Autoiluketju

  • 3 310 277
  • 18 978
Alfa Romeo GT 3.2:n voisi ostaa pelkästään äänien takia. TV2:n puskurissa Alfa näytti moottoriradalla 3-litraiselle nelivetodieselille kaapin paikan: Italia-Saksa 1-0. Jos olisi ylimääräistä rahaa, niin...

Onneksi ei ole.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti Nebula
Päteviä pelejä molemmat, mutta jossain muistelen lukeneeni jutun näistä kahdesta autosta ja mukana taisi olla vielä kolmaskin (olisko ollu mersu?). M5 selätti jokatapauksessa kilpakumppaninsa radalla, että suoralla ja kaikki olivat vakio-autoja.

M5 alistaa RS6:sta ainakin GT4-pelissä, testattiin Nürburgringillä ja M5 vei selvästi. Tämähän on toki ainut luotettava testitulos ja paras sellainen koskaan, ikinä, missään ; )

Sitten asiaan. Onko kenelläkään kokemuksia uudesta Passatista? Millainen ajaa, mitä mieltä uudistuksista/kasvaneista mitoista, millainen olo jäi muuten?

Mielestäni erittäin tyylikkäästi muotoiltu auto varsinkin edestä. Takaa vähän pliisu, mutta sportline-varustelulla, tummennetuilla laseilla, erikoisvanteilla (ei Volkkarin omat) ja ehkä (big if) erikoisella taka-/tehoputkella saisi mielestäni ihan näyttävän ja persoonallisen auton itselleen.

Pari kysymystä jäi kyllä ilmaan, tietääköhän joku näistä?

1) milloin tulee myyntiin 200hv moottori ja tuleeko tähän mallisarjaan ollenkaan
V6 2.8-litraista konetta?

2) milloinkas uusi VW-Jetta tulee Suomeen ja markkinoille? Saksassa kyseinen peli löytyy jo Volkkarin sivuilta.

Ps. prkeleen autokuume..
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Analyytikko_

1) milloin tulee myyntiin 200hv moottori ja tuleeko tähän mallisarjaan ollenkaan
V6 2.8-litraista konetta?

2) milloinkas uusi VW-Jetta tulee Suomeen ja markkinoille? Saksassa kyseinen peli löytyy jo Volkkarin sivuilta.

1) Tämä selvinnee parhaiten paikallisen vw-myyjän luona käymällä?

2) Jettahan ei ole kuulunut käsittääkseni Suomen tuontiohjelmaan viime vuosina. Tokkopa tulee nytkään. Samalla reissulla kysäiset myyjältä tätäkin.

Niin ja kuume alkaa nousemaan, hakusassa ollut noin kuukauden päivät kakkos/metsästysautoksi Saab 900 matalapaineturbolla. Verkkoja on viritelty, saas nähdä nappaako koskaan :(
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti pasil
1) Tämä selvinnee parhaiten paikallisen vw-myyjän luona käymällä?

2) Jettahan ei ole kuulunut käsittääkseni Suomen tuontiohjelmaan viime vuosina. Tokkopa tulee nytkään. Samalla reissulla kysäiset myyjältä tätäkin.

Niin ja kuume alkaa nousemaan, hakusassa ollut noin kuukauden päivät kakkos/metsästysautoksi Saab 900 matalapaineturbolla. Verkkoja on viritelty, saas nähdä nappaako koskaan :(

Niin, hoidin tuon 1-2 kohdissa ehdottamasi jo netin kautta kyselemällä. Lähinnä oli tarkoitus kysäistä, jos joku palstan automiehistä tietää asiasta enemmän tai omaa inside-tietoa. Kiitokset kuitenkin vinkistä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_


Pari kysymystä jäi kyllä ilmaan, tietääköhän joku näistä?

1) milloin tulee myyntiin 200hv moottori ja tuleeko tähän mallisarjaan ollenkaan
V6 2.8-litraista konetta?

2) milloinkas uusi VW-Jetta tulee Suomeen ja markkinoille? Saksassa kyseinen peli löytyy jo Volkkarin sivuilta.


Joo tosiaan Bora on Jetta taas Euroopassakin. Tulee syksyllä Suomessa myyntiin.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Huomasin tuossa Nettiautoa selaillessani, että tässähän olisi auto kunnon ns. lahkolaiselle. Autossa voi varmasti vielä aistia "rautakanslerin" hengen. Ei muuta kun autokuumetta parantamaan...
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Viestin lähetti Shejbal
Huomasin tuossa Nettiautoa selaillessani, että tässähän olisi auto kunnon ns. lahkolaiselle. Autossa voi varmasti vielä aistia "rautakanslerin" hengen. Ei muuta kun autokuumetta parantamaan...

Todennäköisesti tässä on taustalla Seinfeldistäkin tuttu juju, eli uskotellaan, että auto on kuulunut jollekin julkkikselle ja sillä sitten lypsetään extrahintaa hölmöiltä ihmisiltä, eli tässä tapauksessa "lahkolaisilta".
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Analyytikko_
1) milloin tulee myyntiin 200hv moottori ja tuleeko tähän mallisarjaan ollenkaan
V6 2.8-litraista konetta?

Viestin lähetti vellinaama
Civic Type R tuli tilattua. Koeajon jälkeen kuume oli sitä luokkaa että kaupat tuli tehtyä about heti kun auton testistä palautin.

Mikä näissä parisataa hevosvoimaisissa etuvetoisissa oikein houkuttelee? Tehoja on paljon ja kiihtyvyyttä on luvattu tehtaan ilmoituksen mukaan muutama sekunti, mutta miten käy käytännössä? Vanhoista papoista vanhojen mersujen ja bemarien kanssa näkyy vain takavalot, kun oma etuvetoinen pomppii paikallaan liikennevaloissa.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Routainen Sydän
Mikä oli kyseisen auton hinta? Itse olen mietiskellyt saman kaaran hankkimista, mutta kun tästä Type R:stä ei ilmeisesti löydy automaatti-ilmastointia (?), on samalla sitten harkinta-aikakin kasvanut.

Semmoinen kuvitelma Type R:stä, että se on aika arvokas...

Vähän alle 29 000e. Tuohon tosi kuuluu lisävarusteina jo lähes kaikki mitä tarvitsee. Tehtaan asentama poppikone tuohon teki melkein 900e lisää, jos hankkis ja asentais itse niin säästys sen kanssa halvemmalla, mutta kun on laiska ja ei osaa..
Ilmastointivekotin tuo vaan lisää painoa menoa haittaamaan.

Suht arvokas on, mutta vastaavan luokan autona esim Golfin GTI maksaa lähes 38 000e, ja saksalaisehan vaativat aika paljon lisävarustusta päälle.

Ohmi

Mikä näissä parisataa hevosvoimaisissa etuvetoisissa oikein houkuttelee? Tehoja on paljon ja kiihtyvyyttä on luvattu tehtaan ilmoituksen mukaan muutama sekunti, mutta miten käy käytännössä? Vanhoista papoista vanhojen mersujen ja bemarien kanssa näkyy vain takavalot, kun oma etuvetoinen pomppii paikallaan liikennevaloissa.

Hinta tulee ensimmäisenä vastaan jos lähdetään mersu/bmw/audi linjalle. Lisäksi mersu on vanhojen starbojen menopeli.
Aika tehokas mese saa rinnalta lähteä että jättää kevyen civicin paikoilleen.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti vellinaama


Suht arvokas on, mutta vastaavan luokan autona esim Golfin GTI maksaa lähes 38 000e, ja saksalaisehan vaativat aika paljon lisävarustusta päälle.


Golfissa ja pienessä riisipussissa ei ole mitään vastaavaa.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti scholl
Golfissa ja pienessä riisipussissa ei ole mitään vastaavaa.

Nää on taas näitä... Golfis putoo radalla typerälle, tästä testejäkin tehty. Jos ois fygyy sijoittaa 40 000 autoon niin se ei todellakaan olisi Golffi.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti vellinaama
Nää on taas näitä... Golfis putoo radalla typerälle, tästä testejäkin tehty. Jos ois fygyy sijoittaa 40 000 autoon niin se ei todellakaan olisi Golffi.

Jep, ei tuo merkistä miksikään muutu. Ja siinä kohtaa minutkin saa kivittää torilla kuoliaaksi, jos mielsssäni edes kävisi ajatus 40 000 euron laittamisesta volkkariin.

Kaksisataa hummaiset etuvetoiset oli sitten kyseessä VW, Honda, Volvo etc - turhia kaikkia. VW Golf on muuten varmasti yksi Suomen yliarvostetuimmista autoista, niin kuin koko Volkswagenin merkki eli Saksan Lada.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti vellinaama
Jos ois fygyy sijoittaa 40 000 autoon niin se ei todellakaan olisi Golffi.

Niinpä. Enpä minäkään lähtisi liki 30 000:tta euroa pistämään mihinkään visvaiseen Hondaan.

Mutta makunsa kullakin.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Viestin lähetti Ohmi
Jep, ei tuo merkistä miksikään muutu. Ja siinä kohtaa minutkin saa kivittää torilla kuoliaaksi, jos mielsssäni edes kävisi ajatus 40 000 euron laittamisesta volkkariin.

Kaksisataa hummaiset etuvetoiset oli sitten kyseessä VW, Honda, Volvo etc - turhia kaikkia. VW Golf on muuten varmasti yksi Suomen yliarvostetuimmista autoista, niin kuin koko Volkswagenin merkki eli Saksan Lada.

Miksi Golf on yliarvostetuin? Itselläni on kahdesta neloskoppasesta farkkugolffista muutakin kokemusta kuin pelkkä koeajo. Noin neljän vuoden aikana ainoastaan ilmastoinnin sulake pamahti kerran. Aivan tarpeeksi mukava veivata pääkaupunkiseudulla. Saksan Lada on kyllä Opel.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Te ja teijän urputuksenne. Wolkkarihan on vanhojen äijien auto ja Honda trenditietoisten limevihreää puseroissaan kantavien auto.

Reilut 190 heppaa Wankelin 1.3 litrasessa RX-8 on munaa ja nautintoa. Myös ulkonäkö on urheiluautomainen, eikä mikään perheautomainen (golf). Eikös myös vakuutusmaksuissa säästä sievoisesti, kun kyseessä on 1.3 litrainen kone.

Eli matukkaa vaan pyrstön alle.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Civic jo ihan sen takia ettei niitä tule joka risteyksessä ainakaan vastaan, tosin kun Golfeja ja Corolloja. Golf on niin paljon setä-auto kun vaan auto voi olla.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Type-Riä liikkuu ainakin keskisessä suomessa vaivaksi asti. Kuljettajia yhdistää "nuorekas" leima, yleensä karjala-lippis päässä. Nappiverkkareita en voi vahvistaa, mutta lippalakin logosta päätellen löytynee.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi
Jep, ei tuo merkistä miksikään muutu. Ja siinä kohtaa minutkin saa kivittää torilla kuoliaaksi, jos mielsssäni edes kävisi ajatus 40 000 euron laittamisesta volkkariin.

Viestin lähetti tombraider

Te ja teijän urputuksenne. Wolkkarihan on vanhojen äijien auto ja Honda trenditietoisten limevihreää puseroissaan kantavien auto.


Folkkari. Nyt kannattaa käydä silmälääkärissä. Ensimmäinen kirjain on FAU (V) eikä W. Eli jos haluaa lyhentää tuttavallisesti Volkswagenin niin se on folkkari (vrt. vaikka fiskari tai folkkariveneet). Volk~folk.

Nykyinen viidennen korimallin Golf GTI on oikeasti hyvä auto. Pari ekaa sukupolvea eivät antaneet oikeutusta kirjaimille GTI. Nyt on tilanne toinen ja auto on aivan eriluokkaa. Tämä näkyy myöskin myynnissä. Aikaisempaa selvästi suurempi osa Golffin tuotannosta on nyt GTI:tä.

Ei voi yhtyä siihen, että Golf olisi vanhojen äijien auto. Se on itse asiassa melko nuorten auto. Rentnergolf eli eläkeläisgolfhan on sen sijaan aina ollut Bora/Jetta. Nuoriso ostaa Poloa ja Golfia, samoin perheiden kakkosautoiksi. Sen sijaan perheautoksi koko vaatii vähintään Passatin, joten sedantyylinen pikkuauto on jäänyt eläkeläiskäyttöön.

Itselläni oli viimeinen Golf silloin, kun olin 23v eli vajaat kymmenen vuotta sitten. Uusi GTI on auto, joka voisi muuten kiinnostaa, mutta se on liian askeettinen tämänikäiselle henkilölle. Se on nuorison auto pääasiassa. Vielä enemmän nuorison auto on edellä mainittu Civic. Autot eivät kilpaile millään tavalla keskenään, vaan Civic Type-R on ammattikoululaisen nuoren kundin teinituningvehje. Ei heistä kukaan sellaista osta enää 20+ iässä, vaan se on sellainen nuoren pojan värkki. Eikä siinä mitään pahaa sinänsä ole, mutta ei se millään tavalla Golf GTI:hin verrattavissa ole.


Joku puhui jotain radasta. Radalle kuuluu mennä urheiluautolla, jolla on ominaisuudet kunnossa siihen ja jonka ajonautintoja ei oikein pääse hyödyntämään radan ulkopuolella. Täytyy myöntää, että kuulostaa perverssiltä se, jos joku puhuu samassa lauseessa radasta ja pienestä etuvetoisesta autosta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Viestin lähetti mikse
Miksi Golf on yliarvostetuin? Itselläni on kahdesta neloskoppasesta farkkugolffista muutakin kokemusta kuin pelkkä koeajo. Noin neljän vuoden aikana ainoastaan ilmastoinnin sulake pamahti kerran. Aivan tarpeeksi mukava veivata pääkaupunkiseudulla. Saksan Lada on kyllä Opel.

Jep, kyllä OPEL on se saksalainen LADA. Volkkari on sitten se varma ja toimiva kansanauto.

Noista saksalaisista sen verran, että jos paalu riittää, niin valinta jää BMW:n ja Audin välille. Kallistuisin kuitenkin lopuksi Baijerin suuntaan.

Mese on sitten niiden kavereiden auto, jotka tarvitsevat kylpyhuoneeseen täysikokoisen peilin tarkistaakseen pikku-veikkansa kunnon.

Tämä oli toki vain oma mielipiteeni, mutta tästähän saa ja pitääkin kiistellä.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Analyytikko_


Noista saksalaisista sen verran, että jos paalu riittää, niin valinta jää BMW:n ja Audin välille. Kallistuisin kuitenkin lopuksi Baijerin suuntaan.

Audista täytyy sanoa se, että he ovat parantaneet paljon. Mallisto on uudehko ja kilpailukykyinen, mikä heijastuu suoraan Suomessakin myyntimäärien kehitykseen viime vuosien aikana. Moni hakee hieman enemmän tilaa ja mukavuutta kuin mitä GTI tarjoaa, joten esim. Audi A4 2litran turbo quattro on melko yleinen ja mielenkiintoinen auto tavalliselle kaduntallaajalle, joka ei sen kalliimpaa autoa halua ostaa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Pikaotanta yrityksemme autotallista väittäisi tavallisen Golfin olevan naisten auto. Samoin on myös tavallisen Focuksen laita.
Farmarit ovat sitten asia erikseen.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Minulle kyllä aina kelpaisi neliveto-turbo-Audi mieluummin kuin juuri se riisipussi Civic (HUOM! koko tekee riisipussin eikä valmistusmaa). Golf kylläkin on mukavantuntuinen auto, mutta silti juuri tuo Audi mieluummin. Nykyään kun ei takavetoja enää paljoa syydetä, niin kyllähän se sitten neliveto pitää olla ja 4 ovea on myös vaatimus. Sijoitetaan vähän lisää rahaa ja ostetaan vaikka käytetty Lancer Evo tai Impreza, jos haluaa virtaviivaisen hurjasteluauton. Pääsis sitten talvellakin hangesta ylös, kun civicit sun muut vetäjät vain sudittavat siinä epätoivoisesti.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Auton merkki yksi niistä makuasiosta, josta kiisteltävää riittää. Jokainen muodostaa tietenkin mielikuvansa oman kokemuksensa sekä myös sukulaisten ja muiden tuttujen kokemusten perusteella. Jokaisesta mallista löytyy ainakin se yksi paska yksilö, jonka perusteella merkki haukutaan ja sitä ei enää koskaan osteta. Tehdään näin myös itse.

Ranskalaista "merkkiautoa" en tule ostamaan koskaan. Peugeot, Renault ja Citroen muodostavat ainakin meikäläisen suvussa ja tuttavapiirissä melkoisen pahuuden kolmion. 20 kilometrin päässä uuden Meganen ostopaikasta tippui moottori, Peugeotissa eivät pyöri välillä edes renkaat. Citroenista ei löydy yhtään isoa vikaa - sitäkin enemmän pientä. Lisäksi jälleenmyyntiarvot romahtavat auton ollessa ulkona myyntiliikkeestä. Kuulopuheiden mukaan esimerkiksi Renaultin huolto maksaa hulppeat 450 euroa, joka ainakin minusta tuntuu tehtyyn työhön nähden hirvittävältä summalta.

Joskus aikaisemmin kirjoitin tähän ketjuun astumisesta saksalaisen auton käyttäjäksi. DieselPololla sai (tai joutui, miten ottaa) päästellä samoilla öljyillä 48500 kilometriä ennen ensimmäistäkään huoltoa. LongLife on varmasti kova sana, mutta epäilyttää hieman moottorin kestävyys kun lähestytään 150000 kilometrin rajaa.

Vajaan parin vuoden aikana ei ole tullut mitään valittamista tai vikoja. Saksalaista laatua....
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti Skeletor

Ranskalaista "merkkiautoa" en tule ostamaan koskaan.

Tuosta stereotypiasta itsekin pidän ja yhdyn siihen täysin. Ei kyl kauaa kestä ku joku taas tulee hehkuttamaan jotain Zitikka C 2:sta....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös