyvältä.

Tähän liittyen. Käyty kokeilemassa tuollaista classicia eikä se yhtään paremmalta tuntunut. Auto oli muuten aika 50-50 (makuasioista kyse vertaillessa) mutta tuon jarrut olivat todella oudot ja tunnottomat. Tuntui että polkimen liike oli tosi syvä ja vasta lopussa aivan pieni osa mikä jarrutti.

Tosin vaikea sanoa oliko se tämän auton yksilöivä "ominaisuus" vai onko ne kaikki tuollaisia.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Yhdestä autosta olin kiinnostunut, mutta auton historia herättää paljonkin kysymyksiä. Tuoreehko auto, mitä ei ole silti huollatettu pariin vuoteen (kuka ostaa uuden auton ja jättää parin vuoden jälkeen huollot pois??) Edellisestä huollosta tosiaan pari vuotta ja lähes 30 tuhatta kilometriä. Tämä selittäisi auton nuhjuisen ulkoasun, mutta edelleen kysymyksiä herää. Eikä autoliikekään ole sitä putsannut :D

Sehän riippuu ihan siitä mitä huoltoja sieltä on jätetty tekemättä. Jos takuu on kuitenkin ummessa niin on voitu öljyt, nesteet ja suodattimet vaihtaa itse ilman merkintöjä huoltokirjaan. Tai jos on sähköinen huoltokirja niin ihan vaan sellaisella pajalla jolla ei ole mahdollisuutta moiseen kirjailla mitään.

Merkittävintä on joka tapauksessa mitä sieltä on mahdollisesti jätetty tekemättä ja voiko se aiheuttaa ongelmia jatkossa. Mikä noissa on kilometrimääräksesti huoltoväli? Nykyään usein "long life" on se 30tkm. Jos aika on ylittynyt mutta kilometriväli ei niin voihan olla esim. vaikka joltain kuolinpesältä tullut auto joka seisonut odottamassa pesän selvittämistä. Tosin luulisi liikkeen heti fiksaavan ja huoltavan tällaisen yksilön, joten enemmän välttäisin moista myyjää kuin automaationa moista autoyksilöä...
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Sehän riippuu ihan siitä mitä huoltoja sieltä on jätetty tekemättä. Jos takuu on kuitenkin ummessa niin on voitu öljyt, nesteet ja suodattimet vaihtaa itse ilman merkintöjä huoltokirjaan. Tai jos on sähköinen huoltokirja niin ihan vaan sellaisella pajalla jolla ei ole mahdollisuutta moiseen kirjailla mitään.

Merkittävintä on joka tapauksessa mitä sieltä on mahdollisesti jätetty tekemättä ja voiko se aiheuttaa ongelmia jatkossa. Mikä noissa on kilometrimääräksesti huoltoväli? Nykyään usein "long life" on se 30tkm. Jos aika on ylittynyt mutta kilometriväli ei niin voihan olla esim. vaikka joltain kuolinpesältä tullut auto joka seisonut odottamassa pesän selvittämistä. Tosin luulisi liikkeen heti fiksaavan ja huoltavan tällaisen yksilön, joten enemmän välttäisin moista myyjää kuin automaationa moista autoyksilöä...

Ihan hyviä pointteja kyllä. Myyjäliike tosiaan vastasi jotain : "toki voidaan hoitaa kuntoon". Luulisi että se olisi noissa oletuksena kun vähääkään perehtynyt asiakas sen luultavasti tajuaa. Noh monenlaisia liikkeitä, myyjiä ja ostajiahan maailmaan toki mahtuu niin ei minkään pitäisi enää ihmetyttää.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Tuli tuossa vaihdettua Bemarin G20 330e hybridikinneriin vm. loppuvuosi -22.

Kertokaas kokemusasiantuntijat, että miten tuo sähköpuoli pelittää talvella? Latauspaikka on, joten pääsee aina lähtemään täydellä akulla aamusta liikenteeseen. Ilmeisesti polttopuoli lähtee käyntiin jo heti suht pikkupakkasissa? Oletan kuitenkin että tuosta akusta ja sähkömoottorista on jotain apua myös talvella polttoaineen kulutuksen suhteen? Kaikki lisätieto kiinnostaa!
 
4

444

Tuli tuossa vaihdettua Bemarin G20 330e hybridikinneriin vm. loppuvuosi -22.

Kertokaas kokemusasiantuntijat, että miten tuo sähköpuoli pelittää talvella? Latauspaikka on, joten pääsee aina lähtemään täydellä akulla aamusta liikenteeseen. Ilmeisesti polttopuoli lähtee käyntiin jo heti suht pikkupakkasissa? Oletan kuitenkin että tuosta akusta ja sähkömoottorista on jotain apua myös talvella polttoaineen kulutuksen suhteen? Kaikki lisätieto kiinnostaa!
Olettaisin, että baijerilaisessakin saa pakotettua pelkän sähköajotilan päälle, kuten valtaosassa muitakin saa. Ainakin mun Seat toimii näin. Toki sitten talvella ja etenkin kovalla kylmällä sähkön kulutuskin on jotain aivan muuta kuin lempeässä kesäisessä +20 asteen kelissä. Silti se ajaminen on sähköllä halvempaa kuin bensalla sen aikaa kuin sitä iloa kestää. Kesällä olen päässyt parhaimmillaan 68 kilometrin matkan sähköllä, viime talvena lämpimästä parkkihallista lähtemällä täydellä akulla reilut 40 km. Kylmästä lähtiessä ei edes tuota. Eli se range todella putoaa rajusti talvella.

Hybriditilassa sähkö auttaa bensan kulutuksen kanssa. Tuolloin ainakaan omani ei toki päästä sitä korkeajänniteakkua koskaan täysin tyhjäksi, joten esim. 200 km siirtymällä loppumatka mennään jo käytännössä pelkällä bensalla, kun akun varaustila ei tahdo pudota alle 20 %:n. Ajellessa tuo sitten latailee akkua esim. jarrutuksista kerätyllä energialla, ja myös esim. sellaisissa alamäissä, joissa moottorikin jarruttaa. Regeneroinnin voimakkuutta lienee mahdollista Bemarissakin säätää, eli sitä kuinka voimakkaasti auto jarruttaa moottorilla, kun päästät kaasupoljinta ylöspäin. Mulla se on säädetty voimakkaimmaksi mahdolliseksi, mutta ei tuolla siltikään ”yhden polkimen taktiikalla” voi ajaa, toisin kuin monella oikealla sähköautolla.

Lataushybrideissä on hyvä muistaa, että jos ei kovin tarkasti pysty ennakoimaan kaikkia ajojaan, ja jos haluaa ajaa mahdollisimman paljon sähköllä, niin kannattaa ladata aina kun vain on mahdollista. Ihan vain koska lataaminen on niin pirun hidasta.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Tuli tuossa vaihdettua Bemarin G20 330e hybridikinneriin vm. loppuvuosi -22.

Kertokaas kokemusasiantuntijat, että miten tuo sähköpuoli pelittää talvella? Latauspaikka on, joten pääsee aina lähtemään täydellä akulla aamusta liikenteeseen. Ilmeisesti polttopuoli lähtee käyntiin jo heti suht pikkupakkasissa? Oletan kuitenkin että tuosta akusta ja sähkömoottorista on jotain apua myös talvella polttoaineen kulutuksen suhteen? Kaikki lisätieto kiinnostaa!
Juuri samaisesta laitteesta kokemusta nyt ensimmäisen talven osalta, niin hyvin pelittää pelkällä sähkölläkin. Käytännössä kaikki päivittäisajot pystyin myös talvella ajamaan pelkällä sähköllä, range tosiaan kesän vst. Lukemista tippuu jopa 50%. Mutta vaatii tosiaan aina liikkeelle lähdettäessä sähkötilan päälle, muuten vähänkään isommassa kiihdytyksessä lyö herkemmin bensamoottorin käyntiin, mitä ei kesällä tee. Ainoa miinus tosiaan tuo mikä jo ylläkin mainittiin, lataa aika hitaasti. Max. Teho latauksessa taisi olla 4kWh/tunti.
Pidemmille matkoille kannattaa aina käyttää navigaattoria, niin jakaa sähkön käyttöä järkevämmin.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ainoa miinus tosiaan tuo mikä jo ylläkin mainittiin, lataa aika hitaasti. Max. Teho latauksessa taisi olla 4kWh/tunti.
Jep, itsellä näyttänyt maksimissaan jotain 3,8kWh tehoa latauksessa. Tehdas taitaa ilmoittaa 3,7 maksimiksi. Sen verran hidas, että melkolailla turha lyödä julkisiin kiinni kauppareissun ajaksi esim.

Pidemmille matkoille kannattaa aina käyttää navigaattoria, niin jakaa sähkön käyttöä järkevämmin.
Pari n. 200km pätkää ajellut navi päällä ja 100% akulla lähtiessä ja mulla ainakin käyttänyt about kaiken akun (ajo pelkällä sähköllä) heti alkumatkasta. Ehkä se sitten on ekologisin tapa.
 

5hole

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, VGK, Savolaiset, Jokerit, CBJ?
Pari n. 200km pätkää ajellut navi päällä ja 100% akulla lähtiessä ja mulla ainakin käyttänyt about kaiken akun (ajo pelkällä sähköllä) heti alkumatkasta. Ehkä se sitten on ekologisin tapa.
Okei, itsellä käyttää aika tasaisesti. Toki, alussa jaksoin asetuksia näppäillä aika reilusti, liekö johtuu siitä...
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Okei, itsellä käyttää aika tasaisesti. Toki, alussa jaksoin asetuksia näppäillä aika reilusti, liekö johtuu siitä...
Mikä ajomoodi on ollut päällä tuossa tapauksessa? Oletan että hybrid, mutta kumpi niistä sen alla olevista valinnoista?
 

Backis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carolina Hurricanes
Onko kokemuksia akkuboostereista, onko ne järkeviä vehkeitä?

Ja kyllä, jos akku tyhjentyy usein, se kannattaa vaihtaa. Lisäksi vakuutuksen kautta saa auton hinattua/startattua. Omassa autossa akku pari kertaa sammunut vuoden sisään kun lapset on laittaneet valoja päälle ja auto seissyt sen perään pidempään (+lyhyttä ajoa ennen sammutusta). Tsekkasin akun varauksen ja ihan ok tasolla vielä oli, toki pitäänee sekin vaihtaa lähiaikoina.

Mutta kävi mielessä tuollainen vehje, voiko sellaisen ostaa peräkonttiin, tyyliin pari kertaa vuodessa ladata ja sillä saa auton startattua tarvittaessa? Kyllä se aina pistää vituttamaan kun joutuu jossain parkissa odottamaan apua, vaikkakin vakuutus toimii näppärästi.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Onko kokemuksia akkuboostereista, onko ne järkeviä vehkeitä?
Mulla oli pari autoa sitten. Kyllä se talvipakkasilla jeesasi, jos ei meinannut lähteä kadunvarresta käyntiin. Mutta kannattaa lukea auton manuaali huolella. Nykyautoissa tuo voi olla bad idea. Menee tietokone ihan tiedottomaksi huonoimmassa tapauksessa ja autosta tulee tiiliskivi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös apukaapelit ajaisi saman asian, mutta huonona puolena käyttö edellyttää sosiaalista tilannetta, josta syystä en itsekään käytä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä ne ihan toimivia on. Jos pitää soittaa tyhjentyneen akun takia hinuri paikalle, niin samanlaisen boosterin ne lyö akkuun kiinni ja pistää käyntiin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä ne ihan toimivia on. Jos pitää soittaa tyhjentyneen akun takia hinuri paikalle, niin samanlaisen boosterin ne lyö akkuun kiinni ja pistää käyntiin.
Juu, ja ovat tehneet samalla hyytyneestä autosta tiileskiven. Joku tätä jossain tilitti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös