Autoiluketju

  • 3 315 514
  • 19 009

scholl

Jäsen
Missä hintaluokassa sellaiset autot pyörivät, jotka näyttävät vain ulkopuolelta vanhoilta? Siis vaikkapa joku 60-luvun Mustang, jossa on täysin uusi tekniikka ja sisustus.

EDIT: Tai sitten pitää odottaa pari vuotta uutta Dodge Challengeria
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyösti kirjoitti:
Ton jälkeen varmaan kannattaa pestä jollain vähän stydimmällä pesuaineella, jotta irtoaa liimat?

Kiitos neuvosta.

Lähtisin kokeilemaan ihan sillä saippuavedellä millä ne kalvot sinne ikkunaan on laitettukkin. Voi tosin olla että jotain vahvempaakin joutuu käyttämään, älä nyt kuitenkaan tärpättikannua ota esille.
 

HemmoP

Jäsen
scholl kirjoitti:
Missä hintaluokassa sellaiset autot pyörivät, jotka näyttävät vain ulkopuolelta vanhoilta? Siis vaikkapa joku 60-luvun Mustang, jossa on täysin uusi tekniikka ja sisustus.

EDIT: Tai sitten pitää odottaa pari vuotta uutta Dodge Challengeria


http://www.modernracer.com/fordmustanggt2005.html

n $25000 eli ainakin 65000€

Saksassa näyttää käytetyt alkavan n30k€:sta , plus verot tietty päälle eli yli 50k€.
 

HemmoP

Jäsen
scholl kirjoitti:
Tuo linkki menee uuteen Mustangiin. Ei vanhaan.

No shit ?

Saa etsiä aika laajasti jos meinaa löytää uudella ( ei siis entisöidyllä ) tekniikalla varustetun -60-70 luvun auton, tällöin tosin tulee Suomen sosiaalidemokraattisenhalosslovakian tullimääräykset vastaan. Auton pitää olla tyyppihyväksytty. Ja jos alkuperäisiä osia on vaihdettu yli tietyn prosentin = uuden auton vero.

Entisöidyistä esimerkkejä hinnan osalta :

http://www.trianglemotor.com/fi/corvette.htm 46.800,-

tai

http://www.trianglemotor.com/fi/36575.htm 50.000,-
 

Tuamas

Jäsen
scholl kirjoitti:
Missä hintaluokassa sellaiset autot pyörivät, jotka näyttävät vain ulkopuolelta vanhoilta? Siis vaikkapa joku 60-luvun Mustang, jossa on täysin uusi tekniikka ja sisustus.

EDIT: Tai sitten pitää odottaa pari vuotta uutta Dodge Challengeria


Englannissa tuota harrastetaan aika paljon, mm. Jaguarin MK.II:sta saa täysin modernisoidulla tekniikalla. Muistaakseni hintaluokka oli siinä 50keur, riippuen osista ja koneesta. Ja siis nämä täysin modernilla tekniikalla, ei entisöitynä.

Toki varmasti jenkkilässäkin noita tehdään tai sitten tilaa itselleen kustomoituna joltakin nyrkkipajalta, kuten vaikka juuri Triangle Motorsista
 

scholl

Jäsen
Mika Salolla on 30-luvun jenkkiauto, jossa on aivan uusi tekniikka. Entisöinti on ihan homojen hommaa, koska eihän se auto parannu ollenkaan, mutta sen sijaan hyvännäköiseen koriin voi saada oikeasti mukavan autonkin, jos laittaa kunnon tekniikkaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä Amerikassa jonkun verran pyörii noita muskeliaikakauden coupeja (esim. mustang, challenger, charger, firebird jne.) uudella tekniikalla, alustalla ja sisustuksella. Nämäkin ovat usein pikkupajojen customtuotteita ja siihen hintaan saa jo uuden, tehokkaan urheiluauton. Mutta se tyyli, asenne ja fiilis.

Tälläisen löytäminen on kyllä aika vaikeaa koska ne, jotka näitä omistavat ovat yleensä haluttomia luopumaan silmäteristään. Lisäksi sopivia aihioita ei kovinkaan paljon enää ole muutamissa malleissa saatavilla ja ne muutamatkin ovat yleesä jo entisöityjä ja kalliita.

Ajatuksena tällänen ajaton klassikko uudella tekniikalla on kyllä kiehtova. Myös autotehtaat ovat asian ymmärtäneet. Uusin Mustang ja tuleva Challenger ovat selkeästi tunnistettavissa vanhojen "esikuvien" perusteella.
 

HemmoP

Jäsen
Salon aikaisempi projektihan oli vanha ( -67? ) Camaro johon piti tulla Toyotan GT sarjan/vastaavan 3½ litrainen biturbomoottori. Ongelmaksi muodostui mm että moottorin öljyt olisi pitänyt lämmittää ennen starttausta ja vastaavaa... eli oli aivan liian timmi kadulle. 1100hp olisi kyllä varmasti riittänyt katukäyttöön hyvin....

Kaveri teki ko. autoon runkoa jossa oli aikaisemman kolarin vaurioita. En sitten tiedä tuliko siitä tekniikan puolesta ajokelpoista ikinä ?


Mutta ketjun aiheesta, niin itsellä enempi prätkä- kuin autokuumetta, saa nähdä tuleeko hommattua.
 

scholl

Jäsen
Turder kirjoitti:
Uusin Mustang ja tuleva Challenger ovat selkeästi tunnistettavissa vanhojen "esikuvien" perusteella.

Nyt kun tutustuin asiaan hieman tarkemmin niin tuo tuleva Challenger voisi olla todellakin sennäköinen auto, mikä kyllä toisi hyvän fiiliksen. Siinä on selkeätä 70luvun meininkiä.

EDIT: Jos vanha-vanha auto pitäisi olla niin silloin tekisi tietysti mieli samanlaista avo-Cudaa, millä Don Johnson ajeli Nash Bridgesissä. Miehekkäät soundit ja ihan hyvännäköinen vehje
 
Viimeksi muokattu:

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Honda Civic, vielä.
Nyt kävin jopa Veholla asti tuota ihailemassa ja kuume senkun nousee.

Automyyjä sanoi että tämän vuoden Civicit on myyty jo, tehdas kuulemma ei ehdi valmistaa tarpeeksi. Liekö sitten myyntipuhetta (ehkä sulle sittenkin yksi kappale löytyy) tai sitten noita tosiaan on mennyt kaupaksi.

Tossahan on melkein täydellisen näköinen auto, sisältä ja ulkoota.
 

AaaPee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK
Tommy kirjoitti:
Honda Civic, vielä.
Nyt kävin jopa Veholla asti tuota ihailemassa ja kuume senkun nousee.

Automyyjä sanoi että tämän vuoden Civicit on myyty jo, tehdas kuulemma ei ehdi valmistaa tarpeeksi. Liekö sitten myyntipuhetta (ehkä sulle sittenkin yksi kappale löytyy) tai sitten noita tosiaan on mennyt kaupaksi.

Tossahan on melkein täydellisen näköinen auto, sisältä ja ulkoota.

Juuri kun äsken kävin katselemassa myös uutta Civicciä ja naureskelin et jopas osaa olla erikoisen näköinen kulkupeli. Varsinkin perä ja sisusta oli kyllä jotain sellaista mikä ei sit vähääkään kolahtanut. Ainakaan minuun. Erikoinen tapaus kaikenkaikkiaan.

Mut, eikö tosiaan kellään ole minkään näköistä kokemusta Accordista vuosimallia 2000 - 2003? Alkaa tulla kiire. Tällä viikolla olisin lähtemässä sellaista kauas vaihtamaan ja autosta ei ole minkään näköistä hajua. Ulkonäköä lukuunottamatta.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
AaaPee kirjoitti:
Juuri kun äsken kävin katselemassa myös uutta Civicciä ja naureskelin et jopas osaa olla erikoisen näköinen kulkupeli. Varsinkin perä ja sisusta oli kyllä jotain sellaista mikä ei sit vähääkään kolahtanut. Ainakaan minuun. Erikoinen tapaus kaikenkaikkiaan.

Minäkin pidän uutta Civiciä ainakin turhan erikoisena jos en jopa rumana. Eniten haittaa päällisin puolin se takavalosysteemi, joka saa auton näyttämään ainakin minun mielestäni halvalta lelulta. Lähempää kontaktia ei autoon ole, joten paha sanoa sisätiloista ja niistä tärkeimmistä ominaisuuksista mitään.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
scholl kirjoitti:
EDIT: Jos vanha-vanha auto pitäisi olla niin silloin tekisi tietysti mieli samanlaista avo-Cudaa, millä Don Johnson ajeli Nash Bridgesissä. Miehekkäät soundit ja ihan hyvännäköinen vehje

Jos kyseessä oli Avomallin HEMI-Cuda niin haaveeksi taitaa jäädä. Hinta nimittäin pyörii käsittääkseni jossain 5 miljoonan dollarin huitteilla.

Mulla on semmonen... tai siis semmoset.

edit: Niin ja itselläni on hakusessa joku halpa käyttöauto hintaluokassa 500-1000e eli käytännössä joku 80-luvun lopun Sunny, Corolla tai hyvällä tuurilla Audi 100.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Honda Civic, vielä.

Itse itseäni toistaen : autoon jossa on alle 200 kaakkia konehuoneen puolella ei todellakaan kuulu tuplaputkia auton perään. Kaiken lisäksi ne ovat civicissä järkyttävän rumat.
 

JimmyConway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tommy kirjoitti:
Automyyjä sanoi että tämän vuoden Civicit on myyty jo, tehdas kuulemma ei ehdi valmistaa tarpeeksi. Liekö sitten myyntipuhetta (ehkä sulle sittenkin yksi kappale löytyy) tai sitten noita tosiaan on mennyt kaupaksi.

Porissa ainakin sanoivat pari viikkoa sitten, että jos nyt tilaa auton saa elokuussa, joten tällä hetkellä voi hyvinkin mennä loppuvuoteen. Liikkeessä oli muuten kaikissa esittelyautoissa myyty-laput ikkunoissa, mitä en muista ennen nähneeni. Ihan hienon näköinen auto ja tilaakin on hyvin (ainakin etupenkillä). Tuo erikoinen ulkonäkö kyllä "laimenee" parissa vuodessa.
 

Veijari

Jäsen
Kevät ja autokuume nostaa päätään

Muutama viikko sitten olin jo päättänyt hankkivani Volvon S60:n, mutta se takaluukun ahtaus kävi ahdistamaan mieltäni sen verran, että päätin luopua Ruotsalaisesta. Näin kun emännän kanssa kahdestaan kuljetaan niin varmasti oltaisiin pärjätty silläkin, mutta jos tulevaisuutta vähänkin ajattelee ja jos vaikka jotain jälkikasvua alkaa tulemaan lähiaikoina niin perheautona S60:n tavaratila jää auttamattomasti pieneksi. Tarkoitus on kuitenkin, että autoa ei vaihdeta kuin ehkä 5v kuluttua seuraavan kerran.

Kävin viikonloppuna koeajamassa pari vuotta vanhan Audi A4 Avantin, automaattilaatikolla, 2.4 litran V6 koneella - Piru, että olikin makea peli. Ei mikään tykki, mutta kyllä 170 hevosta riittää mulle aivan hyvin, varsinkin kun vääntöä koneesta löytyi mukavasti. Ajokokemus oli todellinen nautinto, ainoana miinuksena siinä autossa oli vakionopeuden säätimen puuttuminen. En uskalla edes kuvitella miltä isoveli A6 tuntuisi perseen alla.

Autokuume kasvaa, kevät ja lopullinen valinta lähestyy. Tällä hetkellä valintani osuu siis A4:een. Aika vähän noita isommalla koneella olevia a-nelkkuja on saatavilla, 1.8T konella niitä sitten onkin valittavana enemmän kuin tarpeeksi. Valitettavan vähän niitä kuitenkin löytyy automaatti laatikolla, kiitos Audin suolaisten lisävarustehintojen. Kuitenkin tuo isompi 2.4:n vääntävämpi kone miellyttäisi enemmän. Onhan se matalaviritteisempi, joten varmasti kestävämpikin pitkässä juoksussa. Käyttö- ja ylläpitokustannukset kuitenkin aavituksen korkeammat.

Pitää vielä käydä tuo 1.8T sekä jokaisesta kulmasta vetävä Quattro koeajamassa, jotta valinta vaikeutuu entisestään. Monethan sanovat, että quattron kokenut ei enää halua vaihtaa kaksivetoiseen mistään hinnasta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muutama vuosi sitten jengi oksensi uuden Meganen nähdessään, nykyään se kuuluu normaaliin katukuvaan. Jonkun on näytettävä suuntaa, ei Civic jää ainoaksi ufoksi, ei varmasti. Makuasiat ovat toki makuasioita, itseäni miellytti enemmän uusi sedan Civic kuin tämä kiistelty viisiovinen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
sampio kirjoitti:
Muutama vuosi sitten jengi oksensi uuden Meganen nähdessään, nykyään se kuuluu normaaliin katukuvaan. Jonkun on näytettävä suuntaa, ei Civic jää ainoaksi ufoksi, ei varmasti. Makuasiat ovat toki makuasioita, itseäni miellytti enemmän uusi sedan Civic kuin tämä kiistelty viisiovinen.

No onhan se tietysti noinkin, mutta ei se Megane ole siitä kauniimmaksi siitä huolimatta muuttunut. Minunkin mielestäni se sedan on kauniimpi, mutta ei sekään lähelläkään mitään mestariteosta mielestäni ole.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tommy kirjoitti:
Automyyjä sanoi että tämän vuoden Civicit on myyty jo, tehdas kuulemma ei ehdi valmistaa tarpeeksi. Liekö sitten myyntipuhetta (ehkä sulle sittenkin yksi kappale löytyy) tai sitten noita tosiaan on mennyt kaupaksi.

Ehkä ne ovat oikeasti lopussa tai sitten meille on vedetty sama myyntipuhe. Joka tapauksessa minulle Veho myi elokuussa tulevan "kolmanneksi viimeisen, jonka Suomeen tänä vuonna saavat".

Ja kun kerran sellaisen ostin, niin minulle on tietenkin turha tulla perustelemaan, että miksi se on niin harvinaisen ruma tai muuten vaan huono.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veijari kirjoitti:
Aika vähän noita isommalla koneella olevia a-nelkkuja on saatavilla, 1.8T konella niitä sitten onkin valittavana enemmän kuin tarpeeksi. Valitettavan vähän niitä kuitenkin löytyy automaatti laatikolla, kiitos Audin suolaisten lisävarustehintojen. Kuitenkin tuo isompi 2.4:n vääntävämpi kone miellyttäisi enemmän.

En nyt ole varma missä kohtaa nuo moottorit saivat päivitystä, mutta eihän tuossa ole kuin 7-20 heppaa eroa ja väännössäkin 5-20nm. Ja tuossa turbossa tuo vääntöalue on selkeästi laajempi. Turbon etuna on myös pienempi kulutus. Mitä itse olen tuon 1.8T sedanina testaillut niin ihan kivasti sen luulisi tuota pienehköä farkkua kuljettavan.

Niin ja tuo turbohan antaa lastutuksella tehoja hiukan alle 200hp :)
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Waky kirjoitti:
Turbon etuna on myös pienempi kulutus.
.
.
.
Niin ja tuo turbohan antaa lastutuksella tehoja hiukan alle 200hp :)

Ja mitähän tuo lastutus tekee kulutukselle?

Itseäni on hiukan(niin paljon kuin volkkarit nyt ylipäätään voi kiinnostaa) alkanut kiinnostaa tämä uusi A4 nelivedolla ja 200 hevosvoimaisella 2.0 TFSI moottorilla varustettuna, mutta itselleni on jäänyt vielä epäselväksi, paljonko kyseinen moottori tuottaa tehoa 95 oktaanin polttoaineella ja pysyykö kulutus samana tankkaako sitten 98:a tai 95:sta?

Toinen vaihtoehto olisi sitten Bayerin ylpeyden eli BMW:n 218 hummainen neliveto 325xi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Volkkareihin on kehotettu jo pidemmän aikaa käyttämään -98 oktaanista ja etenkin FSI koneissa.

Lastutus itsessään ei välttämättä nosta kulutusta,mutta toisaalta sitten lastutetulle autolle tulee ennettua kenkää, joten kulutus nousee sen takia. Itse en takuun alaista autoa kuitenkaan lastuttaisi.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
sininen kirjoitti:
Ja kun kerran sellaisen ostin, niin minulle on tietenkin turha tulla perustelemaan, että miksi se on niin harvinaisen ruma tai muuten vaan huono.

Onnitteluni. Jos oma kuljetustarpeeni olisi yhtään pienempi, niin tuleva autoni olisi myös uusi viisiovinen Civic. Mielestäni Erittäin onnistunut muotoilu, hyvät tilat ja tehokas & taloudellinen kone. Hieno yhtälö, varsinkin kun tietää Hondan korkean laadun.

TM tosin koitti taas tapojensa mukaan mutista jotain perusjargonia "ohjauksen tunnottomuudesta keskialueella" ja muuta paskaa, kun eivät oikeita puutteita autosta löytäneet....
 

Tuamas

Jäsen
ipa rules kirjoitti:
Lastutus itsessään ei välttämättä nosta kulutusta,mutta toisaalta sitten lastutetulle autolle tulee ennettua kenkää, joten kulutus nousee sen takia. Itse en takuun alaista autoa kuitenkaan lastuttaisi.

Miksi ei?
Jos lastutuksen tekee valtuutetussa paikassa ja kunnolla, niin sillä ei ole mitään vaikutusta takuukäytäntöihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös