Autoiluketju

  • 3 178 584
  • 18 511

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaasu-autoissa on pääosin ihan samat koneet, kun vastaavissa bensamalleissa.
Joo, mä taisin sotkea tähän jonkin uutisen Volkkarin uudesta 1.5 Evo tgi -koneesta, jossa on siis tuo huippupihi bensakone yhdistetty kaasuun. En tiedä, onko vielä edes markkinoille, mutta olisi kyllä aika kiinnostava, kun bensalla menee jo neljän litran pintaan. Mutta joo, kyllä mä luulen, että mulle riittää ihan tuo peruskonekin kaasun kanssa. Täytyy alkaa kartoittaa vaihtoehtoja.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Eikös tuon ikäiset Fordit lahonneet käsiin yhtälailla tai taisivat lahota vielä tuonkin jälkeen?
Juu, näinhän se on, mutta muistaisin Fordinkin kyllä korjanneen noita ongelmiaan samoihin aikoihin? Anyways Mazdan koriongelmat poistui kun alkoivat itse taas 100% kontroloimaan valmistusta...
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Joo, mä taisin sotkea tähän jonkin uutisen Volkkarin uudesta 1.5 Evo tgi -koneesta, jossa on siis tuo huippupihi bensakone yhdistetty kaasuun. En tiedä, onko vielä edes markkinoille, mutta olisi kyllä aika kiinnostava, kun bensalla menee jo neljän litran pintaan. Mutta joo, kyllä mä luulen, että mulle riittää ihan tuo peruskonekin kaasun kanssa. Täytyy alkaa kartoittaa vaihtoehtoja.

Tuo 1,5TGI tulee vuodenvaihteessa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onkos kellään Seat Arona 1.6 TDI automaatista kokemuksia? Tykkäisin vaihtaa kaaraa ja työmatkan vuoksi diesel voisi olla edelleen ok, mutta vähän pelottaa, kuinka nuhainen tuo on. Koeajollahan se aikanaan selviää, vaan nyt ei ole mahdollista se. FR voisi olla kova vaihtoehto, mutta ei löydy tomaattia siihen. Bensa ei niin paha ole, mutta keppivaihteista en enää haluaisi.

1.6tdi koneet ovat kestäviä ja niistä on tullut hyvin vähän negatiivista palautetta. 2012 vuosimallista eteenpäin myös DSG:nä kannattaa harkita.
Itselläni oli 2013 vuoden Superb 1.6tdi DSG:llä ja vallan mukava yhdistelmä. Riittää Helsinki-Levi välille ja ohi pääsee myös. Ajelin reilun kahden vuoden aikana n. 80tkm (70tkm-150tkm) eikä tuolle välille tapahtunut kuin öljynvaihdot n. 10tkm välein.

Jakopään vaihtoväli 210tkm/6v.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Pääsin kokeilemaan Mitsubishi Outlander PHEV-mallia vähän etuveikkaan (lanseeraus vissiin lokakuun alussa) ja kylläpä yllätti positiivisesti! Pelissä siis akusto, jolla voi kai ajella about 50km ja sit tavallaan generaattorina toimiva bensamoottori joka tuottaa virtaa jokaisessa fillarissa olevaan sähkömoottoriin.

Eli verrattuna muihin plug-in maastureihin tämä on lähimpänä aitoa sähköautoa tjsp. Ja hinnat kymppitonneja muita tarjolla olevia (käytännössä premium-autoja) alhaisempia vaikka tuohonkin saa aika hyvät kamat...
 
Viimeksi muokattu:

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Miten muuten Meganet mahtaa nykypäivänä teknisesti kestää? Jossain luki, että vuodesta 2012 -> vuosimalliset ovat jo keskivertoa luotettavampia. Korithan taitavat olla ruostesuojaukseltaan parhaimpien joukossa?
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Perjantaina saamme talouden käyttöön uuden Volkswagen Golf Variantin ja hyvin palvellut Insignia lähtee vaihtoon. Volkkarilla on perinteisesti se 2 vuoden takuu. Meille on tarjottu huolenpitosopimusta hintaan 50 e/kk. Kertokaapa kommentteja. Rahastusta vai järkevää?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mitähän tuollaisen huolenpitosopparin piiriin kuuluu? 600 eeroa vuodessa vrt. ensihuolto. Näin äkkiseltään en itse ole ottamassa, jos tässä nyt suunnitelmat autonvaihdosta toteutuu.
 
Perjantaina saamme talouden käyttöön uuden Volkswagen Golf Variantin ja hyvin palvellut Insignia lähtee vaihtoon. Volkkarilla on perinteisesti se 2 vuoden takuu. Meille on tarjottu huolenpitosopimusta hintaan 50 e/kk. Kertokaapa kommentteja. Rahastusta vai järkevää?
Jatkuuhan sinulla sitten kuitenkin kuluttajansuoja tuon takuun jälkeenkin joten aika turhia nuo kyllä on. Riippuu toki paljonko ajatte vuodessa ja mille ajokilometreille tuo huolenpitosopimus on laskettu.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Mitähän tuollaisen huolenpitosopparin piiriin kuuluu? 600 eeroa vuodessa vrt. ensihuolto. Näin äkkiseltään en itse ole ottamassa, jos tässä nyt suunnitelmat autonvaihdosta toteutuu.
No tuohon hintaan saisi kuulua aika paljon. En ole muiden soppareita tutkinut, mutta Toyotalla huollot ja öljyt sisältävä soppari olisi jotain reilu kakskymppiä kuussa, ja neljälläkympillä voisi jo käydä pyyhkijät ja polttimotkin vaihdattamassa. Eli kyllä tuohon hintaan pitäisi kuulua ihan kaikki jo.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ja auto pitäis saada. Budjetti max 2000 egeä. Oon nyt muutaman päivän tutustunut tarjontaan netissä ja oiskin eräs kysymys. Nimittäin, miksi ranskalaiset vaihtoautot ovat selvästi edullisempia kuin muut merkit? Ja jos ranskalainen pirssi niin mikä? Auttakaa tässä asiassa niin ilostun.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Ja auto pitäis saada. Budjetti max 2000 egeä. Oon nyt muutaman päivän tutustunut tarjontaan netissä ja oiskin eräs kysymys. Nimittäin, miksi ranskalaiset vaihtoautot ovat selvästi edullisempia kuin muut merkit? Ja jos ranskalainen pirssi niin mikä? Auttakaa tässä asiassa niin ilostun.

No mulla oli lähes 10 ranskalaisen auton putki tossa 10v sitten. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoisin, että niissä on vikoja keskimäärin enemmän kuin muissa autoissa.

Kivojahan ne on ajaa, mutta pajalla kuluu aikaa paljon enemmän kuin esim. japsiautojen kanssa. Voihan olla että mulle osui pelkkiä maanantaikappaleita, mutta otannan ollessa noinkin suuri, pidän sitä hieman epätodennäköisenä.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nimittäin, miksi ranskalaiset vaihtoautot ovat selvästi edullisempia kuin muut merkit?
Ranskalaisilla autoilla on, krhm, maine erityisesti sähkövikoihin alttiina autoina, ja nimenomaan tuossa hintaluokassa törmää useampaankin "pommiin", kuten Peugeot 307, Citroen C5 ja Renault Laguna II (ja sen surulliset etuikkunat...).

Sitä en osaa sanoa, mikä fransmanni olisi sopiva noihin spekseihin.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mulla on perstuntuma että paskin ranskis on Pösö. Sitten Sitikka. Vähiten huono Rellu. Mutta jos kyse on parin tonnin kärryistä niin arpa ratkaissee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kiitti kamut. Näinhän hieman aavistelinkin. Mulla pösö oli ja sähkövikoja niin saakelisti. @Barnes luettelikin tuossa ne vakiot ranskikset, joita on myytävänä pilvin pimein ja sitä halvinta ainesta. Paljon noitakin uutena 8n myyty vaikka maine on huono. Focusta myydään myös edukkaasti.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No, Octavia lähti vaihtoon, vaan ei kaasuhybridiin vielä. Hommasin litraisen Seat Leon farkun automaatilla ja business-varusteilla. Halusin pysyä VAG:n piirissä ja kaasua olisi saanut odotella määräämättömän ajan, kun uuden halusin. Tämä bensakone tuli nopeasti, kun maassa sattui olemaan sopiva värikin tuolla busineksella. Ensipuraisu litraiseen koneeseen on kyllä hyvä, uskomattoman jouheva ja voimakaskin se on, kun miettii, että melkein moposta käy. Tykkään. Ja se uuden auton tuoksu...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Mikäli minun pitäisi parilla tonnilla ostaa auto - ostaisin erittäin todennäköisesti japanilaisen auton ja mitä yksinkertaisempi - sitä parempi eli täysin peruskatiska vaan.

Toki käyttötarkoituskin hieman merkitsee, eli onko autolla tarkoitus ajella jotain oikein matkaakin vai pyöritäänkö vain nurkissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Mulla oli Xsara ja se oli kyllä hyvä auto. Nyt ne alkaa olla jo aika vanhoja, mutta jos löytyy taka-akseliltaan rempattu (eli ei /----\)niin voin suositella. Pärjäsi vikatilastoissakin, ainakin paremmin kuin Laguna II, heh. Ja on se nyt vähän eri tason auto kuin joku japanialainen tai karvalakkigolffi.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Toyota VVT-I koneella, vai miten se ketjuvetoinen bensakone nyt merkitäänkin, on kyllä tekniikaltaan kova kampe lähes aina.

Juuri näin. Tuo ketju on kova sana näissä halvemmissa autoissa - hihnan vaihto ei nyt rakettitiedettä ole, mutta jos sitä ei itse osaa vaihtaa niin saa siitä jotain maksaakin pajalle. Autoa taasen ei kannata ostaa jos ei ole tiedossa koska hihna on vaihdettu - ellei hihnan vaihtoa ole budjetoitu ja / tai otettu huomioon hinnassa.

Ketjukoneisen parin tonnin auton ostaisin itse aina hihnavehkeen sijaan. Tosin Nissan Primeroissa on ketjujenkin kanssa ollut ongelmia joten niistä kannattaa pysyä kaukana.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Onko vielä autoja joissa jakohihnan katkeaminen ei aiheuta moottorivauriota? Riippuuko venttiilimäärästä vai mistä? Perheessä oli joskus ammoisina aikoina -89 Corsa, jossa jakohihna katkeili useamman kerran (olisko vaihtoväli ollut 40tkm), mutta se ei aiheuttanut muuta kuin matkan katkeamisen ja vaihto oli aika halpa. @Jesus Shaves
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Onko vielä autoja joissa jakohihnan katkeaminen ei aiheuta moottorivauriota? Riippuuko venttiilimäärästä vai mistä? Perheessä oli joskus ammoisina aikoina -89 Corsa, jossa jakohihna katkeili useamman kerran (olisko vaihtoväli ollut 40tkm), mutta se ei aiheuttanut muuta kuin matkan katkeamisen ja vaihto oli aika halpa. @Jesus Shaves

Ei kyllä minun mielestäni taida olla enää yhtään autoa jossa olisi tarpeeksi tilaa venttiilien ja mäntien välissä - eli kun hihna katkeaa menee osa venttiileistä kieroksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös