Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 477
  • 19 022

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Autokuume on taas kerran yllättänyt kevään koittaessa. Onko kenellekään ehtinyt muodostua mielipidettä uudesta VW Passatista? Olen harkinnut 2.0 FSI:tä Comfortline varustelulla.

Farkku olisi ehkä kiinnostavampi, mutta se taitaa tulla vasta syyskuussa Suomeen.
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Itse aloin jo tuossa talvirengaskelissä varmistelemaan ettei autokuume yllätä huhtikuussa. Ajopeliksi osui BMW 730dA vm-00.Väri on nachtblau metallic ja kunto on erinomainen. Kilsoja tulee vuodessa aika paljon joten 3-sarjan dieselin jatkeeksi oli sopiva hankkia samaa merkkiä oleva ja samaa polttoainetta käyttävä. Todella tyytyväinenkin kun vielä olin edelliseen autoon. Tilaa tarvittiin lisää ja sitä tulikin hieman enemmän uuden myötä.
Renkaista kun tuossa aikaisemmin puhuttiin niin alla on Pirelli P-Zero Rosso, suosittelen. Pelaa ainakin omassa autossani kivasti vaikka leveyttä ja korkeutta on aika lailla. Ei ohjaile eikä mölise niinkuin usein saa havaita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti ipa rules
Muutaman viikon sisään alle liukuu Citroen C4 1,6Hdi metallisinisenä. Pitänee tänään käydä kokeilemassa millanen auto on ajaa.

-ipa rules
Parannusta henkilö-Xsaraan on ainakin reilusti. C4 on edeltäjäänsä jämäkämpi ajettava, ja tilaakin löytyy mielestäni enemmän.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti sampio
Parannusta henkilö-Xsaraan on ainakin reilusti. C4 on edeltäjäänsä jämäkämpi ajettava, ja tilaakin löytyy mielestäni enemmän.

Talven tullen saat sitten varautua varustelemaan ranskanpullasi keulaa sillä Surullisen Kuuluisalla Viimasuojalla. Vai jokos Sitikassakin on tajuttu asentaa jäätymään pyrkivään huohotinputkeen lämpövastus (niinkuin Pösössä?)
 

Lerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Mib, Jortikka, Hanson brothers
Kyllä on kauhee autokuume iskenny.YK-joukkohin paprut sisällä jo.Ootellaan vastausta.Asiahan ei ole kylläkään vielä ajankohtanen mutta tutkittu on kuitenkin asiaa jo melkolailla.

Uusi 3-sarjan BMW tai GTI Golf olis suunnitelmissa tuoda sitten Suomeen.Hintaahan kertyis n.25ke.Ei paha olleskaan.Jäis paljon rahaa vielä jemmaanki.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Talven tullen saat sitten varautua varustelemaan ranskanpullasi keulaa sillä Surullisen Kuuluisalla Viimasuojalla.

Mulla on kakkosautona sitikan Pluriel. Siihen ei ainakaan ole tarvinnut laittaa mitään viimasuojaa (en usko, että on edes saatavilla), vaikka 2 talveakin ollut kehissä. Ehkäpä johtuu siitä, että se auto on Hecho en España. Muutenkaan mitään ongelmia talvella. Ainostaan kerran, kun starttasin jossain -30C tuntui, ettei aluksi käynyt tyhjäkäynnillä kaikilla pytyillä. Tuskin C4:nkaan mitään suojaa vaatii.
 

Ramses

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen auto

Olen ensimmäistä autoa hankkimassa ja rahoitus on mietinnässä. Tällä hetkellä Toyotan rahoitus tuntuu parhaalta vaihtoehdolta , lähinnä pienen käsirahan ( 10% ) takia. Eli minkälaisia kokemuksia teillä on noista rahoituksista?
 

scholl

Jäsen
Re: Ensimmäinen auto

Viestin lähetti Ramses
Olen ensimmäistä autoa hankkimassa ja rahoitus on mietinnässä. Tällä hetkellä Toyotan rahoitus tuntuu parhaalta vaihtoehdolta , lähinnä pienen käsirahan ( 10% ) takia. Eli minkälaisia kokemuksia teillä on noista rahoituksista?

Käsiraha on käsittääkseni useimmissa liikkeissä neuvoteltavissa. Olennaistahan on kai korko, rahoituksen kesto, jäännösraha eli viimeinen erä ja sitä kautta myöskin kuukausierä. Jos haluaa verrata eri rahoituksia toisiinsa niin nuo ovat ne seikat, mihin itse kiinnittäisin huomiota.
 

JanJ

Jäsen
Re: Ensimmäinen auto

Viestin lähetti Ramses
Tällä hetkellä Toyotan rahoitus tuntuu parhaalta vaihtoehdolta , lähinnä pienen käsirahan ( 10% ) takia. Eli minkälaisia kokemuksia teillä on noista rahoituksista?
Jos menet johonkin pieneen ketjuun kuulumattomaan firmaan, saatat saada esim Nordean tai GE Moneyn rahoituksen 0 euron käsirahalla ja ensimmäinen maksuerä tulee 2 kuukauden päästä.

Laskentaesimerkki:
10 000 auto
Nordea-rahoitus 60kk
Lyhennys + korot 205,20 euroa / kk + lainanhoitokulut (tms.) 6 euroa kuussa.
211,20 ja vakuutukset.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Predator
Talven tullen saat sitten varautua varustelemaan ranskanpullasi keulaa sillä Surullisen Kuuluisalla Viimasuojalla. Vai jokos Sitikassakin on tajuttu asentaa jäätymään pyrkivään huohotinputkeen lämpövastus (niinkuin Pösössä?)

Kyllä on ainakin meidän pösöt kestäneet ilman viimasuojaa oikein hyvin. Taas yksi talvi takana ilman ongelmia. Muutenkin Pösö on parantanut laatuaan merkittävästi viime vuosina.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti hermosillo
Mielenkiinnolla odotan tulevia kokemuksia noista Auroran kumeista, eli miten kestävät ja minkälaiset ovat ominaisuudeltaan. Veikkaanpa että huonot.
Tavallisen tallaajan on vaikea sanoa renkaiden ominaisuuksista mitään, paitsi ehkä melusta. Jos lähtee sillä asenteella että renkaat on huonot niin varmasti löytyy huonoja ominaisuuksia.
Itse en viitsi maksaa renkaista hirveitä summia, en osta halvimpia mutta melkeen.
Ne on kuitenkin pyöreitä ja mustaa kumia kaikki.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Renkaat on todellakin se paikka missä kannattaa säästää. Ei todellakaan ole väliä, kuten edellinen postaajakin sanoi, kunhan on pyöreät ja mustat.

Hymiöt väliin tarpeen mukaan.
 
Citroen C4 VTS

Tuli tuossa viikolla koeajettua kyseinen auto. Oma auto oli käyttöönottotarkastuksessa ja päätin siinä ohessa kokeilla C4 sporttiversiota. 177hv liikutti autoa ripeästi mutta ei kuitenkaan juurikaan rivakammin kuin pienempi C2.

Tilaa löytyy kyllä paremmin ja varustetaso ainakin koeajetussa yksilössä oli todella runsas. Erityisesti äänentoistolaitteisto oli hieno. Tuli samalla myös kokeiltua peruutustutkaa. Tutka voi ehkä aluksi olla hyödyllinenkin mutta olen yhä sitä mieltä että vanha konsti (kun tömähtää ollaan liian lähellä) on aivan yhtä hyvä. Sivupeilit kääntyivät sähköllä sisään aina kun auton lukitsi. Eniten ehkä häiritsi 4 näyttöä nykyisen kahden sijaan. En ainakaan koeajon aikana oikein tottunut vilkuilemaan eri puolille kojelautaa.

Kunhan tässä nassikoita jossain vaiheessa ilmaantuu niin harkitsen kyllä vaihtoa isompaan ja C4 on yksi hyvä vaihtoehto.
 
Viimeksi muokattu:

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
C4 VTS:n kävin itsekkin taannoin ajamassa. Eipä auto paljoa vakuuttanut. Sporttisuudesta autossa ei ole mielestäni tietoakaan. Ulkonäkö alku shokin jälkeen alkaa uppoamaan pikkuhiljaa, mutta ne sisätilan ratkaisut mittariston suhteen on aika karmeat. Ei meinaa tolkkua saada. Lisäksi autossa saisi olla todellakin tehoa runsaasti lisää, kun sportti coupe on olevinaan. Lisäksi C4 VTS hinnat alkaen 32 000 ei kuulosta lainkaan hyvältä. Esim eikös Seat Leon turbo irtoa 5 ovisena n 28 000€. Ja siinä autossa on sportti henkeä jo reippaasti verrattuna uuteen VTS:ään. C2 VTS koeajo oli hieno kokemus, tehoa jäi kaipaamaan siihenkin lisää.Sääli että auto on niinkin pieni, muuten voisi harkita.
 

Hasse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Hertha BSC, HIFK
TÄnään

Huutokauptaan autoa josta erittäin kiinnostunut.. no jossei sitä huutokauppaa voita niin vastaavaa hakemaan ruotsista tai saksasta..... jännäillään lisää myöhemmin :)
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Lääkettä...

...autokuumeeseen löytyi tänään Olarin Länsiautosta, VTS Xsara vaihtoon ja 5-ovinen VW Golf GTI 1.8 turbolla mukaan. Aika näyttää miten VAG turbo pelittää, pitäisi olla ihan asiallinen peli..?
 
Re: Lääkettä...

Viestin lähetti MetalMac
5-ovinen VW Golf GTI 1.8 turbo

Onkos tuo se legendaarinen 150hv kone. Kokeilitko uutta 200 kaakkista ollenkaan?
Kerro ihmeessä tarkemmat tiedot autosta ja myös kokemuksia jonkin ajan kuluttua.
 

Raimo Reipas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkien aikojen ylellisin Volvo

Tuli tuossa ostettua vaihdossa (vaihtoraha 26 000) uusi Volvo S 80. Täytyy sanoa, että jokainen ajettu sekunti on nautinto. Käsittämättömän upea auto!!! Täytyy myöntää, että olen Volvo-fani.

edit. 2,5 t, kulkee vitun hyvin, metallinhopeinen
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Lääkettä...

Viestin lähetti Ouzala
Eikös tuosta koneesta saa helposti sen lähes 200 heppaa, kun laittaa lastun ohjelmoimaan konetta?

Tuskinpa, essonpaarijuttujen mukaan ahtimen (KKK K03) suorituskyky on teoreettisesti jossain 200hp:n tietämillä. Tokihan kutterinpurufirmat voi luvata mitä tahansa, uskoo sitten ken tahtoo. Epäilisin, että jonkinlaisia ei-softakoplauksia joutuu tekemään jos meinaa 2xx heppaa tuosta saada.

EDIT: Sinänsä tuo 1.8T ei ole pöllömpi kone. Kymmenisen(?) vuottahan noita on konsernin eri merkkien auton keulalle väännetty, enkä ole juuri kuullut mitään pahaa mistään. Tietysti turbo on yksi hajoava osa lisää, varsinkin jos ei ole historia tuntenut jälkikäyttöä järjettömän polkemisen jälkeen.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Re: Re: Lääkettä...

Viestin lähetti Bluesbrother
Onkos tuo se legendaarinen 150hv kone. Kokeilitko uutta 200 kaakkista ollenkaan?
Kerro ihmeessä tarkemmat tiedot autosta ja myös kokemuksia jonkin ajan kuluttua.

Itse legenda, 150hv. Auto on vm -99 ja ajeltu n 90 tuhatta. Varusteina kaikki tarvittava.

Uusinta uutta 200 pollesta en ole käynyt edes koeajamassa. Hinta on tuolla pelillä niin karu että tuskin ihan lähi vuosina tulee sellaista edes hommattua. Koeajolle voisi silti pyrkiä.

Tähän GTI:in palataan kun saan vähän kilometriä alle...

Viestin lähetti Ouzala
Eikös tuosta koneesta saa helposti sen lähes 200 heppaa, kun laittaa lastun ohjelmoimaan konetta?

http://www.digituning.com/

Tuolla lupavaat n 190hv:n tehoja 1.8t moottoriin. Muistaakseni näin nettiautossa myynnissä Golf GTI:n yli 300 hepan tehoilla mutta siinä taisi olla tehtynä muutakin kun pelkkää lastua lisätty.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Re: Lääkettä...

Viestin lähetti MetalMac

http://www.digituning.com/

Tuolla lupavaat n 190hv:n tehoja 1.8t moottoriin. Muistaakseni näin nettiautossa myynnissä Golf GTI:n yli 300 hepan tehoilla mutta siinä taisi olla tehtynä muutakin kun pelkkää lastua lisätty.

190 hepoa kuullostaa jo varsin käyvältä. Jos meinaat lastun autoosi hommata niin etsi sellainen paja, joka penkittää autosi ennen ja jälkeen lastutuksen. Näin pääset mahdollisesti itse vaikuttamaan mm. vääntökäyrään. Eli softa tehdään juuri Sinulle ja juuri Sinun autoon.

Taisin nähdä tuon 300 hepan GTI:n myynti-ilmoituksen, kyseiseen autoonhan oli vaihdettu mm. ahdin, välijäähdytin, putkisto, ilmamäärämittari yms. Eli ei ihan pakasta vedetty 1.8t :-)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: Re: Re: Re: Lääkettä...

Viestin lähetti pasil

Taisin nähdä tuon 300 hepan GTI:n myynti-ilmoituksen, kyseiseen autoonhan oli vaihdettu mm. ahdin, välijäähdytin, putkisto, ilmamäärämittari yms. Eli ei ihan pakasta vedetty 1.8t :-)

Lisäksi bensapumppu ja suuttimet on pitänyt vaihtaa jotta tuollaisiin lukuihin päästään. Väittäisin myös, että vakiokytkimellä ei tuollaisen tehonlisäyksen jälkeen ole enää asiaa liikenteeseen sen luistaessa, kuin.....niin no.

-ipa rules
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Re: Re: Re: Re: Lääkettä...

Viestin lähetti pasil

Taisin nähdä tuon 300 hepan GTI:n myynti-ilmoituksen, kyseiseen autoonhan oli vaihdettu mm. ahdin, välijäähdytin, putkisto, ilmamäärämittari yms. Eli ei ihan pakasta vedetty 1.8t :-)

Jep, löysinpäs kyseisen ilmoituksen.Tosiaan 300 heppaa ja 382Nm, vie varsin mukavasti tätä Golffia :)
 
300 heppaa on etuvetoiseen aika paljon. Siinä ovat etukumit tiukoilla, jos omistajan lupamaan alle kuuteen sekkaan meinaa satasen vauhtiin ehtiä. Ratistakin saa varmasti pitää kiinni ihan molemmilla käsillä. Ihan kelpo laitteelta vaikuttaa, vaikka en itse tuollaista käytettynä uskaltaisikaan ostaa.

Mutta onhan noita muitakin kipakoita etuvetoja...
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Tuosta Volkkarista tulee mieleen aikoinaan Sports Car Centerin kauppaama jälkiasennus turbolla varustettu CRX Honda.
Jumalaton räminä ja kolina yhdistettynä aika räväkkään turboon oli kyllä eräänlainen kokemus. Nollasta sataan tuotti vähän vaikeuksia, kun tuppasi turbon napatessa kiinni ruveta eturenkaat sutimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös