Tyhjäkäyntimoottori on todellakin imusarjan ja ilmanputsarin välille liitetyssä letkussa. Elikkä,
siinä on moottorilla liikkuva venttiili, joka avautuu ja sulkeutuu ruiskuboxin ohjaamana.
Pyörimisnopeustietonsa boxi saa vauhtipyörällä olevasta anturista. JOS tyhjäkäyntinopeus
heittelee, vika on joko anturissa, ohjainboxissa, tai tyhjäkäyntimoottorissa. 90% todennäköisyydellä
vika on tyhjäkäyntimoottorissa. (Eng. idle motor, idling motor) Niitä kypsyy usein. Kannattaa
availla ja herkistellä, ellei halua hommata uutta. Jos se edes hieman takertelee, niin huojuntaa
on odotettavissa !! Idle motor putoaa heti pois pelistä kun kaasuläppä vähänkin aukeaa. Niin kauan
kun läppä on kiinni, kone saa lähes kaiken ilmansa vain sen tyhjäkäyntimoottorin lävitse. Jos ei sen
korjaus auta, vika on todennäköisesti itse ohjainboxissa. Kannattaa koittaa toimivan auton boxia,
vaikuttaako se. Niitäkin hajoaa, ikävä kyllä.
Rupes tuo tyhjäkäyntimoottori kiinnostamaan sen verran, että Googlettamalla löytyi moinen juttu. Tiedä vaikka olisi avuksi. Tämä on poimittu sitten jostain paikasta, joka käsittelee relluja. Saattaa siis olla merkkikohtaisia eroja.