Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Nännimäinen
300 heppaa on etuvetoiseen aika paljon. Siinä ovat etukumit tiukoilla, jos omistajan lupamaan alle kuuteen sekkaan meinaa satasen vauhtiin ehtiä.

Samanlaista kumiahan ne takapyörätkin ovat, ja hyvin kestävät messeviäkin tehoja. Tai näin ainakin luulen.
 
Viestin lähetti pasil
Samanlaista kumiahan ne takapyörätkin ovat, ja hyvin kestävät messeviäkin tehoja. Tai näin ainakin luulen.

Humanistina en osaa tarkan teknisesti selittää, mutta käsittääkseni isot tehot siirtyvät tiehen paremmin takapyörien välityksellä. Voimakkaasti kiihdytettäessä tehokkaan auton etupyörät harovat ilmaa ja enemmän painoa siirtyy takapyörille. Jos ne ovat vetävää maliia, niin...
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti pasil
Samanlaista kumiahan ne takapyörätkin ovat, ja hyvin kestävät messeviäkin tehoja. Tai näin ainakin luulen.

Olisko tuolla koneen sijainnilla ja painon jakautumisella jotakin merkitystä asian kanssa. No kun en näistä mitään ymmärrä niin...
 

Tuamas

Jäsen
Nyt tuli sitten päästyä jokakeväisestä autokuumeesta,
tuli tässä tänään maksettua käsiraha -92 VW Corrado VR6:sta.
Oli kyllä perhanan hieno auto ajaa, kun oli vielä Konin alustasarja ja voimaa tuossa 2.9-litraisessa koneessa on riittävästi tuon kokoiseen autoon. Ja kun on vielä nättikin omaan silmään, niin ihan tyytyväinen olen toistaiseksi.
 

scholl

Jäsen
Jossakin näin tekstin: "Ostaako valtioneuvosto lisää Skodia?"
Aloin miettimään, että näinkö on, että ministeriautoiksi on tullut hankittua jo Skodaa. Ennenhän (Ahon hallituksen aikaan) pääministerillä oli S-mersu, puolustusministerillä Buick Park Avenue (Rehn halusi sellaisen) ja muut käyttivät valtioneuvoston Saab 9000 ministeriautoja. Sittemmin kai Saabin rinnalle tuli S80 Volvoja. Nyt Hansel on esivalinnut kilpaan Peugeot 607:n, Audi A6:n, Volvo S80:n ja Skoda Superbin. Aika pieniltä autoilta kaikki vaikuttavat, jos takapenkillä joutuu istumaan. Itse toivoisin toki, että Valtioneuvosto päätyisi Audiin. Tulee muuten vielä mieleen se, että näinköhän tuollaisessa käytössä olevat autot ovat kaikki bensakoneella. Saksassa telkkarissa näin pari viikkoa sitten jutun siitä, että onko politikkojen dieselautoihin asennettu jo suodattimet vai tuleeko niitä pienhiukkaspäästöjä. osalla oli, suurimmalla osalla ei ja aika usealla oli A8, 7sarja tai S-sarja isolla bensakoneella.
 

scholl

Jäsen
Schollin pohdinta siitä, miten kesästä voi nauttia entistä enemmän päättyi ratkaisuun. Tilojen puolesta roadsterit karsiutuivat pois ja tuli ostettua Chrysler Sebring 2,7 V6 Limited Cabrio Autostick. Onpas nimihirviö, mutta auto on mukava. Ei se tee Suomesta Amerikkaa, mutta tuo hieman sitä Miami-feelistä mukanaan tänne. Joka kerta kun polkaisee hieman enemmän kaasua valoissa ja kuulee tutun moottorin sekä renkaiden ääntä niin tulee muistoja mieleen rapakon takaa. Tällä kertaa BMW, Audi, Porsche sekä Chrysler Crossfire hävisivät ja pitkällisen sekä hankalan pohdiskelun jälkeen ratkaisu tuntui kuitenkin sitten helpolta ja tyytyväisyys on iso.

Kävin muuten ostamassa Kämpin galleriasta amerikkalaista sinappiakin. Viikonloppuna voisi grillata burgerit ja sen jälkeen kruisailla taas pikkaisen tyytyväisenä vaikka maantielläkin. Ensimmäiset sadat kilsat ovat olleet oikeastaan täysin kaupunkiajoa, mistä kulutus 17,6 l/100km kertookin.

