Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 102
  • 19 022

Outsider

Jäsen
@sampio Osia noihin kyllä löytyy halvempia ja kalliimpia vaihtoehtoja, joten sen suhteen ei kannata huolestua ja vanhan jäähdyttimen uudelleen kennotuskin onnistuu. Auton omistajaan vaan yhteyttä, niin eiköhän se siitä selviä mitä kannattaa tehdä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
@sampio Osia noihin kyllä löytyy halvempia ja kalliimpia vaihtoehtoja, joten sen suhteen ei kannata huolestua ja vanhan jäähdyttimen uudelleen kennotuskin onnistuu. Auton omistajaan vaan yhteyttä, niin eiköhän se siitä selviä mitä kannattaa tehdä.
Jep, kiitokset infosta. Ihan hyvä, jos ei aivan maltaita maksele, ja sen oikeastaan halusin nyt ensihätään tietää. On sen verran kiire tässä, ja tiedän, että omistajallakin on, etten halunnut kaiken kiireen keskellä lähteä ilmoittelemaan, että kusin muuten autosi.
 

hege

Jäsen
Onko täällä kukaan testaillut tuota ALD vaihtoautoleasing kuviota?

Omalle kohdalle tuli tilanne, että kakkosautolle olisi käyttöä maks. vuodeksi (ja kilometrit jäisivät alle 10 tuhannen) ja aluksi ajattelin että rouva voisi ajella Subarulla ja itse ostaisi muutaman tonnin kinnerin itselle (ja muksujen kuljetukseen). Tuli sitten kollattua tuollaista vaihtoliisaria ja ainakin omaan makuun ihan kohtuullisia diilejä tuntui olevan tarjolla kun ajokilometrit jää alhaiseksi. Eli mietinnässä on laittaa joko johonkin 2014-15 mallin pikkuautoon (Astra, focus, Peugeot 308) rahaa leasingmaksuun vuoden aikana se 3500-4500 € tai sitten ostaa joku vastaava vekotin maksimissa 3000€ vuodeksi… Mieli tekisi ostaa tosiaan 3k€ turbo-Saab, mutta järki sanoo vahvan ei:n tähän ;-) varsinkin kun vuoden jälkeen ei toiselle autolle ole todellisuudessa käyttöä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Onko täällä kukaan testaillut tuota ALD vaihtoautoleasing kuviota?
En ole, mutta oli harkinnassa. Hyvä puoli on se että auton saa heti alleen ja suht edukkaasti voi saada isohkon ja ok varustellun auton alle 400€/kk. Lisäksi huollot kuuluivat hintaan. Päädyimme kuitenkin Autoverkkokaupan vuoden diiliin, koska haussa oli mahdollisimman edullinen kk-maksu, pieni kulutus ja muut maksut. Hyundain i40-farmareita jäi vielä saataville 269€/kk, me veimme toistaiseksi viimeisen Clion.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Omalle kohdalle tuli tilanne, että kakkosautolle olisi käyttöä maks. vuodeksi (ja kilometrit jäisivät alle 10 tuhannen) ja aluksi ajattelin että rouva voisi ajella Subarulla ja itse ostaisi muutaman tonnin kinnerin itselle (ja muksujen kuljetukseen). Tuli sitten kollattua tuollaista vaihtoliisaria ja ainakin omaan makuun ihan kohtuullisia diilejä tuntui olevan tarjolla kun ajokilometrit jää alhaiseksi. Eli mietinnässä on laittaa joko johonkin 2014-15 mallin pikkuautoon (Astra, focus, Peugeot 308) rahaa leasingmaksuun vuoden aikana se 3500-4500 € tai sitten ostaa joku vastaava vekotin maksimissa 3000€ vuodeksi… Mieli tekisi ostaa tosiaan 3k€ turbo-Saab, mutta järki sanoo vahvan ei:n tähän ;-) varsinkin kun vuoden jälkeen ei toiselle autolle ole todellisuudessa käyttöä.

Joku turbosaapas riittävän tyyppitarkastelun jälkeen on kyllä huippuhankinta, jos kaipaa tuohon hintaluokkaan saatavaa laatua. Käytetyn hintalaatu ei siitä juuri parane, vielä kun laitat siihen sen satasen tms. lisäpalikan saat ajettua halpoja kilsoja biovoimalla.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Hieman jo polttelee, syyskuun loppupuolella pitäisi saapua Volvo XC40. Tuli hommattua KiltaDiilillä, eli kolmen vuoden liisaus kyseessä. Toukokuussa luovutin jo oman autoni pois, sen jälkeen on tullut ajeltua laina- ja vuokra-autoilla. On muuten jäätävä ero samanikäisissä, 10v. vanhoissa, bemarissa ja fordissa. Toinen on kuin pakasta vedetty ja rupesin jo miettimään miksen aja tälläisella autolla suht. halpoja kilometrejä. Toisessa taas, noh... ikä näkyy, niin auton kulumisena kuin vanhentuneena ilmeenä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieman jo polttelee, syyskuun loppupuolella pitäisi saapua Volvo XC40. Tuli hommattua KiltaDiilillä, eli kolmen vuoden liisaus kyseessä. Toukokuussa luovutin jo oman autoni pois, sen jälkeen on tullut ajeltua laina- ja vuokra-autoilla. On muuten jäätävä ero samanikäisissä, 10v. vanhoissa, bemarissa ja fordissa. Toinen on kuin pakasta vedetty ja rupesin jo miettimään miksen aja tälläisella autolla suht. halpoja kilometrejä. Toisessa taas, noh... ikä näkyy, niin auton kulumisena kuin vanhentuneena ilmeenä.

Onnittelut valinnasta! Oma tammikuulta alkanut pitkä odotus päättyy myös syyskuun lopulla, kun XC60 plug-in hybridillä saapuu tehtaalta Suomeen. Itsellä ihan työsuhdeauto.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Onnittelut valinnasta! Oma tammikuulta alkanut pitkä odotus päättyy myös syyskuun lopulla, kun XC60 plug-in hybridillä saapuu tehtaalta Suomeen. Itsellä ihan työsuhdeauto.

Paskinta Volvossa taitaa olla pitkät toimitusajat. Tuotantopaikkavaraus tehtiin Roadshown aikaan viime marras-joulukuussa, auto speksattiin kevättalvella ja toimitus tosiaan nyt syyskuussa. Toki mallia ruvettiin vasta keväällä painamaan putkesta ulos ja ensimmäisenä tuotantoon meni First edtion mallit. Samaa luokkaa tosiaan taitaa olla kaikissa Volvon suosituissa/uusissa malleissa.

Ajoin viime viikolla päivän tuolla XC60 plugin hybridillä, ihan tautisen huikea peli!
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yhden ei-koeajossa olleen XC40:n olen tainnut bongata kotinurkilla. Ja toisen ulkomailla. Ei ole ihan vielä katukuvaa, mutta houkuttelevan näköinen kapistus kyllä. Well done, Volvo!
 

scholl

Jäsen
Eiköhän toi venailu ole arkipäivää kaikissa suosituissa uusissa katumaastureissa. Jopa joku SEAT oli ihan kusessa sen Atecan kanssa, kun lanseerasivat sen, kun kysyntä olikin niin kovaa. Kysyntä on siirtynyt niin voimakkaasti katumaastureiden suuntaan, ettei niitä pystytä valmistamaan ja uusien mallien tuotannon käynnistäminen on aina vähän hidasta. Sen takia alussa tehdään monesti niitä kalliita special editioneita, jotta se rajoittaisi vähän kysyntää.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Ja juuri kun pääsi fiilistelemään, niin luovutus siirtyy joulukuulle. Ilmeisesti uuden kolmipyttyisen T3 -koneen kanssa on ollut saatavuusongelmia. Tarjosivat samalla erittäin edullisesti konepäivitystä T3 -> T4 AWD automaatti, jonka hyväksyin. Oli itseasiassa se malli, jota alunperin havittelin, mutta budjetti tuli vastaan. Nyt tuo saadaan pienellä kk-maksun korotuksella, joten hyvää malttaa odottaa...
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Kävin Uivassa ja siellä oli näytillä uusi V60. Alkoi pahasti kuumottamaan, erottu kyllä edukseen. Taitaa jäädä venho vaihtamatta. Näillä ajotunneilla se olisikin varsin järjetön investointi. Mutta autoa tarvitsee aina....
 

White Wolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC/DC

teppana

Jäsen
Istun Wetterillä ja odottelen autoa takuutarkastuksesta. Vähän polttelis käydä koeajaan tuollainen 530e. Lupailee 1.9l keskikulutusta mutta lienee aika optimistinen.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Löytyykö heimoveljiltä Kia Optima 1,7 riisseeli automaattia ? Onko kaksoismassakytkimen kanssa ollut ongelmia ? Menee ilmeisesti vaihtoon, 01/17 ja 152 tkm päästelty. Onko takuun kanssa ollu on vääntöö ? 150 tkmhan on niinku takuun raja ?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi autoni öljykorkin alla on (isohko ja jäykähkö) jousi?
Saab? Ei kai siinä sen ihmeempää syytä ole. Jousi lukitsee ja tiivistää korkin, vrt kierrekorkki.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli eri automerkkien öljykorkkien alla on jousia eri syistä? Jep jep.

Saab 9-5 Aero. Kiitos benicio.
On muuten hupaisa kapistus se öljytikku. Insinööri Trollhättanissa on miettinyt hyvää väritystä öljyn mittatikulle ja päätynyt siihen että musta/tummanruskea on just hyvä. Jätin tikun joskus konepellin väliin ja marmoritiskiltä hankitussa uudessa tikussa mittaosa oli valkoinen. Kehitys oli kehittynyt.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Autokysymyksia Suomen nykytilanteesta (seka arviosta ensi vuodesta alkaen) vastaavanlaisten asioiden parissa painineille:

1) Uusi auto? Kallista lystia se on, ja uuden auton arvo joka tapauksessa laskee varsin paljon varsin nopeasti. Etuna todennakoinen toimivuus seka takuuasiat. Suositeltavia rahoitusyhtioita autolainalle?
2) Kaytetty uusi auto? Halvempaa kuin uusi, mutta silti hintavaa. Etuna halvempi hinta kuin uudella autolla, mutta riskeina sitten kaikenlainen toimimattomuus ja saato. Mita suositeltavia vaihtoehtoja loytyy sen tavallisen vaihtoehdon lisaksi, esim. kolme vuotta vanhat poistoliisarit? Rahoituksen suhteen sama kysymys kuin edella, onko pankkien vaihtoehdoksi suositella autorahoitusyhtioita?
3) Henkiloleasing? Miten asettuu kustannuksiltaan edellamainittuihin, minkalaisia takuu-, huolto- ja muita vaivattomuusseikkoja sisaltyy tai kannattaa sisallyttaa?

Kaikenlainen tieto otetaan kiitollisena vastaan, paluu kotimaahan edessa puolentoista kuukauden kuluttua.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Autokysymyksia Suomen nykytilanteesta (seka arviosta ensi vuodesta alkaen) vastaavanlaisten asioiden parissa painineille:

1) Uusi auto? Kallista lystia se on, ja uuden auton arvo joka tapauksessa laskee varsin paljon varsin nopeasti. Etuna todennakoinen toimivuus seka takuuasiat. Suositeltavia rahoitusyhtioita autolainalle?
2) Kaytetty uusi auto? Halvempaa kuin uusi, mutta silti hintavaa. Etuna halvempi hinta kuin uudella autolla, mutta riskeina sitten kaikenlainen toimimattomuus ja saato. Mita suositeltavia vaihtoehtoja loytyy sen tavallisen vaihtoehdon lisaksi, esim. kolme vuotta vanhat poistoliisarit? Rahoituksen suhteen sama kysymys kuin edella, onko pankkien vaihtoehdoksi suositella autorahoitusyhtioita?
3) Henkiloleasing? Miten asettuu kustannuksiltaan edellamainittuihin, minkalaisia takuu-, huolto- ja muita vaivattomuusseikkoja sisaltyy tai kannattaa sisallyttaa?

Kaikenlainen tieto otetaan kiitollisena vastaan, paluu kotimaahan edessa puolentoista kuukauden kuluttua.

En osaa oikein ottaa kantaa mikä noista kolmesta on paras vaihtoehto, itse todennäköisesti päätyisin johonkin variaatioon toisesta vaihtoehdosta, jolloin hankkisin suhteellisen uuden auton jonkinlaisella takuulla/huoltosopimuksella.

Toki riippuu hyvin pitkälti minkälaisista ajomääristä puhutaan, tuleeko kilsoja 10k vai 40k vuodessa?

Mitä taas tulee auton rahoittamiseen, niin autoliikkeillä on vähän väliä erilaisia kampanjoita joissa saa kiinteän koron (tyyliin 0,5% tai 0,95%) koko rahoitusajalle, niin keskittyisin valitsemaan tuollaisen diilin. Toki aina noissa kokonaiskorko on korkeampi, koska siihen tulee rahoituksen avausmaksu ja joku kk-laskutuslisä, eli kannattaa perehtyä tarkkaan. Pankista en usko sinun saavan mitään hyvää rahoitusta ellet ole pankin työntekijä tai laita asuntoa tai muuta vastaavaa vakuudeksi lainalle.

Poistoliisareita löytyy esim ALD:ltä (aldvaihtoautot.fi).

Henkilöliisarissa kannattaa perehtyä avaus- ja lopetuskuluihin. Volvolla oli jossain kohtaa houkuttelevan kuuloinen leasing-tarjous yhdessä Santanderin kanssa, mutta käytännössä kuitenkin olisi pitänyt latoa tuhansia euroja aloitusmaksuna.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Autokysymyksia Suomen nykytilanteesta (seka arviosta ensi vuodesta alkaen) vastaavanlaisten asioiden parissa painineille:

1) Uusi auto? Kallista lystia se on, ja uuden auton arvo joka tapauksessa laskee varsin paljon varsin nopeasti. Etuna todennakoinen toimivuus seka takuuasiat. Suositeltavia rahoitusyhtioita autolainalle?
2) Kaytetty uusi auto? Halvempaa kuin uusi, mutta silti hintavaa. Etuna halvempi hinta kuin uudella autolla, mutta riskeina sitten kaikenlainen toimimattomuus ja saato. Mita suositeltavia vaihtoehtoja loytyy sen tavallisen vaihtoehdon lisaksi, esim. kolme vuotta vanhat poistoliisarit? Rahoituksen suhteen sama kysymys kuin edella, onko pankkien vaihtoehdoksi suositella autorahoitusyhtioita?
3) Henkiloleasing? Miten asettuu kustannuksiltaan edellamainittuihin, minkalaisia takuu-, huolto- ja muita vaivattomuusseikkoja sisaltyy tai kannattaa sisallyttaa?

Kaikenlainen tieto otetaan kiitollisena vastaan, paluu kotimaahan edessa puolentoista kuukauden kuluttua.
Uusi auto tulee vissiin kaikkein kalleimmaksi. Ei se käytetty auto nyt mikään aikapommi ole, jos hiukankaan ottaa tyyppivioista selvää. Eri asia toki, jos otat jonkun loppuunajetun tonnin ritsan. Koska kuitenkin olet ainakin ajatuksen tasolla harkinnut uutta autoa, et ole ihan kengännauhabudjetilla liikenteessä. Mun mielestä joku suht tuore käytetty, mistä on kalleimmat kilsat ajettu pois, voisi olla houkuttelevin.

Jos elanto riippuu autosta tai sen pitää aivan ehdottomasti olla aina käytettävissä, niin joku huoleton sopimus sijaisautoineen on varmaan silloin houkutteleva vaihtoehto.

Mä jonkin verran tsekkailin hintoja, kun mulla auto lähinnä seisoo tallissa. Kun koirasta aika jättää, poistuu se vähäinenkin auton omistamisen tarve ja luovun varmaan omasta autosta. Noita yhteiskäyttöautoja ja muita uusia liisari-innovaatioita en enää harkitse, koska mun käytöllä perinteinen vuokraus tulee halvimmaksi. Toi on muuten 2011 käyttöönotettu kiesi, ollut mulla neljä vuotta. Ajan toki vähän, mutta kertaakaan ei ole ollut pienintäkään huolta sen luotettavuuden suhteen. Huolloissa käytetty ja nyt viimeksi piti ihan vaihtaa joku tukivarren pusla. Muuten pelkkää liemien lisäämistä.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Tuli testattua vahingossa E90 318i bemaria, ja olipas muuten pätevän oloinen peli. Hiljaisuus maantiajossa teki vaikutuksen, ja olihan se ihan tukevan oloinen peli muutenkin.

Voisi olla kyllä Lci - versiona hyvinkin potentiaalinen auto siellä 10k hintaluokassa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Toki riippuu hyvin pitkälti minkälaisista ajomääristä puhutaan, tuleeko kilsoja 10k vai 40k vuodessa?

Mitä taas tulee auton rahoittamiseen, niin autoliikkeillä on vähän väliä erilaisia kampanjoita joissa saa kiinteän koron (tyyliin 0,5% tai 0,95%) koko rahoitusajalle, niin keskittyisin valitsemaan tuollaisen diilin. Toki aina noissa kokonaiskorko on korkeampi, koska siihen tulee rahoituksen avausmaksu ja joku kk-laskutuslisä, eli kannattaa perehtyä tarkkaan.

Poistoliisareita löytyy esim ALD:ltä (aldvaihtoautot.fi).

Henkilöliisarissa kannattaa perehtyä avaus- ja lopetuskuluihin. Volvolla oli jossain kohtaa houkuttelevan kuuloinen leasing-tarjous yhdessä Santanderin kanssa, mutta käytännössä kuitenkin olisi pitänyt latoa tuhansia euroja aloitusmaksuna.

Kiitos, hyvia pointteja. Ajokilometreja vuodessa tulee todennakoisesti 15k-20k vuodessa; autolla ei hankita elantoa, mutta hoidetaan perheen paivittaisia asioita, kuten pojan kuskaamista tarhaan ymv. Tyomatkoihin autoa ei tarvita.

Uusi auto tulee vissiin kaikkein kalleimmaksi. Ei se käytetty auto nyt mikään aikapommi ole, jos hiukankaan ottaa tyyppivioista selvää. Eri asia toki, jos otat jonkun loppuunajetun tonnin ritsan. Koska kuitenkin olet ainakin ajatuksen tasolla harkinnut uutta autoa, et ole ihan kengännauhabudjetilla liikenteessä. Mun mielestä joku suht tuore käytetty, mistä on kalleimmat kilsat ajettu pois, voisi olla houkuttelevin.

Jos elanto riippuu autosta tai sen pitää aivan ehdottomasti olla aina käytettävissä, niin joku huoleton sopimus sijaisautoineen on varmaan silloin houkutteleva vaihtoehto.

Auton pitaisi aivan ehdottomasti olla aina kaytettavissa, joten tuo tyyppivikojen kahlaaminen ja minkaanlainen tarpeeton saato on aika lailla poissa laskuista. Siina mielessa henkiloliisari kavi mielessa, etta jos jollakin 500 euron budjetilla kuukaudessa auto, huollot, vara-autot ymv. olisivat myos katettuna, niin se olisi varmasti vaihtoehtona kaikkein huolettomin ja samalla houkuttelevin, mutta toisaalta mulla ei ole hajuakaan henkiloliisauksen hinnoista Suomessa. Taalla kaivaralandiassa meilla on nyt ollut ihan kaytettyna ostettu vm. 2013 Mazda CX-5, josta nyt toki joudumme sitten luopumaan. Vastaavanlainen on tarpeissa Suomessa. (On muuten ollut hyva auto. Akku piti vaihtaa 2017, mutta muutoin ei ole ollut pienintakaan ongelmaa.)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös