Hei autoihmiset !
Olen ilmeisesti joutunut pikku kusetuksen kohteeksi ja kysyisin neuvoa. Ostin viime viikolla sellaisen autonromun parilla sataa, kun oli pakko saada kesän ajaksi kakkosauto. Kaikki piti olla ok, mutta kun menin ottamaan rutkua nimiini ja liikennevakuutusta siihen, niin katsastajaneitonen kertoi, että auton omistaja ei edes ole se henkilö, joka luovarin mukaan autoa on minulle myymässä, vaan tämä henkilö on myynyt auton eteenpäin jo keväällä.
Jotta ei olisi liian yksinkertaista, niin myöskään tämä henkilö jolta auton ostin ei ole kumpikaan näistä edellämainituista. Hän kun ei kuulemma voudin takia voi pitää mitään omissa nimissään. Äijä myi kuitenkin autoa netissä, joten ajattelin ettei asiassa voi olla mitään ihmeellistä.
Eli, auton myyneen hepun pitäisi toimittaa minulle kahdet luovarit ; herra A;lta herra B;lle silloin keväällä tehdystä kaupasta ja herra B;ltä minulle nyt tehtävästä kaupasta.
En oikein jaksa uskoa, että niitä luovareita koskaan saan, lisäksi tuota auton OIKEAA omistajaa en saa käsiini.
Rahallisesti kyse on kuitenkin niin pienestä jutusta, että mieluiten pesisin käteni koko roskasta ennen kuin käy ilmi, että auto on varastettu tai jotain muuta vastaavaa ja meikäläiselle paukkuu syytettä.
Mitä pitäisi tehdä, yhteys poliisiin ellei jamppa tuo papereita hetipian ? Vai voinko viedä auton vaikka saman tien jonnekin, että pääsen siittä eroon ?