Kuherruskuukautta tässä taas vietetään. No jos ens viikolla kyllästyn niin sithän voi nauttia moottoripyöräkaudesta...
 

scholl

Jäsen
Onko jollain tietoa, koska Hummer H3 tulee Suomeen?
Saksassa myynti alkaa kesällä. Siinä on 3,5l, 223hv, 305Nm viisisylinterinen mylly ja hinta on 41300€. Vertailun vuoksi BMW X3 3,0 l maksaa Saksassa 40300€ ja X5 3,0 l 44500€. Jännä nähdä, missä vaiheessa H3 nähdään myös dieselillä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Noniin, kun auto (se sama helmi kadetti) seisahduksissa ollessaan esim. liikennevaloissa käy hieman epätasaisesti, missä saattaisi olla vika?
 
Viestin lähetti vilpertti
Noniin, kun auto (se sama helmi kadetti) seisahduksissa ollessaan esim. liikennevaloissa käy hieman epätasaisesti, missä saattaisi olla vika?

En ole expertti mutta epäilen vahvasti että vika voi löytyä tulpista. Uudet tulpat kehiin ja auto hyrrää taas mukavasti. Mutta kannattaisi kuitenkin kysyä viksummaltakin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tulpat, tulpanjohdot, virranjakaja, kannentiiviste. Nuo kaikki vaihdettiin vanhaan nissaniin silloin joskus ja alkoi hyrräämään kivasti. Niin ja kaasuvivuston tmv. rasvailuakin suoritettiin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viestin lähetti vilpertti
Noniin, kun auto (se sama helmi kadetti) seisahduksissa ollessaan esim. liikennevaloissa käy hieman epätasaisesti, missä saattaisi olla vika?

Opelista, kun on kysymys, niin. Jos on kaasutin koneinen, vika on 99% varmuudella alipainesäätimessä. Siis se ufon näköinen, kaasuttimen kyljessä, on Opelin tyyppivika. Hinta n.70€.
 

Sparrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vilpertti
Noniin, kun auto (se sama helmi kadetti) seisahduksissa ollessaan esim. liikennevaloissa käy hieman epätasaisesti, missä saattaisi olla vika?

Täällä puhuu kokemuksen syvä rintaääni. Tuossa ylempänä neuvottiin vaihtamaan tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi ym, mutta tilanne voi johtua myös samasta syystä miksi oma Kadettini käy tyhjäkäynnillä epätasaisesti. Niin, Kadett on vuosimallia -91 oleva Beauty 1,6 litran koneella ja yksipisteruiskulla. Jos tarkemmin otetaan, niin moottori on siis C16NZ Multec-ruiskunohjausyksiköllä.

Oma härpäkkeeni on aina vaelluttanut tyhjäkäyntiä jonkin verran. Kun tyhjäkäynti heiluu, syntyy resonointiääniä jne mitkä ovat monesti puolisoni kommentoimaan, että "tuo auto tuntuu käyvän jotenkin oudosti". Tulpat on vaihdettu säännöllisesti ja johdot myös. Virranjakajan kansi on vaihdettu ja aikoinaan fiksu Opel-ammattikorjaaja vaihtoi myös tyhjäkäyntimoottorin täysin turhaan kuvitellessaan tyhjäkäynnin olevan epänormaalia.

Olen tullut siihen tulokseen ja kuullut muualtakin, että tuo kyseinen Multec-ruisku on syntynyt ravistamaan autoa tyhjäkäynnillä. Voihan sitä toki koitaa ruiskunohjausyksikönkin vaihtaa, jos haluaa maksaa...veikkaanpa vain, että ei auta.

Opel on Opel ja mitä tuo rakas autoni olisi ilman vaeltavaa tyhjäkäyntiään? Heh. Ole siis vilpertti huoleti, varsinkin jos tulpat, johdot jne. on vaihdettu.
 

Dick Slasher

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT ♠
Viestin lähetti Sparrow
Täällä puhuu kokemuksen syvä rintaääni. ... Opel-ammattikorjaaja vaihtoi myös tyhjäkäyntimoottorin ...

Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko Opelissa siis erillinen moottori tyhjäkäyntiä varten?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti Dick Slasher
Anteeksi tyhmyyteni, mutta onko Opelissa siis erillinen moottori tyhjäkäyntiä varten?

Kai niitä on muissakin autoissa. Ainakin minun autostani (Citroen C5 vm. 2002) on vaihdettu tyhjäkäyntimoottori. Yhtäkkiä vaan tyhjäkäynti pomppasi 3000 kierrokseen. Hyvin sillä kyllä pystyi ajamaan pikahuoltoon, ei tarvinnut paljon kaasua painaa ;).
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
OK kävin ostamassa sytytystulpat ja jonkun työkalun millä niitä pitää sohia.

Huomenna saatte lukea lehdestä kuinka autopommi räjähti lappeen Rannassa. Voitte sitten vihjaista lehdistölle, että se oli vaan mun kadetti.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ilmeisesti auton toimintaan vaikuttaa se, jos yhden sytytystulpan päästä uupuu se nipukka joka kiinnittyy siihen sytytyspiuhaan.

Nyt kehrää!
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Viestin lähetti vilpertti
Huomenna saatte lukea lehdestä kuinka autopommi räjähti lappeen Rannassa. Voitte sitten vihjaista lehdistölle, että se oli vaan mun kadetti.

Turha siihen pommiin on tässä tapauksessa autoa sekoittaa..?
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Tyhjäkäyntimoottori on todellakin imusarjan ja ilmanputsarin välille liitetyssä letkussa. Elikkä,
siinä on moottorilla liikkuva venttiili, joka avautuu ja sulkeutuu ruiskuboxin ohjaamana.
Pyörimisnopeustietonsa boxi saa vauhtipyörällä olevasta anturista. JOS tyhjäkäyntinopeus
heittelee, vika on joko anturissa, ohjainboxissa, tai tyhjäkäyntimoottorissa. 90% todennäköisyydellä
vika on tyhjäkäyntimoottorissa. (Eng. idle motor, idling motor) Niitä kypsyy usein. Kannattaa
availla ja herkistellä, ellei halua hommata uutta. Jos se edes hieman takertelee, niin huojuntaa
on odotettavissa !! Idle motor putoaa heti pois pelistä kun kaasuläppä vähänkin aukeaa. Niin kauan
kun läppä on kiinni, kone saa lähes kaiken ilmansa vain sen tyhjäkäyntimoottorin lävitse. Jos ei sen
korjaus auta, vika on todennäköisesti itse ohjainboxissa. Kannattaa koittaa toimivan auton boxia,
vaikuttaako se. Niitäkin hajoaa, ikävä kyllä.

Rupes tuo tyhjäkäyntimoottori kiinnostamaan sen verran, että Googlettamalla löytyi moinen juttu. Tiedä vaikka olisi avuksi. Tämä on poimittu sitten jostain paikasta, joka käsittelee relluja. Saattaa siis olla merkkikohtaisia eroja.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
BMW 3-sarjan Coupe

Eli tietääkö kukaan milloin BMW tuo markkinoille uuden 3-sarjan Coupen? Sedanhan on jo markkinoilla, mutta silmiini ei ole sattunut tietoa 2-ovisesta mallista.
 

scholl

Jäsen
Re: BMW 3-sarjan Coupe

Viestin lähetti KPL
Eli tietääkö kukaan milloin BMW tuo markkinoille uuden 3-sarjan Coupen? Sedanhan on jo markkinoilla, mutta silmiini ei ole sattunut tietoa 2-ovisesta mallista.

Itse olen siinä käsityksessä, että Touring esitellään IAA:ssa 05, Coupé Genevessä 06, Cabrio Pariisissa 06 ja M3 tulee tämän jälkeen (07).

EDIT: Niin Genevehän on maaliskuussa ja myynti yleensä alkaa esittelyn jälkeen eli ensi keväänä niitä saa. Nyt kantsii laittaa orderi sisään, jos haluaa olla ensimmäisten joukossa.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Re: Re: BMW 3-sarjan Coupe

Viestin lähetti scholl


EDIT: Niin Genevehän on maaliskuussa ja myynti yleensä alkaa esittelyn jälkeen eli ensi keväänä niitä saa. Nyt kantsii laittaa orderi sisään, jos haluaa olla ensimmäisten joukossa.

Nyt jos vielä löytyisi joitain spy-shotseja kyseisestä menopelistä. Tietysti jos mitään ei ole virallisesti esitelty, niin ne "ennakkokuvat" ovat korkeintaan suuntaa-antavia. Sedanin nokka tuntuu jotenkin laatikkomaiselta, joten saa nähdä loihditaanko Coupeen hieman pyöreämmät muodot.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: BMW 3-sarjan Coupe

Viestin lähetti KPL
Nyt jos vielä löytyisi joitain spy-shotseja kyseisestä menopelistä. Tietysti jos mitään ei ole virallisesti esitelty, niin ne "ennakkokuvat" ovat korkeintaan suuntaa-antavia. Sedanin nokka tuntuu jotenkin laatikkomaiselta, joten saa nähdä loihditaanko Coupeen hieman pyöreämmät muodot.

En muista olenko nähnyt, mutta vähintäänkin suuntaa-antavia kyllä varmasti on, koska M3:stakin on jo ajettu Nürburgringillä.

EDIT: Jos jaksaisi niin googlettaahan voisi E92:lla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Kadetti katsastuksesta läpi! Pari pikkuvikaa, muttei mitään maatamullistavaa =)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös