Dacia Dusteri ei oo hyvä talviauto. Pihassa on pari 2018 mallia. Kylmiä sekä bensa ja diesel, vähän parani viimasuojilla molemmat. Isompi ongelma on ikkunoiden auki pysyminen, puhallusta ei saa 50/50 tuulilasi/sivuikkunat
Webasto kauko-ohjauksella on killeri varuste, mutta pitäisihän se olla sitten autossa vakiona jos ei muuten pysy lämpimänä. Tai edes lisävarusteena siten että osaa pitää ne lasit auki automaattisesti ilman webaston näpelöintiä. En tiedä on Dusteriin saatavilla. @pikkuvaimo
Webastolla, Eberilla tai muulla vastaavalla ratkeaa tuollainen ongelma. Joo se on lisäkustannus, ja vähän enempi syö polttoainetta, mutta on se myös melko ylivoimainen varuste.
No mutta onhan se nyt ihan neekeritouhua painella webastoa päälle sitä mukaa kun lasit menee huuruun, ja on täyttä sketsiä ehdottaa tällaista autoa hyvää talviautoa etsivälle. Jos webasto oikeasti juttelee auton acc:n kanssa niin sitten tuossa on jotain järkeä, mutta silti onhan niitä kai oikeasti lämpimiäkin autoja.Joka autoon sen saa jälkiasennettua, joko tehdaslisävarusteen tai ihan bulkkimallin. Se taas riippuu autosta miten hyvin sen saa pelaamaan "automaattisesti". Enkä mä ny tiedä onko se niin näpelöintiä laittaa se napista päälle. Kai sen viimeistään silloin muistaa kun hokaa ettei ne lasit vaan pysy auki.
Dacia Dusteri ei oo hyvä talviauto. Pihassa on pari 2018 mallia. Kylmiä sekä bensa ja diesel, vähän parani viimasuojilla molemmat. Isompi ongelma on ikkunoiden auki pysyminen, puhallusta ei saa 50/50 tuulilasi/sivuikkunat
Mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen talviauto Suomessa?
Auton pitää toimia ympäri vuoden, myös sorateillä. Oli sitten paljon kuoppia, soraa, loskaa tai jäätä. Loska ei saa tarttua pahasti lokasuojiin, kuten sellaisiin huopamaisiin lokasuojiin tarttuu. Eikä saa myöskään kerätä levyjarruja loskajäähän, ja jumiin. Alustan tulisi kestää useamman vuoden suomalaisia teitä. Hintakaan ei saisi olla järkyttävän korkea. Perusauto. Onko sellaisia enää olemassa?
Ja älkää tarjotko autoa, jossa olisi vain 2 vuoden takuu. Se tulisi kalliiksi, kun kuitenkin auto alustan puolelta hajoilee, jo alkuvuosina. Eikä se välttämättä ole mikään tm testivoittaja, niissäkin näkyy olevan huonoja vaihtoehtoja.
Kiistatta paras all round car:Mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen talviauto Suomessa?
Auton pitää toimia ympäri vuoden, myös sorateillä.
Auto maksaa 20k ja 10% lisähintaa, että ikkunat saa pysymään auki talvella. No, ehkä se Dacian hinta osittain siksi onkin edullinen. Kaiketi Suomessa käytettävässä autossa olisi ihan kiva jos ikkunat pysyisi auki. Tuon pari kiloa siis asennettuna Webasto maksaa.
No mutta onhan se nyt ihan neekeritouhua painella webastoa päälle sitä mukaa kun lasit menee huuruun, ja on täyttä sketsiä ehdottaa tällaista autoa hyvää talviautoa etsivälle. Jos webasto oikeasti juttelee auton acc:n kanssa niin sitten tuossa on jotain järkeä, mutta silti onhan niitä kai oikeasti lämpimiäkin autoja.
Tähän on otettava kiinni. Onko sulla automaatti-ilmastoinnilla? Meinaan -18 mallin bensakoneinen manuaali-ilmastoinnilla ei kyllä mitenkään osu tuohon kuvaukseen. Auto on lämmin, lämpeää nopeaasti ja lasit pysyy kyllä aivan normaalisti auki. Vahvasti uskallan suositella talviautoksi, varsinkin nelivetoisia malleja. Automaatti-ilmastoidusta ei kokemusta, jospa niissä sitten ongelmia on.
Kaverin kommenttien (entinen mitsubishimies) perusteella Outlanderissa on vielä se ongelma hybridimoottorin suhteen, että sähkön loppuessa kulutus nousee aika törkyiseksi about 10l/100km ja kovin kummoista älykkyyttä ei löydy kulutuksen pudottamista varten. Lisäksi aika muovisen oloinen BMW/Audi-kategoriaan verrattuna.
Nämä hallintalaitteiden ja muiden namiskojen sijoittelut ovat aina hieman makuasioita. Toki perusjutut on syytä olla paikoillaan, ettei tarvitse käyttöohjekirjaa lukea montaa tuntia ennen ajoon lähtöä.Muutenkin laitteiden sijoittelussa oltiin käytetty luovuutta eikä mikään ollut oikeastaan luonnollisessa paikassa. Esimerkiksi radion isoimmasta pyörästä ei tietenkään säädetty äänenvoimakkuutta vaan radion taajuutta. Mittaristossa oli oikealla iso ruutu mihin sai yhden arvon näkymään kerrallaan, ja sekin tietenkin pienen kokoisena.
Näyttää siltä, kuin appelsiini ja lentokoneen ohjaamo, olisi saanut jälkeläisen. Tuskin talviauto kuitenkaan.Kiistatta paras all round car:
Kieltämättä 7 vuoden takuu, ilman kilometrirajaa, on poikkeuksellisen kova etu automyynnissä. Mutta onkohan siinä jokin piilotakuu juttu? Eli takuu korvaa vain määrätyt rkkoutuvat osat, tai jokin muu systeemi? Ja onkohan hyundai Suomeen soveltuva talviauto? Tai no tuskin huonokaan.Tähän tuon Dusterin lisäksi harkitsisin Hyundain mallistosta nelivetoisia. Kona tai Tucsoni esimerkiksi. Noissahan on nyt seitsemän vuoden takuu ilman kilometrirajaa.
Mikä olisi hyvä ja kohtuuhintainen talviauto Suomessa?
Auton pitää toimia ympäri vuoden, myös sorateillä. Oli sitten paljon kuoppia, soraa, loskaa tai jäätä. Loska ei saa tarttua pahasti lokasuojiin, kuten sellaisiin huopamaisiin lokasuojiin tarttuu. Eikä saa myöskään kerätä levyjarruja loskajäähän, ja jumiin. Alustan tulisi kestää useamman vuoden suomalaisia teitä. Hintakaan ei saisi olla järkyttävän korkea. Perusauto. Onko sellaisia enää olemassa?
Ja älkää tarjotko autoa, jossa olisi vain 2 vuoden takuu. Se tulisi kalliiksi, kun kuitenkin auto alustan puolelta hajoilee, jo alkuvuosina. Eikä se välttämättä ole mikään tm testivoittaja, niissäkin näkyy olevan huonoja vaihtoehtoja.
Löytyykö kenelläkään kokemuksia jo vuosia käytetyistä hyvistä talviautoista? Sellaisista keskikokoisista perusautoista.
Hinnat alkaen 25000-30000e mallista riippuen. Edullisimmasta päästä siis. Minkähänlainen ajettava olisi maantiellä, tuollainen laatikko?Uusi Suzuki Jimny olis aika täydellinen noihin kriteereihin. Onko hinnan järkyttävyys on sitten makuasia.
Jimny - Suzuki
Tota.. mitäs tuo premium kansankielellä tarkoittaa..?Jos tosiaan muutaman vuoden käytettynä etsii, niin saksalaiset premium merkit nelivetona on helvetin hyvä vaihtoehto.
Tota.. mitäs tuo premium kansankielellä tarkoittaa..?
Hyviä autoja varmasti, mutta toisaalta ne ovat kondomeja. Autoja, jossa on sisällä, kasvanut mulkku. Ajotyyli muuttuu, kun alla tuonlaista.Yleensä ottaen BMW, Mersu ja Audi.