Autoiluketju

  • 3 194 556
  • 18 516
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Aina toisinaan luontoäiti muistuttaa, että auto, varsinkin vanhaa tekniikkaa oleva bensiiniauto on mahtava formaatti.

Lähtee käyntiin ja vie perille, kunhan akku on kunnossa. ABC huoltamoiden vessat eivät jäädy tukkoon. Niin, ja siinä vanhan aikaisessa autossa ei ole peruutuskameraa, joka jäätyisi kiinni estäen pakin menemisen päälle.

Lisäksi sen tehottomasti toimiva moottori pitää ohjaamon lämpimänä.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ei lähtenyt Golfin webasto jostain syystä päälle. Raakaa oli lyödä kylmänä käyntiin. Luulikohan, että akku on liian tyhjä?

Ennen ei ole tuota tehnyt.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei lähtenyt Golfin webasto jostain syystä päälle. Raakaa oli lyödä kylmänä käyntiin. Luulikohan, että akku on liian tyhjä?
Akku tai tankki liian vajaa. Siinä se tyypillisimmät syyt. Mä kävin juuri avaamassa ja sulkemassa Volvon ovet, kun "ajastusta ei voitu määrittää". Syynä se, että "auto oli käytössä". No ei ollut, oli vain valmiustilassa jälleen kerran, kun edellisestä ajosta ainakin viikko. Toi on hiukan nirppa, jos päästää valmiustilaan.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Akku tai tankki liian vajaa. Siinä se tyypillisimmät syyt. Mä kävin juuri avaamassa ja sulkemassa Volvon ovet, kun "ajastusta ei voitu määrittää". Syynä se, että "auto oli käytössä". No ei ollut, oli vain valmiustilassa jälleen kerran, kun edellisestä ajosta ainakin viikko. Toi on hiukan nirppa, jos päästää valmiustilaan.

Bensaa kyllä oli. Lähti päälle kun löi auton käyntiin. Vähän pidemmän lenkin heitän autolla ja katsotaan toimiiko huomenna.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina toisinaan luontoäiti muistuttaa, että auto, varsinkin vanhaa tekniikkaa oleva bensiiniauto on mahtava formaatti.

Lähtee käyntiin ja vie perille, kunhan akku on kunnossa. ABC huoltamoiden vessat eivät jäädy tukkoon. Niin, ja siinä vanhan aikaisessa autossa ei ole peruutuskameraa, joka jäätyisi kiinni estäen pakin menemisen päälle.

Lisäksi sen tehottomasti toimiva moottori pitää ohjaamon lämpimänä.
Minulla on ykkösautona 1,5dCi koneella oleva Qashqai, saa kyllä lämpimäksi tai siis "lämpimäksi" hytin silleen että pärjää. Kakkosautona 2.0L koneella oleva bensa-Renault (2005 mallia), tänään kaivoin umpijäästä ja starttasin viikon seisomisen jäljiltä pihalla, ykösellä käyntiin ja hetken päästä tohotti jo kuumaa hyttiin. Ai että.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aina toisinaan luontoäiti muistuttaa, että auto, varsinkin vanhaa tekniikkaa oleva bensiiniauto on mahtava formaatti.

Lähtee käyntiin ja vie perille, kunhan akku on kunnossa. ABC huoltamoiden vessat eivät jäädy tukkoon. Niin, ja siinä vanhan aikaisessa autossa ei ole peruutuskameraa, joka jäätyisi kiinni estäen pakin menemisen päälle.

Lisäksi sen tehottomasti toimiva moottori pitää ohjaamon lämpimänä.
Joo. Vanhoja bensa-autoja ei koskaan näy teiden reunoilla hajonneina tai hinausautojen kyydissä. Ei varsinkaan kovilla pakkasilla.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Näkyy tietysti. Mutta näkyykö asiallisesti huollettuja?

Ainakin niin uusia viimeisen viikon aikana, että vaikea kuvitella etteivät olisi asiallisesti huollettuja. Paljon rajumpi tuo pakkanen on polttomoottorin tekniikalle kuin sähkökäyttövoimaiselle, kun kuluvia osia, voitelua jne. on paljon, paljon enemmän. Pk-seudulla ei tosin nytkään ollut niin kylmää, että pitäisi varsinaisesti olla ongelma, muutama sata kilometriä ylempänä oli.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Mistä tunnistaa sähköauton omistajan?
- Se kertoo sen kyllä itse.

Eihän tuollainen viime viikolla vallinnut -35 astetta ole terveellinen minkäänlaiselle tekniikalle, mutta allekirjoittanut oli silti varsin tyytyväinen japanilaisesta bentsiiniajopelistä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ainakin niin uusia viimeisen viikon aikana, että vaikea kuvitella etteivät olisi asiallisesti huollettuja. Paljon rajumpi tuo pakkanen on polttomoottorin tekniikalle kuin sähkökäyttövoimaiselle, kun kuluvia osia, voitelua jne. on paljon, paljon enemmän. Pk-seudulla ei tosin nytkään ollut niin kylmää, että pitäisi varsinaisesti olla ongelma, muutama sata kilometriä ylempänä oli.
Uusien ongelmahan on yleensä jotain, mikä liittyy sähköön. Dieselit erikseen sitten tietysti.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Bensaa kyllä oli. Lähti päälle kun löi auton käyntiin. Vähän pidemmän lenkin heitän autolla ja katsotaan toimiiko huomenna.
Ei sen tankin tyhjä (kirjaimellisesti) tarvitse olla ettei Webasto lähde käyntiin. Muistaakseni joskus entinen auto näytti +-100km rangeksi ja Webasto ei lähtenyt enää käyntiin.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ei sen tankin tyhjä (kirjaimellisesti) tarvitse olla ettei Webasto lähde käyntiin. Muistaakseni joskus entinen auto näytti +-100km rangeksi ja Webasto ei lähtenyt enää käyntiin.

No tässä oli tankki reilusti puolillaan. Tänään aamulla ei tosiaan lähtenyt kaukosäätimestä käyntiin, kojelaudan napista kyllä. Kun pääsin töihin niin testasin uudestaan ja lähti kaukosäätimestä päälle. Outoa kyllä. Patterinkin vaihdoin säätimeen.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Joo. Vanhoja bensa-autoja ei koskaan näy teiden reunoilla hajonneina tai hinausautojen kyydissä. Ei varsinkaan kovilla pakkasilla.
Kyllä ainakin itse about sata kertaa sadasta lähtisin -30 pakkaseen pakasta revityllä bensa-autolla kuin puhkinussitulla Corollanretkulla. Kukin tyylillään toki.

En kyllä tuollaisesta peruutuskamera jumissa pakki ei mene päälle -juttua kuullut koskaan. Haiskahtaa legendalta, tai sitten vain ei-saksalaiselta "autolta".
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Purkan Jauhaja Joskus oman auton eberi saattanut kovalla pakkasella sammuttaa itsensä heti aloituksen jälkeen, kun jännite varmaan laskenut liikaa hetkellisesti, vaikka auto sitten ihan nätisti starttaa ja käymään lähtee eli akku sinänsä ihan ok.
Olettaisin että eberin käynnistysproseduurissa joku kuormituspiikki, jonka myötä jännite käväisee alle sallitun, ehkä kun alkaa pyöritellä auton puhaltimia tai tekee tätä varten jonkun järjestelmäkäynnistyksen tms.
On saattanut joskus toisella yrittämällä käydä sitten koko syklin.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
En kyllä tuollaisesta peruutuskamera jumissa pakki ei mene päälle -juttua kuullut koskaan. Haiskahtaa legendalta, tai sitten vain ei-saksalaiselta "autolta".
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.
Okei, mielenkiintoista.

Ainakin työkaverin Cuprassa sai jonkin peräkärry moodin päälle autoon jostakin valikoitten takaa. Liekö sitten vaikuttaa tutkienkin toimintaan.

Toisaalta onhan nuo tutkat talvisin lähes koko ajan lumen peitossa ja ei minulla ainakaan ole Volkkarissa eikä Bemarissa mitään tuollaisia ongelmia ollut.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.

Eikö auto muka tunnista kärryä kun on laittanut kärryn virtajohdon kiinni autoon? Tuonhan pitäisi ottaa nuo takatutkat pois päältä.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eikö auto muka tunnista kärryä kun on laittanut kärryn virtajohdon kiinni autoon? Tuonhan pitäisi ottaa nuo takatutkat pois päältä.
Oli meillä siis ekaa kertaa alla tuo auto, ei jääty enempää tutkimaan vaan ajettiin ympyrä. Ei tietenkään tuollaista ominaisuutta/vikaa oikeasti ole. Oliko sitten kärryn piuha huonosti kiinni.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kaverin uudehkossa työsuhde-Octaviassa ei ainakaan viime kesänä saanut pakkia päälle kun oli kuomukärry perässä ja peruutustutka luuli että takana on jotain johon törmää. En tiedä miten asia sitten ratkesi.

Aika koomiselle kuulostaa... Onhan siinä ny vtu etäisyyttä puskurista kärryyn aika paljon?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Aika koomiselle kuulostaa... Onhan siinä ny vtu etäisyyttä puskurista kärryyn aika paljon?
Aisaan ei. Jos kamera näkee/tunnistaa sen takana olevaksi ajoneuvoksi?

Tekniikka ei saisi olla liian hienoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja kyllä ihmisellä pitää saatana soikoon olla oikeus peruuttaa päin seinää tai vaikka sitten peräkärryä. Varsinkin kaverin autolla jumalauta. Rajoittaa perusoikeuksia tuollainen Octavia.

Vakavasti puhuen, eiköhän siinä jäänyt joku peräkärrymoodi päälle menemättä/laittamatta, mutta olisi se silti aika kyseenalaista, jos auto ei oikeasti anna peruuttaa. Varoitukset ja pimpelipom ilmoitukset hyväksyn, mutta Hollywoodissa tätähän voi tarvita esim jossain carjacking tilanteessa jossa matkanteko koitetaan blokata.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Ja kyllä ihmisellä pitää saatana soikoon olla oikeus peruuttaa päin seinää tai vaikka sitten peräkärryä. Varsinkin kaverin autolla jumalauta. Rajoittaa perusoikeuksia tuollainen Octavia.
Itse jumaloin tuota ominaisuutta. Toissakesänä tuli hurautettua Oulusta Ratinan parkkihalliin ja sitten aurinkolasit päässä puolisokeana sohlasin auton melkein parkkihallin paksuihin pylväisiin parkkeeratessa. Onneksi oli automaatio ajan tasalla ja jarrutti ennen kuin meikäläistä olisi alkanut v*tuttaa tuo extempore road trip.

Joo tiedän, oli sarkasmia sulta, mutta tulipahan mieleen tuosta jutustasi.
 
Viimeksi muokattu:

444

Jäsen
Aisaan ei. Jos kamera näkee/tunnistaa sen takana olevaksi ajoneuvoksi?

Tekniikka ei saisi olla liian hienoa.
Vaginaattoreissa tekniikka on niin hienoa, että jos on esim. jälkiasennettu vetokoukku ja johtosarjaa ei ole asiallisesti koodattu autoon, niin auto ei ymmärrä mistään mitään. Sähköä toki tulee kärryn perälle saakka, mutta auto ei ”näe” takanaan muuta kuin esteen. Näppärämpi kaveri toki jättää johtosarjat kauppaan ja rosvoaa takavaloilta tarvittavat signaalit.
Tässä mun Leonissa toki tutkat huutaa kärryn kanssa peruutellessa punaisena, mutta antaa kuitenkin liikkua. Ihan alkuperäinen on koukku johtoineen, mutta tuollainen ominaisuus jätetty päälle. Eikä siinä, kivahan tuosta näytöltä on sitä aisaa katsella. Kaunis aisa on.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@444 tommonen kuulostaa kyllä ihan luonnolliselta? Koetin tuosta Skeidasta jota ite ajan, selailla vakikoita, mut ei löytyny mitään koukkuun liittyvää
 

444

Jäsen
@444 tommonen kuulostaa kyllä ihan luonnolliselta? Koetin tuosta Skeidasta jota ite ajan, selailla vakikoita, mut ei löytyny mitään koukkuun liittyvää
Luulisi toisaalta, että ei olisi kauhean suuri lisävaiva koodata tuota siten, että takatutkat olisivat tuossa kohtaa pois käytöstä. Ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole, että kuuntelet sitä hälyttimen ujellusta siinä samalla, kun keskityt kääntämään sen kärryn oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, tai edes kulkemaan suoraan. Samaan hyötysuhteeseen pääsee esim. herättämällä lapsen väärään aikaan päiväunilta ja istuttamalla takapenkille tuon operaation ajaksi.

Mutta kun nämäkin kerrat, kun peräkärryn kanssa sohlaa, voidaan laskea vuositasolla kahden käden sormilla, niin eipä tuo nyt iso juttu ole.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös