Siellä varmaan olisi halutessaan mahtunut pienempi ihminen kylpemään kylpyammeessa.Katos vaan, tommosiakin on. Sehän on Combi coupe!!!
Siellä varmaan olisi halutessaan mahtunut pienempi ihminen kylpemään kylpyammeessa.Katos vaan, tommosiakin on. Sehän on Combi coupe!!!
Eittämättä. Vähän olisi voinut kyllä läikkyä, kun nämä paikalliset kärrypolut eivät aina ole kaikista tasaisimpia eikä usein kovin suoria. Ei tuo muistaakseni ollut edes lähellä ottaa vastaan korkeussuunnassa, mutta pituuden kanssa oli jo vähän kinthalla. Farkkuun olisi sitten mahtunut jo pidempikin, kun takalasi ei laskeudu noin viistosti alas.Siellä varmaan olisi halutessaan mahtunut pienempi ihminen kylpemään kylpyammeessa.
Minä en kyllä Superbia voi muuten suositella kuin että on todella tilava ja monikäyttöinen auto. Mutta aikamoinen vikapesäke oli kyllä tuo oma 2017 Superb. Kun on pitkään ajanut Volvoilla niin ei ole tottunut että 100 tkm ajettuun autoon joutuu vaihtamaan puhaltimen moottoria yms. osaa jotka yleensä kestää vähintään 300 tkm. Ja se moottorin vikavalo tuli niin tutuksi etten ihmettele kun eräs VAG:lla pitkään ajanut työkaveri sanoi, että tuo symboli on tatuoitu hänelle rintaan sydämen kohdalle.Pakko kompata Superbia. Kahden pienen lapsen kanssa vaihdoin octavian farkusta liftback superbiin ja siinäkin muodossa ei tila loppunut ikinä kesken. Reilu pari vuotta sillä painettiin menemään ilman mitään ongelmia. Sitä ennen octavialla 3 vuotta ongelmitta.
Nyttemin jo auto vaihtunut pariinkin kertaan, mutta superbia voin suositella kyllä omista kokemuksista kaikille.
Aina sitä oppii uutta! Itse olen aina järkeillyt tämän niin että ovessa täytyy olla ikkuna, joten 5-ovisessa autossa takaluukku avautuu ikkunoineen päivineen ja 4-ovisessa tämä takaluukku on sellainen perinteinen "sedan"-mallinen peltiluukku.Mitään en tiedä ja tarkistamaan en rupea mutta.. kyllä se viisi-ovisuus tarkoittaa juuri sitä että takaluukun kautta pääsee matkustamon puolelle.
Eli vastaus kysymykseen: kyllä.
Nämä taitavat olla pitkälti yksi ja sama asia. Tai ei ainakaan pikaisesti tule mieleen mitään automallia, jossa takaluukussa olisi ikkuna, mutta takaluukun kautta ei pääsisi kampeamaan matkustamoon. Ikkunaan kun yleensä on näköyhteys matkustamosta. Bubismi.Aina sitä oppii uutta! Itse olen aina järkeillyt tämän niin että ovessa täytyy olla ikkuna, joten 5-ovisessa autossa takaluukku avautuu ikkunoineen päivineen ja 4-ovisessa tämä takaluukku on sellainen perinteinen "sedan"-mallinen peltiluukku.
Ei valitettavasti ole enää Mondeota saatavilla tuoreena, mutta hatchback oli myös melko tilava laitos farmarista puhumattakaan. Saunarempan yhteydessä kuljetin 2,1m laudepaketit sujuvasti ilman kärryä. Takapenkit toki piti kääntää alta pois.Eittämättä. Vähän olisi voinut kyllä läikkyä, kun nämä paikalliset kärrypolut eivät aina ole kaikista tasaisimpia eikä usein kovin suoria. Ei tuo muistaakseni ollut edes lähellä ottaa vastaan korkeussuunnassa, mutta pituuden kanssa oli jo vähän kinthalla. Farkkuun olisi sitten mahtunut jo pidempikin, kun takalasi ei laskeudu noin viistosti alas.
Eli onko Superbissa iso kontti? Ihan riittävä useimpaan tarpeeseen.
Meillä on ollut neljä Superbia ja useita muita dsg-laatikolla varustettuja VAG-autoja, mutta tällaista "vikaa" en ole koskaan havainnut tai ennen kuullut.Enkä kyllä ole vielä ennen ajanut automaatilla (tai "automaatilla"), joka sammuu kun yrittää lähteä pakilla pieneen ylämäkeen. Tätä tuo Superb harrasti useinkin.
Yksi todella raivostuttava ominaisuus oli myös tuo loskakelissä ja räntäsateessa heti tukkoon menevä etututka, joka potkaisi sitten vakkarin ja muut avustimet pois päältä. Matka-ajo Superbilla räntäsateessa oli sitä, että n. 20-25 km välein täytyi pysähtyä putsaamaan tutka.
Mulla ainakin pitää vielä auto sammuttaa ja käynnistää uudelleen, että "nollaantuu". Yllättävän hyvin tänään toimi (300 km), vaikka kerran toki meni tukkoon.Alkaa palan kiinni joo tohon etututkaan. Vittu mitä paskaa. Herjaa Frontasist ja Lineasist tjsp vaikka nokan neliöpala on puhdas ja moneen kertaan "kuivattu".
Mulla ainakin pitää vielä auto sammuttaa ja käynnistää uudelleen, että "nollaantuu". Yllättävän hyvin tänään toimi (300 km), vaikka kerran toki meni tukkoon.
VAG:n tuotteissa on se huono, että kun adaptiivinem vakkari ei toimi etututkan ollessa poissa käytöstä, niin ei ole tavallista vakkaria ”varalla”.Sama ongelma noissa etututkissa on lähes kaikilla merkeillä. Ei muuta kuin varoittimet pois käytöstä ja matka jatkuu.
VAG:n tuotteissa on se huono, että kun adaptiivinem vakkari ei toimi etututkan ollessa poissa käytöstä, niin ei ole tavallista vakkaria ”varalla”.
Itse kun ajan taajamassakin adaptiivinen vakkari päällä, niin harmittaa kun joutuu ”polkemaan” koko ajan.
Muuten Skodaan olen kyllä ollut tyytyväinen.
Kuten sanottua, niin tuossa Volkkarin systeemissä esim. vakkari ei toimi ollenkaan mikäli etututka on pois pelistä.Sama ongelma noissa etututkissa on lähes kaikilla merkeillä. Ei muuta kuin varoittimet pois käytöstä ja matka jatkuu.
Mulla ei ole kyllä montaa kerran näin käynyt. Jos vasemmalle on oma kääntyvien kaista, jolla on auto kääntymässä, niin silloin adaptiivinen kyllä hidastaa. Tämä on toki helppo kiertää painamalla kaasua valmiiksi. Jos samalla kaistalla joku hidastaa edessä, niin tottakai se adaptiivinen hidastaa. Sehän on se pointtikin.Lisäksi toi Adaptiivinen vakkari / etututka tekee joskus sitä, että ns. vetää liinat kiinni, kun edessä on auto kääntymässä. Jopa jo rampilla ja sun kaista on täysin vapaa. Joo etäisyyttä voi säätää, mutta toi on jopa vähän vaarallista, kun auto jarruttaa,vaikka ei ole tarvetta
Mulla ei ole kyllä montaa kerran näin käynyt. Jos vasemmalle on oma kääntyvien kaista, jolla on auto kääntymässä, niin silloin adaptiivinen kyllä hidastaa. Tämä on toki helppo kiertää painamalla kaasua valmiiksi. Jos samalla kaistalla joku hidastaa edessä, niin tottakai se adaptiivinen hidastaa. Sehän on se pointtikin.
Siksi painan kaasua ennakkoon ettei se auto jarruta turhaan kun tiedän milloin se adaptiivinen saattaa jarruttaa.Auto on ollut oikealla, kääntymässä sivuun mun edestä, kun jarrutti.
Miksi painaa kaasua valmiiksi, kun ajaa vakkarilla. Vakkarin tarkoitushan on "helpottaa" ajamista kun ei nopeudesta tarvitse huolehtia?
@Dino eipä auta vaikka kuinka putsaat nokkaa ja sammuttelet. Koko ajan "tilanne päällä"
On kyllä hieno keksintö. Hieman oli totutteleminen, kun pari vuotta sitten ostin XC90:n ja siinä on tuo adaptiivinen vakkari. Ärsyttää se välillä motarilla, mutta kyllä siihenkin on tottunut jo.Kun ajan taajamassa adaptiivinen vakkari päällä, niin suurin hyöty on se, että auto pitäö turvavälin edellä ajavaan itsekseen.
Reilu pari vuotta kans ajellu Passatilla ja pari kertaa on tippunut pelistä pois. Silloin on tullut märkää lunta taivaalta. Logoa kun putsasi niin toimi taas normaalisti molemmilla kerroilla. Muutenkin on toiminut hyvin tuo adaptiivinen vakkari. Joskus kestää uudelleen kiihdyttäminen hetken aikaa jos joku siirtyy edestä toiselle kaistalle. Muuten ei ole ollut erikoista käytöstä.2,5 vuotta ajoin kahdella eri mk8 Golfilla ja ei kyllä montaa kertaa mennyt adaptiivinen lukkoon, vaikka tulihan noilla reissailtua kelillä kuin kelillä. Kait noissa sitten on jotenkin paremmin sijoitettu (logon alle ja tuulilasiin) nuo adaptiivisen ominaisuudet. Ja silloinkin kun adaptiivinen tippui pelistä, niin hetken ajon jälkeen palasivat takaisin ilman pysäytystä.
Jep, eipä kyllä valittamista ollut. Pitäähän se Volkkarissa paremmin toimiakin kuin pirkkavolkkareissa ; - )Muutenkin on toiminut hyvin tuo adaptiivinen vakkari.
Millainen sun ajoprofiili on? Eli ajatko kuinka paljon päivässä, moottoritietä vai taajamaa, onko toisessa päässä latausmahdollisuus? Voitko ladata kotona? Eli riittäisikö lataushybridi?Tarvittaisiin viisaammilta hieman apuja: työpaikan vaihto edessä ja nykyinen firman -21 Skoda Octavia bensakoneella ja hyvillä varusteilla lähdössä samassa rytäkässä pois. Uudessa työpaikassa ei ole tarjolla autoetua joten auto täytyy hommata muutoin ja tarve arjessa autolle on suuri.
Olen ollut todella tyytyväinen tuohon Octaviaan, ja jotain samanlaista luotettavaa ja hyvää kompromissia haussa vailla kovin kummoista esteettistä seksikkyyttä.
Toisaalta myös sähköautot tulevaisuutta ja edullisia (vai onko?) käyttökustannuksia ajatellen kiinnostaa.
Miten arvon palstakollegat näkisi järkeväksi vaihtoehdoksi, kun:
- budjetilla ei niinkään väliä - jotain 20-40k€
- bensa tai sähkö - tämä on ehkä isoin ydinkysymys että minkälaiset tulevaisuuden näkymät näillä vaihtoehdoilla on
- ajokilometrejä n. 25-30k vuodessa
- kokoluokka jotain Octavian tasoa - ei jättiläistä eikä mitään kauppakassia
Edellisestä autohankinnasta on hieman aikaa ja elämäntilanne ja sitä kautta tarpeet autolle ovat muuttuneet vuosien varrella, joten apu olisi tarpeen. :)