Mainos

Autoiluketju

  • 3 336 624
  • 19 049

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aina toisinaan luontoäiti muistuttaa, että auto, varsinkin vanhaa tekniikkaa oleva bensiiniauto on mahtava formaatti.

Lähtee käyntiin ja vie perille, kunhan akku on kunnossa. ABC huoltamoiden vessat eivät jäädy tukkoon. Niin, ja siinä vanhan aikaisessa autossa ei ole peruutuskameraa, joka jäätyisi kiinni estäen pakin menemisen päälle.

Lisäksi sen tehottomasti toimiva moottori pitää ohjaamon lämpimänä.
Joo. Vanhoja bensa-autoja ei koskaan näy teiden reunoilla hajonneina tai hinausautojen kyydissä. Ei varsinkaan kovilla pakkasilla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Näkyy tietysti. Mutta näkyykö asiallisesti huollettuja?

Ainakin niin uusia viimeisen viikon aikana, että vaikea kuvitella etteivät olisi asiallisesti huollettuja. Paljon rajumpi tuo pakkanen on polttomoottorin tekniikalle kuin sähkökäyttövoimaiselle, kun kuluvia osia, voitelua jne. on paljon, paljon enemmän. Pk-seudulla ei tosin nytkään ollut niin kylmää, että pitäisi varsinaisesti olla ongelma, muutama sata kilometriä ylempänä oli.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Mistä tunnistaa sähköauton omistajan?
- Se kertoo sen kyllä itse.

Eihän tuollainen viime viikolla vallinnut -35 astetta ole terveellinen minkäänlaiselle tekniikalle, mutta allekirjoittanut oli silti varsin tyytyväinen japanilaisesta bentsiiniajopelistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ainakin niin uusia viimeisen viikon aikana, että vaikea kuvitella etteivät olisi asiallisesti huollettuja. Paljon rajumpi tuo pakkanen on polttomoottorin tekniikalle kuin sähkökäyttövoimaiselle, kun kuluvia osia, voitelua jne. on paljon, paljon enemmän. Pk-seudulla ei tosin nytkään ollut niin kylmää, että pitäisi varsinaisesti olla ongelma, muutama sata kilometriä ylempänä oli.
Uusien ongelmahan on yleensä jotain, mikä liittyy sähköön. Dieselit erikseen sitten tietysti.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Bensaa kyllä oli. Lähti päälle kun löi auton käyntiin. Vähän pidemmän lenkin heitän autolla ja katsotaan toimiiko huomenna.
Ei sen tankin tyhjä (kirjaimellisesti) tarvitse olla ettei Webasto lähde käyntiin. Muistaakseni joskus entinen auto näytti +-100km rangeksi ja Webasto ei lähtenyt enää käyntiin.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Ei sen tankin tyhjä (kirjaimellisesti) tarvitse olla ettei Webasto lähde käyntiin. Muistaakseni joskus entinen auto näytti +-100km rangeksi ja Webasto ei lähtenyt enää käyntiin.

No tässä oli tankki reilusti puolillaan. Tänään aamulla ei tosiaan lähtenyt kaukosäätimestä käyntiin, kojelaudan napista kyllä. Kun pääsin töihin niin testasin uudestaan ja lähti kaukosäätimestä päälle. Outoa kyllä. Patterinkin vaihdoin säätimeen.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Joo. Vanhoja bensa-autoja ei koskaan näy teiden reunoilla hajonneina tai hinausautojen kyydissä. Ei varsinkaan kovilla pakkasilla.
Kyllä ainakin itse about sata kertaa sadasta lähtisin -30 pakkaseen pakasta revityllä bensa-autolla kuin puhkinussitulla Corollanretkulla. Kukin tyylillään toki.

En kyllä tuollaisesta peruutuskamera jumissa pakki ei mene päälle -juttua kuullut koskaan. Haiskahtaa legendalta, tai sitten vain ei-saksalaiselta "autolta".
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Purkan Jauhaja Joskus oman auton eberi saattanut kovalla pakkasella sammuttaa itsensä heti aloituksen jälkeen, kun jännite varmaan laskenut liikaa hetkellisesti, vaikka auto sitten ihan nätisti starttaa ja käymään lähtee eli akku sinänsä ihan ok.
Olettaisin että eberin käynnistysproseduurissa joku kuormituspiikki, jonka myötä jännite käväisee alle sallitun, ehkä kun alkaa pyöritellä auton puhaltimia tai tekee tätä varten jonkun järjestelmäkäynnistyksen tms.
On saattanut joskus toisella yrittämällä käydä sitten koko syklin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
En kyllä tuollaisesta peruutuskamera jumissa pakki ei mene päälle -juttua kuullut koskaan. Haiskahtaa legendalta, tai sitten vain ei-saksalaiselta "autolta".
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.
Okei, mielenkiintoista.

Ainakin työkaverin Cuprassa sai jonkin peräkärry moodin päälle autoon jostakin valikoitten takaa. Liekö sitten vaikuttaa tutkienkin toimintaan.

Toisaalta onhan nuo tutkat talvisin lähes koko ajan lumen peitossa ja ei minulla ainakaan ole Volkkarissa eikä Bemarissa mitään tuollaisia ongelmia ollut.
 
Suosikkijoukkue
Ei merkittävän kaupungin pallokerho
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.

Eikö auto muka tunnista kärryä kun on laittanut kärryn virtajohdon kiinni autoon? Tuonhan pitäisi ottaa nuo takatutkat pois päältä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eikö auto muka tunnista kärryä kun on laittanut kärryn virtajohdon kiinni autoon? Tuonhan pitäisi ottaa nuo takatutkat pois päältä.
Oli meillä siis ekaa kertaa alla tuo auto, ei jääty enempää tutkimaan vaan ajettiin ympyrä. Ei tietenkään tuollaista ominaisuutta/vikaa oikeasti ole. Oliko sitten kärryn piuha huonosti kiinni.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.

Aika koomiselle kuulostaa... Onhan siinä ny vtu etäisyyttä puskurista kärryyn aika paljon?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Aika koomiselle kuulostaa... Onhan siinä ny vtu etäisyyttä puskurista kärryyn aika paljon?
Aisaan ei. Jos kamera näkee/tunnistaa sen takana olevaksi ajoneuvoksi?

Tekniikka ei saisi olla liian hienoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kyllä ihmisellä pitää saatana soikoon olla oikeus peruuttaa päin seinää tai vaikka sitten peräkärryä. Varsinkin kaverin autolla jumalauta. Rajoittaa perusoikeuksia tuollainen Octavia.

Vakavasti puhuen, eiköhän siinä jäänyt joku peräkärrymoodi päälle menemättä/laittamatta, mutta olisi se silti aika kyseenalaista, jos auto ei oikeasti anna peruuttaa. Varoitukset ja pimpelipom ilmoitukset hyväksyn, mutta Hollywoodissa tätähän voi tarvita esim jossain carjacking tilanteessa jossa matkanteko koitetaan blokata.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Ja kyllä ihmisellä pitää saatana soikoon olla oikeus peruuttaa päin seinää tai vaikka sitten peräkärryä. Varsinkin kaverin autolla jumalauta. Rajoittaa perusoikeuksia tuollainen Octavia.
Itse jumaloin tuota ominaisuutta. Toissakesänä tuli hurautettua Oulusta Ratinan parkkihalliin ja sitten aurinkolasit päässä puolisokeana sohlasin auton melkein parkkihallin paksuihin pylväisiin parkkeeratessa. Onneksi oli automaatio ajan tasalla ja jarrutti ennen kuin meikäläistä olisi alkanut v*tuttaa tuo extempore road trip.

Joo tiedän, oli sarkasmia sulta, mutta tulipahan mieleen tuosta jutustasi.
 
Viimeksi muokattu:
4

444

Aisaan ei. Jos kamera näkee/tunnistaa sen takana olevaksi ajoneuvoksi?

Tekniikka ei saisi olla liian hienoa.
Vaginaattoreissa tekniikka on niin hienoa, että jos on esim. jälkiasennettu vetokoukku ja johtosarjaa ei ole asiallisesti koodattu autoon, niin auto ei ymmärrä mistään mitään. Sähköä toki tulee kärryn perälle saakka, mutta auto ei ”näe” takanaan muuta kuin esteen. Näppärämpi kaveri toki jättää johtosarjat kauppaan ja rosvoaa takavaloilta tarvittavat signaalit.
Tässä mun Leonissa toki tutkat huutaa kärryn kanssa peruutellessa punaisena, mutta antaa kuitenkin liikkua. Ihan alkuperäinen on koukku johtoineen, mutta tuollainen ominaisuus jätetty päälle. Eikä siinä, kivahan tuosta näytöltä on sitä aisaa katsella. Kaunis aisa on.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@444 tommonen kuulostaa kyllä ihan luonnolliselta? Koetin tuosta Skeidasta jota ite ajan, selailla vakikoita, mut ei löytyny mitään koukkuun liittyvää
 
4

444

@444 tommonen kuulostaa kyllä ihan luonnolliselta? Koetin tuosta Skeidasta jota ite ajan, selailla vakikoita, mut ei löytyny mitään koukkuun liittyvää
Luulisi toisaalta, että ei olisi kauhean suuri lisävaiva koodata tuota siten, että takatutkat olisivat tuossa kohtaa pois käytöstä. Ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole, että kuuntelet sitä hälyttimen ujellusta siinä samalla, kun keskityt kääntämään sen kärryn oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, tai edes kulkemaan suoraan. Samaan hyötysuhteeseen pääsee esim. herättämällä lapsen väärään aikaan päiväunilta ja istuttamalla takapenkille tuon operaation ajaksi.

Mutta kun nämäkin kerrat, kun peräkärryn kanssa sohlaa, voidaan laskea vuositasolla kahden käden sormilla, niin eipä tuo nyt iso juttu ole.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Meillä on ainoana autona 2014 Octavia ja kärryn piuhan kun tökkää paikalleen niin takatutkat menee pois päältä ja näyttökin kertoo että kärry on perässä. Samoin teki edellisen duunin Transporterit. Olivat silloin uusia ja vuosi oli jotain 2017. Jännä jos ovat uudemmista moisen ominaisuuden hukanneet, ennemmin tulis mieleen joko paskapuhe, jälkiasennettu koukku ilman oikiaa koodausta tai huonosti paikallaan oleva kärryn piuha.
 

hege

Jäsen
Jos peräkärryn pistokeen ja auton pistokkeen välissä joutuu käyttämään sitä 13/7 adapteria niin helposti uudemmissa autoissa saa aikaan mystisiä hälyjä vaikka kaikki olisi ihan oikein koodattu ja tehty.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Uusissa Tesloissa on 1020 hevosvoimaa. Eihän nuo nyt voi olla samanlaisia hevosia kuin polttomoottoriautossa?

Jos jossain bensa-autossa olisi 1020 hevosvoimaa, se on normi ihmiselle todella vaikea, ellei täysin mahdoton ajettava liikenteessä.

Ja näitä Tesloja kuitenkin ostaa insinöörit, naiset ja vanhukset.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, tehtaan takuu
Jos jossain bensa-autossa olisi 1020 hevosvoimaa, se on normi ihmiselle todella vaikea, ellei täysin mahdoton ajettava liikenteessä.
Kait noissa on naurettavan hyvät luistonestot ja muut turvamekanismit. Ei taida jossain Teslan chill-modessa ihan tuota tehoa antaa läpi? Mitä itse ajellut Tesla kolmosta joskus, niin eihän noita saa edes jäällä sutimaan tai sivuluisuun vaikka yrittäisi. Ei siinä että uusia polttiksiakaan kaikki turvaominaisuudet päällä.
Ja näitä Tesloja kuitenkin ostaa insinöörit, naiset ja vanhukset.
Toisaalta ei taida jokainen Irma ja Tauno ajaa 150 000 euron Plaidilla? Karvalakeissa se perus kuolevainen 300 heppaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös