Tokihan nuo olisi pitänyt tajuta käydä läpi koeajolla mutta meinaatko että tuollaisen asian voi jättää mainitsematta? Että jos ostaja on niin tyhmä ettei tajua kysyä niin ei tarvitse kertoa?
Juurikin näin. Ei tuossa muuta ongelmaa minulle ole kuin tuo moottori, kun on käytetty laitettu eikä tietoa sen enempää siitä. Mutta uskoisin asian selviävän kunhan saan vastauksia myyjältä. Kaikki remontit tehty heillä niin ei pitäisi olla kummoinen homma kaivaa tiedot esiin.No yleensä vaihtomoottori ja sen kilometrit kyllä ilmoituksissa mainitaan.
Sinänsä nuo kaikki mainitsemasi (pl. käytetty moottori, silloin jos sillä on rullattu enemmän kuin muulla autolla) ovat ostajan kannalta positiivisia seikkoja, kun on jo vaihdettu kalliita kuluvia osia.
Eli sinänsä vaihtomoottorin kilsat on hyvä selvittää (ja ne kyllä on 99% kerroista tiedossa), mutta muuten tuossa ei nyt hirveää virhettä nähdäkseni ole.
Etkö kauppaa tehdessä kysynyt huolloista ja korjauksista? Luulisi, että tuon kokoinen remontti on myös laitettu huoltokirjaan. Täytyy kyllä ihmetellä, että miten huolimattomasti porukka tekee autokauppoja. Sano nyt vielä ettet edes selvittänyt monellako omistajalla auto on ollut.Juurikin näin. Ei tuossa muuta ongelmaa minulle ole kuin tuo moottori, kun on käytetty laitettu eikä tietoa sen enempää siitä. Mutta uskoisin asian selviävän kunhan saan vastauksia myyjältä. Kaikki remontit tehty heillä niin ei pitäisi olla kummoinen homma kaivaa tiedot esiin.
Huoh, huoltohistorian kysyin kyllä. Tuli tieto milloin viimeisin huolto tehty jne. Selvitin omistajat, olemme auton kolmas omistaja. Huoltokirjassa ei mainintaa ollut, siellä pelkästään liikkeen leimat ja päivämäärät. Edelleen olen sitä mieltä että tuommoisesta pitää ilmoituksessa mainita, varasinkin kun remontit tehty kyseisessä merkkiliikkeessä josta auton ostimme. Mutta asia toivottavasti selviää kunhan myyjään saan yhteyden. Minua ei tässä muu harmita muuta kuin epätietoisuus tuosta moottorista, jos siellä on keulalla joku 200000 höylätty pannu on liike mielestäni myynyt auton väärällä tiedolla kun ajokilometrit ilmoitettu mittarilukeman mukaan.Etkö kauppaa tehdessä kysynyt huolloista ja korjauksista? Luulisi, että tuon kokoinen remontti on myös laitettu huoltokirjaan. Täytyy kyllä ihmetellä, että miten huolimattomasti porukka tekee autokauppoja. Sano nyt vielä ettet edes selvittänyt monellako omistajalla auto on ollut.
Mä peruisin kaupan jo pelkästään senkin takia, että myyjä on jättänyt tahallaan näin ison asian mainitsematta. Ja jos haluat itse olla jatkossa rehellinen niin tuollainen turbon ja moottorin vaihto ei ole ainakaan yksityiselle myytäessä kovaa valuuttaa. Ihmisille tulee sellainen olo, että on astumassa paskaan. Jos nyt saatkin tiedon myyjältä tästä vaihtomoottorin kilometreistä, niin uskotko tätä jo valmiiksi niin rehellistä myyjää?Huoh, huoltohistorian kysyin kyllä. Tuli tieto milloin viimeisin huolto tehty jne. Selvitin omistajat, olemme auton kolmas omistaja. Huoltokirjassa ei mainintaa ollut, siellä pelkästään liikkeen leimat ja päivämäärät. Edelleen olen sitä mieltä että tuommoisesta pitää ilmoituksessa mainita, varasinkin kun remontit tehty kyseisessä merkkiliikkeessä josta auton ostimme. Mutta asia toivottavasti selviää kunhan myyjään saan yhteyden. Minua ei tässä muu harmita muuta kuin epätietoisuus tuosta moottorista, jos siellä on keulalla joku 200000 höylätty pannu on liike mielestäni myynyt auton väärällä tiedolla kun ajokilometrit ilmoitettu mittarilukeman mukaan.
Riippuu paljolti siitä mikä on vastaus kyselyyn ja asenne selvitellä tuota. Mutta katsotaan, ei millään jaksaisi veivata sen enempää noiden autojen kanssa kun tässä olisi vähän muutakin tekemistä. Perheenlisäystä tulossa vuodenvaihteen jälkeen yms.Mä peruisin kaupan jo pelkästään senkin takia, että myyjä on jättänyt tahallaan näin ison asian mainitsematta. Ja jos haluat itse olla jatkossa rehellinen niin tuollainen turbon ja moottorin vaihto ei ole ainakaan yksityiselle myytäessä kovaa valuuttaa. Ihmisille tulee sellainen olo, että on astumassa paskaan. Jos nyt saatkin tiedon myyjältä tästä vaihtomoottorin kilometreistä, niin uskotko tätä jo valmiiksi niin rehellistä myyjää?
Ihan katastrofikauppoja en ole koskaan tehnyt. Kerran maksanut kyllä näin jälkikäteen arvioiden vähän ylihintaa, mutta kuume oli kova. Itsekehu päättyy tältä erää tähän.
Se on juurikinkin näin.Jos ostaa vain Saabeja, ei kai katastrofikauppa edes ole mahdollinen?
Saattaa yllättää, mutta moottorinvaihto ei ole huolto eikä korjauksia merkkihuoltamoilla taideta huoltokirjaan merkata. Varsinkin kun nykyisin on nämä sähköiset huoltokirjat, joihin ei taida edes marginaaliin pystyä kirjoittamaan ylimääräisiä (joku paremmin sähköisistä huoltokirjoista tietävistä voinee oikaista). Itse säästän korjaustoimista kuitit hanskalokerossaLuulisi, että tuon kokoinen remontti on myös laitettu huoltokirjaan.
Onneksi on ollut tuttuja autokauppiaita, niin eivät ole kehdanneet kusettaa. Nykyisen auton ostin vain katsomalla päältä ja sisältä ja sitten nimi paperiin. Oli tuon kaveri kyllä katsonut ja tiesi auton historian. Soitti sitten minulle, että nyt löytyi auto. Yhdellä naisomistajalla ollut ja kaverin sanoin "pidetty kuin kipeää pillua."
Juu kyllähän sieltä vastaukset tuli asiallisesti, eli jakohihna katkennut josta johtuen tilalle vaihdettu tehdaskunnostettu moottori ja samalla laitettu kytkin. Eli keulalla nyt siis ei uusi mutta uudenveroinen kone ja näinollen voi olla huoletta sen suhteen. Myönsi myös että olisi pitänyt maininta ilmoituksessa olla ja selvittelee miksi näin ei ollut toimittu. Äänimerkki laitetaan liikkeen toimesta kuntoon veloituksetta. Tästä oppi taas olemaan entistä tarkempi näissä asioissa ja tosiaan olisihan nuo pitänyt kaiketi tajuta katsoa koeajolla. Ei tästä kuitenkaan mitään kusetuksen makua jäänyt joten loppu hyvin kaikki hyvin.
Jos olet siinä vieressä parkissa, suosittelen mieluummin ko. kuskilta kysymään kuin täältä.Auto on tien laidassa hätävilkut päällä, kuuluisiko tossa oikeasti pysähtyä ja tsekata on kaikki hyvin? Taas ajeltiin letkassa laidassa olevan auton ohitse. Jos on saanut sairaskohtauksen ja viimeisillä voimillaan tajunnut laittaa HÄTÄvilkut päälle?
Jaha, työsuhdeauto pitäisi laittaa tilaukseen viikon parin sisällä. Hinnat ikävä kyllä nousseet reippaasti 1-2 kk sitten, joten Skoda Kodiaq taitaa mennä yli rajojen. valinta taitaa aika tylsästi kallistua uuteen Octaviaan sedan mallina. siihen saa sitten ruksia lähes kaikki varusteet kuten sportti- tai ergo penkit, head up näyttö tuulilasiin yms. Komponenttipula poistanut joitain varusteita listalta kokonaan, kuten Canton sound systemin, harmi sinänsä.