Miksi olisi tarvetta, jos saa laadukkaan ja hyvinvarustellun auton halvemmalla tahi samaan hintaan kuin peruscorollan?Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
Miksi olisi tarvetta, jos saa laadukkaan ja hyvinvarustellun auton halvemmalla tahi samaan hintaan kuin peruscorollan?Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
Peruscorolla on käsitteenä jo vanhentunut, kyllä se on nykyään perusskoda mistä puhutaan. Joka toinen vastaantuleva auto on hopeinen Skoda. Ja jokainen ottaa ja valitsee tietysti ihan minkä vaan haluaa, ei ole minulta pois. Ihmetyttää vaan. Kai tässä on sitä perisuomalaista harmautta ettei vaan vahingossakaan erotuta muista.Miksi olisi tarvetta, jos saa laadukkaan ja hyvinvarustellun auton halvemmalla tahi samaan hintaan kuin peruscorollan?
Toki mutta hintaraja liikkuu 40t euron tuntumassa. Tuohon hintaluokkaan ei samaa määrää varusteita yms saa oikein mihinkään malliin. Toki Audi A4 täysin karvalakkina mahtuisi, samoin moni muu, mutta ns pakolliset kuten dynaamiset led-valot, adaptiivinen vakkari, ergo penkit yms jää sitten pois. Tämä on työkalu ja tiellä vietetään aikaa aika lailla joten oikeasti tietyillä jutuilla on eri lailla merkitystä kuin jos ajaisin 10tkm/vuosi. Tai munani olisi alle 18 senttinen.Eikö työsuhdeautoksi oikeasti saa valita mitään muuta autoa kuin Skodan?
No, siksi se olikin hauska kirjoittaa.Peruscorolla on käsitteenä jo vanhentunut, kyllä se on nykyään perusskoda mistä puhutaan. Joka toinen vastaantuleva auto on hopeinen Skoda.
Ehkä joillain, mutta en usko oikein tuollaiseen stereotypiaan suomalaisuudesta enää. Ja sitten jos viereen isketään sama 30-40 k€:n uusi auto joltain muulta brändiltä, saako sillä jotain erityisen seksikästä? Skodstereissa on hintaluokassaan hyvä varustelu, erinomaiset tilat ja hyvä ajettavuus sekä ekstrana se, että Ocun sai kaasuna samaan hintaan kuin bensana. Eilinen duunireissu taipui 3 kilon keskikulutuksella eli nykyhinnoin 4,56 euroa sataselle.Ja jokainen ottaa ja valitsee tietysti ihan minkä vaan haluaa, ei ole minulta pois. Ihmetyttää vaan. Kai tässä on sitä perisuomalaista harmautta ettei vaan vahingossakaan erotuta muista.
Eipä oikeastaan. Kuuluu luokkaan "olishan se ihan kiva" mutta ei todellakaan mikään välttämättömyys.Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Sehän riippuu siitä, että kuinka paksun pinkan seteleitä omistaa. Tai tekeekö auton osalta velkahankintaa.Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Kyllä se ulkonäkö vaikuttaa ainakin täällä. Tuossa katoksessakin se auto on ikkunan alla talvea lukuunottamatta koko ajan, joten sitä joutuu ulkopuoleltakin katselemaan jatkuvasti. Kai tuota voi myös vaatteisiin verrata. Monia ei kiinnosta miltä näyttää ulospäin, mutta monia kyllä kiinnostaakin. Kyse on visuaalisuuden arvostamisesta. Joillain toki kyse on sitten siitä, että halutaan näyttää naapureille ja tuttaville olevansa parempaa luokkaa. Ei se sitä kyllä aina ole.Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Ulkonäöllä ja muotoilulla on merkitystä minulle ihan käyttöesineissäkin, sikäli myös 30 k€:n keskivertohintaluokassa autoissakin . Ja ennen kuin joku kysyy, että miksi sitten ostin Octavian, totean, että se on ok ulkonäöltään, koska tuolloin puntarissa painoi enemmän käyttövoima.Onko monelle ylipäätään mitään merkitystä, mikä brändi ja minkä näköinen auto alla? Varmaan kuitenkin valtaosa vain liikkuu paikasta a paikkaan b, sen kummemmin arvottamatta kulkemisen katu-uskottavuutta.
Onhan se joillekin ihan selkeästi sitäkin, varsinkin miehille. Epäkypsyyden kyllä näissä tapauksissa huomaa muissakin yhteyksissä, autoilu on vain osa kehittymättömän itsetunnon ilmentymää. Laadukas tai edes näyttävä auto ei kuitenkaan ole automaattisesti kusipäisyyden tai näyttämisenhalun merkki, todellakaan.Ärsyttää, että joku kuvittelee, että auto olisi jonkinlaista muille näyttämistä. Noista toisten munan jatkeista yms. tuntuvat aina olevan kiinnostuneimpia ne, jotka sanovat, että autolla ei ole väliä.
Itsetunnon pönkittämisestä en tiedä, mutta mieluummin mä auton maksan lainalla ja pidän sitten rahani kiinni sijoituksissa, joiden oletettu tuotto-% on korkeampi kuin lainan korko.Toki jos lainarahalla omaa itsetuntoa pönkittää, niin se on jo aika idioottimaista, katsoo asiaa miten tahansa.
Siis Skodan kestävyys on huonoimman kymmenyksen, eli 10 prosentin joukossa? Saako jonkun lähteen tälle väitteelle, että vähintään 90 % autoista on kestävämpiä kuin Skodat? Missä myös väitettiin Skodan olevan premiumia?@sampio Jotain rotia nyt noihin juttuihin. Skoda ja laatu eivät mahdu samaan lauseesen, ellei puhuta äärimmäisen huonolaatuisista tuotteista. Skoda on premiumin vastakohta ja myös tekninen kestävyys on huonoimman kymmenyksen joukossa. Tämä lohkaisusi menee sinne top 3 älyttömyyksiin mitä olet palstalle kirjoitellut.
@Tadu Katso googlesta ja/ tai lue autolehtiä.
Driver Power survey reveals most and least reliable car brands
Subaru tops the charts for the most reliable cars on sale - but which brands are at the bottom? The Auto Express Driver Power owner satisfaction survey tells allwww.carwow.co.uk
Katsoin Googlesta. En löytänyt tukea väitteellesi.
Skoda’s managed to squeeze itself into the top half of this reliability run-down and, according to Warranty Wise’s figures, it’s a fairly respectable brand when it comes to mechanical durability. A rating of 64% puts Skoda among many of the carmakers it directly competes with, and the average repair bills according to the warranty claim data aren’t too bad.
Autokeskustelu on kyllä erikoista kun aina joku vetää herneen nenään jostain ja saapuu paikalle tunnekuohussa kertomaan "totuuksia". Tässä tapauksessa tunnekuohu nousi vielä kun joku meni perkele kehumaan Skodaa. Huh huh mikä provokaatio!
Sun henkilökohtainen ristiretkesi VAG:n tuotteita kohtaan on tullut ilmeiseksi, ja siihen sulla on toki oikeus, jos jotain koet vänkäämiselläsi saavuttavasi. Itse koen olevani varsin tyytyväinen Octavian omistaja, mitä auton perustehtävään tulee, ja myyntilukujen mukaan aika moni muukin - se kokemus ei tästä orastavasta väännöstä miksikään muutu, joten antaa olla.@sampio Jotain rotia nyt noihin juttuihin. Skoda ja laatu eivät mahdu samaan lauseesen, ellei puhuta äärimmäisen huonolaatuisista tuotteista. Skoda on premiumin vastakohta ja myös tekninen kestävyys on huonoimman kymmenyksen joukossa. Tämä lohkaisusi menee sinne top 3 älyttömyyksiin mitä olet palstalle kirjoitellut.
Luulin jo että sinulla ei olisi mitään todisteita väitteesi tueksi, mutta olin väärässä. Tuntemasi ihmiset riittävät minulle perusteeksi ja viittaan jatkossa kintaalla laajoille tutkimuksille, mitä tuossa esim. ylempänä linkattiin.Hyvä pointti, jos joku ostaa paskan ja on siihen tyytyväinen, niin eihän siinä mitään. Netissä voi ainakin kehua. Ihmiset joita tunnen kiikuttavat tämän tästä vagejaan korjattavaksi, mutta pieni osa kyllä maksaa korjaamon laskuja ihan mielellään. Suurin osa kiroaa ne romut alimpaan helvettiin.
Jaahas, nyt on ensimmäistä kertaa hieman sormi suussa auton kanssa. Ei oikein tiedä, että mitä tekisi.
Vuosimallin 2015 Focuksessa on kytkin temppuillut suurin piirtein kuukauden verran. Toimii muuten normaalisti, mutta välillä jää pohjaan ja välillä puoleen väliin. Ongelma korostuu erityisesti liikkeelle lähdössä ja ruuhkissa kun kytkimen kanssa joutuu vemputtamaan enemmän edes takaisin. Viime viikolla käytin auton vuosihuollossa, missä ei löydetty nopeasti kummempaa vikaa ja kytkin ilmattiin. Ongelma kuitenkin jatkui. Tällä viikolla käytin auton samaisessa merkkiliikkeessä ihan vianmäärityksessä kytkimen suhteen, ja tuloksena oli seuraava diagnoosi: "Todennäköisesti järjestelmä haukkaa ilmaa sisälle, mutta ei vuoda nestettä ulospäin. Ongelman aiheuttajaa on mahdotonta diagnosoida, koska ei vuoda nestettä pihalle. Vaihtoehdot ovat kytkimen pääsylinteri, työsylinteri tai niiden väliset letkut".
No ei siinä mitään, antoivat sitten kolme vaihtoehtoa: Kytkin+työsylinteri n. 900e, pääsylinterin vaihto 400e tai pääsylinterin ja työsylinterin välisen nesteputken vaihto 200e.
Suositus oli tottakai ottaa tuo kallein remontti, koska "vastaavissa tapauksissa 9/10 on aina johtunut tuosta työsylinteristä".
Lievästi sanottuna keljuttaisi laittaa taas jokin 900e autoon ja puolen vuoden päästä ilmaantuu taas jokin isompi remontti, autolla on kuitenkin jo 150tkm ajettu. Toisaalta ketuttaisi maksaa myös tuo halvin remontti ja silti ongelma ei korjaantuisi. Harmittaa kovasti, koska tuo Focus on muuten tosi hyvä auto ajaa ja on luotettava peli. Nyt on vaan vuoden sisään ollut minusta vähän liikaa remppaa ja noilla kilsoilla ne varmaan lisääntyy entisestään.
Eli ne todisteet Skodan laadusta olivat kavereiden juttuja?Hyvä pointti, jos joku ostaa paskan ja on siihen tyytyväinen, niin eihän siinä mitään. Netissä voi ainakin kehua. Ihmiset joita tunnen kiikuttavat tämän tästä vagejaan korjattavaksi, mutta pieni osa kyllä maksaa korjaamon laskuja ihan mielellään. Suurin osa kiroaa ne romut alimpaan helvettiin.
Mielikuvista puhuttiin ja itse samaistan Skoda - kuskit Jere Karalahden oloisiin tyyppeihin.